Nieuwe mogelijkheid in Mapsource

Stel je je vragen over GPS techniek Garmin / TomTom of andere merken en systemen !
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Nieuwe mogelijkheid in Mapsource

Bericht door Ti-BB » ma mei 12, 2008 3:01 pm

Op het gpsforum las ik gisteren iets over een nieuwe mogelijkheid m.b.t. het plannen van routes via Mapsource.

Als je een route maakt door de routepunten precies óp een kruising te zetten worden deze routepunten (vlaggetjes) niet overgenomen door de Zumo. Als je de route in de Zumo bekijkt zie je dus alleen de eventuele waypoints nog.

Vandaag zo'n 250 km getest, en wat blijkt: De route wordt correct weergegeven zonder dat de Zumo iets roept over een routepunt links of recht. Als je een afslag mist en de zumo laat herberekenen rekent hij wel netjes naar de eerstvolgende (onzichtbare) routepunt.

Ik weet niet of dit voor alle Garmins zo werkt, maar op het gpsforum denken ze dat het een wijziging in de MS software is, dus het zou maar zo voor iedere Garmin kunnen werken.

Persoonlijk ben ik erg blij met deze wijziging, want nu wordt de muziek alleen maar voor nuttige info onderbroken.

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Bericht door Ankertje » ma mei 12, 2008 3:05 pm

Eigenlijk heel erg logisch.


:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

RRon
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 8:58 am
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door RRon » ma mei 12, 2008 3:25 pm

Je kan ook dat programma UNFLAG gebruiken, ben je van al je onnodige meldingen af! :wink:
[http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... -huur.html]*****Stabiele motoraanhanger te huur voor 1 of 2 motoren!*****[/url]

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door Ti-BB » ma mei 12, 2008 4:39 pm

Klopt, maar het nadeel van UNFLAG is dat de route bij herberekenen verandert.

Nu kan je dat herberekenen wel uitzetten en na een misser via de zoomknop zelf de route terugvinden, maar als je per ongeluk een stukje tegen de rijrichting in rijdt herberekent de Zumo toch. Ik gebruik UNFLAG dus al een tijdje niet meer.

Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Bericht door Barry » ma mei 12, 2008 5:53 pm

Dat klinkt handig, moet ik wel zorgen dat ik die punten precies op de kruisingen ga krijgen...

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Bericht door Frank Switser » ma mei 12, 2008 6:54 pm

Dat is niet nieuw, dat hoorde ik verleden jaar al van een GPS-professional. Volgens hem werkt dat op alle Garmins van de laatste jaren met ge-update software.

RRon
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 8:58 am
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door RRon » ma mei 12, 2008 7:12 pm

Barry schreef:Dat klinkt handig, moet ik wel zorgen dat ik die punten precies op de kruisingen ga krijgen...
Dat mag geen probleem zijn zolang je maar ver genoeg inzoomt bij het plaatsen van die punten!
[http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... -huur.html]*****Stabiele motoraanhanger te huur voor 1 of 2 motoren!*****[/url]

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door Ti-BB » ma mei 12, 2008 9:19 pm

Frank Switser schreef:Dat is niet nieuw, dat hoorde ik verleden jaar al.
Jammer dat dit soort nuttige info niet standaard breed verspreid wordt :W

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Bericht door Frank Switser » di mei 13, 2008 5:54 pm

Ti-BB schreef:
Frank Switser schreef:Dat is niet nieuw, dat hoorde ik verleden jaar al.
Jammer dat dit soort nuttige info niet standaard breed verspreid wordt :W
Eerlijk gezegd dacht ik dat dat al algemeen bekend was. Als ik het al weet (en ik weet vrijwel niets van navigatie) zou iedereen het kunnen weten.... :oops:

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door Ti-BB » di mei 13, 2008 6:28 pm

Mijn opmerking was ook niet persoonlijk bedoeld Frank. Het is meer een aanmoediging voor iedereen die iets hoort wat voor meerderen interessant kan zijn.

Zo houden we het forum heel gezellig en ook nog een een beetje informatief :wink:

RK
Berichten: 3128
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 9:39 pm
Locatie: XX-city
Contacteer:

Bericht door RK » wo mei 14, 2008 10:02 pm

Dit wist ik ook niet goeie TIP TIBB!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten