Grrrr.... maar het is nu de grote opknapbeurt

De locatie voor Off-topic, slapgelul, moppen en filmpjes.
ranjoles
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:20 am
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door ranjoles » ma apr 16, 2007 12:19 pm

Dirko of iemand anders natuurlijk........weet jij toevallig of het subframe van een model 2000 hetzelfde is als die van mij ('97)?
Want het achterlicht e.d. is wel anders natuurlijk.

Als dat frame hetzelfde is reageer ik op je linkje Reefer en Thx alvast
Laatst gewijzigd door ranjoles op ma apr 16, 2007 4:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Bericht door Evelakes » ma apr 16, 2007 12:44 pm

Misschien heb je hier wat aan! De kleur kun je altijd zelf bepalen!
link

Hertog Jan
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:25 pm

Bericht door Hertog Jan » ma apr 16, 2007 4:11 pm

Da's allemaal zwaar ***** Robin !
Maar je bent er zelf goed vanaf gekomen en dat is toch het belangrijkste !
Het zijn wel echte horrorfoto's, maar ook horrorfilms lopen wel eens goed af, toch ?
Met z'n allen moet we er toch weer wat van kunnen maken !

Groeten & Sterkte, Hertog Jan :xx

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » ma apr 16, 2007 4:45 pm

:cry: :cry: :cry: Is idd om te huilen :(

Best veel schade. Maar niet onherstelbaar :wink:

Zal vast goed komen met wat hulp van ons :D
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Bericht door Barry » ma apr 16, 2007 9:04 pm

ik ben bereid om jou knipperlichten te doneren voor achter. Heb nog een setje oranje over van het modeljaar <99 en eventueel incl achterlichtunit. :idea:

caradoc
Berichten: 733
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 10:54 am
Contacteer:

Bericht door caradoc » ma apr 16, 2007 9:13 pm

Tis echt kl*te voor je, en zal je volledig geestelijk steunen....

Want laat me niet sleutelen aan je brommert, ik heb namelijk 2 rech...ehh 2 echte linkerhanden.......

Gelukkig heeft de BOC een paar raspaardjes in haar gelederen die het sleutelen hebben uitgevonden..

Succes met het weer opbouwen van je Bird....

Caradoc en Caradin

MMZ
Berichten: 1205
Lid geworden op: zo mei 28, 2006 8:52 am
Locatie: Alkmaar (Holland)
Contacteer:

Bericht door MMZ » ma apr 16, 2007 9:37 pm

Een subframe heb ik niet, maar een achterbrug en indien nodig een radiateur + oliekoeler (voor een carb en injec.) heb ik wel qua grote delen.

RK
Berichten: 3128
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 9:39 pm
Locatie: XX-city
Contacteer:

Bericht door RK » di apr 17, 2007 1:20 am

Heel erg rot voor je Robin , gelukkig heb je zelf niks maar je bird helaas wel, heel triest om jouw rooie BB zo te zien :(

heb je inmiddels al een lijsje gemaakt wat je nodig hebt want van de foto's kun je lang niet alles goed zien.

heel veel succes met het herstel van je BB!!!

ranjoles
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:20 am
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door ranjoles » di apr 17, 2007 7:35 am

Nog niet RK... :cry:

Ik ga hem vandaag (ben eindelijk ook eens vrij) kaal maken en kijken wat ik nodig heb.

Wat ik nu gezien heb is:
Subframe
Achterknippers Thx BVD *-*
Rechterspiegelbehuizing incl bevestiging
Kuipruit
Achterkuipdeel (hoe noem je dat :oops: )
Rechterkuipdeel
Topkuip


Wat me wel iets verontrust is het feit dat de bovenste bevestiging van de rechterkuip (aan het frame) is afgebroken. Ik bedoel dus het stukkie wat vast zit aan het frame, waar je schroef in gaat.

Straks zal ik een mooi lijstje maken want dit is nu even (net uit mijn mandje gekropen) uit mijn hoofd.

Groeten Robin..

P.S. Mijn moeder heeft ook hier op het forum meegekeken....
Net als Mijn vrouw en ik vind zij het hartverwarmend hoe er hier gereageerd word en hoe er hulp aangeboden wordt... Ongekend :!: :!:
Laatst gewijzigd door ranjoles op di apr 17, 2007 1:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

debvd
Berichten: 765
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 8:47 pm
Locatie: Hoorn/Enkhuizen e.o.
Contacteer:

Bericht door debvd » di apr 17, 2007 8:00 am

De achterknippers heb je alweer :wink: :D kunnen van het lijstje af.

Geef maar een gil wanneer je ze nodig heb, breng ik ze wel langs :wink:
Doe wat je nu wilt en kan doen en stel het niet uit........ Lekker motorrijden !!!!!

ReeF
Berichten: 5848
Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
Locatie: Schoten - Belgium
Contacteer:

Bericht door ReeF » di apr 17, 2007 8:06 am

ranjoles schreef:Wat me wel iets verontrust is het feit dat de bovenste bevestiging van de rechterkuip (aan het frame) is afgebroken. Ik bedoel dus het stukkie wat vast zit aan het frame, waar je schroef in gaat.
Daar hoef je je opzich niet meteen ongerust over te maken, deze plek krijgt als eerste en de meeste klappen bij een val !

Bekijk alle schades gevalletjes maar is goed, je zult zien dat deze plek altijd de klappen opvangt - samen met je spiegel.

Natuurlijk moet je wel je frame goed (laten) controleren, want je wilt wel zeker zijn dat je nog rechtuit kunt rijden straks :wink:
Proud member of the Adventure Chaptor

marcelcbrxx
Berichten: 847
Lid geworden op: do mei 25, 2006 10:53 pm
Locatie: Overloon
Contacteer:

Bericht door marcelcbrxx » di apr 17, 2007 8:39 am

Shit man, gelukkig heb je zelf niets.

ranjoles
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:20 am
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door ranjoles » di apr 17, 2007 3:16 pm

Evelakes schreef:Misschien heb je hier wat aan! De kleur kun je altijd zelf bepalen!
link
Dat is zeker niet duur (denk ik) maar kan iemand mij vertellen wat het nadeel is (als dat er is) van een polyester kuip ipv een ABS kuip wat er nu op zit...uhm zat :oops:

Voor het wat je krijgt is het niet duur..... iemand?

Groeten Robin

Halbe
Berichten: 657
Lid geworden op: di aug 29, 2006 12:46 am
Locatie: Zwolle

Bericht door Halbe » di apr 17, 2007 3:40 pm

ranjoles schreef:
Evelakes schreef:Misschien heb je hier wat aan! De kleur kun je altijd zelf bepalen!
link
Dat is zeker niet duur (denk ik) maar kan iemand mij vertellen wat het nadeel is (als dat er is) van een polyester kuip ipv een ABS kuip wat er nu op zit...uhm zat :oops:

Voor het wat je krijgt is het niet duur..... iemand?

Groeten Robin
Voor wat ik gezien heb aan foto's ben je niet gelukkig.
Maar de andere kant is dat je er zelf goed van af bent gekomen.

Veel, heel veel schade, verkoop de moter aan een opkoper, of hou hem zelf.
Neem een Persoonlijke Lening, zoals de andere helft van Nederland doet, en haal je voor €5000,- op marktplaats een andere maar soortgelijke BB.
Met de onderdelen van je oude kun je nog leuk een aantal jaren vooruit.
Of je verpatst ze op marktplaats, dat kan ook.

Wat bvetreft polyester kuipen, dat kan wel, maar zorg er voor dat je subframe uit nieuwe onderdelen bestaat. En niet uit terug gebogen shit.
Polyester is een vrij hard maar bros materiaal, en kan gaan scheuren als er te veel werking op gaat treden in het sub-frame.
Proef ondervinderlijk ontdekt bij een cbr 600.
Na een jaar kwamen er scheurtjes op plekken bij de bevestiging, omdat het subframe grotendeels terug was gebogen.
Dus je kunt het doen als je sub-frame nog compleet intact is.
Maar bij deze XX is het naar mijn idee zonde om te doen.

Succes er mee.
Ik hoop dat je snel weer een andere hebt.
Openbaar Vervoer zuigt.
Geen moter hebben ook.

Groet,

Halbe

ranjoles
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:20 am
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door ranjoles » di apr 17, 2007 5:43 pm

Vandaag ben ik druk bezig geweest.

Ik heb vandaag een hoop gedaan.
Alles van plastic heb ik eraf gehaald

Het subframe is eraf en zo krom als een hoepel en moet zeker vervangen worden.

Mijn topkuipframe was ook iets krom maar is weer recht gezet met mbv mijn broer Fendy...ook al geregistreerd hier :lol: en inmiddels opnieuw gespoten.

De topkuip zelf is aardig stuk, de punt (bevestiging van het ruitje) ligt eraf maar is er zo 123 niet meer goed op te zetten. Ik mis ook een stukje.

Het rechterkuipdeel zit een gat in waar hij boven vast zit (niet aan de topkuip)

Het linkerkuipdeel is alleen wat gekrast...dat is niet erg kan weer mooi worden.

Het achterkuipdeel (rondom de buddy zeg maar) zaten wat scheuren in maar heb ik nog redelijk kunnen redden....ik heb hem gelast en dat ziet er weer mooi en stevig uit. alleen nog even strak maken.

Mijn knipperhuisjes zijn nog redelijk, althans, goed op te knappen. Alleen is de stang gebroken aan de rechterkant...die moet ik dus nog hebben.

Dan rest volgens mij de deuk in de tank nog......

CLICK

Het subframe is nu even het belangrijkst. Dan kan ik kijken wat er nog meer is.

Als ik het goed begrepen heb van Yo is hij bij een sloop geweest vandaag :} :} :} :} en zou hij kijken voor een subframe.
Als dat niet gelukt is ga ik achter de tip van webbie aan.

Dus hierbij nu maar mijn lijst:

subframe
rechterspiegel incl bevestigingspootje *edit* koop ik nieuw hoorde net van Yoan dat dat niet mijn kop kost
rechter zijpaneel
topkuip
kuipruit
kuipbouten en plastic pinnen

volgens mij was dit het ongeveer, ook met dank aan debvd voor de knipper (alleen rechts nodig heb ik gezien :oops: )

Dus iedereen nogmaals bedankt voor de moeite die jullie willen doen om mij te helpen. ik zit al te bedenken wat ik als bedankje terug kan doen 8)

@Halbe, een lening voor mijn motor (toch een soort extra voor me + hobby) zal ik nooit doen. Als ik niets meer heb en ook niets meer kan zal ik alles in het werk stellen om meer mogelijk te maken, maar lenen zal ik niet doen...dat is echter mijn mening en iedereen moet dat voorzichzelf weten natuurlijk.
Als het goed is dan komt er achter gewoon een nieuw/goed subframe op en het subframe van de topkuip is als nieuw.
Zal dat dan nog steeds zo makkelijk kunnen scheuren?
Misschien in dat geval maar een ander topkuipje en rechterkantje kopen/zoeken?

Groeten Robin
Laatst gewijzigd door ranjoles op di apr 17, 2007 6:26 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Bericht door YO » di apr 17, 2007 5:47 pm

ranjoles schreef: Als ik het goed begrepen heb van Yo is hij bij een sloop geweest vandaag :} :} :} :} en zou hij kijken voor een subframe.
Als dat niet gelukt is ga ik achter de tip van webbie aan.
Bijna goed begrepen maar ik zit nog in Limburg. :wink:

Morgen ga ik naar Doetinchem en dan ga ik er gelijk achter aan.

Zo gauw ik wat weet bel ik je !!

rich
Berichten: 752
Lid geworden op: do mei 25, 2006 7:20 pm
Locatie: Wieringerwerf
Contacteer:

Bericht door rich » di apr 17, 2007 5:48 pm

Kuipruit heb ik wel voor je mag je zo hebben alleen is de stikker aan de onderkant er af maar daar heb ik nog wel een zwart stikkervel voor om het netjes te maken en je niet achter je tellers kijkt

Heb je trouwens gezien wat Martin met een topkuip kan mischien is die van jou ook wel te redden

ranjoles
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:20 am
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door ranjoles » di apr 17, 2007 5:54 pm

YO schreef:
ranjoles schreef: Als ik het goed begrepen heb van Yo is hij bij een sloop geweest vandaag :} :} :} :} en zou hij kijken voor een subframe.
Als dat niet gelukt is ga ik achter de tip van webbie aan.
Bijna goed begrepen maar ik zit nog in Limburg. :wink:

Morgen ga ik naar Doetinchem en dan ga ik er gelijk achter aan.

Zo gauw ik wat weet bel ik je !!
:oops: :oops: :oops: Super Kerel
Hoe kan ik je bedanken.... :W



rich schreef:Kuipruit heb ik wel voor je mag je zo hebben alleen is de stikker aan de onderkant er af maar daar heb ik nog wel een zwart stikkervel voor om het netjes te maken en je niet achter je tellers kijkt
Ik weet nu weer niet wat ik zeggen moet, normaal ben ik niet op mijn mondje gevallen, ook voor jou ......hoe kan ik je danken.


Ik heb het van Martin gezien inderdaad en kan zelf ook aardig met kunststoffen omgaan (niet zoals martin volgens mij maar heb aardig wat cursus gehad in dat spul) , maar ik mis wat stukken en hetgeen wat ik heb is goed gebogen.....
Natuurlijk ga ik nog wel even kijken wat er te redden is.

debvd
Berichten: 765
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 8:47 pm
Locatie: Hoorn/Enkhuizen e.o.
Contacteer:

Bericht door debvd » di apr 17, 2007 6:29 pm

Ranjoles,

Als het ff kan breng ik 'm zaterdag ff langs :wink:

Pm me maar wanneer het uitkomt :D

Top dat je al zo lekker bezig bent, zet je mind weer in de goede richting :P
Doe wat je nu wilt en kan doen en stel het niet uit........ Lekker motorrijden !!!!!

JABB
Berichten: 93
Lid geworden op: zo okt 15, 2006 1:28 pm
Locatie: zevenaar

Bericht door JABB » di apr 17, 2007 7:56 pm

Ik heb eventueel nog een licht beschadigd achterdeel (kont) voor je in de kleur zwart.
Is ooit van achteren aangereden en zit bovenop twee kleine scheurtjes.
Mocht je eigen "kont" het niet redden, mag je deze hebben.

Sterkte met het fysieke herstel !!

JABB

MarcoXX
Berichten: 101
Lid geworden op: wo feb 07, 2007 6:18 pm
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door MarcoXX » wo apr 18, 2007 1:16 am

Wat een rot verhaal zeg maar gelukkig ben jij nog heel. Ik zag op marktplaats een gozert die een hoop bb spullen heeft waar o.a. een subframe en een achterbrug. Zo te zien heeft hij een aardig voorraadje bb spullen. Ga naar de groep motoren en brommers en zoek op cbr 1100 xx blackbird en je komt het vanzelf tegen. Sorry maar weet nog niet hoe ik een link moet plaatsen. Success met je bb en dat je er weer snel op mag zitten
Ze trekt als een beest en ik wil haar elke dag nemen........mijn BIRD

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » wo apr 18, 2007 1:38 am

Deze advertentie bedoelt MarcoXX

:arrow: Blackbird onderdelen op marktplaats
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Halbe
Berichten: 657
Lid geworden op: di aug 29, 2006 12:46 am
Locatie: Zwolle

Bericht door Halbe » wo apr 18, 2007 6:19 am

ranjoles schreef:Vandaag ben ik druk bezig geweest.

@Halbe, een lening voor mijn motor (toch een soort extra voor me + hobby) zal ik nooit doen. Als ik niets meer heb en ook niets meer kan zal ik alles in het werk stellen om meer mogelijk te maken, maar lenen zal ik niet doen...dat is echter mijn mening en iedereen moet dat voorzichzelf weten natuurlijk.
Als het goed is dan komt er achter gewoon een nieuw/goed subframe op en het subframe van de topkuip is als nieuw.
Zal dat dan nog steeds zo makkelijk kunnen scheuren?
Misschien in dat geval maar een ander topkuipje en rechterkantje kopen/zoeken?

Groeten Robin
Ik volg je project, leuk om te lezen.
Sjonge, je bent handig. :^
Dat scheelt een boel duiten.
:red zal er binnenkort wel weer netjes bijstaan.
Betreft de lening, dat zeg ik de ene helft van Nederland sluit een PL-etje af en de andere helft niet.
Verder geen bedoeling mee hoor.

Betreft het subframe, als dat een nieuwe is, of in ieder geval nooit krom is geweest, dan kun je zelfs je gelaste kuip weer monteren.
Ik denk dat een gelast kuipdeel sterker is dan een polyester kuipdeel.
Mocht er onverhoopt toch nog wat werking in zitten om wat voor reden dan ook, dan vangt een gelast kuipdeel dit net wat beter op dan dat harde maar brosse polyester.
De originele kuipdelen van Honda zijn vrij taai en daardoor flexibeler dan polyester.
Als jij je topkuip en zij-paneel weer mooi strak kunt krijgen, zou ik het niet laten als ik jou was.
Bespaar je mooi tussen de € 300 en €600.
Ik weet niet eens wat dat spul tegenwoordig kost.
Iemand?
Wat zou het nieuw kosten?

Doet er eigenlijk ook niet toe, de BB moet weer klaar.
Punt uit.
Houd ons op de hoogte van de vorderingen.
Ik vind dat je het netjes doet.
Top hoor.

Groeten,

Halbe

ranjoles
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:20 am
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door ranjoles » wo apr 18, 2007 7:14 am

MarcoXX schreef:Wat een rot verhaal zeg maar gelukkig ben jij nog heel. Ik zag op marktplaats een gozert die een hoop bb spullen heeft waar o.a. een subframe en een achterbrug. Zo te zien heeft hij een aardig voorraadje bb spullen. Ga naar de groep motoren en brommers en zoek op cbr 1100 xx blackbird en je komt het vanzelf tegen. Sorry maar weet nog niet hoe ik een link moet plaatsen. Success met je bb en dat je er weer snel op mag zitten
Motorpsycho schreef:Deze advertentie bedoelt MarcoXX

:arrow: Blackbird onderdelen op marktplaats
Ja dat is een mooie advertentie. Yoan heeft al gebeld voor me :hug: , en gaat morgen nog bij een sloop in de buurt van hem kijken. De beste “neem” ik.

JABB schreef:Ik heb eventueel nog een licht beschadigd achterdeel (kont) voor je in de kleur zwart.
Is ooit van achteren aangereden en zit bovenop twee kleine scheurtjes.
Mocht je eigen "kont" het niet redden, mag je deze hebben.

Sterkte met het fysieke herstel !!

JABB
Tof van je maat!! Ik ga eerst mijn eigen kont proberen te redden (is me tot nog toe altijd gelukt :lol: ) maar ik hou jou kont in mijn achterhoofd (waar heb ik het over.... :W .. mijn vrouw leest ook mee)

@halbe, ik begrijp ook wel wat je bedoelt kerel., ik viel je er niet op aan hoor.
Ik heb nu eenmaal voor mezelf het (misschien ouderwetse) idee dat ik zelf moet werken voor wat ik wil hebben, enals het echt niet kan...maar dan ook echt niet anders kan...dan...neem ik er een baan bij.

De BB is voor mijn vervoersmiddel, mijn vrouw heeft een auto maar (en das moeilijk uit te leggen) die kan ik voor mijn werk niet gebruiken. 10 jaar terug heb ik “mijn rechte te parkeren” op mijn werk opgegeven (is ook bedoelt om het openbaar vervoer te stimuleren) dus die kan ik niet kwijt daar. Geeft niets, want ik heb mijn BB.
Nu ben ik op de fiets.....misschien dat er nog een kilo of 5 afgaat.

Ik ben zeker handig maar probeer gewoon alles. Ik ben een aantal jaren monteur geweest bij onze nationale trots die nu Frans gaan praten. (geen reclame :P ) dus heb aardig wat sleutel uren in mijn handjes.

Ik ga er nu (na van de schrik bekomen te zijn) gewoon het beste van maken en ben echt ontzettend verbaasd (kan het gewoon niet geloven) hoeveel hulp ik krijg aangeboden.
Gewoonweg ongekend !!! :}:}:}

Daar wil ik zeker iets voor terug doen en ben daar over aan het nadenken.

Groeten Robin

ReeF
Berichten: 5848
Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
Locatie: Schoten - Belgium
Contacteer:

Bericht door ReeF » wo apr 18, 2007 8:28 am

Die aanpassing van de topic titel is geniaal :}
Proud member of the Adventure Chaptor

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten