Grrrr.... maar het is nu de grote opknapbeurt

De locatie voor Off-topic, slapgelul, moppen en filmpjes.
Plaats reactie
XXviking
Berichten: 725
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 10:31 pm
Locatie: Noorwegen
Contacteer:

Bericht door XXviking » za apr 21, 2007 7:17 pm

Ik heb groote bewondering voor je werk!!!
Jammer dat het te laat is voor een video van je lassen, dat had ik graag gezien, en ik weet ook welke muziek ik er bij zouw willen zetten: De ouwde reklame muziek van de Grolsh reklame.

ranjoles
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:20 am
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door ranjoles » za apr 21, 2007 7:57 pm

XXviking schreef:Ik heb groote bewondering voor je werk!!!
Jammer dat het te laat is voor een video van je lassen, dat had ik graag gezien, en ik weet ook welke muziek ik er bij zouw willen zetten: De ouwde reklame muziek van de Grolsh reklame.
Heb je daar een linkie van (youtube of google.video) want ik weet niet welke muziek het is :lol:

Een collega van me heeft ook nog een stukkende kuip van zijn fireblade.... die gaat ook bij mij in de reparatie.
Als je dat wilt of op prijs stelt wil ik daar best een videotje van maken te zijner tijd.

Dank voor de complimenten mannen, doet me goed als iedereen (maar ook een sleutelaar bij uitstek (MP) )mij complimenten geeft.


Dan ook nog een vraagie, weet iemand of je eerst kunststof primer moet spuiten voor je (welke soort dan ook) plamuur gaat gebruiken, of dat je dat pas erna doet....

Ik stuur Martin ook nog even een PM hierover maar stel de vraag ook hier :P

Groeten Robin

Halbe
Berichten: 657
Lid geworden op: di aug 29, 2006 12:46 am
Locatie: Zwolle

Bericht door Halbe » za apr 21, 2007 8:17 pm

ranjoles schreef:Toch vandaag nog maar even verder gegaan.
Ik was vandaag vrij *-*
debvd is vandaag langs was geweest :}:} en hij leek wel op de kerstman. Daar was ik heel blij mee. Debvd nog ontzettend bedankt man. Heel tof van je !!!!


(picture)

Ik heb daarna toch maar even de topkuip gepakt en maar even creatief bezig geweest. KLIK



Alleen weet ik niet waarme ik kleine putjes e.d. moet gaan vullen?
Spuitplamuur of polyester plamuur? Weet iemand dat en wil die iemand dat met mij delen :lol:

Bedankt alvast
Groeten Robin
Ik heb je ff een PM gestuurd. succes er mee

XXviking
Berichten: 725
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 10:31 pm
Locatie: Noorwegen
Contacteer:

Bericht door XXviking » za apr 21, 2007 10:24 pm

ranjoles schreef: Heb je daar een linkie van (youtube of google.video) want ik weet niet welke muziek het is :lol:
"Vakmanschap is meesterschap" reclame met muziek van:Clous van Mechelen: Hier te vinden
Ik geloof dat de muziek op een CD is die:"Op een dag…" heet, maar heb die helaas niet. :cry: :cry: :cry:

ranjoles
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:20 am
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door ranjoles » zo apr 22, 2007 8:17 pm

XXviking schreef:
ranjoles schreef: Heb je daar een linkie van (youtube of google.video) want ik weet niet welke muziek het is :lol:
"Vakmanschap is meesterschap" reclame met muziek van:Clous van Mechelen: Hier te vinden
Ik geloof dat de muziek op een CD is die:"Op een dag…" heet, maar heb die helaas niet. :cry: :cry: :cry:

Aahh die :lol: daar moet ik over nadenken hoor :D :D
Halbe schreef:
ranjoles schreef:blablabla
Ik heb je ff een PM gestuurd. succes er mee
Toppie....thx voor de adviezen...ook Martin bedankt kerel

Vandaag met het koekblik naar (voor mijn gevoel zat ik al halverwege Polen) Doetinchem gereden. Hoe verder ik naar het oosten ging, hoe relaxter de mensen werden.
Even lekker met Yo van gedachten gewisseld in de tuin met een heerlijk zonnetje en daarna zijn BB even met arendsogen (ik heb goede lenzen 8) ) bekeken. Wel gaaf zo een "hele" BB, net als gisteren die van debvd.

Het subframe was perfect en heb ik in mijn kofferbakkie gelegd en ben de reis naar huis weer aangegaan.

Yo, nogmaals bedankt man...super!!

Exact 19:00 was ik weer thuis en meteen even eten. Daarna begon het toch te jeuken in mijn handjes dus ben ik toch maar even aan het werk gegaan.

Klik hier voor de laatste vorderingen.

Even een mooie voorzet.... zoek de 10 verschillen:

Afbeelding

Groeten Robin



*edit* PS. @RK groetjes terug man :lol:

Halbe
Berichten: 657
Lid geworden op: di aug 29, 2006 12:46 am
Locatie: Zwolle

Bericht door Halbe » ma apr 23, 2007 12:06 am

Yeah man, hoe verder naar t oosten en ook noorden, de mensen zijn relaxed. geen gejacht en gejaag. :-$

Zoek de 10 verschillen? :shock:
Man daar red ik het niet eens mee. :lol:
Die rechterkant is zo krom als t maar zijn kan.
Ik vraag me af je zo iets ooit weer recht had kunnen krijgen.
Er zullen vast technieken voor zijn, maar ik vind dat je nu beter af bent met het nieuwe subframe.
Daar kan je kont als die weer heel is, probleemloos op gemonteerd worden.
Vergeet niet die rubber stukjes weer te herplaatsen aan de binnenkant van de kont. Anders kunnen die scherpe hoeken er door heen slijten na verloop van tijd. Deze hoeken zitten een 20 cm links van het rem oliepotje verwijderd. aan de andere kant van het zadel zit er ook zo eentje, op de zelfde hoogte, kijk maar eens aan de binnenkant van je kont-deel, daar zul je slijtplaatsen zien.

Hoe is het met het subframe van je stuurkuip?
Ik zag dat er een gebroken spiegel was.
Als die ook krom is of iets verzet, dan kan je topkuip weer gaan scheuren.
Met name de rijwind zorgt voor een behoorlijke druk.
Als er dan spanning staat op het kuipdeel door het krom zijn van dit subframe, heb je er weer werk van.

Het kan ook goed zijn gegaan, maar ga er maar van uit dat het krom is.

Ik stuur je ook nog ff een PM over de tank.

keep up the good work :klap: :klap: :klap: :klap: :y

ranjoles
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:20 am
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door ranjoles » di apr 24, 2007 7:13 am

Gisteren nog even bezig geweest met spuitplamuur en fijnplamuur en zal vanavond weer een paar foto's laten zien.

Ik moet zeggen dat het redelijk lukt 8)

Als alles (tupperware) weer gemaakt is ga ik er eerst even een weekje mee karren om te kijken of alles blijft zitten :lol: .
Je weet immers maar nooit of het plamuur eraf dondert :D

Groeten Robin

ranjoles
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:20 am
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door ranjoles » di apr 24, 2007 9:18 pm

Vandaag toch nog even een uurtje gevonden om te schuren, schuren en ....nog eens te schuren.

Nadat de plamuur mooi glad was zag ik toch nog wat hele kleine putjes.... dus weer fijnplamuur eroverheen gedaan.
Morgen maar weer even gaan schuren en kijken of het nu glad wordt.
Ik ben een zeur, maar ik wil het nu ook perfect hebben dus liever 3 keer overnieuw dan half werk.

klik hier voor 3 foto's hoe hij er nu bij staat.

groeten Robin


PS. de bird heeft zijn stem wel weer even laten horen vandaag...en dat deed me wel weer goed.
Voorlopig stug doorgaan.......

debvd
Berichten: 765
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 8:47 pm
Locatie: Hoorn/Enkhuizen e.o.
Contacteer:

Bericht door debvd » di apr 24, 2007 9:24 pm

Zeer goed bezig zeg ik :y

Nog even en je rijdt weer :D :lol:
Doe wat je nu wilt en kan doen en stel het niet uit........ Lekker motorrijden !!!!!

Dirko
Berichten: 1946
Lid geworden op: zo mei 28, 2006 8:44 pm
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Dirko » di apr 24, 2007 9:29 pm

ik zeg knap werk hoor, ga zo door en binnenkort rij je weer ...... schadevrij
Een Wheely overkomt je!!!!!............ Toch

Het kan altijd harder!!

ranjoles
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:20 am
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door ranjoles » di apr 24, 2007 9:34 pm

Thx, debvd en dirko.

@dirko, natuurlijk, ALS hij weer rijdt wil ik eerst alles testen of hij nog goed is.
Ik ga er nu vanuit dat alles nog wel goed is, maar hij heeft natuurlijk op de grond gelegen.
Hoe kan ik simpelweg testen of alles nog recht is...
Hij moet natuurlijk sporen (niet trekken naar welke kant ook) en niet ineens onheilspellend gaan trillen, maar zijn er nog meer trucjes om dat te testen?

Ook heeft hij tijdens het op de grond liggen koelvloeistof gelekt, kan ik daar zomaar wat van kopen en bijgooien of moet ik echt iets speciaals hebben.

Alvast bedankt
Groeten Robin

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Bericht door YO » wo apr 25, 2007 12:31 pm

ranjoles schreef:Thx, debvd en dirko.

@dirko, natuurlijk, ALS hij weer rijdt wil ik eerst alles testen of hij nog goed is.
Ik ga er nu vanuit dat alles nog wel goed is, maar hij heeft natuurlijk op de grond gelegen.
Hoe kan ik simpelweg testen of alles nog recht is...
Hij moet natuurlijk sporen (niet trekken naar welke kant ook) en niet ineens onheilspellend gaan trillen, maar zijn er nog meer trucjes om dat te testen?

Ook heeft hij tijdens het op de grond liggen koelvloeistof gelekt, kan ik daar zomaar wat van kopen en bijgooien of moet ik echt iets speciaals hebben.

Alvast bedankt
Groeten Robin
Checken of alles recht is??
Ik neem aan dat je goed alles bekeken hebt en je hele frame heb gechecked op scheuren of verdachte krommingen en op balhoofdspeling . :shock: :?

krik onder de brommert zodat het voorwiel omhoog komt en dan aan je voorpoten voelen of er speling in zit. (lijkt me sterk als dat niet zo is...de BB is tenslotte over de kop gegaan en is thuis afgeleverd zo vanaf de bergingswagen ...)

gewoon zeer langzaam rollen( en af en toe flink in de remmen knijpen...als er dan echt iets niet goed zou zijn dan voel je dat meteen. Daarna de snelheid opvoeren(30km, 50, 70, 90, ..........)

en bij elke verdachte beweging STOPPEN !!

want je weet tenslotte hoe de BB voelde voor dat je die crash had. :wink:

Zo zou ik de eerste diagnose doen en ik heb dat ook altijd zo gedaan als ik dit soort crashes had(recht in de kofferbak van een Mercedes 500 SEL 8) :wink: )of van maatjes die dat ook hadden meegemaakt...... (geen 500 SEL :lol: 8))

Halbe
Berichten: 657
Lid geworden op: di aug 29, 2006 12:46 am
Locatie: Zwolle

Bericht door Halbe » wo apr 25, 2007 10:05 pm

ranjoles schreef:Thx, debvd en dirko.

@dirko, natuurlijk, ALS hij weer rijdt wil ik eerst alles testen of hij nog goed is.
Ik ga er nu vanuit dat alles nog wel goed is, maar hij heeft natuurlijk op de grond gelegen.
Hoe kan ik simpelweg testen of alles nog recht is...
Hij moet natuurlijk sporen (niet trekken naar welke kant ook) en niet ineens onheilspellend gaan trillen, maar zijn er nog meer trucjes om dat te testen?

Ook heeft hij tijdens het op de grond liggen koelvloeistof gelekt, kan ik daar zomaar wat van kopen en bijgooien of moet ik echt iets speciaals hebben.

Alvast bedankt
Groeten Robin
Rechter kuipdeel er af en in de radiateur ff vloeistof bijvullen, bij koude moter. Je reservetankje ff checken tot max vullen.
Als die dan straks warm is, schrik dan niet als er onder uit het slangetje koelvloeistof komt, 2 redenen,; toch stiekum te vol, of lucht wat ingesloten heeft gezeten. gewoon op nieuw radiateur vullen, net zo lang tot dat de lucht er uit is. Er zijn ander methodes, maar dit is de makkelijkste vindt ik.
Andere methode; moet je de nippel losdraaien ergens aan de onderkant van het blok, in de buurt van het oliefilter en hem laten bloeden net als bij remvloeistof ontluchten van de leiding, en aan de bovenkant tegelijk bijvullen. kost je een paar liter, maar dan heb je en nieuwe koelvloeistof, en de lucht kwijt, en je koelsysteem gespoeld!

Verder ben ik het met YO eens, maar heb een kleine aanvulling.
ff voorzichtig met handjes los rijden. 2 cm boven het stuur je handen laten zweven, zowel bij 50 als bij 120 km/h.
Als dit goed gaat, ff wat doortrekken naar een hogere snelheid, die jij anders ook wel eens rijd.
Het mag niet volgens de wet, zoek wel ff een veilige weg op, vrij van veel ander verkeer, vrij van flitspalen en dat soort geneuzel.
Ik promoot bij deze niet het hard rijden!!!!!!!
Mocht de fiets dan toch neigen naar links of rechts, terwijl hij normaliter rechtdoor hoort te gaan, namelijk elke fiets gaat rechtuit zelfs zonder bestuurder! dan is je frame, of vork of balhoofd krom.
Dat is geen goed nieuws.
Ik wil je dan ook aanraden dit nu eerst te doen voordat je verder gaat.
Want op een kromme fiets gaan je banden een ander slijtpatroon krijgen.
Kan op termijn weer gevaar opleveren.
Heb je al het werk voor Jan met de korte achternaam gedaan.
Maar het zal wel wat meevallen denk ik, de BB is een sterke fiets, dit in tegenstelling tot verschillende gggnnnnnngg.su.....nnnnnngggg.zu.... nnnnnnngggng.ki....'s.
Wat een kl... woord.
Je kuip heeft de genadeklap gevangen, soort kreukelzone voor de BB.

Overigens weer mooi werk geleverd.
Ranjoles, onze Officiele BOC Herstelspecialist?
Ranjoles for president? :w
Ranjoles, Ranjoles,Ranjoles,Ranjoles :klap: :klap: :klap: :klap:

Doe je ook andere types? bijvoorbeeld CBR 1000 F ,Met name het lassen van de ABS? voor het geval ik hem aan strondt jaag?
Ja, met DT ja,
En dan bedoel ik niet, onze DT-tje.
Want stront met een t is een vies woord, en als je het om draait, krijg je vieze vingers. :wink:
Watskebeurt, long time no see....

ranjoles
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:20 am
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door ranjoles » do apr 26, 2007 7:40 am

Halbe schreef:
ranjoles schreef:Thx, debvd en dirko.

@dirko, natuurlijk, ALS hij weer rijdt wil ik eerst alles testen of hij nog goed is.
Ik ga er nu vanuit dat alles nog wel goed is, maar hij heeft natuurlijk op de grond gelegen.
Hoe kan ik simpelweg testen of alles nog recht is...
Hij moet natuurlijk sporen (niet trekken naar welke kant ook) en niet ineens onheilspellend gaan trillen, maar zijn er nog meer trucjes om dat te testen?

Ook heeft hij tijdens het op de grond liggen koelvloeistof gelekt, kan ik daar zomaar wat van kopen en bijgooien of moet ik echt iets speciaals hebben.

Alvast bedankt
Groeten Robin
Rechter kuipdeel er af en in de radiateur ff vloeistof bijvullen, bij koude moter. Je reservetankje ff checken tot max vullen.
Als die dan straks warm is, schrik dan niet als er onder uit het slangetje koelvloeistof komt, 2 redenen,; toch stiekum te vol, of lucht wat ingesloten heeft gezeten. gewoon op nieuw radiateur vullen, net zo lang tot dat de lucht er uit is. Er zijn ander methodes, maar dit is de makkelijkste vindt ik.
Andere methode; moet je de nippel losdraaien ergens aan de onderkant van het blok, in de buurt van het oliefilter en hem laten bloeden net als bij remvloeistof ontluchten van de leiding, en aan de bovenkant tegelijk bijvullen. kost je een paar liter, maar dan heb je en nieuwe koelvloeistof, en de lucht kwijt, en je koelsysteem gespoeld!

Verder ben ik het met YO eens, maar heb een kleine aanvulling.
ff voorzichtig met handjes los rijden. 2 cm boven het stuur je handen laten zweven, zowel bij 50 als bij 120 km/h.
Als dit goed gaat, ff wat doortrekken naar een hogere snelheid, die jij anders ook wel eens rijd.
Het mag niet volgens de wet, zoek wel ff een veilige weg op, vrij van veel ander verkeer, vrij van flitspalen en dat soort geneuzel.
Ik promoot bij deze niet het hard rijden!!!!!!!
Mocht de fiets dan toch neigen naar links of rechts, terwijl hij normaliter rechtdoor hoort te gaan, namelijk elke fiets gaat rechtuit zelfs zonder bestuurder! dan is je frame, of vork of balhoofd krom.
Dat is geen goed nieuws.
Ik wil je dan ook aanraden dit nu eerst te doen voordat je verder gaat.
Want op een kromme fiets gaan je banden een ander slijtpatroon krijgen.
Kan op termijn weer gevaar opleveren.
Heb je al het werk voor Jan met de korte achternaam gedaan.
Maar het zal wel wat meevallen denk ik, de BB is een sterke fiets, dit in tegenstelling tot verschillende gggnnnnnngg.su.....nnnnnngggg.zu.... nnnnnnngggng.ki....'s.
Wat een kl... woord.
Je kuip heeft de genadeklap gevangen, soort kreukelzone voor de BB.

Overigens weer mooi werk geleverd.
Ranjoles, onze Officiele BOC Herstelspecialist?
Ranjoles for president? :w
Ranjoles, Ranjoles,Ranjoles,Ranjoles :klap: :klap: :klap: :klap:

Doe je ook andere types? bijvoorbeeld CBR 1000 F ,Met name het lassen van de ABS? voor het geval ik hem aan strondt jaag?
Ja, met DT ja,
En dan bedoel ik niet, onze DT-tje.
Want stront met een t is een vies woord, en als je het om draait, krijg je vieze vingers. :wink:
Watskebeurt, long time no see....


:-_ :-_ :-_ :-_ :-_ :-_ :-_ :-_ :-_ :-_ :-_ :-_ :-_ :-_ :-_ :-_ :-_

Wat heb je gegeten Halbe :-_ :-_ :-_ :-_

De rij tips zal ik zeker doen , ik doe rustig en beheerst ( :roll: ) en zal bij het minst of geringste "anders voelen dan normaal" de boel LATEN nakijken.

Maar het enige is, welke koelvloeistof moet erin....... is dat normale wat ook in koekblikken gaat?

Groeten Robin


En thx voor de tips mannen

langen
Berichten: 895
Lid geworden op: do aug 03, 2006 2:23 pm
Locatie: Oostakker

Bericht door langen » do apr 26, 2007 8:18 am

Let op!

Waar lucht in de motor zit, is geen koeling!!!!

Wat beschreven wordt is een manier om de radiator te ontluchten,maar zeker niet de goede.
Is alleen goed als je de motor niet op volle temp laat komen, maar toch op een redlijke, zodat de thermostaat van de radiator opengaat en er ciculatie komt in het motorblok.
Maar dan nog kan er een luchtbel zitten die je er niet "uitgecirculeerd" krijgt.

De enige goeie manier is het blok zelf laten "bloeden"
Met inderdaad ergens een blindstop open te draaien aan het blok zodat terwijl je de koelvloeistof vult de lucht eruit kan langs het motorblok.

Waar die stop zit weet ik niet. Heb het zelf nog niet moeten doen bij de Bird.
Maar ik ben er zeker van dat die er ergens zit.
If you got nothing decent to say!!!

SHUT THE F*** UP WILL YA!!!

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Bericht door YO » do apr 26, 2007 9:49 am

Hier staat alles beschreven Ranjoles.. :wink: :w:


KLIKKERDEKLIK

Halbe
Berichten: 657
Lid geworden op: di aug 29, 2006 12:46 am
Locatie: Zwolle

Bericht door Halbe » do apr 26, 2007 3:22 pm

YO schreef:Hier staat alles beschreven Ranjoles.. :wink: :w:


KLIKKERDEKLIK
ahum,
Ik zat er een beetje naast, ongeveer 30 cm of zo.
Het is ook al weer 3 jaar geleden dat ik dat gedaan heb, dus ik moest t ff uit hoofd doen.
Boek heb ook gehad, werkt perfect dat boek.
Bij twijfel ff opzoeken.

@Ranjoles

Koelvloeistof?
Ja, voor motoren, ik dacht zelfs dat je die moest hebben die geschikt is voor aluminium.
Wat heb ik gegeten?
1 Biertje,.......
in combi met die zon......
Hè?
Hé!!!
Weer een biertje?
pffft gelukkig.
Je zou uitdrogen met dit weer....

T gaat je lukken,
En heb je al ff gereden?
Nou?
Hoe ging die?
Rechtdoor?

Halbe
Berichten: 657
Lid geworden op: di aug 29, 2006 12:46 am
Locatie: Zwolle

Bericht door Halbe » do apr 26, 2007 3:27 pm

langen schreef:Let op!

Waar lucht in de motor zit, is geen koeling!!!!

Wat beschreven wordt is een manier om de radiator te ontluchten,maar zeker niet de goede.
Is alleen goed als je de motor niet op volle temp laat komen, maar toch op een redlijke, zodat de thermostaat van de radiator opengaat en er ciculatie komt in het motorblok.
Maar dan nog kan er een luchtbel zitten die je er niet "uitgecirculeerd" krijgt.

De enige goeie manier is het blok zelf laten "bloeden"
Met inderdaad ergens een blindstop open te draaien aan het blok zodat terwijl je de koelvloeistof vult de lucht eruit kan langs het motorblok.

Waar die stop zit weet ik niet. Heb het zelf nog niet moeten doen bij de Bird.
Maar ik ben er zeker van dat die er ergens zit.
Kan alleen maar zeggen dat het bij mij gelukt is, kennelijk een kwestie van geluk geweest dan :W

langen
Berichten: 895
Lid geworden op: do aug 03, 2006 2:23 pm
Locatie: Oostakker

Bericht door langen » do apr 26, 2007 5:03 pm

Halbe, ik zeg niet dat dat niet gaat hee.
Ik zei dat de mogelijkheid erin zit dat er lucht blijft steken.
Je weet nooit dat er ergens een kamer is die niet kan ontlucht worden op die manier.

Het zou kunnen dat je geluk had, maar voor mijn part gaat het telkens zo.
Je bent alleen niet zeker op die manier.
If you got nothing decent to say!!!

SHUT THE F*** UP WILL YA!!!

Halbe
Berichten: 657
Lid geworden op: di aug 29, 2006 12:46 am
Locatie: Zwolle

Bericht door Halbe » do apr 26, 2007 8:45 pm

:shock: :?:
Nou t zal wel dan :W
Het is ook al weer 3 jaar geleden,
Mijn harde schijf wordt ook minder :-_ :-_

Kan een combinatie ook?
Ik kan me ook nog herinneren dat ik zo'n nippeltje heb losgedraaid om die koelvloeistof wat af te tappen, maar ik weet wel dat ik aan de bovenkant ook aan het bijvullen was.
Nu breng je me aan het twijfelen....
Weet ik het toch warempel niet goed meer...
Dagje ouder zullen we maar zeggen dan,
Ja..... bij sommigen begint het al vroeg.
hum hum.... :doh:


@ Ranjoles,
Breng eens wat nieuws uit....
Ik zit met smart te wachten op het feit dat jij gaat zeggen dat je BB recht is in plaats van kromme onderdelen heeft.

ranjoles
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:20 am
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door ranjoles » do apr 26, 2007 9:17 pm

Jongens, super de tips blijven komen. Ik ga ermee aan de slag.

Vandaag eerst mijn schoonmoeder op de camping afgezet *-* , en daarna snel weer naar huis gereden, want ik wilde weer even wat doen.

Schuren, plamuren en spuitplamuur werken heel erg goed, maar ik wil het perfect hebben en absuluut niets zien.

Dit betekent dat ik er gewoon veel tijd in moet stoppen en veel moet schuren (400, 600 en korrel 1000 waterproof) en opnieuw omdat er ergens toch nog een krasje zat wat ik niet meteen wegkreeg.

Hier zie je de topkuip, flink geschuurd en nog een keer, en nog een keer en, en, en.......

Afbeelding

toch nog een keer mijn achterkuipdeel, heb ik ook nog een keer geschuurd en spuitplamuur gespoten... Nu is ie mooi
Afbeelding


en recht van voren...... HEE er mist iets....mijn rechterspiegelhuis ding steun geval :(
@ Frank Switser, had je mijn mailtje hierover nog gelezen? :roll:

Afbeelding

En dan de laatste....tropische verrassing:
Omdat mijn linkerkuipdeel alleen een klein krasje had waar ik de auto raakte dacht ik: laat ik die er eens uit gaan schuren.
Het gekke was, ik schuur door de blanke lak heen, door het rode heen, en daarna door de zilveren base laag. Hieronder zat weer rood, en daarna weer zilver en ten pas kwam ik op het ABS materiaal.
Bepaalde delen waren dus al overgespoten. Op zich niet erg natuurlijk het zat er prima op. Maar ik je staat wel even te kijken moet ik zeggen.

Hier duidelijk de verschillende lagen te zien:
Afbeelding

HIERstaan nog meer foto's van de vorderingen.
Als jullie het nog niet zat zijn tenminste...

Er moet me wel van het hart dat ik dit niet had kunnen doen zonder de vele tips van iedereen. Ook door Martin die volgens mij bijna dezelfde schade had op BBPeet zijn ex-BB. :}
Dus dank voor de tips, trucs iedereen.

@Halbe, ik heb liever niet dat ik aan je CBR1000 moet werken. Dat betekent dat ook jij het asfalt dichterbij hebt gezien dan wat eigenlijk hoort. Als er iets aan de hand is zal ik natuurlijk niet aarzelen om hulp aan te bieden want dat gebeurt ook bij mij. Maar stel het liever maar uit/af. :wink:

Groeten Robin

BBMW
Berichten: 2547
Lid geworden op: do mei 25, 2006 7:41 pm
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Bericht door BBMW » do apr 26, 2007 9:31 pm

Ik ben telkens weer positief verrast na elke vordering en ik vind het geweldig om dit te volgen. Het is al diverse malen geschreven en sluit mij hier dan ook helemaal bij aan: Het ziet er super uit Robin, ik vind het echt klasse hoe je met je tegenslag omgaat en deze omzet in deze positieve energie. :} :}

Groetjes,
BBMW / BOC Ondersteuning


The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem.

ranjoles
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:20 am
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door ranjoles » do apr 26, 2007 9:43 pm

BB Peet schreef:Ik ben telkens weer positief verrast na elke vordering en ik vind het geweldig om dit te volgen. Het is al diverse malen geschreven en sluit mij hier dan ook helemaal bij aan: Het ziet er super uit Robin, ik vind het echt klasse hoe je met je tegenslag omgaat en deze omzet in deze positieve energie. :} :}

Groetjes,
Dank je BB Peet, ik ben er zelf ook wel iets verrast door, maar ik heb alleen maar in mijn hoofd "dat ding moet weer mooi worden". (en goed natuurlijk)
Maar een echte "bij de pakken neerzitten, of kniezer ben ik niet.
Zoals ons aller Barry Stevens vroegah altijd zei.

Vooral doorgaan :lol:

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Bericht door Frank Switser » do apr 26, 2007 9:48 pm

ranjoles schreef: HEE er mist iets....mijn rechterspiegelhuis ding steun geval :(
@ Frank Switser, had je mijn mailtje hierover nog gelezen? :roll:

Groeten Robin
Je krijgt morgen de prijsopgave van de nieuwe delen.... :oops:

ReeF
Berichten: 5848
Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
Locatie: Schoten - Belgium
Contacteer:

Bericht door ReeF » do apr 26, 2007 9:53 pm

BB Peet schreef:Ik ben telkens weer positief verrast na elke vordering en ik vind het geweldig om dit te volgen. Het is al diverse malen geschreven en sluit mij hier dan ook helemaal bij aan: Het ziet er super uit Robin, ik vind het echt klasse hoe je met je tegenslag omgaat en deze omzet in deze positieve energie. :} :}

Groetjes,
:^
Proud member of the Adventure Chaptor

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten