Headsetje Alan.

Stel je je vragen over GPS techniek Garmin / TomTom of andere merken en systemen !
Plaats reactie
RRon
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 8:58 am
Locatie: Almere
Contacteer:

Headsetje Alan.

Bericht door RRon » vr jan 04, 2008 4:33 pm

Kent iemanddeze headset? Zo ja heeft iemand er dan ervaringen mee?

Ik heb 2 extra portofoons Alan 456R en wil die voor de kids gaan gebruiken, echter is de binnenzijde van de kinderhelmpjes verlijmt en dus niet los te halen. Standaard headsets zitten niet fijn en ik hoop dat dit wat voor ze zou zijn!!?? :?

Eventuele andere suggesties zijn ook welkom! :wink:
[http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... -huur.html]*****Stabiele motoraanhanger te huur voor 1 of 2 motoren!*****[/url]

marcelcbrxx
Berichten: 847
Lid geworden op: do mei 25, 2006 10:53 pm
Locatie: Overloon
Contacteer:

Bericht door marcelcbrxx » vr jan 04, 2008 4:42 pm

Met maar 1 oor en een mike heb ik al sets voor deze van € 20,00.

RRon
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 8:58 am
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door RRon » vr jan 04, 2008 4:46 pm

En is dat wat Marcel, blijft dat een beetje zitten met helm op en af zetten?
[http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... -huur.html]*****Stabiele motoraanhanger te huur voor 1 of 2 motoren!*****[/url]

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Bericht door Ankertje » vr jan 04, 2008 6:41 pm

Wat wil je er mee doen?

Ik ben bang dat het bij 50 km helemaal over is met de verstaanbaarheid.


:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

marcelcbrxx
Berichten: 847
Lid geworden op: do mei 25, 2006 10:53 pm
Locatie: Overloon
Contacteer:

Bericht door marcelcbrxx » vr jan 04, 2008 7:38 pm

Het is een headset van Cobra, verder hetzelfde als die van Midland, net zo dik en zo.

RRon
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 8:58 am
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door RRon » za jan 05, 2008 12:03 pm

FilaMenT schreef:Wat wil je er mee doen?

Ik ben bang dat het bij 50 km helemaal over is met de verstaanbaarheid.


:idea:
Vandaar dan ook dat ik eerst informeer, want hier ben ik ook bang voor! Heb 2 portofoons over kunnen nemen maar kan de headsets niet achter de stof in de helm plaatsen zonder deze te slopen en zoek nu naar een oplossing.
Kids zitten heel af en toe achterop en zou het niet vervelend vinden als zij mee konden kletsen, rijtempo is dan toch al aangepast maar ze moeten wel tot een kilometer of 80/90 p.u te verstaan zijn anders heb ik er niets aan en kunnen de portofoons weer weg! :wink:
[http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... -huur.html]*****Stabiele motoraanhanger te huur voor 1 of 2 motoren!*****[/url]

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Bericht door Ankertje » za jan 05, 2008 1:31 pm

Mijn ervaring is dat de kinderen te zachtjes praten door de microfoon. Die vaak om wat voor reden dan ook te ver van hun mond zit. Bovendien is de microfoon altijd het zwakke punt in je apparatuur. Zeker op dit punt goed navraag doen en garantie vragen.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

marcelcbrxx
Berichten: 847
Lid geworden op: do mei 25, 2006 10:53 pm
Locatie: Overloon
Contacteer:

Bericht door marcelcbrxx » za jan 05, 2008 4:55 pm

Nou garantie heeft die ook, dat ze boven de 50 - 80 km u niet goed meer werken. Maar alle waar naar z'n geld.

RRon
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 8:58 am
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door RRon » za jan 05, 2008 6:21 pm

marcelcbrxx schreef:Nou garantie heeft die ook, dat ze boven de 50 - 80 km u niet goed meer werken. Maar alle waar naar z'n geld.
Duidelijk!
Graag zou ik de kids meer willen betrekken bij het motorrijden zonder dat ze alleen maar stil achterop hoeven te zitten, maar als ze boven de 50 km/u niets meer horen en/of te verstaan zijn is dit dus geen oplossing. Jammer maar ik geef de moed niet op en zoek verder dus als iemand een suggestie heeft.......
De wangen van hun HJC helmpjes zitten vast en daardoor kan er niet zomaar worden ingebouwd. Als ik de schelpjes aan de binnenkant tegen de bekleding aan plak gaat dat waarschijnlijk iriteren en dat lijkt mij dus ook geen oplossing!! :??
[http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... -huur.html]*****Stabiele motoraanhanger te huur voor 1 of 2 motoren!*****[/url]

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Bericht door Ankertje » za jan 05, 2008 8:25 pm

Ik weet het. Het is veel geld maar dan heb je wat goeds.

Koop een goede intercom. Bijvoorbeeld Autocom. Goede headsets. Goede verstaanbaarheid bij hoge snelheden. Je pmr past er op enz enz.

Jij en je kinderen zullen zeer tevreden zijn.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

martin
Berichten: 2923
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 7:00 pm
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door martin » za jan 05, 2008 8:42 pm

FilaMenT schreef:Ik weet het. Het is veel geld maar dan heb je wat goeds.

Koop een goede intercom. Bijvoorbeeld Autocom. Goede headsets. Goede verstaanbaarheid bij hoge snelheden. Je pmr past er op enz enz.

Jij en je kinderen zullen zeer tevreden zijn.

:idea:
Je zal er geen spijt van krijgen :wink:

blackie
Berichten: 35
Lid geworden op: do jun 15, 2006 10:41 am
Locatie: moorsele, west-vlaanderen

Bericht door blackie » zo feb 17, 2008 10:47 am

Wat is er nu beter (eens niet naar de prijs kijken)
Autocom, starcom of den baehr verso XL

Mijn voorkeur gaat uit naar de baehr maar tis die prijs die me even tegenhoud. zijn de andere ook zo goed/slecht?? of is baehr echt het beste? Ik wil dus aan grotere snelheden (+ 160) nog altijd met mijnen madam kunnen klappen en den zumo op tijd horen. Daardoor vallen de blauwe tanden al uit mijn keuzes :?
Ter info: ik heb een Shoei XR1000 en mijn vrouw een Shoei Multitec. Toch wel bij de betere en stillere helmen te rekenen :wink:

Spuug het hier maar eens allemaal uit. :D :lol:
nen rasechtn westvloming

Burtonman
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 1:55 pm
Locatie: Nu nog in het bos en tegen het eind van het jaar bij mijn vriendin

Bericht door Burtonman » zo feb 17, 2008 11:07 am

blackie schreef:
Spuug het hier maar eens allemaal uit. :D :lol:

:R :puke: :r

Tong Tong Tong

The Doctor
Berichten: 3794
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:40 pm
Locatie: thuis
Contacteer:

Bericht door The Doctor » zo feb 17, 2008 4:03 pm

blackie schreef:Wat is er nu beter (eens niet naar de prijs kijken)
Autocom, starcom of den baehr verso XL

Mijn voorkeur gaat uit naar de baehr maar tis die prijs die me even tegenhoud. zijn de andere ook zo goed/slecht?? of is baehr echt het beste? Ik wil dus aan grotere snelheden (+ 160) nog altijd met mijnen madam kunnen klappen en den zumo op tijd horen. Daardoor vallen de blauwe tanden al uit mijn keuzes :?
Ter info: ik heb een Shoei XR1000 en mijn vrouw een Shoei Multitec. Toch wel bij de betere en stillere helmen te rekenen :wink:

Spuug het hier maar eens allemaal uit. :D :lol:
Ik rij nog niet lang genoeg rond met men autocom om er een goed oordeel over te kunnen vellen. Maar den Flip is er niet echt tevreden over. Anders moet je hem eens meelen want als ik me niet vergis heeft hij ook al met baehr rondgereden.

marcelcbrxx
Berichten: 847
Lid geworden op: do mei 25, 2006 10:53 pm
Locatie: Overloon
Contacteer:

Bericht door marcelcbrxx » zo feb 17, 2008 5:45 pm

Baehr is zeker Duitse degelijkheid en ze hebben allebei hun voor en tegens. Voor bike to bike biedt Autocom meer mogelijkheden.

Hier is het zo dat ik vooral aan BMW rijders Baehr verkoop en de rest wat meer Autocom. Net wat je wil en wat voor eisen je hebt.

De 160 haalt autocom niet zo goed als intercom, dus dan moet je Baehr hebben.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten