Semper paratus
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: wo dec 10, 2008 10:02 pm
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Semper paratus
Oftewel we zijn er klaar mee, deze jongen gaat zijn 1000F inruilen cq vervangen door een BB.
Om wat meer info/vaagheden te vergaren t.b.v. de aanschaf leek me een accountje op het forum van het BOC wel het minste.
Bij deze dus. FF een kort cv, ik ben dus Arno van het bouwjaar 71. Woon in the upper north oftewel Leeuwarden. Ik werk bij Hare Majesteits Vliegdienst aan driewielers waar meestal één groen trappelzak in het stoeltje zit. Ik rij sinds 2001 met plezier op een 1000F. In 2007 heb ik er eentje tegen het dek "gegooid". Deze is in stukkies verkocht en toen al zat ik te dubben om een BB aan te schaffen maar de schatkist dacht er anders over dus toch weer een 1000F gekocht.
Maar ja waar een wil is is een weg dus de 1000F gaat tzt de deur uit om plaats te maken voor een BB zwart waarschijnlijk van 2001 of later.... maar daar moet ik nog even wat vaagheden op het forum voor doorlezen. Injectie v. carb verhaal. Suggesties zijn altijd welkom, advies mag ook .
Dat was het voor nu...
Om wat meer info/vaagheden te vergaren t.b.v. de aanschaf leek me een accountje op het forum van het BOC wel het minste.
Bij deze dus. FF een kort cv, ik ben dus Arno van het bouwjaar 71. Woon in the upper north oftewel Leeuwarden. Ik werk bij Hare Majesteits Vliegdienst aan driewielers waar meestal één groen trappelzak in het stoeltje zit. Ik rij sinds 2001 met plezier op een 1000F. In 2007 heb ik er eentje tegen het dek "gegooid". Deze is in stukkies verkocht en toen al zat ik te dubben om een BB aan te schaffen maar de schatkist dacht er anders over dus toch weer een 1000F gekocht.
Maar ja waar een wil is is een weg dus de 1000F gaat tzt de deur uit om plaats te maken voor een BB zwart waarschijnlijk van 2001 of later.... maar daar moet ik nog even wat vaagheden op het forum voor doorlezen. Injectie v. carb verhaal. Suggesties zijn altijd welkom, advies mag ook .
Dat was het voor nu...
-
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
- Locatie: The Netherlands.
- Contacteer:
Re: Semper paratus
Welkom en veel plezier hier.
Kort advies. Vanaf 2001 zijn ze echt probleemloos en daarvoor van 1996 t/m 1998.
Kort advies. Vanaf 2001 zijn ze echt probleemloos en daarvoor van 1996 t/m 1998.
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....
Kayak.
Kayak.
- YO
- Berichten: 6931
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
- Locatie: Doetinchem.
- Contacteer:
Re: Semper paratus
Welkom en heel veel plezier op het forum en tot ziens bij een treffen.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: wo dec 10, 2008 10:02 pm
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Semper paratus
Thnx, zoiets had ik al tussen de forum threads door gelezen. Mijn voorkeur gaat uit naar een zwarte van 2001 of jonger. Een blauwe of een zilvere kan ook nog maar daar zit een vrouwelijke stem achter.... Ik heb bij HP motoren eentje gezien (wel op marktplaats, niet op hun site) maar ik wil wat meer "meetwaardes". Zaterdag ga ik kijken bij Joop Hoekstra in Sneek/ Scharnegoutum naar de blauwe en de zilvere:FilaMenT schreef:Welkom en veel plezier hier.
Kort advies. Vanaf 2001 zijn ze echt probleemloos en daarvoor van 1996 t/m 1998.
http://joophoekstramotoren.motoroccasion.nl
-
- Berichten: 942
- Lid geworden op: vr mar 30, 2007 10:47 pm
Re: Semper paratus
Welkom Arno,
Lees inderdaad maar even rond, er worden hier ook nog wel wat fietsen aangeboden, waaronder op het moment een rode, blauwe en een zwarte.
Mocht je voor de zilvere gaan uit de advertentie hiervoor gaan en het kontje toch niet mooi vinden kan dat altijd met de mijne verwisseld worden hoor, geen probleem !
Succes met de zoektocht.
(ps ik heb een zilveren uit 2004 en al 35000 k zonder problemen what so ever ook door de weersomstandigheden zoals de laatste tijd)
Lees inderdaad maar even rond, er worden hier ook nog wel wat fietsen aangeboden, waaronder op het moment een rode, blauwe en een zwarte.
Mocht je voor de zilvere gaan uit de advertentie hiervoor gaan en het kontje toch niet mooi vinden kan dat altijd met de mijne verwisseld worden hoor, geen probleem !
Succes met de zoektocht.
(ps ik heb een zilveren uit 2004 en al 35000 k zonder problemen what so ever ook door de weersomstandigheden zoals de laatste tijd)
Wat gij niet wil dat u geschied,......ach zoek t uit !!!
-
- Berichten: 0
- Lid geworden op: ma mei 07, 2007 1:55 pm
- Locatie: Nu nog in het bos en tegen het eind van het jaar bij mijn vriendin
Re: Semper paratus
http://www.blackbirdownersclub.eu/phpBB ... f=4&t=4773
mooie blauwe met vele optie's, en welkom hier
mooie blauwe met vele optie's, en welkom hier
-
- Berichten: 5848
- Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
- Locatie: Schoten - Belgium
- Contacteer:
Re: Semper paratus
Welkom Arno,
Een leuk geschreven openingspost, alvast heel veel forum plezier en suc6 met je zoektocht
Een leuk geschreven openingspost, alvast heel veel forum plezier en suc6 met je zoektocht
Proud member of the Adventure Chaptor
-
- Berichten: 0
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
- Locatie: Landsmeer
Re: Semper paratus
Welkom alhier, en succes met de zoektocht!
Ik heb nog een hele mooie rode injectie-BB te koop voor erg weinig geld...... (1999, vraagprijs 4500 Euro).
Dit is de versie met 164pk (in werkelijkheid veel meer gemeten op de testbank), vanaf 2001 hebben ze nog maar 152pk opgegeven. De kinderziektes zijn er nu wel uit.....
Ik heb nog een hele mooie rode injectie-BB te koop voor erg weinig geld...... (1999, vraagprijs 4500 Euro).
Dit is de versie met 164pk (in werkelijkheid veel meer gemeten op de testbank), vanaf 2001 hebben ze nog maar 152pk opgegeven. De kinderziektes zijn er nu wel uit.....
-
- Berichten: 2455
- Lid geworden op: za jun 30, 2007 8:56 am
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Re: Semper paratus
Welkom Arno. Ik hoop dat je een mooie BB vind.
-
- Berichten: 664
- Lid geworden op: wo sep 20, 2006 10:22 am
- Locatie: Landsmeer
- Contacteer:
Re: Semper paratus
ook namens mij welkom
-
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
- Locatie: The Netherlands.
- Contacteer:
Re: Semper paratus
Dan moet je er wel bij vertellen dat de vermogensbepaling anders is gedaan. Andere methode. Nu lijkt het een appel en peren verhaal.Frank Switser schreef:Dit is de versie met 164pk (in werkelijkheid veel meer gemeten op de testbank), vanaf 2001 hebben ze nog maar 152pk opgegeven.
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....
Kayak.
Kayak.
-
- Berichten: 0
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
- Locatie: Landsmeer
Re: Semper paratus
Ik heb het expres over de opgegeven waarde, niet over de gemeten waarde.....FilaMenT schreef:Dan moet je er wel bij vertellen dat de vermogensbepaling anders is gedaan. Andere methode. Nu lijkt het een appel en peren verhaal.Frank Switser schreef:Dit is de versie met 164pk (in werkelijkheid veel meer gemeten op de testbank), vanaf 2001 hebben ze nog maar 152pk opgegeven.
De meet-methode is hetzelfde, alleen de omrekenfactor (van achterwiel pk's naar krukas-pk's) is gewijzigd (nieuwe richtlijnen in 2001 waar alle fabrieken aan moesten voldoen).
Maar de injectiemodellen met katalysator hebben (hoe je het ook berekend) een paar pk's minder dan de eerdere modellen.
-
- Berichten: 0
- Lid geworden op: ma mei 07, 2007 1:55 pm
- Locatie: Nu nog in het bos en tegen het eind van het jaar bij mijn vriendin
Re: Semper paratus
Ik vind het hele gedoens om die "pk's" onzin, je moet gewoon eens proberen de volledige "pk's" uit de motor te durven halen en dan over te brengen op den tarmac, ik denk dat er hier niemand dat ooit eens gedaan heeft, de originele "pk's", laat staan de opgedreven "pk's", zijt nu eens content dat je "als" je een beetje lef hebt 75% van de "pk's" kan aanspreken.
-
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
- Locatie: The Netherlands.
- Contacteer:
Re: Semper paratus
Jawel hoor. Zelfs in de regen. En zo ken ik er nog wel een paar van hier.
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....
Kayak.
Kayak.
-
- Berichten: 0
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
- Locatie: Landsmeer
Re: Semper paratus
Het kan wel degelijk, maar niet onder alle omstandigheden, en met elke hellingshoek.....Burtonman schreef:Ik vind het hele gedoens om die "pk's" onzin, je moet gewoon eens proberen de volledige "pk's" uit de motor te durven halen en dan over te brengen op den tarmac, ik denk dat er hier niemand dat ooit eens gedaan heeft, de originele "pk's", laat staan de opgedreven "pk's", zijt nu eens content dat je "als" je een beetje lef hebt 75% van de "pk's" kan aanspreken.
Maar gewoon rechtdoor op de snelweg is voluit accellereren geen kunst, dat kunnen we allemaal. Maar onder bochtige omstandigheden heb je gelijk. Ik kan met mijn 100pk Blackbird onder de juiste omstandigheden de meeste andere rijders achter mij laten (nee, niet iedereen..... ). Soms is minder vermogen juist beter......
-
- Berichten: 0
- Lid geworden op: ma mei 07, 2007 1:55 pm
- Locatie: Nu nog in het bos en tegen het eind van het jaar bij mijn vriendin
Re: Semper paratus
Frank Switser schreef:Het kan wel degelijk, maar niet onder alle omstandigheden, en met elke hellingshoek.....Burtonman schreef:Ik vind het hele gedoens om die "pk's" onzin, je moet gewoon eens proberen de volledige "pk's" uit de motor te durven halen en dan over te brengen op den tarmac, ik denk dat er hier niemand dat ooit eens gedaan heeft, de originele "pk's", laat staan de opgedreven "pk's", zijt nu eens content dat je "als" je een beetje lef hebt 75% van de "pk's" kan aanspreken.
Maar gewoon rechtdoor op de snelweg is voluit accellereren geen kunst, dat kunnen we allemaal. Maar onder bochtige omstandigheden heb je gelijk. Ik kan met mijn 100pk Blackbird onder de juiste omstandigheden de meeste andere rijders achter mij laten (nee, niet iedereen..... ). Soms is minder vermogen juist beter......
Dit is nu eens juist verteld gelijk ik er de woorden niet voor kon vinden, maar je weet in elk geval wat ik ermee bedoel
-
- Berichten: 1389
- Lid geworden op: di aug 01, 2006 10:23 pm
- Locatie: betuwe
Re: Semper paratus
Zo,.....nu weer effe on-topic.....
Welkom op het forum en succes met het vinden van een mooie
Welkom op het forum en succes met het vinden van een mooie
-
- Berichten: 9801
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
- Contacteer:
Re: Semper paratus
Welkom op ons forum
Veel plezier hier en suc6 met je zoektocht
Veel plezier hier en suc6 met je zoektocht
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
-
- Berichten: 3171
- Lid geworden op: wo mei 24, 2006 11:40 pm
- Contacteer:
Re: Semper paratus
Hallo Arno ook welkom van mij en leuk weer een CBR 1000f rijder die overgaat naar een Blackbird er zijn er diversen op het forum die jou voorgingen !!
veel succes met het vinden van een mooie BB of het nu een carb of injectie (vanaf 2001) model is !!
vgr MiBB
veel succes met het vinden van een mooie BB of het nu een carb of injectie (vanaf 2001) model is !!
vgr MiBB
Laatst gewijzigd door Man in Black-Bird op do dec 11, 2008 7:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4286
- Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:39 am
- Locatie: Valkenswaard, The Netherlands
- Contacteer:
Re: Semper paratus
Welkom Arno
Op dit forum van prettig gestoorden.
Op dit forum van prettig gestoorden.
- stanley
- Berichten: 2356
- Lid geworden op: za sep 09, 2006 9:02 am
- Locatie: alkmaar
- Contacteer:
Re: Semper paratus
Daar gaan we weer pk meer of minder wat maakt het uit.
Eerst welkom Arno.
Dan voor die zich dit aan trekken uit het boek der wijheid (Haynes)
97 and 98 max power 144,6 bhp (107,8 kW) 9321 rpm
max torque 85 lbf (115 Nm) 7213 rpm
top speed 177 mph (285 kmh)
99 to 2002
max power 144,6 bhp (107,8 kW) 9300 rpm
max torque 85,3 lbf (116 Nm) 7200 rpm
top speed 180 mph (290 kmh)
ps; die van mij is zilver uit 2001en doet het prima in de regen
Eerst welkom Arno.
Dan voor die zich dit aan trekken uit het boek der wijheid (Haynes)
97 and 98 max power 144,6 bhp (107,8 kW) 9321 rpm
max torque 85 lbf (115 Nm) 7213 rpm
top speed 177 mph (285 kmh)
99 to 2002
max power 144,6 bhp (107,8 kW) 9300 rpm
max torque 85,3 lbf (116 Nm) 7200 rpm
top speed 180 mph (290 kmh)
ps; die van mij is zilver uit 2001en doet het prima in de regen
stanley / BOC Bestuur / Technische zaken
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: wo dec 10, 2008 10:02 pm
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Semper paratus
Allen thnx voor de verwelkoming en het vermogen verhaal. Ik zal bij de Slegte eens neuzen naar de XX manual van Haynes, die van de 1000F heeft me ook geholpen daar waar nodig. Stukje technische bagage is nooit weg en daarnaast lezen we vrolijk verder op het forum.
Zodra ik met vraagstukken zit zal ik die zeker melden in het desbetreffende topic. Vooralsnog blijf ik de markt verkennen ondanks het reeds bestaande aanbod op het forum.
Zodra ik met vraagstukken zit zal ik die zeker melden in het desbetreffende topic. Vooralsnog blijf ik de markt verkennen ondanks het reeds bestaande aanbod op het forum.
-
- Berichten: 2455
- Lid geworden op: za jun 30, 2007 8:56 am
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Re: Semper paratus
Arno71 schreef:Allen thnx voor de verwelkoming en het vermogen verhaal. Ik zal bij de Slegte eens neuzen naar de XX manual van Haynes, die van de 1000F heeft me ook geholpen daar waar nodig. Stukje technische bagage is nooit weg en daarnaast lezen we vrolijk verder op het forum.
Zodra ik met vraagstukken zit zal ik die zeker melden in het desbetreffende topic. Vooralsnog blijf ik de markt verkennen ondanks het reeds bestaande aanbod op het forum.
die staat ook wel ergens online
-
- Berichten: 5886
- Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
- Locatie: wijchen
- Contacteer:
Re: Semper paratus
Welkom Arno, veel leesplezier op het forum en tot binnenkort. Als fietsenmaker bij de luchtmacht zul je zelf ook
wel sleutelen aan je motor en kun je je hart ophalen alhier.
Tot binnenkort op een treffen.
En met een Blackbird heb je geen Polly Grey meer nodig..
wel sleutelen aan je motor en kun je je hart ophalen alhier.
Tot binnenkort op een treffen.
En met een Blackbird heb je geen Polly Grey meer nodig..
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: wo dec 10, 2008 10:02 pm
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Semper paratus
Ik heb ongeveer 10 jaar onder de vleugels van "Polly" mogen werken. Tegenwoordig werk ik onder de hoede van Diana, de godin van de jachtEvelakes schreef:Welkom Arno, veel leesplezier op het forum en tot binnenkort. Als fietsenmaker bij de luchtmacht zul je zelf ook
wel sleutelen aan je motor en kun je je hart ophalen alhier.
Tot binnenkort op een treffen.
En met een Blackbird heb je geen Polly Grey meer nodig..
Ik sleutel niet aan dienstfietsen, dat heeft het vliegbedrijf uitbesteed in de stad....
Ik hou het op een wat meer explosieve omgeving....
Meer kan ik er niet over vertellen maar kom maar eens kijken als men hier de deur weer eens open gooit voor het publiek.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten