Vakantie 2009

Stel je je vragen over GPS techniek Garmin / TomTom of andere merken en systemen !
Plaats reactie
Paertje
Berichten: 135
Lid geworden op: di feb 26, 2008 3:29 pm
Locatie: Sint-Eloois-Winkel, Belgium
Contacteer:

Vakantie 2009

Bericht door Paertje » vr nov 21, 2008 2:45 pm

In juli 2009, meer bepaald vanaf 18 juli tot ongeveer 25juli zouden wij met een aantal vrienden naar Frankrijk trekken en zullen we daar een chaletje huren. Dit staat allemaal al vast. Het chaletje is in Monteux.

Ik heb nu echter het idee opgevat om misschien naar daar te rijden met de motor. Daaromtrent zijn er echter enkele vragen gerezen. Misschien kunnen jullie mij daarbij helpen?

Wat raden jullie aan?
- Volledig de route autosnelwegvrij rijden.
- De route volledig tolvrij rijden
- De snelste route (met autosnelweg en tol)

Mocht het zijn dat we tolvrij willen rijden, dan zou het moeilijk zijn om dit in één dag te rijden uiteraard, het zou immers 15uren duren. Vandaar wat raden jullie aan. ZIjn er ervaringen met hotels in de buurt van Parijs of iets verder dan Parijs. Kortom, misschien is dit een goed onderwerp om jullie reiservaringen eens te ventileren. Alle reacties meer dan welkom dus.

Ik twijfel er ook al een tijdje sterk aan om een gps voor de motor aan te schaffen maar zoals velen twijfel ik tussen de Tomtom rider en de Garmin zumo 550. Wat is de beste? Ook met het oog op de reis.
Laatst gewijzigd door Paertje op vr nov 21, 2008 3:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Marc1100xx
Berichten: 327
Lid geworden op: do jun 01, 2006 3:51 pm
Locatie: bleiswijk
Contacteer:

Re: Vakantie 2009

Bericht door Marc1100xx » vr nov 21, 2008 2:56 pm

Tis maar net wat jezelf wil, ik rij meestal de eerste kilometers door nederland, belgie en luxemburg over de snelweg en meestal tot aan Nancy in frankrijk (tolvrij) dan kan je lekker binenndoor rijden.
Dit doe ik omdat het dan pas echt leuk begint te worden qua omgeving, het meeste heb ik wel al gezien binnen een straal van 500 km na 18 jaar motorrijden.
Aankomend jaar rijden we weer tot aan Nancy snelweg en dan binnendoor door zwitserland naar Thonon en dan pakken we de alpen.
Dus een kleine 600 km snelweg is te doen in 6 uur op je gemak.

Hotels zijn er genoeg en ik zou zelf voor de pensions gaan welke gezelliger zijn en soms zelfs stukken goedkoper.
Etap/F1 is zelfs dezelfde prijs vaak als een pension en heeft dus geen uitstraling en goede keuken. ( ik ben nu 1x naar een etap geweest en het was gelijk mijn laatste keer)
Kijk anders eens of je een motorhotel/camping kan vinden deze zijn echt leuk en er is vaak wel wat te beleven, of je moet niet met motorrijders opgescheept willen zitten.
www.heelsbergen.nl
Iron Butt Association member #15502

It's not about the destination, it's about the journey

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Vakantie 2009

Bericht door Ti-BB » vr nov 21, 2008 5:01 pm

Ik zou eerst op de snelweg kilometers maken en pas waar het rijden leuk wordt (meer bochten, minder bebouwing) de kleinere wegen kiezen.

Verder zou ik voor de Zumo kiezen, al was het maar omdat je dan ook de routes van die fijne clubje kunt gebruiken. Volgens mij heeft Garmin voor motorrijders de concurrentiestrijd met Tomtom grotendeels gewonnen en dat zal niet voor niets zijn.

Relax
Berichten: 1340
Lid geworden op: do mei 25, 2006 7:06 pm
Locatie: St-Martens-Lierde begot.
Contacteer:

Re: Vakantie 2009

Bericht door Relax » vr nov 21, 2008 5:10 pm

Ma®c1100xx™ schreef:Tis maar net wat jezelf wil, ik rij meestal de eerste kilometers door nederland, belgie en luxemburg over de snelweg en meestal tot aan Nancy in frankrijk (tolvrij) dan kan je lekker binenndoor rijden.
Dit doe ik omdat het dan pas echt leuk begint te worden qua omgeving, het meeste heb ik wel al gezien binnen een straal van 500 km na 18 jaar motorrijden.
Aankomend jaar rijden we weer tot aan Nancy snelweg en dan binnendoor door zwitserland naar Thonon en dan pakken we de alpen.
Dus een kleine 600 km snelweg is te doen in 6 uur op je gemak.

Hotels zijn er genoeg en ik zou zelf voor de pensions gaan welke gezelliger zijn en soms zelfs stukken goedkoper.
Etap/F1 is zelfs dezelfde prijs vaak als een pension en heeft dus geen uitstraling en goede keuken. ( ik ben nu 1x naar een etap geweest en het was gelijk mijn laatste keer)
Kijk anders eens of je een motorhotel/camping kan vinden deze zijn echt leuk en er is vaak wel wat te beleven, of je moet niet met motorrijders opgescheept willen zitten.
:^
Maar ik rij nog maar pas.

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Re: Vakantie 2009

Bericht door YO » vr nov 21, 2008 11:39 pm

Ti-BB schreef:Ik zou eerst op de snelweg kilometers maken en pas waar het rijden leuk wordt (meer bochten, minder bebouwing) de kleinere wegen kiezen.

Verder zou ik voor de Zumo kiezen, al was het maar omdat je dan ook de routes van die fijne clubje kunt gebruiken. Volgens mij heeft Garmin voor motorrijders de concurrentiestrijd met Tomtom grotendeels gewonnen en dat zal niet voor niets zijn.
:^
Ma®c1100xx™ schreef:ik ben nu 1x naar een etap geweest en het was gelijk mijn laatste keer

en de Etap vond ik nog geeneens zo slecht. Goed bed en iig schoon. En goedkoop... :wink:

Marc1100xx
Berichten: 327
Lid geworden op: do jun 01, 2006 3:51 pm
Locatie: bleiswijk
Contacteer:

Re: Vakantie 2009

Bericht door Marc1100xx » za nov 22, 2008 3:34 am

YO schreef:
Ma®c1100xx™ schreef:ik ben nu 1x naar een etap geweest en het was gelijk mijn laatste keer

en de Etap vond ik nog geeneens zo slecht. Goed bed en iig schoon. En goedkoop... :wink:

Etap is inderdaad niet slecht maar je kan voor hetzelfde geld vaak wel een pension krijgen.
Daar heb je vaak wel meer gezelligheid en het eten is er beter.
Als ik alleen wil slapen en laat in de avond aankom en vroeg weer ga rijden is een Etap/F1 heel goed te doen (vooral omdat ze dicht aan de snelweg liggen) maar als ik na een aantal uren gereden heb en wil relaxen, dan toch maar de gezelligheid opzoeken van een pension. :wink:
Ik wil wel op vakantie lekker relaxed doen en genieten.
Tot een paar jaar geleden vaak in de Best Western hotels geslapen maar dan zit je al snel rond de 100 euro per nacht, wel lekker slapen en een mooie grote kamer maar eigenlijk weggegooid geld voor een "powernap" voor onderweg.
www.heelsbergen.nl
Iron Butt Association member #15502

It's not about the destination, it's about the journey

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten