zumo 550

Stel je je vragen over GPS techniek Garmin / TomTom of andere merken en systemen !
Plaats reactie
Azureus
Berichten: 173
Lid geworden op: za mei 19, 2007 1:46 pm
Locatie: Beverwijk Noord-Holland

zumo 550

Bericht door Azureus » vr mei 09, 2008 10:56 pm

Ik zit eraan te denken een zumo 550 aan te schaffen. Nu ben ik niet zoooooooo handig maar Is een zumo gemakkelijk te installeren? of moet ik m'n halve bb slopen?

Ook heb ik al begrepen dat je alleen aan een zumo niet hebt. Ik zou graag van jullie willen weten welke kosten er nog bij komen. ik denk bijv. aan een bluetooth earphone beugels enz. ben vn benieuwd hoeveel geld ik dan extra kwijt ben.

mvg mark
Iemand die geen vlieg kwaad kan doen is gewoon niet snel genoeg!

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door Ti-BB » vr mei 09, 2008 11:37 pm

Deze investering kan ik echt aanraden!

Ik heb afgelopen jaar mijn Zumo bij de CB shop gehaald en heb er direct "gratis" een passende bevestiging voor de BB en een eenvoudige headset bij gekregen. Voor het installeren hoef je niet bang te zijn, want het is mij zelfs binnen een half uur gelukt. (ik = ambtenaar :wink: )

Inmiddels ben ik overgestapt op een BT headset (Camos BHS600), een BT PMR en een Jabra BT zender ivm stereo MP3 van de zumo naar de Camos. Kosten: Incl. Zumo zo'n 1000 euri.

Als je een bedrade set incl. PMR wilt heb je een autocom of soortgelijke nodig. Ik vermoed dat je dan qua totale kostprijs minimaal op dezelfde prijs komt.

Burtonman
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 1:55 pm
Locatie: Nu nog in het bos en tegen het eind van het jaar bij mijn vriendin

Bericht door Burtonman » za mei 10, 2008 1:49 am

Ti-BB schreef:Deze investering kan ik echt aanraden!

Ik heb afgelopen jaar mijn Zumo bij de CB shop gehaald en heb er direct "gratis" een passende bevestiging voor de BB en een eenvoudige headset bij gekregen. Voor het installeren hoef je niet bang te zijn, want het is mij zelfs binnen een half uur gelukt. (ik = ambtenaar :wink: )

Inmiddels ben ik overgestapt op een BT headset (Camos BHS600), een BT PMR en een Jabra BT zender ivm stereo MP3 van de zumo naar de Camos. Kosten: Incl. Zumo zo'n 1000 euri.

Als je een bedrade set incl. PMR wilt heb je een autocom of soortgelijke nodig. Ik vermoed dat je dan qua totale kostprijs minimaal op dezelfde prijs komt.

Moet je teleurstellen, maar ik heb mijn zumo 550 gekocht is 04 / 07, en had dat allemaal er bij niet gratis MAAR het hoorde er duidelijk bij, versta je "duidelijk hoorde er dat standaard erbij" dit alles via de FJR-club, en ook nog met de gekende Belgische, gratis uitleg betreffende de werking van het apparaat, dit noem ik service!!!!!

BlauweEngel
Berichten: 957
Lid geworden op: ma sep 25, 2006 9:20 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht door BlauweEngel » za mei 10, 2008 9:02 am

Ik weet niet hoe standaard de standaard is qua headsets, maar bij de mijne zat er niks bij... (ben hollander, dus de goedkoopste gezocht en niet bij de huisleverancier.... :oops: ) Het inbouwen van de houder is idd nog geen 5 minuten werk, ff het bolletje op de bovenste bout van de linker veerpoot zetten en de rammount erop. Als je ook voeding erop wilt hebben zal je wel ergens een geschakelde plus vandaan moeten halen. Als je een blauwetand headset koopt zal je dit moeten doen, de zumo doet niks met blauwetand zónder voeding. bedraade headset kan wel zonder boordspanning. Had zelf ook boordspanning, geschakeld via stadslicht, en een camos bhs 600 headset icm een blauwe tand pmr. alle spullen heb ik nog, ik moet ze nog inbouwen in de bb. Wellicht dit weekend eens mee beginnen, heb toch storingsdienst, dus rijden zit er niet in :evil: :evil: Ik weet niet waar je woont (niet opgelet) mar als het in de buurt van alkmaar is wil ik je wel helpen met inbouwen. maak ik een boodschappenlijstje kom je hierheen en dan doen we gelijk ff :coffee: tijdens "de les".

ik hoor het wel,
groetjes, Arno
New Zealand and Australia..awesome nature

Azureus
Berichten: 173
Lid geworden op: za mei 19, 2007 1:46 pm
Locatie: Beverwijk Noord-Holland

Bericht door Azureus » za mei 10, 2008 9:22 am

da's een aardig aanbod arno. maar ik heb ip nog niets. Zit er sterk aan te denken.
Ik houd je aanbod in gedachten. Woon in Beverwijk. Kippestukie dus.
gr. mark
Iemand die geen vlieg kwaad kan doen is gewoon niet snel genoeg!

Droopy
Berichten: 260
Lid geworden op: zo feb 25, 2007 10:01 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Droopy » za mei 10, 2008 9:56 am

Ik zit hier ook te denken aan de Zumo 550 mede omdat deze ook te gebruiken is in de auto.

Maar waar ik nog het meeste nieuwschierig naar ben is de communicatie. Wij willen onderling(zit dus vaak met de vrouw op de motor) praten cq muziek luisteren. Is dit mogelijk via de Zumo.

Ja we zijn hier ook van plan de BB te modificeren. Mede omdat er een auto weg gaat en ik dus iets meer gebonden ben aan de BB.
En weet iemand nog een adresje waar deze tegen een redelijke prijs te koop is.
Greetz

:xx Droopy :xx
_______________________________________
We rijden niet hard..... We vliegen gewoon laag!!!

kris
Berichten: 31
Lid geworden op: zo dec 30, 2007 8:13 pm
Locatie: ZELE / BELGIE
Contacteer:

Bericht door kris » za mei 10, 2008 10:43 am

BlauweEngel schreef: Als je een blauwetand headset koopt zal je dit moeten doen, de zumo doet niks met blauwetand zónder voeding. bedraade headset kan wel zonder boordspanning. groetjes, Arno
De zumo werkt bij mij wel met blauwtand als ik deze van de bb neem(dus geen boordspanning enkel op batterij) kan ik alsnog alles testen,maar het is idd niet veel werk om de zumo te voorzien van boordspanning ik heb deze genomen van het standlicht is gemakkelijk te bereiken en je moet niks afbreken

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Bericht door Evelakes » za mei 10, 2008 10:51 am

Droopy schreef:Ik zit hier ook te denken aan de Zumo 550 mede omdat deze ook te gebruiken is in de auto.

Maar waar ik nog het meeste nieuwschierig naar ben is de communicatie. Wij willen onderling(zit dus vaak met de vrouw op de motor) praten cq muziek luisteren. Is dit mogelijk via de Zumo.

Ja we zijn hier ook van plan de BB te modificeren. Mede omdat er een auto weg gaat en ik dus iets meer gebonden ben aan de BB.
En weet iemand nog een adresje waar deze tegen een redelijke prijs te koop is.

www.futurumshop.nl
zit in apeldoorn..
prima zaak goede service.
en eigen forum.

Droopy
Berichten: 260
Lid geworden op: zo feb 25, 2007 10:01 pm
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Droopy » za mei 10, 2008 11:50 am

Da's hier om de hoek...en nog een leuke prijs ook....
Van de week maar ff een blikkie werpen daar.... 8)
Greetz

:xx Droopy :xx
_______________________________________
We rijden niet hard..... We vliegen gewoon laag!!!

Dt-tje
Berichten: 842
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:39 am
Locatie: Creil, The Netherlands

Bericht door Dt-tje » za mei 10, 2008 6:54 pm

Ik heb de Zumo aangeloten op een 12 volts plug, die ik voor in de motor heb gebouwt (aangesloten op de accu).
Daarnaast een Autocom systeem en een losse mp3 speler en hoepla, alles is goed te verstaan en kan onderling ook kletsen (met bijrijder heb je geen pmr nodig, dat kan via de Autocom, om met overige clubleden te babbelen heb je een pmr nodig).

En ik ben nogwel een frauwtje, dan moet een mannetje dat ook wel lukken...

Wel een goede investering als je lekker ontspannen wilt touren hoor :D
Ben je rond de E1000,- ruim klaar.

Gebruikersavatar
stanley
Berichten: 2356
Lid geworden op: za sep 09, 2006 9:02 am
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Bericht door stanley » za mei 10, 2008 7:50 pm

Als jij een zumo wilt plaatsen en weet niet hoe dat moet kom je maar naar Alkmaar doe ik het wel voor je.
stanley / BOC Bestuur / Technische zaken

BlauweEngel
Berichten: 957
Lid geworden op: ma sep 25, 2006 9:20 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht door BlauweEngel » za mei 10, 2008 9:40 pm

:wink: Wordt nog druk in het pitoreske Alkmaar!! mwhaja! als d'r maar genoeg :coffee: is!! Wel gezellie... kunnen we een onderhoudsdagclubdagje van maken dan!
New Zealand and Australia..awesome nature

Azureus
Berichten: 173
Lid geworden op: za mei 19, 2007 1:46 pm
Locatie: Beverwijk Noord-Holland

Bericht door Azureus » zo mei 11, 2008 6:15 pm

kennen jullie deze al? http://www.amdparts.nl/

lijkt goedkoop. er staat dat je gewoon de garmin garantie krijgt. Volgens mij geen officiele zumo dealer. (weet niet of dat uitmaakt)
Iemand die geen vlieg kwaad kan doen is gewoon niet snel genoeg!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten