lifetime update

Stel je je vragen over GPS techniek Garmin / TomTom of andere merken en systemen !
RRon
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 8:58 am
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door RRon » do nov 18, 2010 1:41 am

Heb de update binnen gehaald, moest eerst nog even iets anders downloaden maar ook dat gaf geen problemen! Update draait prima!
Nu alleen nog even uitzoeken hoe ik mapsource terug draai van 6.16.3 naar 6.13.7! :wink:
[http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... -huur.html]*****Stabiele motoraanhanger te huur voor 1 of 2 motoren!*****[/url]

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door YO » do nov 18, 2010 6:23 am

RRon schreef:Heb de update binnen gehaald, moest eerst nog even iets anders downloaden maar ook dat gaf geen problemen! Update draait prima!
Nu alleen nog even uitzoeken hoe ik mapsource terug draai van 6.16.3 naar 6.13.7! :wink:

Misschien heb je hier wat aan Ron. Staat onder "Perry". Heb hem net zelf ook geinstalleerd en werkt prima.

http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=297 ... cc7d7e8157

RRon
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 8:58 am
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door RRon » do nov 18, 2010 3:56 pm

Had hem ook al binnen gehaald maar als ik mapsource open, opent hij gewoon met 6.16.3? Hoop dat ik met een tooltje dat kan gaan verhelpen, heb een link naar dat tooltje net aangevraagd!

Tooltje-------------> http://javawa.nl/mapreverseconverter.html
[http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... -huur.html]*****Stabiele motoraanhanger te huur voor 1 of 2 motoren!*****[/url]

Gebruikersavatar
Golliwog
Berichten: 630
Lid geworden op: di okt 09, 2007 9:14 am
Locatie: Nederhorst den Berg
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door Golliwog » wo dec 01, 2010 11:21 am

Heb de update ook binnen. Afgelopen zondag naar Hardenberg geweest via een nieuwe provinciale weg. Die stond er nog niet op.
De oprit naar de A2 bij Vinkeveen richting Utrecht is ook nog niet meegenomen. Het hele stuk A2 klopt volgens mij nog voor geen meter.
Dat ritje naar Hardenberg was overigens wel duur zeg.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
tja.... :lol: :lol: Karen blij.!!!!
Afbeelding
beam me up, there is no intelligent life down here

RRon
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 8:58 am
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door RRon » wo dec 01, 2010 4:41 pm

Dat is een mooie F zeg, gefeliciteerd ermee!!

Iemand die hier de Onroute Motorkaart gebruikt? heb hem net op klaptop geinstalleerd en wil hem nog op een sd kaartje zetten voor onderweg, maar heb er geen ervaring mee. Vraag me ook af welke kaarten de Zumo gaat gebruiken als ik de motorkaart op sd in het toestel heb zitten? Zou je kunnen kiezen of moet je eerst sd verwijderen als je de motorkaart niet wilt gebruiken??
[http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... -huur.html]*****Stabiele motoraanhanger te huur voor 1 of 2 motoren!*****[/url]

RRon
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 8:58 am
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door RRon » ma feb 21, 2011 11:29 pm

Iedereen met een lifetime update, check je My Garmin!!
Ik wacht nog even, houd eerst het GPSforum in de gaten voor eventuele verrassingen!! :wink:
[http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... -huur.html]*****Stabiele motoraanhanger te huur voor 1 of 2 motoren!*****[/url]

Gebruikersavatar
Golliwog
Berichten: 630
Lid geworden op: di okt 09, 2007 9:14 am
Locatie: Nederhorst den Berg
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door Golliwog » wo feb 23, 2011 9:30 am

Ik heb hem er gisteren op gezet Ron, wat een gedoe is dat toch altijd. Eerst viel na 2 uur de verbinding met de server van garmin uit en kon ik overnieuw beginnen :twisted: :jj . Elke keer als ik een update doe gaat het weer anders. :? Het zit niet erg handig in elkaar. Ergo, gisteravond om 7 uur begonnen en om half 1 stond ie er eindelijk op. Nu nog even kijken hoevel er weer is geupdate en of we nu écht bij zijn. :W
Afbeelding
beam me up, there is no intelligent life down here

remco1100xx
Berichten: 44
Lid geworden op: wo sep 22, 2010 3:27 pm
Locatie: heemskerk
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door remco1100xx » zo feb 27, 2011 6:41 pm

Ik heb ook pas een imail van garmin gehad dat er een nieuwe update beschikbaar is.
Binnenkort maar gaan binnenhalen.
Ben benieuwd of b.v.de nieuwe westelijke randweg beverwijk er nu wel op staat.

RRon
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 8:58 am
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door RRon » di mar 01, 2011 6:29 am

Golliwog schreef:Ik heb hem er gisteren op gezet Ron, wat een gedoe is dat toch altijd. Eerst viel na 2 uur de verbinding met de server van garmin uit en kon ik overnieuw beginnen :twisted: :jj . Elke keer als ik een update doe gaat het weer anders. :? Het zit niet erg handig in elkaar. Ergo, gisteravond om 7 uur begonnen en om half 1 stond ie er eindelijk op. Nu nog even kijken hoevel er weer is geupdate en of we nu écht bij zijn. :W

Ik heb hem er gisteren opgezet! Eerst alles alleen op PC, dit omdat west-europa geen slovenie bevat en ik daar misschien nog wel kom komende zomer, toen de kaarten van de Zumo verwijderd en geheel europa op sd kaart gezet, werkt perfect en geen problemen ondervonden!! :D
[http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... -huur.html]*****Stabiele motoraanhanger te huur voor 1 of 2 motoren!*****[/url]

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door Ankertje » di mar 01, 2011 7:19 am

Al het kaartmateriaal op SD zetten werkt idd goed.
Maar hoe je het wend of keert het blijft een zeer tijdrovende bezigheid.
Het kost je nu een hele avond en dan mag er niets mis gaan.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door Ti-BB » di mar 01, 2011 9:26 am

Gisterenavond heb ik eerst Mapsource (V9 en 2008) op een andere laptop gezet en daarna Lifetime update geinstalleerd. Als ik nu Mapsource open krijg ik een melding dat V9 en 2008 niet zijn ontgrendeld en 2011.4 (of zoiets) wel.

Kan ik de oude kaarten handmatig verwijderen? En zo ja, heeft iemand een tip hoe ik dat het beste kan aanpakken?

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door YO » di mar 01, 2011 9:28 am

Ti-BB schreef:Gisterenavond heb ik eerst Mapsource (V9 en 2008) op een andere laptop gezet en daarna Lifetime update geinstalleerd. Als ik nu Mapsource open krijg ik een melding dat V9 en 2008 niet zijn ontgrendeld en 2011.4 (of zoiets) wel.

Kan ik de oude kaarten handmatig verwijderen? En zo ja, heeft iemand een tip hoe ik dat het beste kan aanpakken?
Ik verwijder oude kaarten met start :arrow: configuratiescherm :arrow: software en dan de desbetreffende kaarten opzoeken en verwijderen..

Hiermee kun je ook de updates van de oude kaarten verwijderen. (meestal rond de 50MB)

Gebruikersavatar
Golliwog
Berichten: 630
Lid geworden op: di okt 09, 2007 9:14 am
Locatie: Nederhorst den Berg
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door Golliwog » di mar 01, 2011 9:30 am

RRon schreef:
Golliwog schreef:Ik heb hem er gisteren op gezet Ron, wat een gedoe is dat toch altijd. Eerst viel na 2 uur de verbinding met de server van garmin uit en kon ik overnieuw beginnen :twisted: :jj . Elke keer als ik een update doe gaat het weer anders. :? Het zit niet erg handig in elkaar. Ergo, gisteravond om 7 uur begonnen en om half 1 stond ie er eindelijk op. Nu nog even kijken hoevel er weer is geupdate en of we nu écht bij zijn. :W

Ik heb hem er gisteren opgezet! Eerst alles alleen op PC, dit omdat west-europa geen slovenie bevat en ik daar misschien nog wel kom komende zomer, toen de kaarten van de Zumo verwijderd en geheel europa op sd kaart gezet, werkt perfect en geen problemen ondervonden!! :D
Kun je daar geen howtoetje van maken Ron. Ik wil de boel ook graag opschonen maar ik ben bang dat ik iets verkeerd doe en dan alles kwijt ben. Als je een update laadt moet je dan de oudere versies verwijderen ???? Hoe voorkom je dat je zumo volloopt ???
Afbeelding
beam me up, there is no intelligent life down here

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door YO » di mar 01, 2011 9:38 am

Golliwog schreef:
Kun je daar geen howtoetje van maken Ron?

:^

Goed plan.

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door Ti-BB » di mar 01, 2011 9:56 am

Grote dank Yoan!

Ik was dit al van plan, maar ben toch telkens bang dat ik teveel verwijder. Ik zal vanavond een poging doen :D

RRon
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 8:58 am
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door RRon » di mar 01, 2011 9:58 am

Hoe heb ik heel europa op sd kaart gezet en west-europa uit de Zumo verwijderd:

1) Zumo aansluiten op PC/klaptop
2) In de mappen van de Zumo opzoeken het mapje gmapprom.img (er staat gmapprom zonder .img en is het grootste mapje in de Zumo)
3) Deze gmapprom.img copieren naar PC op een plek waar je hem terug kan vinden, bijvoorbeeld in de map garmin op je C schijf
4) Dan staat hier beschreven hoe je je kaarten van je PC (mapsource) op je sd kaart zet, dit duurt wel even dus geduld hebben en echt wachten tot je PC/Zumo klaar is!!!!
Product soort= Auto&motor
Product= Zumo
Onderaan het lijstje dat je dan ziet staat; Hoe krijg ik geheel..............
Die moet je hebben!!
5) Als dit allemaal is gelukt kan je de map gmapprom.img uit je zumo verwijderen (back-up op PC bewaren)

Bij bovenstaande ga ik er dan wel vanuit dat je de update al binnen hebt gehaald, anders moet je dat eerst " even" doen en dan wel zo dat je alleen je pc update, je haald daar immers de nieuwe kaarten vanaf om ze in je Zumo te zetten!!
Mocht je er niet uitkomen kan je altijd op mijn werk langskomen (Hilversum) en anders kom ik wel bij jou langs!!

Succes, ik hoop dat bovenstaande duidelijk is!

Oud kaartmateriaal van je PC verwijderen heeft Yo al beschreven!
[http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... -huur.html]*****Stabiele motoraanhanger te huur voor 1 of 2 motoren!*****[/url]

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door Ti-BB » di mar 01, 2011 12:01 pm

Hoe groot is je SD kaart? Op de mijne staat 4 gb muziek en dat wil ik niet missen.
Heeft het kaartmateriaal via de SD effect op de snelheid van de Zumo, bv bij het opstarten?

RRon
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 8:58 am
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door RRon » di mar 01, 2011 12:33 pm

Ik weet zo even niet uit mijn bolletje wat je aan maximale SD kaart in Zumo kan stoppen, ik heb een 4GB en een vrouw met communicatie, dus niet zoveel muziek nodig! :wink:
Volgens mij werkt de Zumo zelfs sneller als de kaarten op sd staan ipv in de Zumo zelf, maar weet dat niet zeker, heb er in ieder geval nooit last van gehad!
[http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... -huur.html]*****Stabiele motoraanhanger te huur voor 1 of 2 motoren!*****[/url]

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door Ankertje » di mar 01, 2011 12:44 pm

16 G heb ik er in zitten.
10 G muziek en de rest is ruim voldoende voor kaarten enz.
Ik heb het idee dat, nu het eigen geheugen van de Zumo vrij leeg is, hij zijn werk wat vlotter doet. Hij rekend sneller.
Wat een Zumo langzaam kan maken is de hoeveelheid Mp3tjes die je er in zet. Als je deze in mapjes zet van maximaal 20 nummers dan heb je daar niet zo veel last van.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door Ti-BB » di mar 01, 2011 1:38 pm

Klopt, ik heb ook mapjes met muziek

Gebruikersavatar
Golliwog
Berichten: 630
Lid geworden op: di okt 09, 2007 9:14 am
Locatie: Nederhorst den Berg
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door Golliwog » wo mar 02, 2011 10:37 am

RRon schreef:Hoe heb ik heel europa op sd kaart gezet en west-europa uit de Zumo verwijderd:

1) Zumo aansluiten op PC/klaptop
2) In de mappen van de Zumo opzoeken het mapje gmapprom.img (er staat gmapprom zonder .img en is het grootste mapje in de Zumo)
3) Deze gmapprom.img copieren naar PC op een plek waar je hem terug kan vinden, bijvoorbeeld in de map garmin op je C schijf
4) Dan staat hier beschreven hoe je je kaarten van je PC (mapsource) op je sd kaart zet, dit duurt wel even dus geduld hebben en echt wachten tot je PC/Zumo klaar is!!!!
Product soort= Auto&motor
Product= Zumo
Onderaan het lijstje dat je dan ziet staat; Hoe krijg ik geheel..............
Die moet je hebben!!
5) Als dit allemaal is gelukt kan je de map gmapprom.img uit je zumo verwijderen (back-up op PC bewaren)

Bij bovenstaande ga ik er dan wel vanuit dat je de update al binnen hebt gehaald, anders moet je dat eerst " even" doen en dan wel zo dat je alleen je pc update, je haald daar immers de nieuwe kaarten vanaf om ze in je Zumo te zetten!!
Mocht je er niet uitkomen kan je altijd op mijn werk langskomen (Hilversum) en anders kom ik wel bij jou langs!!

Succes, ik hoop dat bovenstaande duidelijk is!

Oud kaartmateriaal van je PC verwijderen heeft Yo al beschreven!
Ik ga het in het weekend eens even proberen.
Afbeelding
beam me up, there is no intelligent life down here

remco1100xx
Berichten: 44
Lid geworden op: wo sep 22, 2010 3:27 pm
Locatie: heemskerk
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door remco1100xx » vr mar 04, 2011 8:11 pm

ik ben vandaag bij waypoit heerhugowaard langs geweest en een ram mount gehaalt.
ik heb ook even gevraagd hoe ik de garmin kaartupdate niet alleen op het toestel (garmin zumo 660) krijg maar ook op de comp. om in mapsource te gebruiken.
wist ik nog niet :oops:

moest ik dus aleen even aanvinken in installatieopties.



de handleiding
http://www.mywaypoint.nl/page/faq/artikel/99

RRon
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 8:58 am
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door RRon » za mar 05, 2011 12:25 pm

Klopt, dat vergeet je nu nooit meer!! :wink:
[http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... -huur.html]*****Stabiele motoraanhanger te huur voor 1 of 2 motoren!*****[/url]

ReeF
Berichten: 5848
Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
Locatie: Schoten - Belgium
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door ReeF » di mei 03, 2011 10:41 am

Update lifetime available 2012.10 8)
Proud member of the Adventure Chaptor

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: lifetime update

Bericht door Ankertje » di mei 03, 2011 11:27 am

Gedver. Weer een avond met die zooi op tafel. :?

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten