bluetooth headset jullie mening!!!

Stel je je vragen over GPS techniek Garmin / TomTom of andere merken en systemen !
Plaats reactie
Azureus
Berichten: 173
Lid geworden op: za mei 19, 2007 1:46 pm
Locatie: Beverwijk Noord-Holland

bluetooth headset jullie mening!!!

Bericht door Azureus » do mei 15, 2008 11:42 pm

Zoals eerder geschreven ben ik aan het kijken naar een zumo 550. Nu zijn er aanbiedingen met een vaste headset. Nu wil ik mettertijd ook muziek kunen beluisteren en het mooiste is als dat natuurlijk in stereo weergegeven kan worden.
Nu lijkt een vaste headset me een mooie 'tijdelijke'oplossing. Zo'n Camos bhs 600 is erg mooi maar ook best prijzig.

Nu hoor ik ook wel dat er een soort merkgerelateerd bluetooth systeem bestaat voor schuberth. nu heb ik een R1. ik kan hier alleen weinig info over vinden, heeft iemand hier ervaring mee en wat raden jullie me aan>

schuberth bluetooth'
even sparen en dan een camos BHS 600
of een goede oplossing een vaste headset.
Iemand die geen vlieg kwaad kan doen is gewoon niet snel genoeg!

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door Ti-BB » vr mei 16, 2008 7:11 am

Ik gok erop dat het Schuberth syteem nog een stuk duurder is, maar dat zal je best al wel nagegeken hebben.

Zelf ben ik een zeer tevreden gebruiker van de Camos BHS600. Hij lijkt wel prijzig (is het ook :roll: ) maar het voordeel is dat de BS600 twee BT kanalen heeft, dus als je ook (ooit) een PMR wilt aansluiten heb je geen Autocom of iets dergeljks nodig. Een headset met snoertje en autocom is ongeveel net zo duur (standaard setje)

Andere voordelen zijn:
- Je hebt geen last van een draadje
- je kunt het ook als intercom gebruiken met je duo (moet je er wel nóg een kopen)
- de Zumo heeft niet overdreven veel geluid en een autocom dempt het geluid ook nog een beetje waardoor veel mensen versterkers e.d. gaan kopen, dit proleem heb je met de Camos niet.
- Als je ff afstapt (bv tanken) heb je nog steeds muziek
- je hebt nog steeds geen draadje.

Nadelen:
- Als de accu leeg is heb je een draadje nodig. (maar dan ben je ook al zo'n 12 uur onderweg) Tussen de headset en de camos zit een koppeling. Ik heb atijd een snoertje bij me die ik eventueel tussen de headset en de zumo kan verbinden.
- De BT muziekkwaliteit is bij de Zumo niet geweldig. Dit heb ik opgelost door een Jabra120S BT zender aan de Zumo te koppelen (+ 30 euro). Voordeel van deze Jabra is dat als je een keertje zonder Zumo wilt rijden, maar wel muziek wilt luisteren, je deze ook aan een mp3 spelertje kan aansluiten, die je vervolgens makkelijk in je jas stopt.
- Als je een weekendje weg gaat moet je twee oplaadsnoertjes meenemen. (jabra en camos)

Tot slot: Als je niet direct via de Zumo wilt bellen enz. kan je natuulijk eerst een standaard headsetje bevestigen. (vaak krijg je die erbij, en anders koste het niet veel) Als je later meer mogelijkheden wilt kan je altijd nog beslissen.

Barend
Berichten: 14
Lid geworden op: zo mar 09, 2008 10:00 pm
Locatie: Regio Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Barend » do mei 22, 2008 8:56 pm

Is er ergens goede vergelijkingsinfo over headsets (met name gebruikerservaring?
Die Camos klinkt echt prima. (y)
Welke ik ook veel zie is scala. Mij lijkt de Cardo Scala Rider Q2 FM wel een handig ding.
Is dat kwalitatief vergelijkbaar met bv de Camos? Communiceert deze ook met bijvoorbeeld een Zumo 550 en mijn Nokia?
HD WLA 1942 (koffiemolen, max 100 km/h)
Super BB 2001 (net ff wa anders)

marcos
Berichten: 223
Lid geworden op: do jun 29, 2006 10:47 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door marcos » vr mei 23, 2008 7:05 am

Camos werkt goe is top.
Voordeel 2 BT kanalen.
Dus je kan den met zumo, telefoon en PMR.
Met een bleu tooth dongle van 34 euries heb je zelf stereo geluid en dat klinkt top.

Barend
Berichten: 14
Lid geworden op: zo mar 09, 2008 10:00 pm
Locatie: Regio Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Barend » vr mei 23, 2008 8:54 pm

Yeah! Heb hem besteld. De Camos 600 BHS :+:
Op "ja" drukken bij het overmaken doet wel ff pijn, maar ik vertrouw erop dat ie het waard is. In elk geval nu handsfree bellen via bluetooth en opnemen of wegdrukken dmv een spraakcommando.

Daarnaast ga ik waarschijnlijk toch geen Zumo kopen.
Moet voor de auto nog een nieuwe Nav en dat wordt waarschijnlijk de Tom Tom 920TMC. Als ik daar een extra beugeltje voor fabriceer kan die ook op de motor. Trouwens ook gewoon in de binnenzak.
Heeft bluetooth stereo MP3 in zich en ik kan de bestemming gewoon inspreken. Dus een handschoenvriendelijk toetsenbord is overbodig. Ik kijk trouwens sowieso liever naar de weg tijdens het rijden.

Ik zie niet zoveel voordelen van de Zumo. Ik ga er echt geen benzine over flikkeren (daar kan je leukere dingen mee doen) en als het regent stop ik hem wel even weg.

Andere meningen zijn uiteraard welkom.
Misschien weet ik veel
Zeker weet ik veel niet.
HD WLA 1942 (koffiemolen, max 100 km/h)
Super BB 2001 (net ff wa anders)

MXXL
Berichten: 1207
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:44 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door MXXL » vr mei 23, 2008 9:27 pm

Het is ook de schokbestendigheid van het apparaat, de zumo is veel steviger gebouwd, dit gaat door tot aan de solderingen op de print. Daarnaast vind ik het kaartmateriaal icm mapsource 1 groot voordeel van garmin!
Mijn grote trots: Anne Janine Lit
Mijn kleine trots: Inge Erika Lit

MXXL

ReeF
Berichten: 5848
Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
Locatie: Schoten - Belgium
Contacteer:

Bericht door ReeF » vr mei 23, 2008 9:29 pm

Als je op de brommer ook alleen van A naar B naar C doet zal een TomTom prima voldoen......

Als je routes wilt plannen, rijden zou ik 100% voor de Garmin gaan en dat zeg ik als Ex-tomtom-er :wink:
Proud member of the Adventure Chaptor

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Bericht door Ankertje » vr mei 23, 2008 9:31 pm

Barend schreef:
Daarnaast ga ik waarschijnlijk toch geen Zumo kopen.
Moet voor de auto nog een nieuwe Nav en dat wordt waarschijnlijk de Tom Tom 920TMC. Als ik daar een extra beugeltje voor fabriceer kan die ook op de motor. Trouwens ook gewoon in de binnenzak.
Heeft bluetooth stereo MP3 in zich en ik kan de bestemming gewoon inspreken. Dus een handschoenvriendelijk toetsenbord is overbodig. Ik kijk trouwens sowieso liever naar de weg tijdens het rijden.


Andere meningen zijn uiteraard welkom.
Misschien weet ik veel
Zeker weet ik veel niet.
Kan je ook een bestand laden in dat ding met een mooie route?

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Burtonman
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 1:55 pm
Locatie: Nu nog in het bos en tegen het eind van het jaar bij mijn vriendin

Bericht door Burtonman » vr mei 23, 2008 9:34 pm

De zumo is speciaal ontwikkeld voor de trillingen die de motor met zich meebrengt, kan het weten want een vriend van mij heeft zijne (weet niet meer wat), daardoor naar de knoppen, en de zumo spreekt ook in je oortje, en kan je ook op de weg kijken, nog een zeer mooi vb; de allerduurste en meest uitgeruste Mercedes, heeft ook een spraaksysteem, voor vb de navigatie te regelen, alleen bij de test zijn ze er na een kleine 30 min niet in geslaagd de weg in te geven, ik altans (en nog vele meerderen ) zijn uitermate tevreden over de zumo, en moet ik naar een klant, tja ff houder in de bestelbus/auto, en rijden maar.toedeloe

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door Ti-BB » vr mei 23, 2008 11:22 pm

Alles is eigenlijk al gezegd maar toch plaats ik een reactie. Voor de Zumo had ik een MIO nav. Binnen een jaar is het 2 keer terug geweest ivm diverse storing die allemaal met trillingen te maken hadden. Uiteindelijk is de MIO "gestorven" na een val uit mijn jas, bij 100 km/h :?

De Zumo die volgde heeft mijn manier van motorrijden echt veranderd. Op Internet staan diverse sites met routes. Zelfs in de buurt reed ik ineens over wegen die ik daarvoor niet kende. Verder rij ik regelmatig met twee motorclubs mee en in beiden worden Garminapp. gebruikt om samen dezelfde route te rijden.

Verder geniet ik sinds de Zumo nog steeds van een lekker stukje muziek, maar als je een Camos hebt is dat ook met een simpele mp3 + Jabra 120s te realiseren.

Suc6 met je keuzes :wink:

Barend
Berichten: 14
Lid geworden op: zo mar 09, 2008 10:00 pm
Locatie: Regio Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Barend » za mei 24, 2008 8:52 pm

Bedankt voor jullie reacties.
Ik dacht ik gooi ff een stelling op en dan hoor ik het wel. :lol:
Is natuurlijk een mooie provocatie om op een motorsite te zeggen dat je een autoding wil kopen....

Had nog niet echt besloten, maar neigde naar de tom tom.
Wanneer ik die kies zal ik hem beter in de (afgesloten) zak houden i.v.m. trillingen, dus dan zeker geen beugel. Goeie tip!!!

Daarnaast is het plannen van mooie routes op de tom tom inderdaad niet gebruikelijk en er zijn er volgens mij sowieso geen beschikbaar. Dat pleit uiteraard voor de Garmin Zumo (die daarvoor gemaakt is)

Nu gebruik ik de motor vooral voor woon-werkverkeer en ik rijd ermee naar klanten. Daarbij komt dat ik dit op jaarbasis meer met de auto doe dan op de motor. Mooie tourritten zitten er voorlopig niet zo in met drie kinderen. Dan loop ik in het weekend natuurlijk ook niet zomaar weg.
Maar als die Zumo nou net zo goed zou zijn als de tom tom (snel, foutloos), en dan ook nog zijn degelijkheid en routemogelijkheid heeft, ben ik overtuigd en heb ik het extra geld wel over voor deze features. Volgens de laatste test van de consumentenbond navigeerden alle tom toms echter beter dan de garmins.

Daarmee ben ik er dus nog niet uit. Stel ik gebruik de Zumo (dus ook vaak) in de auto en mis een afslag. Herstelt hij snel genoeg om mij niet ook de volgende te laten missen?

Voor mij staan ze nu ff op 50/50. Heb ik nog iets gemist?
Ik ga ze nog eens naast elkaar zetten.
HD WLA 1942 (koffiemolen, max 100 km/h)
Super BB 2001 (net ff wa anders)

Burtonman
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 1:55 pm
Locatie: Nu nog in het bos en tegen het eind van het jaar bij mijn vriendin

Bericht door Burtonman » za mei 24, 2008 9:15 pm

Uit ervaring weet ik als je een afslag mist, zelfs in een dorpje, en je wenst niet te keren zal hij zeer snel herberekenen, dus op de autosnelweg liggen die afritten niet zo dicht bij elkaar, dus je hebt tijd genoeg, of je moet persé tegen 280 km/h aan het rijden zijn, 8) :lol:

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Bericht door Ankertje » za mei 24, 2008 9:35 pm

Koop nu maar een Tom Tom. Die Zumo vind je toch niks.

:? :roll:


:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

starlingmountain
Berichten: 182
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 11:45 am
Locatie: Horst
Contacteer:

Bericht door starlingmountain » za mei 24, 2008 9:47 pm

de zumo is zo snel met herberekenen als je een afrit mist en 40 meter verder al een herbereking gedaan heeft.

Heb zelf dus ook een zumo en ben er zeer over te spreken, gebruik dus deze op de motor en ook in de auto en is voor beide zeer geschikt.
Verder is het een grood voordeel dat je er ook mapsource erbij krijgt om vanaf je pc de route voor te bereiden en te bekijken.
De motorbediening van de zumo is super door de grote knoppen en alles wijst zich vanzelf.
Ook voor de auto krijg je een goede houder waar de zumo goed in te bedienen is.

Heb voor mijn vader ook een garmin voor in de auto gekocht en hier is hij bijzonder over te spreken.

Mijn schoonvader heeft van zijn zoon een tomtom als kado gekregen en deze ziet er ook goed uit maar als ik weer moet kiezen wordt het zeker weer een garmin :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten