Zijstandaard schade

De locatie voor Off-topic, slapgelul, moppen en filmpjes.
Redbird86
Berichten: 40
Lid geworden op: vr nov 16, 2007 1:37 pm
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Zijstandaard schade

Bericht door Redbird86 » zo mar 23, 2008 5:35 pm

Hallo iedereen,

Vanmiddag moest mij iets lulligs overkomen. Een welbekend zijstandaard ongelukje. Ik was van plan om even een stuk te gaan rijden op mijn vaders motor, toen ik even een hek open moest doen. Ik check altijd even of de standaard tegen z'n aanslag zat, zo ook dit keer. Echter, waarschijnlijk zat er een steen voor die net iets hoger was waardoor de standaard niet verder ging.

Ik stond te ver naar achteren en je raad het al, de motor viel om. De schade valt gelukkig mee. Het is een rode BB uit 98 met 102.000 km op de klok, maar dat maakt het niet minder irritant. Nu heeft de BB lichte spiegelkap schade (had ie al maar toch), topkuip zit een klein scheurtje in vanwege verbogen koppelingshendel, de tank heeft een kras en de carterdeksel is gekrast. Nou is de motor all-riks verzekerd met een e.r. van 150 euro. Wat ik mij afvraag: kun je het zo melden dat je alles kan overspuiten? De motor is dus 10 jaar oud en enigzins gebleekt. Daarnaast hebben de zijkappen last van steenslag (zoals gewoonlijk na zoveel km). Maar als je nou 1 kap laat spuiten, is de 1 prachtig en de ander lelijk vanwege het kleur- en steenslagverschil? Hebben jullie hier ervaringen mee? Doet de verzekering moeilijk om dan die andere kap ook over te laten spuiten?

Graag jullie reacties

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » zo mar 23, 2008 6:30 pm

Dat is balen *-0

De verzekering zal de schade waarschijnlijk willen taxeren. In dat geval zal er een bedrag uit gekeerd worden. In het ergste geval overstijgt de schade de dagwaarde. Dan krijg je alleen de dagwaarde vergoed. Minus de €150,- eigen risico. De verzekering zal in iedergeval nooit akkoord gaan met het overspuiten van extra onderdelen op hun kosten.

Suc6 met herstellen van de schade en het getouwtrek met de verzekering.
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Medic-XX
Berichten: 2455
Lid geworden op: za jun 30, 2007 8:56 am
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Bericht door Medic-XX » zo mar 23, 2008 7:09 pm

Jezus balen hoor. Hoop dat het goed op te lossen is.

BB Rookie
Berichten: 176
Lid geworden op: zo mei 27, 2007 11:31 am
Locatie: Zoetermeer

Bericht door BB Rookie » zo mar 23, 2008 8:00 pm

Ai, dat is wel heel vervelend.
Suc6 met het herstel.

En zoals MP al zegt, de verzekeraar wil eerst taxeren. Danwel laten doen door een dealer.
Eikels rapen hoor je niet met de motor te doen.

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Bericht door Ankertje » zo mar 23, 2008 8:07 pm

Jammer man.

Hopelijk kan je alles snel gerepareerd krijgen.


:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Redbird86
Berichten: 40
Lid geworden op: vr nov 16, 2007 1:37 pm
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Bericht door Redbird86 » zo mar 23, 2008 9:00 pm

Ja ik moet nog even kijken of het rendabel is om de verzekering in te schakelen. De dagwaarde zal nooit worden overschreven dus dat is geen probleem. De schade is misschien niet zo erg als het klinkt. Je moet wel twee keer kijken wil je het zien, maar als je een keer goed kijkt valt het wel op, vooral het scheurtje op de topkuip (4 cm ong.).

De koppelingshendel kon makkelijk rechtgebogen worden mbv een lange holle staaf. Maar wat ik me afvraag: als je dus 1 zijkap spuit, dat ziet er toch niet uit? Spuitwerk blijft super moeilijk, zeker om geen kleurverschil te krijgen. Ik zal even het een en ander uitzoeken bij de plaatselijke dealer. Alvast bedankt voor de medelevende reacties bij zo'n sullig ongelukje als dit:S

Orca
Berichten: 104
Lid geworden op: zo mar 09, 2008 4:50 pm
Locatie: Boechout (Antwerpen)

Bericht door Orca » zo mar 23, 2008 9:08 pm

Redbird86,


ook van mij veel succes met het herstel.
Ook ik heb al nare dingen meegemaakt met bezittingen van een familielid, zie "2 maal op 1 jaar.... Ook ik", dat is verre van leuk he.
En ja dat medeleven, een moto met schade is altijd enorm pijnlijk he...
:shifty:
Sometimes I feel human, I then lay down and wait for it to pass
:black
Heaven does exist, it has 2 wheels

Redbird86
Berichten: 40
Lid geworden op: vr nov 16, 2007 1:37 pm
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Bericht door Redbird86 » zo mar 23, 2008 9:10 pm

Hier een paar foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier dan nog de steenslag. De witte puntjes zijn uiteraard de steenslag. De rest is weerspiegeling van de grond. Als jullie denken: Jezus wat blinkt dat ding :D , hij was net volledig in de was gezet 8). Het driehoekje is rampzalig aangetast, maar wat wil je met een ton op de klok. Daar ben ik nog een half uur mee bezig geweest om alle teerpuntjes weg te krijgen. Dat is overigens wel goed gelukt zoals jullie kunnen zien.

Afbeelding

Als laatste een afstandsfoto: welke schade?? Van een afstandje zie je er niks van.

Afbeelding

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Bericht door Frank Switser » zo mar 23, 2008 10:34 pm

Ze vergoeden je geen spuitkosten, ze vergoeden nieuwe onderdelen. Daardoor loopt het schadebedrag al snel op boven 2000 Euro, en dreigt een economisch total-loss.
Je kan ervoor kiezen het geld te accepteren, en de motor door een erkend reparatiebedrijf/spuiterij te laten repareren..... Als deze in plaats van reparatie alles spuit voor hetzelfde geld, en het op een acceptabele manier op papier zet, dan kom je ermee weg.

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Bericht door YO » zo mar 23, 2008 10:48 pm

Ja...lullig :cry:

Toch wel een mazzel dat ie allrisk verzekerd is. Wens je succes met het herstel.

Hertog Jan
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:25 pm

Bericht door Hertog Jan » zo mar 23, 2008 11:04 pm

YO schreef:Ja...lullig :cry:

Toch wel een mazzel dat ie allrisk verzekerd is. Wens je succes met het herstel.
:^

En anders.. http://blackbirdownersclub.eu/phpBB2/vi ... php?t=3159



Groeten, Hertog Jan :xx

Redbird86
Berichten: 40
Lid geworden op: vr nov 16, 2007 1:37 pm
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Bericht door Redbird86 » zo mar 23, 2008 11:06 pm

@Frank: een total-loss zou nog niet eens een ramp zijn, want voor dat geld (bijv. 2000 euro zoals jij zegt) kan je hem allang over laten spuiten. Alle schade is namelijk lakschade. Voor de helft kan je hem al over laten spuiten neem ik aan. Carterdeksel laat ik dan coaten voor 25 euro ofzo. Maar wat ik me afvraag, ik had met de scooter een keer dat ik gewoon het geld (iets van 800 euro) kreeg overgemaakt, zodat je zelf kon beslissen of je het liet maken of niet. Ik vraag me af of dat in dit geval opnieuw zo zal zijn. Lijkt mij sterk, want voor 2000 euro bijv. zou ik t wel weten. Lekker over laten spuiten en 1000 euro in je zak houden (mijn pa's zak dan :wink:).

Redbird86
Berichten: 40
Lid geworden op: vr nov 16, 2007 1:37 pm
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Bericht door Redbird86 » zo mar 23, 2008 11:10 pm

@Hertog Jan: Mijn pa wil geen zwarte:p. Daarnaast wordt er nogal veel met de BB gereden, dus 63000 is veel te veel. Twee jaar geleden had m'n pa's BB ong. 35.000 en nu 102.000. Ik durf niet te zeggen hoeveel km een BB aankan. Ik gok zo rond de 175.000. Dan denk ik wel dat t ongeveer afgelopen is. Hij loopt nog als een zonnetje, maar uit ervaring met een ander Honda (VF1000F uit 1987) is gebleken dat het vanaf 150.000 soms moeilijk wordt. Dat is natuurlijk een ander tijdperk, maar hoe vaak kom je een motor tegen met 150.000 + km? Hopelijk gaat ie nog lang mee! Succes met je verkoop.

Blackmetal
Berichten: 1389
Lid geworden op: di aug 01, 2006 10:23 pm
Locatie: betuwe

Bericht door Blackmetal » zo mar 23, 2008 11:55 pm

Redbird86 schreef: Ik durf niet te zeggen hoeveel km een BB aankan. Ik gok zo rond de 175.000.
Iets meer is ook mogelijk. Deze foto heeft Ti-BB gemaakt op de reis naar Noorwegen :wink:

Afbeelding
Afbeelding .

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Bericht door YO » ma mar 24, 2008 12:08 am

Blackmetal schreef:
Redbird86 schreef: Ik durf niet te zeggen hoeveel km een BB aankan. Ik gok zo rond de 175.000.
Iets meer is ook mogelijk. Deze foto heeft Ti-BB gemaakt op de reis naar Noorwegen :wink:

[url=http://img174.imageshack.us/img174/9300/noorwegen229lt8.jpg](picture)[/URL]
ja dat blijft ongelooflijk..Ben eigenlijk wel benieuwd naar zijn onderhoudshistorie.

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » ma mar 24, 2008 1:30 am

Als je een moderne motor/auto netjes onderhoud en warm rijd moet 400000 geen probleem vormen :] :D
De onderhouds kosten daar in tegen wordt je denk ik niet vrolijk van na de 200000. Denk daarbij aan nokken assen, kleppen, versnellingsbak, enz.
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Redbird86
Berichten: 40
Lid geworden op: vr nov 16, 2007 1:37 pm
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Bericht door Redbird86 » ma mar 24, 2008 10:07 am

Jonge jonge dat is wel echt bizar 233.000 km. Maar dat is een goed teken. Met m'n pa's BB wordt voornamelijk snelweg gereden, tenzij ik rijd. Dan is t meestal ff binnendoor rijden op landweggetjes en in de polder. Zo te zien kan de BB nog wel ff mee dan:D. Qua motor moet zo'n ding inderdaad lang mee kunnen maar het gaat natuurlijk om het punt waarbij de kosten hoger worden dan de opbrengst. Als je kleppen en nokkenassen moet gaan vervangen kan je beter ophouden. Het enige wat ik heb zien vervangen aan deze is de CCT, spanningsregelaar en het luchtfilter (buiten de olie, remmen e.d. dan). Op naar de 250.000 km dan :shock:

Burtonman
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 1:55 pm
Locatie: Nu nog in het bos en tegen het eind van het jaar bij mijn vriendin

Bericht door Burtonman » ma mar 24, 2008 10:13 am

Is het niet zo gelijk bij auto's, dat je de mogelijkheid hebt een revisie-motor kan kopen, in de auto wereld vallen die prijzen goed mee hoor, je geeft jou motor binnen en koopt een revisie motor, prijzen ken ik niet uit het hoofd.

ReeF
Berichten: 5848
Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
Locatie: Schoten - Belgium
Contacteer:

Bericht door ReeF » ma mar 24, 2008 10:14 am

Voor rond de 1500 euro heb je vlgns mij ook wel een goede 2e hands, maar dan zit ie er nog niet in enzo :roll:
Proud member of the Adventure Chaptor

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door Ti-BB » ma mar 24, 2008 10:26 am

Ik heb die foto op de terugweg van Noorwegen naar huis gemaakt. De eigenaar is een Deen en de motor is van bouwjaar 1998.

De eigenaar gaf aan nog geen noemenswaardige kosten aan de motor gehad te hebben.

Burtonman
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 1:55 pm
Locatie: Nu nog in het bos en tegen het eind van het jaar bij mijn vriendin

Bericht door Burtonman » ma mar 24, 2008 10:37 am

Dan was het zeker einen BLAUWEN :!:

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Bericht door Ankertje » ma mar 24, 2008 10:40 am

Burtonman schreef:Dan was het zeker einen BLAUWEN :!:
Bijna goed. Titanium. :lol: :lol: :lol:


:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

martin
Berichten: 2923
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 7:00 pm
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door martin » ma mar 24, 2008 10:45 am

FilaMenT schreef:
Burtonman schreef:Dan was het zeker einen BLAUWEN :!:
Bijna goed. Titanium. :lol: :lol: :lol:


:idea:
:D Ik laat hem maar zo :wink:

Burtonman
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 1:55 pm
Locatie: Nu nog in het bos en tegen het eind van het jaar bij mijn vriendin

Bericht door Burtonman » ma mar 24, 2008 11:03 am

martin schreef:
FilaMenT schreef:
Burtonman schreef:Dan was het zeker einen BLAUWEN :!:
Bijna goed. Titanium. :lol: :lol: :lol:


:idea:
:D Ik laat hem maar zo :wink:
Hé pas op hoor, je zult versteld staan hoeveel er in onze mooie club zijn, die ooit een blauwen hadden, om hem daarna te overspuiten, mss wel voor schaamte :oops:



:-_ :+

zo en nu ga ik ein experiment aan de brommer wagen, was gisteren al begonnen, en doe nu door, daar het goed gelukt was, fotokes later *-* :w:

martin
Berichten: 2923
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 7:00 pm
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door martin » ma mar 24, 2008 11:06 am

Burtonman schreef:
zo en nu ga ik ein experiment aan de brommer wagen, was gisteren al begonnen, en doe nu door, daar het goed gelukt was, fotokes later *-* :w:
Dus toch zwart 8) vandaag de tweede laag :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten