Kwaliteit NT v9 kaart in Italie

Stel je je vragen over GPS techniek Garmin / TomTom of andere merken en systemen !
Plaats reactie
jonkheer
Berichten: 204
Lid geworden op: di mei 30, 2006 9:46 pm
Locatie: Klarenbeek
Contacteer:

Kwaliteit NT v9 kaart in Italie

Bericht door jonkheer » vr aug 15, 2008 4:17 pm

Heren,

Is er iemand met ervaring van bovengenoemde kaartenset op de streetpilot 2720 in Italie (omgeving Toscane)?

We hebben daar een heerlijke vakantie gehad, maar tijdens de vele rondritjes hebben we regelmatig op het
punt gestaan om Truus uit het raam te gooien. Vrij regelmatig liet ze mij routes rijdens die helemaal niet 'de snleste' waren en in dorpjes liet ze me
tegen het verkeer in rijden en de meest onmogelijke capriolen uithalen om door het dorp te komen, terwijl er een mooie doorgaande route was.
Dat permanente gezeik van herberekening wordt je dan echt wel zat :r

Op vakantie zijn de achteraf routes vaak het mooist, maar ik bepaal liever zelf wanneer ik aan siteseeing ga doen :wink: .

Het was ook niet echt een incident maar kwam permanent voor. Instellingen gecontroleerd en allemaal in orde en in Duitsland en Oostenrijk was dit geen enkel probleem.

Nog een voorbeeld....we reden vanaf de camping in Monticello Amiata naar Marina di Grosseto, heerlijk zwemmen in de zee. Op de eerste dag werden we over verschillende achteraf weggetjes geleid en waren we een uur onderweg met een afstand van 48 (!) Km. Weer een andere dag had ik de nukken al een beetje in de gaten en pak ik mijn eigen weg. Gevolg 15 minuten minder reistijd over een afstand van 62 Km. Ik kies altijd voor de snelste route.

Wie heeft gelijke ervaringen?
Tsjing Tsjing

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: Kwaliteit NT v9 kaart in Italie

Bericht door Evelakes » vr aug 15, 2008 4:41 pm

kan dit je wellicht helpen??
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=12207

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: Kwaliteit NT v9 kaart in Italie

Bericht door Ankertje » vr aug 15, 2008 5:00 pm

Zowel vorig als dit jaar geen enkel probleem mee gehad.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Re: Kwaliteit NT v9 kaart in Italie

Bericht door Frank Switser » vr aug 15, 2008 5:05 pm

Ik heb dezelfde configuratie, maar 2 jaar geleden geen problemen gehad in Italie. Ik ben dan niet in Toscane geweest, maar in de Dolomieten.

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Re: Kwaliteit NT v9 kaart in Italie

Bericht door YO » vr aug 15, 2008 5:19 pm

in ieder geval waren dat routes die je er niet zelf ingezet hebt.

qua logica hoe je moet rijden, daar ben je zelf ook bij.

als ik aan het rijden ben zet ik hem altijd op automatisch en bepaal zelf de richting. Af en toe stuurt Garmin je door onlogische routes maar als ik de weg waarop ik rij wil rijden doe ik dat...bereken maar weer een keer verderop.:wink: mag ook na twee keer verderop.. :P
maar kben met je eens. af en toe stuurt ie je ook in de rimboe.

Dirko
Berichten: 1946
Lid geworden op: zo mei 28, 2006 8:44 pm
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Kwaliteit NT v9 kaart in Italie

Bericht door Dirko » vr aug 15, 2008 10:08 pm

Wat ik wel vaak gehad heb in het begin met me 2610is dat als j e een route begint en je rijdt verkeerd dan wel de Garmin je ten allertijde terug op de route hebben , zo heb ik op Corsica es een ritje van 1.5 verlangt tot 3.00 uur of zoiets .

Wat ik dan later deed was als ik verkeerrs was en ik werd gek van Stella dan stopte ik de route en starte hem daarna en eigenlijk daarna geen troubles meer gehad!!
Een Wheely overkomt je!!!!!............ Toch

Het kan altijd harder!!

jonkheer
Berichten: 204
Lid geworden op: di mei 30, 2006 9:46 pm
Locatie: Klarenbeek
Contacteer:

Re: Kwaliteit NT v9 kaart in Italie

Bericht door jonkheer » za aug 16, 2008 6:48 am

K'zal deze vraag ook nog eens in het GPS forum posten.

Inderdaad ben je zelf bij het rijden alert op de aangegeven route en we hebben ook altijd
de kaart bij de hand. Ook in Nederland maakt ze wel eens een vergissing, maar dat zijn uitzonderingen.
In dit geval praat ik echt over het structureel sturen over de niet handige route.

Misschien is het gebied wat minder in kaart gebracht, hoewel ik de door mij gewenste route altijd wel op het kaartje zag staan (dikke oranje streep).

Laten we het er maar even op houden dat boven toscane er gewoon een satelliet met de hik hing :wink:
Tsjing Tsjing

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten