Garmin zumo

Stel je je vragen over GPS techniek Garmin / TomTom of andere merken en systemen !
Plaats reactie
Paertje
Berichten: 135
Lid geworden op: di feb 26, 2008 3:29 pm
Locatie: Sint-Eloois-Winkel, Belgium
Contacteer:

Garmin zumo

Bericht door Paertje » ma apr 28, 2008 8:37 pm

Ik vroeg mij het volgende af,

Ik heb een gps-software staan op mijn pocket PC Mio 168. Sinds jaren gebruik ik deze al voor professionele doeleinden.
Deze week ben ik van mijn werk gekomen door gebruik te maken van mijn gps met het oortje in mijn rechteroor. Dat bleek wonderwel te lukken. Het probleem is nu het volgende. ik heb geen voeding voor mijn gps. Weten jullie waar ik het best zo'n waterdichte sigarettenplug kan kopen.

En nog belangrijker: de garmin Zumo bijvoorbeeld, biedt deze zoveel meer voordelen dan de gps tomtom die ik nu gebruik. ik zal mij nader toelichten: bijvoorbeeld, is er een functie of is het standaard voorzien op de zumo dat hij de mooiere routes kiest. Bijvoorbeeld als ik navigeer vanaf mijn werk, neemt de zumo dan de mooiste route of neem hij de kortste of de snelste zoals je instelt. Ik zou wel de kleinere baantjes willen nemen maar als hij navigeert langs de kortste route dan is het toch een saaie baan en een grote baan. begrijpt er iemand wat ik wil zeggen en kan er iemande daarop antwoorden?

MXXL
Berichten: 1207
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:44 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door MXXL » ma apr 28, 2008 8:49 pm

Het grote verschil is dat je met de meeste navigatie systemen van A naar B rijdt. Met de motor maak je vaak routes van A naar A met een aantal tussenpunten. Hiervoor heb je dus een speciaal systeem nodig waarvan de software hierop voor bereid is. Bij de zumo krijg je mapsource, een programma waarmee je de routes kan maken. Vanuit mapsource laad je de routes in de zumo.

Het andere voordeel van de zumo is dat deze waterdicht en schokbestendig is. Daarnaast kan je hem vanwege de grote iconen met de handschoen bedienen.
Mijn grote trots: Anne Janine Lit
Mijn kleine trots: Inge Erika Lit

MXXL

mikeCBR1100
Berichten: 160
Lid geworden op: do sep 07, 2006 2:51 pm
Locatie: almere

Re: Garmin zumo

Bericht door mikeCBR1100 » di apr 29, 2008 2:57 am

Paertje schreef: Het probleem is nu het volgende. ik heb geen voeding voor mijn gps. Weten jullie waar ik het best zo'n waterdichte sigarettenplug kan kopen.
Ik heb laatst een afsluitbare mini, is kleiner dan de gewone sigarettenplug, gekocht bij dat Duitse bedrijf met die dikke catalogus. Gut hoe heet tie toch ook al weer. Doen ook veel kleding. Oh ja Hein Gericke.
Kleine afsluitbare plug, met zekering. En een verloopnippel van klein naar groot. Gemonteerd bij me rechter knie/onderbeen, dat zwarte stukkie plastiek tussen de zijdeksel, onder me tank, wat vast zit met een kleine abus. Snappie?
Groeten van Mike.

BB 2002 zilver
kawa 305 csr (pekelfiets)

Burtonman
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 1:55 pm
Locatie: Nu nog in het bos en tegen het eind van het jaar bij mijn vriendin

Bericht door Burtonman » di apr 29, 2008 7:11 am

Je kan inderdaad ook met de zumo zonder mapsours te gebruiken routes aanmaken , maar is tijd rovend, ik heb dat eens gedaan toen ik in de eifel was. En stom-stom kan dat bij mijn weten neet :snoot:

Jester
Berichten: 191
Lid geworden op: zo mei 28, 2006 5:18 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Jester » di apr 29, 2008 7:20 am

Burtonman schreef:Je kan inderdaad ook met de zumo zonder mapsours te gebruiken routes aanmaken , maar is tijd rovend, ik heb dat eens gedaan toen ik in de eifel was. En stom-stom kan dat bij mijn weten neet :snoot:
Ook met TomTom kun je motorroutes uitzetten. Hier is wel een
ander stukje software voor nodig: Tyre (Freeware). Routes zijn
uit te zetten op basis van Google Maps en op te slaan als TomTom
routebestand. Werkt ook voor andere merken navigatie.

Greetz.

Jester
God made a mistake when he created birds......Honda put it right, man was intended to fly!!

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door Ti-BB » di apr 29, 2008 5:01 pm

Over tom stom kan ik ivm gebrek aan ervaring niets zeggen maar op het GPS forum staat dat iedere motorrijder die iets meer wil bijna altijd bij Garmin uitkomt. Verder is een Garmin wel zo makkelijk als je met de BOC routes wilt rijden/delen.

Mr. Blue
Berichten: 4286
Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:39 am
Locatie: Valkenswaard, The Netherlands
Contacteer:

Bericht door Mr. Blue » wo apr 30, 2008 8:05 am

Plaats aansteker plug inderdaad in het zwarte plaatje..

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten