helm met radio

Stel je je vragen over GPS techniek Garmin / TomTom of andere merken en systemen !
Plaats reactie
A.van.der.Burgh
Berichten: 65
Lid geworden op: za sep 13, 2008 7:11 pm
Locatie: annen
Contacteer:

helm met radio

Bericht door A.van.der.Burgh » za okt 04, 2008 9:44 pm

Hallo BB-rijders,ben al een tijdje bezig geweest om op een fatsoenlijke manier muziek in m'n helm te krijgen eerst met m'n mp-3 speler met dopjes in m'n oren ging redelijk totdat de helm weer af moest. Ben ongeveer een kwartier bezig geweest om m'n helm af te krijgen vervolgens 2 luidsprekers ingebouwd uit een oude koptelefoon,ook dit was geen succes. Het wordt nu zo langzamerhand wel eens tijd dat er een kant en klare helm op de markt komt met ingebouwde radio en als het even kan ook gelijk een dubbel vizier en dan bedoel ik geen PIN-LOCK want tijdens een fikse bui loopt ook hier het water tussen
Enfin als jullie nog suggesties hebben dan hoor ik het wel, alvast bedankt

Alfred

MXXL
Berichten: 1207
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:44 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: helm met radio

Bericht door MXXL » za okt 04, 2008 10:59 pm

Gewoon een goede intercom kopen als basis en dan vanuit daaruit verder bouwen.
Mijn grote trots: Anne Janine Lit
Mijn kleine trots: Inge Erika Lit

MXXL

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: helm met radio

Bericht door Ankertje » zo okt 05, 2008 9:21 am

MXXL schreef:Gewoon een goede intercom kopen als basis en dan vanuit daaruit verder bouwen.

Helemaal mee eens. Begin bv met een Autocom Pro Avi. Dit is een zeer goede basis om alles op aan te sluiten. Heeft een fantastische headset die makkelijk is in te bouwen in vrijwel elke helm. Mist goed aangesloten kan de Pro Avi storingsvrij werken met een geweldige geluidskwaliteit.
Alles is er op aan te sluiten. GPS, autoradio, MP3, portofoon en nog veel meer.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Burtonman
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 1:55 pm
Locatie: Nu nog in het bos en tegen het eind van het jaar bij mijn vriendin

Re: helm met radio

Bericht door Burtonman » zo okt 05, 2008 11:46 am

:^ kan er niks aan toevoegen, werkt perfect, maar de kwaliteit ligt ook vooral aan , welke helm je hebt, is het een stille of minder stille.

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: helm met radio

Bericht door Ankertje » zo okt 05, 2008 12:02 pm

Burtonman schreef::^ kan er niks aan toevoegen, werkt perfect, maar de kwaliteit ligt ook vooral aan , welke helm je hebt, is het een stille of minder stille.
Schrijf je eigen helmervaring er even bij.

De headset inbouw in de helm van Burtonman is zeer eenvoudig.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Burtonman
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 1:55 pm
Locatie: Nu nog in het bos en tegen het eind van het jaar bij mijn vriendin

Re: helm met radio

Bericht door Burtonman » zo okt 05, 2008 12:15 pm

Wat ik kan schrijven uit mijn persoonlijke ervaringen zijn , mijn eerste helm is een Arai Astro R integraal, goede helm met een goede pasvorm (voor mij persoonlijk), iets minder makkelijk is het in bouwen van de luidsprekers, het geluid is goed zo ook het spreken in de microfoon.

Mijn tweede helm is een Shoei Multitec systeemhelm (klaphelm), nu is deze helm kwa opbouw totaal anders als de Arai, hij komt in bijna alle testen als beste (klaphelm) uit de test, de pasvorm is zelfs nog beter, het inbouwen (laten doen door een ervaren inbouwpersoon :lol: ) gaat veel makkelijker daar er speciaal plaats voor gelaten is in de helm, zo ook het dragen van een bril is mee rekening gehouden, deze helm maakt nagenoeg met de originele BB-ruit geen neven geluiden (ten opzichte van de Arai) hij is een heel stuk stiller dan de Arai, en ziet er voor een klaphelm zeer "integraal" uit dus zeer vloeiend, wat van bijna alle anderen klaphelmen niet het geval is, dit zijn mijn persoonlijke ervaringen met deze twee helmen, groeten Eddy.

A.van.der.Burgh
Berichten: 65
Lid geworden op: za sep 13, 2008 7:11 pm
Locatie: annen
Contacteer:

Re: helm met radio

Bericht door A.van.der.Burgh » zo okt 05, 2008 2:12 pm

Draag zelf een helm van HJC deze heeft een goede pasvorm en bevalt me goed,alleen of hij stil is weet ik pas als ik hem met een andere vergelijk

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten