MONTEUX 2009

Stel je je vragen over GPS techniek Garmin / TomTom of andere merken en systemen !
Plaats reactie
Paertje
Berichten: 135
Lid geworden op: di feb 26, 2008 3:29 pm
Locatie: Sint-Eloois-Winkel, Belgium
Contacteer:

MONTEUX 2009

Bericht door Paertje » zo jan 18, 2009 12:04 am

Hallo iedereen,

In Juli 2009 gaan we met een aantal vrienden een weekje naar een dorpje dat Monteux heet. Alles daaromtrent staat reeds vast. Ik heb echter samen met een vriend het idee opgevat om naar daar te reizen met de motorfiets.

Ik ben dus van plan om mij zeker een Zumo 550 aan te schaffen om deze reis wat makkelijker te maken. Alles moet nog besproken worden maar als ik genoeg verlof kan krijgen en die vriend ook, dan zou ik voor opteren om de reis over drie dagen te spreiden. Zodat we op het gemak kunnen rijden en niet de ganse rit langs de autosnelweg moeten liggen sjeezen.

Maar hier komt de kat op de koord. Hoe kan ik het best een schone route plannen. Ik kan uiteraard niet eerst eens gaan verkennen met de motorfiets. Ik zou het willen vanaf de PC doen. ik heb nu een site gevonden: http://www.routeyou.com. Daar heb ik nu al een route laten uitrekenen. Vanuit België zoveel mogelijk recht naar beneden. In de site heb je de optie om voor de mooiste route te kiezen wat wel heel erg leuk is. Maar uiteraard weet je nog niet of het effectief de schoonste route is.

Vandaar enkele vragen.
1. Als je een Zumo koopt zit er mapsource bij, is dat ook een routeplansysteem en is dat wat makkelijk te hanteren?
2. Kan je in Mapsource ook de mooiste route laten berekenen.
3. Kan je de route makkelijk bekijken via google earth of zo.
4. Zijn er onder jullie toevallig mensen die een route hebben voor het zuiden van Frankrijk?
5. Zijn er mensen die suggesties hebben of handige sites?
Alles is dus welkom.

Alvast bedankt voor de hulp.

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: MONTEUX 2009

Bericht door Ankertje » zo jan 18, 2009 12:13 am

Gewoon kopen die Zumo.
Alles wat je vraagt zit er bij en kan. Handleiding goed lezen en na een paar weken maak je zelf de mooiste route.
Heb je vragen stel ze dan hier en je hebt prachtige reis voor de boeg.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: MONTEUX 2009

Bericht door Motorpsycho » zo jan 18, 2009 12:29 am

:^

En je kan altijd van alles en nog wat hier op het forum vragen :wink:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: MONTEUX 2009

Bericht door Evelakes » zo jan 18, 2009 11:03 am

1. Ja
2. Nee dat zul je zelf moeten doen, of als de route al eens gereden en opgeslagen is hem uploaden van derden
3. 3 ja maar je zult veel waypoints moeten plaatsen op afslagen kruizingen om de route exact te volgen,
anders gaat die van waypoint naar waypoint en dus afkortingen maken op je te volgen route .
4. Routes zijn er veel via internet te verkrijgen op diverse sites , kijk even bij GPS/route topics.
5. Zal eens een sticky verzameling maken website.s maar vraag ook even Martin (bestuur) die heeft een enorme database aan routes..

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: MONTEUX 2009

Bericht door Ti-BB » zo jan 18, 2009 4:03 pm

Naast Mapsource als routeplansysteem gebruik ik vaak het programma OnRoute om een leuke route in elkaar te zetten. OnRoute is door Waypoint en ProMotor (ANWB) voor motorrijders ontwikkelde kaart van Europa en houdt rekening met de leukere stuurweggetjes (denk aan de wegen met een groen/gele kleur op een Michelin-kaart)

De in OnRoute gemaakte route(voorstel) kan je in mapsource openen, controleren en naar de Zumo zenden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten