route plannen

Stel je je vragen over GPS techniek Garmin / TomTom of andere merken en systemen !
Plaats reactie
Burrito
Berichten: 563
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 3:31 pm
Locatie: Almere, NL
Contacteer:

route plannen

Bericht door Burrito » di jun 09, 2009 1:50 pm

hoe plannen jullie vooraf een route in? Ik heb de route in word maar wil dit graag overzetten naar TomTom...

Jester
Berichten: 191
Lid geworden op: zo mei 28, 2006 5:18 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: route plannen

Bericht door Jester » di jun 09, 2009 2:29 pm

Probeer Tyre maar eens te downloaden. Is Freeware dat op basis van Google Maps
dat met vlaggetjes een route samenstelt. Wel ff wat werk om alles goed in te voeren
maar daarna in 1 keer exporteren naar je TomTom. Er zitten ook wat import-
opties op maar nix met en word-bestand.

Greetz.

Jester
God made a mistake when he created birds......Honda put it right, man was intended to fly!!

Burrito
Berichten: 563
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 3:31 pm
Locatie: Almere, NL
Contacteer:

Re: route plannen

Bericht door Burrito » di jun 09, 2009 2:36 pm

thnx, ga ik proberen... had ook geen import vanaf word verwacht hoor... dus ik ga wel prutsen, ik had gewoon google maps al geprobeerd maar daar is deze route te lang voor

volgens mij is het gelukt... zal volgende week wel zien hoe goed het werkt :D
Laatst gewijzigd door Burrito op di jun 09, 2009 3:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

RRon
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 8:58 am
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: route plannen

Bericht door RRon » di jun 09, 2009 3:41 pm

Ik heb hier ook een versie van City Navigator NT liggen met de code, is versie V9, niet meest recent maar zou kunnen voldoen! Als je er iets aan hebt moet je dat maar even laten weten, kan je hem op je PC overzetten! :wink:
Er is dan vast wel een programmaatje dat de route geschikt kan maken voor TT, maar misschien kan het sneller/handiger!
[http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... -huur.html]*****Stabiele motoraanhanger te huur voor 1 of 2 motoren!*****[/url]

blackbird97
Berichten: 477
Lid geworden op: ma mar 24, 2008 1:50 am
Locatie: Heiloo

Re: route plannen

Bericht door blackbird97 » wo jun 10, 2009 6:40 pm

Met ITNconverter ( http://uploaded.to/?id=yrnz0m ) is het mogelijk om een .GPD of .GPX (beide Garmin bestanden omzetten naar een .ITN (tomtom) bestand.
1 groot nadeel echter>>> TomTom kent maximaal 48 waypoints waar Garmin oneindig heeft.
Om een Garmin bestand derhalve om te zetten naar een TomTom route moet je dus óf het aantal waypoints drastisch verminderen óf de route in stukken opdelen.

In ITNconverter kun je het aantal waypoints verminderen maar TomTom maakt er dan een andere route van dan je in Garmin hebt gemaakt..
TT heeft nl de neiging om alles in 1 rechte lijn te berekenen.
Makkelijk als je gewoon van A naar B toe wilt maar als je een beetje rond wilt toeren moet je ff wat meer uit de kast trekken.

@RRon> Ik heb wel oren naar die City Navigatior..

RRon
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 8:58 am
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: route plannen

Bericht door RRon » wo jun 10, 2009 7:13 pm

blackbird97 schreef:
@RRon> Ik heb wel oren naar die City Navigatior..
Je hebt mail!! :wink:
[http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... -huur.html]*****Stabiele motoraanhanger te huur voor 1 of 2 motoren!*****[/url]

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten