Eerste ervaringen autocom en Zumo

Stel je je vragen over GPS techniek Garmin / TomTom of andere merken en systemen !
Plaats reactie
MXXL
Berichten: 1207
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:44 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Eerste ervaringen autocom en Zumo

Bericht door MXXL » zo feb 24, 2008 10:51 pm

Vrijdag ben ik naar Moordrecht gegaan om mijn Zumo op te pikken.

Er lag daar een compleet pakket klaar met de zumo, part 1299 van autocom, een deelbare motorkabel, onroute 2008/2009 en de mediamutebox voor in de auto.

De zumo werd ter plaatse van de laatste software voorzien, het hele pakket werd doorgenomen en we hebben nog even tijd besteed aan de aux 2 modificatie. Ik heb hem dus meteen maar even de site laten zien van de blackbirdownersclub.

's middags meteen de zumo ingebouwd in de motor, en lekker gespeeld met alle functies in de zumo, mapsource en onroute.

Vandaag ben ik voor het eerst op de motor gestapt om de boel te testen. Wat mij opviel is dat ik in eerste instantie veel last had van het feit dat de zumo veel te zacht stond. Uiteraard had ik de gebruiksaanwijzing niet doorgenomen en wist ik niet dat het mastervolume omhooggeschroeft kon worden. Nadat ik dit had aangepast was de muziek en de telefoon veel beter te verstaan. Om de boel te finetunen heb ik de autocom open geschroeft om te kijken wat het effect is van de potmeters.

Op het volgende plaatje zijn de potmeters te zien met het bijbehorende effect (klik op het plaatje voor de volledige grootte):

Afbeelding

Het eerste wat ik geprobeerd heb ik de potmeter van de aux2 output te veranderen, deze werkte bij mij niet. Waarschijnlijk heeft dit te maken met de eerder uitgevoerde aux2 modificatie waarmee het geluid niet 50% gemute wordt als je praat.

Daarna heb ik gekeken wat het effect was van de automatische volume regeling. Met de potmeters kan je stap 1-2 en 3-4 aanpassen. Standaard staan ze ongeveer op de helft. Als ik de potmeters omhoog draaide gaf dat een aanzienlijke verhoging in de geluidsterkte. Dit samen met de 50% mute modificatie maakt dat de muziek, telefoon en clair (standaard) prima te verstaan is, ik heb nu zelfs mijn audio op 80% staan.

Het enige probleem wat ik nu heb is dat mijn microfoon van de autocom iets te sterk doorkomt als ik de microfoon wat verder wegdoe dan ben ik veel beter te verstaan, hiervoor zal ik mijn helm nog even wat moeten modificeren.

Als laatste heb ik nog even geprobeerd wat het verschil is tussen mijn autocom speakers en sennheiser varianten :shock: dat is dus mijn volgende mod.

Al met al ben ik tot nu toe zeer tevreden en heb ik het idee dat ik de in en af stellingen zo kan krijgen dat alles zeer goed doorkomt zonder een extra versterker te moeten monteren.

Voor degenen die nog even het topic over de aux2 modificatie willen doorlezen, hierbij de link:

http://blackbirdownersclub.eu/phpBB2/vi ... highlight=
Mijn grote trots: Anne Janine Lit
Mijn kleine trots: Inge Erika Lit

MXXL

martin
Berichten: 2923
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 7:00 pm
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door martin » zo feb 24, 2008 11:43 pm

Gefeliciteerd met je zumo Mark 8) het word tijd dat we de boel gaan uit proberen :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten