tomtom one op blackbird

Stel je je vragen over GPS techniek Garmin / TomTom of andere merken en systemen !
Plaats reactie
zwartevogelxx
Berichten: 66
Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:00 pm
Contacteer:

tomtom one op blackbird

Bericht door zwartevogelxx » do mei 01, 2008 1:04 pm

Graag wil ik een mening op wat ik heb bedacht.

Ik wil mijn tomtom one die normaal in de auto zit op de motor monteren.
Wil geen andere kopen daar ik hem niet al te veel ga gebruiken.

Voor montage heb ik het volgende bedacht.
Ik wil dat kleine rubberen dopje uit de balhoofdmoer halen; dan een draadeind steken door het ontstane gat en deze aan de onder en bovenzijde vastmaken met een moer.

dan aan de bovenzijde van het draadeind een set monteren van ram mount waardoor de tomtom keurig in het midden zit van de motor.

Ik weet dat er sets beschikbaar zijn om eea aan het stuur te monteren maar ik vind montage in het midden een mooiere oplossing voor mijzelf.

Ik heb het draadeind al door het balhoofd heen gestoken en gekeken of eea gaat passen; dat gaat lukken als ik de toeter ergens anders monteer.

Nu is alleen de vraag; zie ik iets over het hoofd waardoor ik wellicht iets kapot maak ?? of is hetgeen ik bedacht heb zo gek nog niet ??

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Marc1100xx
Berichten: 327
Lid geworden op: do jun 01, 2006 3:51 pm
Locatie: bleiswijk
Contacteer:

Bericht door Marc1100xx » do mei 01, 2008 1:23 pm

Mijn oplossing was dat ik de One heb verkocht 2 weken geleden en nu binnenkort kijk voor een Zumo.
Die is speciaal voor de motor gemaakt en de One dus niet.
Dus er zal wel wat kapot kunnen gaan in je One.
www.heelsbergen.nl
Iron Butt Association member #15502

It's not about the destination, it's about the journey

MMZ
Berichten: 1205
Lid geworden op: zo mei 28, 2006 8:52 am
Locatie: Alkmaar (Holland)
Contacteer:

Bericht door MMZ » do mei 01, 2008 3:27 pm

Je zal niets kapot maken aan de BB, maar waarschijnlijk wel aan je TOM TOM.
Deze is NIET gemaakt voor de trillingen die op een motorfiets voorkomen.

Koop anders een oude garmin SPIII die blijft t doen (ik zelf rij er dan ook mee)

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Bericht door YO » do mei 01, 2008 3:27 pm

En de Tomtom is niet waterdicht en schokbestendig dus hij zal heel wat klappen opvangen.
Laatst gewijzigd door YO op do mei 01, 2008 3:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

MMZ
Berichten: 1205
Lid geworden op: zo mei 28, 2006 8:52 am
Locatie: Alkmaar (Holland)
Contacteer:

Bericht door MMZ » do mei 01, 2008 3:28 pm

ik was eerder :twisted:

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Bericht door YO » do mei 01, 2008 4:03 pm

Miep Miep Zoeffff schreef:ik was eerder :twisted:
Ok. :lol: Typisch een gevalletje van kruispost.
Laatst gewijzigd door YO op do mei 01, 2008 4:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

zwartevogelxx
Berichten: 66
Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:00 pm
Contacteer:

Bericht door zwartevogelxx » do mei 01, 2008 4:03 pm

Van wat ik van het internet begrepen heb zouden trillingen een probleem kunnen zijn bij een tomtom met harddisk.

Dit is er één met een geheugenkaart.
Maakt dit nog verschil denken jullie ??

Begrijp ik het goed dat ik aan de motor niets kapot maak ??

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Re: tomtom one op blackbird

Bericht door YO » do mei 01, 2008 4:17 pm

zwartevogelxx schreef: Nu is alleen de vraag; zie ik iets over het hoofd waardoor ik wellicht iets kapot maak ?? of is hetgeen ik bedacht heb zo gek nog niet ??
Ik zou het niet doen. Je zal toch dat draadeind moeten borgen. Ik weet niet hoe je dat zou oplossen maar je moet de boel toch aandraaien anders zit ie los. :? En volgens mij stuurt ie dan niet lekker lijkt me. Boel moet toch lekker vrij kunnen draaien. Als ik jou was zou ik gewoon een solide motorsteun kopen die goed past.

Hertog Jan
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:25 pm

Re: tomtom one op blackbird

Bericht door Hertog Jan » do mei 01, 2008 6:00 pm

YO schreef:
zwartevogelxx schreef: Nu is alleen de vraag; zie ik iets over het hoofd waardoor ik wellicht iets kapot maak ?? of is hetgeen ik bedacht heb zo gek nog niet ??
Ik zou het niet doen. Je zal toch dat draadeind moeten borgen. Ik weet niet hoe je dat zou oplossen maar je moet de boel toch aandraaien anders zit ie los. :? En volgens mij stuurt ie dan niet lekker lijkt me. Boel moet toch lekker vrij kunnen draaien. Als ik jou was zou ik gewoon een solide motorsteun kopen die goed past.
Je kunt ook mijn Garmin Quest I kopen voor 300,-


Groeten, Hertog Jan :xx

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » do mei 01, 2008 6:11 pm

Mijn Zumo zit ook met een draadeind en Rammount bol door het balhoofd heen gemonteerd. Dat is een goed idee :idea: van je, maar de toeter hoeft niet verwijdert te worden. Dat gaat allemaal prima. Wat betreft je Dom Dom die kan je beter gewoon voor in het koekblik houden. Dom Dom's (behalve de rider) zijn niet gemaakt voor op motorfietsen. Door de hoog frequente trillingen zal de elektronica in de Dom Dom stuk kunnen gaan. Een Garmin van de streetpilot serie is wel gemaakt voor op de motor. Daar zal je veel meer aan hebben :wink:

Bijvoorbeeld als je eens een ritje met ons wil rijden kan je de route op het forum downloaden :typing: En zo in je Garmin navigatie systeem laden -:^

Suc6 met je besluit :wink:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

zwartevogelxx
Berichten: 66
Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:00 pm
Contacteer:

Bericht door zwartevogelxx » do mei 01, 2008 6:27 pm

Motorpsycho schreef:Mijn Zumo zit ook met een draadeind en Rammount bol door het balhoofd heen gemonteerd. Dat is een goed idee :idea: van je,
Dank je wel voor je antwoord.
Ik zat er nu zelfs aan te denken dat ik een klein stukje draadeind (10mm doorsnede)kan gebruiken en alleen door de balhoofdmoer steken en vastmaken met aan de onderzijde een bout en aan de bovenkant de ram mount bol.

Voor wat betreft een andere gps zal ik ook verder denken wat ik daar me ga doen.

Ik kwam namelijk op het idee om "gewoon" de tomtom one te gebuiken omdat op de site van ram mount belgie en com, de houder voor een one wordt verkocht voor de motor.

Dat deze niet tegen water kon dat wist ik maar verhalen over trillingen waren mij niet bekend.

Dank daarvoor

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » do mei 01, 2008 6:36 pm

Ik heb een Rammount bol met inwendig schroefdraad gemaakt, en die op een 6mm draad eind geschroefd, met aan de onderkant van de onderste kroonplaat een moer :wink:

Werkt prima :D

Als ik jou was zou ik echt voor een Garmin systeem gaan kijken :wink:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten