To BB or not to BB

Nieuwe gebruikers: stel je hier voor, oefen het plaatsen van berichten en lees belangrijke informatie over het forum.
Plaats reactie
Ric
Berichten: 4
Lid geworden op: di mei 06, 2008 9:53 pm
Locatie: Deventer
Contacteer:

To BB or not to BB

Bericht door Ric » do mei 08, 2008 9:42 pm

Hoi,

Na enige tijd anoniem rond koekeloeren toch een account gemaakt. Dus om te beginnen: bedankt voor de schat aan informatie en 'vage' verhalen ;)

Zelf bouwjaar '72 en woonachtig te Deventer en sinds iets meer dan een half jaar in het bezit van een titanium blackbird uit '97. Daarvoor (en nog steeds trouwens) in het bezit van een '94 CB SevenFifty. Zit op het punt dat ik een van de twee van de hand wil doen om ruimte te maken voor een eventueel lease koekblik.

Vind de bird een pracht machine. Om te zien en bovenal om te rijden :) Echter mijn rug wordt er wat minder happy van als ik veel rij :( Nu las ik hier op het forum dat er vrij veel goede ervaringen zijn met de Gilles Variobars. En nu vroeg ik me af of ik eens bij iemand met die clip-ons langs kan rijden om eens te 'voelen', voordat ik mijn portemonnee trek ;) Of dat ik de BB van de hand doe :roll:

Alvast bedankt voor eventuele reacties :)

Ric

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door Ti-BB » do mei 08, 2008 9:58 pm

Welkom op het forum. Nu je de eerste stap gezet hebt hoop ik dat ik je ook een keer tijdens een rit kan begroeten.

Helaas kan ik je met je vraag niet helpen, maar er zijn zoveel oplossingen mogelijk dat het zonde is om de Bird zo snel weg te doen. Zeker als hij verder goed bevalt.

Suc6 met je overwegingen

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Bericht door Ankertje » do mei 08, 2008 10:16 pm

Ric,

Welkom en veel plezier hier met ons.

Kom maar eens naar een rit of treffen daar is altijd wel iemand met een verhoogt stuur.

Gr,

Mark.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Bericht door Frank Switser » do mei 08, 2008 10:22 pm

Welkom op dit Forum van andere prettig gestoorden...... :lol:
Je mag altijd bij mij in de shop langskomen. Dan laat ik je zien wat er op dit gebeid allemaal mogelijk is, en je kan een proefritje maken.

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » vr mei 09, 2008 12:21 am

Welkom op ons forum :typing:

Wat betreft je clipon vraag kan ik je niet mee helpen. Rij nog met orgineel stuur :]

Veel plezier hier en tot ziens op een treffen of rit :] :] :] *-*
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Medic-XX
Berichten: 2455
Lid geworden op: za jun 30, 2007 8:56 am
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Bericht door Medic-XX » vr mei 09, 2008 6:01 am

Welkom op het Forum. Ik rij nu al een tijdje met VFR clipons. Heerlijk. kan ik je zeggen. Minder last tot geen last meer van me Polsen en me rug heb ik op de BB nooit last van gehad.

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Bericht door YO » vr mei 09, 2008 6:23 am

Welkom en veel plezier met je bird en op het forum en mss tot ziens op een treffen.

Afbeelding

Mr. Blue
Berichten: 4286
Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:39 am
Locatie: Valkenswaard, The Netherlands
Contacteer:

Bericht door Mr. Blue » vr mei 09, 2008 12:32 pm

Welkom Ric
op dit forum van prettig gestoorden.

Blackmetal
Berichten: 1389
Lid geworden op: di aug 01, 2006 10:23 pm
Locatie: betuwe

Bericht door Blackmetal » vr mei 09, 2008 6:22 pm

hoi Ric,


Gefeliciteerd met je :tiet , en veel plezier op het forum.
Afbeelding .

Ric
Berichten: 4
Lid geworden op: di mei 06, 2008 9:53 pm
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Ric » vr mei 09, 2008 9:12 pm

@Allen: Dank voor het welkom! :)

@Frank: ik zie dat je morgen open bent, ik zal een poging doen om langs te rijden, mits er niks tussen komt.

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Bericht door Frank Switser » vr mei 09, 2008 9:52 pm

Ric schreef:@Allen: Dank voor het welkom! :)

@Frank: ik zie dat je morgen open bent, ik zal een poging doen om langs te rijden, mits er niks tussen komt.
Je bent welkom. Het is mooi weer voor een ritje......

Ric
Berichten: 4
Lid geworden op: di mei 06, 2008 9:53 pm
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Ric » zo mei 11, 2008 9:48 am

Was idd een leuk ritje afgezien van lamme rechterhand ;) Goede tip trouwens om eerste stuk niet de snelweg te nemen op de terug weg.

Na proefzitten op bird van Frank is de conclusie: to BB! =)

XX RIDER
Berichten: 221
Lid geworden op: ma aug 06, 2007 8:32 pm
Locatie: torhout Belgie
Contacteer:

Bericht door XX RIDER » zo mei 11, 2008 9:35 pm

hallo
ik ben drie jaar geleden aan de rug geopereerd
enkele schakels werden vastgezet
nu rij ik ook met de BB en gilles vario bars
het is nu een waar genoegen om te rijden niets last in de rug ik heb het gevoel dat mijn rug volledig ontlast wordt de pijn heeft zich echter verlegd naar de heupen ook dat heeft mischien al met de ouderdom te
maken 55 dit jaar
koop alvast de gilles het is niet goedkoop maar zijn geld dubbel en dik waard de motor heeft ook een beter stuurgedrag
en is beter manuvreerbaar
groetjes

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Bericht door Frank Switser » ma mei 12, 2008 9:12 am

XX RIDER schreef: ...... rij ik ook met de BB en gilles vario bars
het is nu een waar genoegen om te rijden niets last in de rug ik heb het gevoel dat mijn rug volledig ontlast wordt de pijn heeft zich echter verlegd naar de heupen ..........
Hi XX-Rider. Inderdaad zijn de Gilles Vario-Bars heel prettig voor de polsen, rug en nek.
Voor de heupen is er maar een oplossing, en dat is lagere voetsteuenen. Hiervoor verkoop ik van Gilles een verstelbare remschakelset (prijzig), of een verlagingssetje voor de standaard voetsteunen. Hiermee bereik je in beide gevallen dat je kniehoek groter wordt, en daarmee ook de heuphoek. Dit kan net het verschil betekenen.

Ook kan een ander zadel dat je bekken beter ondersteund een groot verschil betekenen. Je bent welkom in mijn shop om eens proef te rijden met deze zaken.....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten