Het donderende zwarte schaap!
-
- Berichten: 9801
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
- Contacteer:
Het donderende zwarte schaap!
Het donderende zwarte schaap
Ik ben me er goed van bewust dat dit voor sommige mensen een emotionele klap kan zijn. Mijn advies: Pak een glas koud water en ga rustig zitten. Lees vervolgens mijn verhaal rustig door.
Overigens wil ik hierbij meteen even van de gelegenheid gebruik maken om, goed duidelijk te maken dat er ondanks onderstaand verhaal, wat mij betreft niks verandert jegens de BOC.
Ik ben en blijf wie ik ben en zal nog steeds met even veel hart en ziel al mij voorkomende taken voor de BOC en haar leden verrichten.
Jullie zijn en blijven mijn maten
Komt ie dan:
Ik heb ongeveer 5 jaar met bijzonder veel plezier op mijn Blackbird gereden.
Nog nooit eerder in mijn motor carrière heb met zo veel plezier, zo lang op een en de zelfde motorfiets gereden.
Ik vond het echter wel tijd worden voor wat anders. Ik heb gekeken naar KTM superduke, Triumph speed triple 1050 en Aprilia tuono.
Ik wilde iets meer naked gaan rijden.
Dit omdat ik met de Blackbird eigenlijk nooit rustig kon rijden door de uitstekende wind bescherming.
Kruissnelheden van 200 km/h op de snelweg vond ik erg prettig rijden maar is natuurlijk echt veel te hard.
En de Blackbird had voor mij geen verrassingen meer. Ik kon er echt alles mee en was dat ding volledig de baas. Eigenlijk was het gewoon saai geworden omdat het veel te makkelijk reed.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik de laatst tijd de SV1000s van V-Jell@ wel eens mee nam. Ik kwam dan altijd met een grote smile terug. Die smile had ik met de Blackbird de laatste tijd gewoon minder
Op de motorbeurs al proef gezeten op verschillende naked's wel V-twins met een 3 cilinder als uitzondering (speed triple)
Waarom V-Twin Ik heb al eerder V-Twin gereden en ik vind de vermogens afgifte en het motorkarakter gewoon erg leuk. Grote klappen gauw thuis
Minder soepel van zich zelf, op een dikke V-Twin moet je gewoon meer opletten wat je doet. Niet te abrupt met het gas omgaan bijvoorbeeld anders lig je er gewoon eens naast
Na wat speur werk kwam ik een Aprilia Tuono factory van 2004 tegen bij Rima motoren te Haelen.
Dat is een replica van deze Aprilia Tuono cup racer:
Erg leuk en exclusief speelgoed, er zijn er maar 200 van op de wereld
Standaard afgemonteerd met de volgende porno onderdelen
- Volledig verstelbare goudkleurige öhlins U.S.D. voorvork.
- Volledig verstelbare goudkleurige öhlins achterschokbreker en veer.
- Volledig instelbare öhlins stuurdemper.
- Gesmede OZ racing Y spaak lichtmetalen wielen.
- Radiale remmen van Brembo.
- Stalen rem en koppelings leidingen
- Kuipdelen allemaal van Carbon.
De extra's die door de vorige eigenaar aan deze Tuono zijn uitgevoerd zijn ook wel aardig
- Duo vervanging kapje helaas niet van carbon. Duo zadel wel er bij.
- Aangepast injectie systeem, injecteurs verplaatst. Rechtstreeks in de gasklephuizen.
- Handgemaakt StarTwin uitlaat systeem met 2 dempers (standaard 1) en dat alles van Titanium.
Deze Tuono komt er mee op 143,1 PK / 112,4 NM aan het achterwiel
Das toch bijna 20 PK en bijna 15 NM meer dan standaard en zelfs meer vermogen dan een standaard Tuono cup racer
Afijn ik naar Rima motoren gebeld om eens te gaan kijken en proef rijden. Maandag 2e paasdag was geen probleem. Dus V-Jell@ en ik naar Rima motoren gereden om de Tuono eens te bekijken.
Op de foto's in de advertentie zag het er al goed uit. Maar iedere internet shopper weet dat foto's de werkelijkheid ernstig kunnen verbloemen.
In de showroom zag de Tuono op wat gebruik sporen na er goed uit. Er werd eigenlijk al meteen aangeboden om proef te rijden.
Daar hoef ik natuurlijk geen 2 seconde over na te denken
Tijdens het proefrijden kwam ik er al achter dat het een erg agressief varkentje is, ff aan de gashandel denken en het gaat met zeer grote klappen erg hard vooruit
Voor het gevoel zelf sneller dan mijn Blackbird.
Door de gesmede O.Z. Y spaak wielen stuurt het echt als een scheermes en super ligt.
Die radiale remmetjes lijken wel echte ankers gelukkig wel met veel feedback en goed te doseren
Overigens zit er volgens mij helium in de voorband
De proef rit beviel goed en de onderhandelingen konden beginnen. Ik heb me Blackbird redelijk origineel ingeruild en een leuk bedrag (binnen budget) bij moeten betalen.
Er zal binnen kort dus het een en ander van de Mod's die van mijn Blackbird afkomen te kopen komen. Te koop topic volgt spoedig.
Op vrijdag 09-04-'10 was het zo ver V-Jell@ en ik gingen de Blackbird inruilen voor een Tuono Factory
Omdat er nog het nodige aan losse spullen mee moest had ik maar besloten om dit met de auto te doen. Puur vanwege de praktische kant van de laad ruimte
Klaar voor vertrek:
Tuono mee naar huis:
Thuis gekomen natuurlijk meteen de DB killers er uit gehaald en in een hoek gegooid en alles even nakijken en indien nodig verbeteren / schoonmaken.
Ik heb ook alle accessoires gemonteerd en de motor olie ook weer vervangen omdat er per ongeluk verkeerde olie in was gegooid. Althans verkeert, 10w40 was er in gedaan wat op zich geen probleem is en ook goed werkt bij koudere temperaturen. Voorschrift is echter 15w50 vandaar dat ik de motorolie toch vervangen heb.
Zo als de meeste van jullie wel weten wil ik het perfect hebben
Loopt meteen een stuk mooier met die 15w50. Vooral wat stiller, minder mechanische geluid. De rekening van de olie mocht ik opsturen dus die kosten krijg ik weer terug.
Er zit nu Motul 5100 15w50 in.
Natuurlijk de garmin zumo, autocom, xenon dimlicht, handvat verwarming, 12 stopcontact voor de garmin zumo onder het dashboard en onder de buddy gemonteerd, alles met een arbeidt relais voor voeding rechtstreeks van de accu die geschakeld wordt via het achterlicht, natuurlijk alle randapparatuur apart gezekerd en bar end spiegels gemonteerd voor goed zicht naar achteren.
In de spiegels die er op zaten zag ik echt alleen maar me eigen arm.
Al met al weer aardig wat uurtjes werk om alles pas te maken.
Vooral die Xenon ballast was een hoop ge(*%^&%$*%*^ Zal nog even moeten zien of er wel grootlicht xenon op komt.
Dit omdat ik geen flauw idee heb waar ik de 2 ballasten moet gaan laten Jep zitten 2 H7 grootlicht lampen in een Tuono
Foto's:
Tekst en uitleg in de foto's
Toen ik me tank op tilde om de bedrading te trekken zag ik ook meteen wat er aan het injectie systeem verandert is
Dit is niet echt origineel Lijstje van wat er verandert is: KLIK Ik denk dat dit het is omdat ik er een rekening van €2500,- bij heb gekregen.
Filmpje van het injectie systeem: " onclick="window.open(this.href);return false; Helemaal af kijken voor het douche systeem.
Er is ook iemand bewust of onbewust vergeten een luchtfilter te monteren.
Ik ga dus een K&N AL-1001 monteren met een eigengemaakte beugel.
Lijkt me niet echt gezond voor het blok om zonder luchtfilter te blijven rijden.
Ik hoop alleen dat ik de motor daarna niet af hoef te laten stellen aangezien dat aardig in de papieren kan lopen
Montage foto's:
De spulletjes in het kontje:
Maandag 12-04-'10 moest ik voor me werk in Goes zijn. Dat kwam mooi uit kon ik meteen een K&N filtertje scoren bij Ruud Fredericks. Ik heb de K&N AL-1001 mee genomen.
Ruud en ik zijn nog opzoek geweest naar een exemplaar wat aan de bovenkant dicht was. Maar die was lager, dus ik zeg tegen Ruud dan laat het filter toch minder lucht door. Ruud zei je hebt gelijk, het beste is om de AL-1001 pas maken met een deksel.
Waarop ik besloten heb om toch de AL-1001 mee te nemen. €68,20 lichter weer buiten en me hoofd vol ideeën hoe te monteren
Ik was mooi op tijd thuis dus eerst even langs me schoonvader om in de berg bruikbare spullen te kijken voor een plaatje alu / rvs / plexiglas wat er voor handen was en natuurlijk bruikbaar.
Ik ging naar huis met een Aluminium hoeklijn 30x30x3 en RVS kastje waar van de deksel nu een andere deksel is geworden
Thuis had ik nog M6 draadeind, borgmoeren, en aluminium buisje dus dat moest het worden.
Ik heb van het RVS dekseltje een cirkel met 2 lippen gemaakt en daar over heen een aluminium strip gemaakt zodat het RVS plaatje niet ombuigt met monteren.
Het luchtfilter zit nu mooi opgesloten.
Uurtje knoeien, slijpen, vijlen, boren en passen later
Foto's:
Met K&N sticker
Meteen maar even compriband op de luchtfilterhuis modificatie ring gemaakt voor een betere afsluiting op de tank. De onderkant van de tank dient nu als deksel van het luchfilterhuis. Een grotere airbox kan nou eenmaal meer lucht verzamelen voor een betere verbranding.
Op de foto zie je ook wat zilvertape wat ik gebruikt heb om de opening voor de injectieslang en bedrading lucht dicht te maken.
Vrijdag 16-04-'10 weer mooi op tijd thuis dus weer even wat aan de Tuono gedaan.
Heb er even aan getwijfeld, vandaag toch maar wel gemonteerd.
Ik heb vandaag de scottoiler gemonteerd en de Tuono grondig gepoetst
Ik zat er eerst aan te denken een osco kettingsmeersysteem te kopen omdat die minder gevoelig is voor storingen.
Een osco kost toch ook weer €139,- en dan moet je nog zelf aan de plunjer trekken ook. Dus toch maar de vol automatische scottoiler gemonteerd.
Die heeft op de Blackbird toch ook altijd prima gewerkt dus waarom zou die het op de Tuono niet goed doen
Plaatjes:
reservoir
De naald op het achtertandwiel.
Daarna de Tuono in alle hoekjes en gaatje grondig schoon gemaakt, ben geloof ik 5 uur aan 't poetsen geweest
Staat nu wel gruwelijk mooi te wezen
Er is dus echt heel veel getuned / aangepast aan mijn Tuono.
Kan niet anders zeggen dan dat het heerlijk rijd en ik er erg gelukkig mee ben
Er zal in de toekomst ongetwijfeld nog wel het een en ander veranderd / verbeterd worden.
Of er van dat rustigere rijden wat terecht komt heb ik al mijn twijfels
Ik ben me er goed van bewust dat dit voor sommige mensen een emotionele klap kan zijn. Mijn advies: Pak een glas koud water en ga rustig zitten. Lees vervolgens mijn verhaal rustig door.
Overigens wil ik hierbij meteen even van de gelegenheid gebruik maken om, goed duidelijk te maken dat er ondanks onderstaand verhaal, wat mij betreft niks verandert jegens de BOC.
Ik ben en blijf wie ik ben en zal nog steeds met even veel hart en ziel al mij voorkomende taken voor de BOC en haar leden verrichten.
Jullie zijn en blijven mijn maten
Komt ie dan:
Ik heb ongeveer 5 jaar met bijzonder veel plezier op mijn Blackbird gereden.
Nog nooit eerder in mijn motor carrière heb met zo veel plezier, zo lang op een en de zelfde motorfiets gereden.
Ik vond het echter wel tijd worden voor wat anders. Ik heb gekeken naar KTM superduke, Triumph speed triple 1050 en Aprilia tuono.
Ik wilde iets meer naked gaan rijden.
Dit omdat ik met de Blackbird eigenlijk nooit rustig kon rijden door de uitstekende wind bescherming.
Kruissnelheden van 200 km/h op de snelweg vond ik erg prettig rijden maar is natuurlijk echt veel te hard.
En de Blackbird had voor mij geen verrassingen meer. Ik kon er echt alles mee en was dat ding volledig de baas. Eigenlijk was het gewoon saai geworden omdat het veel te makkelijk reed.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik de laatst tijd de SV1000s van V-Jell@ wel eens mee nam. Ik kwam dan altijd met een grote smile terug. Die smile had ik met de Blackbird de laatste tijd gewoon minder
Op de motorbeurs al proef gezeten op verschillende naked's wel V-twins met een 3 cilinder als uitzondering (speed triple)
Waarom V-Twin Ik heb al eerder V-Twin gereden en ik vind de vermogens afgifte en het motorkarakter gewoon erg leuk. Grote klappen gauw thuis
Minder soepel van zich zelf, op een dikke V-Twin moet je gewoon meer opletten wat je doet. Niet te abrupt met het gas omgaan bijvoorbeeld anders lig je er gewoon eens naast
Na wat speur werk kwam ik een Aprilia Tuono factory van 2004 tegen bij Rima motoren te Haelen.
Dat is een replica van deze Aprilia Tuono cup racer:
Erg leuk en exclusief speelgoed, er zijn er maar 200 van op de wereld
Standaard afgemonteerd met de volgende porno onderdelen
- Volledig verstelbare goudkleurige öhlins U.S.D. voorvork.
- Volledig verstelbare goudkleurige öhlins achterschokbreker en veer.
- Volledig instelbare öhlins stuurdemper.
- Gesmede OZ racing Y spaak lichtmetalen wielen.
- Radiale remmen van Brembo.
- Stalen rem en koppelings leidingen
- Kuipdelen allemaal van Carbon.
De extra's die door de vorige eigenaar aan deze Tuono zijn uitgevoerd zijn ook wel aardig
- Duo vervanging kapje helaas niet van carbon. Duo zadel wel er bij.
- Aangepast injectie systeem, injecteurs verplaatst. Rechtstreeks in de gasklephuizen.
- Handgemaakt StarTwin uitlaat systeem met 2 dempers (standaard 1) en dat alles van Titanium.
Deze Tuono komt er mee op 143,1 PK / 112,4 NM aan het achterwiel
Das toch bijna 20 PK en bijna 15 NM meer dan standaard en zelfs meer vermogen dan een standaard Tuono cup racer
Afijn ik naar Rima motoren gebeld om eens te gaan kijken en proef rijden. Maandag 2e paasdag was geen probleem. Dus V-Jell@ en ik naar Rima motoren gereden om de Tuono eens te bekijken.
Op de foto's in de advertentie zag het er al goed uit. Maar iedere internet shopper weet dat foto's de werkelijkheid ernstig kunnen verbloemen.
In de showroom zag de Tuono op wat gebruik sporen na er goed uit. Er werd eigenlijk al meteen aangeboden om proef te rijden.
Daar hoef ik natuurlijk geen 2 seconde over na te denken
Tijdens het proefrijden kwam ik er al achter dat het een erg agressief varkentje is, ff aan de gashandel denken en het gaat met zeer grote klappen erg hard vooruit
Voor het gevoel zelf sneller dan mijn Blackbird.
Door de gesmede O.Z. Y spaak wielen stuurt het echt als een scheermes en super ligt.
Die radiale remmetjes lijken wel echte ankers gelukkig wel met veel feedback en goed te doseren
Overigens zit er volgens mij helium in de voorband
De proef rit beviel goed en de onderhandelingen konden beginnen. Ik heb me Blackbird redelijk origineel ingeruild en een leuk bedrag (binnen budget) bij moeten betalen.
Er zal binnen kort dus het een en ander van de Mod's die van mijn Blackbird afkomen te kopen komen. Te koop topic volgt spoedig.
Op vrijdag 09-04-'10 was het zo ver V-Jell@ en ik gingen de Blackbird inruilen voor een Tuono Factory
Omdat er nog het nodige aan losse spullen mee moest had ik maar besloten om dit met de auto te doen. Puur vanwege de praktische kant van de laad ruimte
Klaar voor vertrek:
Tuono mee naar huis:
Thuis gekomen natuurlijk meteen de DB killers er uit gehaald en in een hoek gegooid en alles even nakijken en indien nodig verbeteren / schoonmaken.
Ik heb ook alle accessoires gemonteerd en de motor olie ook weer vervangen omdat er per ongeluk verkeerde olie in was gegooid. Althans verkeert, 10w40 was er in gedaan wat op zich geen probleem is en ook goed werkt bij koudere temperaturen. Voorschrift is echter 15w50 vandaar dat ik de motorolie toch vervangen heb.
Zo als de meeste van jullie wel weten wil ik het perfect hebben
Loopt meteen een stuk mooier met die 15w50. Vooral wat stiller, minder mechanische geluid. De rekening van de olie mocht ik opsturen dus die kosten krijg ik weer terug.
Er zit nu Motul 5100 15w50 in.
Natuurlijk de garmin zumo, autocom, xenon dimlicht, handvat verwarming, 12 stopcontact voor de garmin zumo onder het dashboard en onder de buddy gemonteerd, alles met een arbeidt relais voor voeding rechtstreeks van de accu die geschakeld wordt via het achterlicht, natuurlijk alle randapparatuur apart gezekerd en bar end spiegels gemonteerd voor goed zicht naar achteren.
In de spiegels die er op zaten zag ik echt alleen maar me eigen arm.
Al met al weer aardig wat uurtjes werk om alles pas te maken.
Vooral die Xenon ballast was een hoop ge(*%^&%$*%*^ Zal nog even moeten zien of er wel grootlicht xenon op komt.
Dit omdat ik geen flauw idee heb waar ik de 2 ballasten moet gaan laten Jep zitten 2 H7 grootlicht lampen in een Tuono
Foto's:
Tekst en uitleg in de foto's
Toen ik me tank op tilde om de bedrading te trekken zag ik ook meteen wat er aan het injectie systeem verandert is
Dit is niet echt origineel Lijstje van wat er verandert is: KLIK Ik denk dat dit het is omdat ik er een rekening van €2500,- bij heb gekregen.
Filmpje van het injectie systeem: " onclick="window.open(this.href);return false; Helemaal af kijken voor het douche systeem.
Er is ook iemand bewust of onbewust vergeten een luchtfilter te monteren.
Ik ga dus een K&N AL-1001 monteren met een eigengemaakte beugel.
Lijkt me niet echt gezond voor het blok om zonder luchtfilter te blijven rijden.
Ik hoop alleen dat ik de motor daarna niet af hoef te laten stellen aangezien dat aardig in de papieren kan lopen
Montage foto's:
De spulletjes in het kontje:
Maandag 12-04-'10 moest ik voor me werk in Goes zijn. Dat kwam mooi uit kon ik meteen een K&N filtertje scoren bij Ruud Fredericks. Ik heb de K&N AL-1001 mee genomen.
Ruud en ik zijn nog opzoek geweest naar een exemplaar wat aan de bovenkant dicht was. Maar die was lager, dus ik zeg tegen Ruud dan laat het filter toch minder lucht door. Ruud zei je hebt gelijk, het beste is om de AL-1001 pas maken met een deksel.
Waarop ik besloten heb om toch de AL-1001 mee te nemen. €68,20 lichter weer buiten en me hoofd vol ideeën hoe te monteren
Ik was mooi op tijd thuis dus eerst even langs me schoonvader om in de berg bruikbare spullen te kijken voor een plaatje alu / rvs / plexiglas wat er voor handen was en natuurlijk bruikbaar.
Ik ging naar huis met een Aluminium hoeklijn 30x30x3 en RVS kastje waar van de deksel nu een andere deksel is geworden
Thuis had ik nog M6 draadeind, borgmoeren, en aluminium buisje dus dat moest het worden.
Ik heb van het RVS dekseltje een cirkel met 2 lippen gemaakt en daar over heen een aluminium strip gemaakt zodat het RVS plaatje niet ombuigt met monteren.
Het luchtfilter zit nu mooi opgesloten.
Uurtje knoeien, slijpen, vijlen, boren en passen later
Foto's:
Met K&N sticker
Meteen maar even compriband op de luchtfilterhuis modificatie ring gemaakt voor een betere afsluiting op de tank. De onderkant van de tank dient nu als deksel van het luchfilterhuis. Een grotere airbox kan nou eenmaal meer lucht verzamelen voor een betere verbranding.
Op de foto zie je ook wat zilvertape wat ik gebruikt heb om de opening voor de injectieslang en bedrading lucht dicht te maken.
Vrijdag 16-04-'10 weer mooi op tijd thuis dus weer even wat aan de Tuono gedaan.
Heb er even aan getwijfeld, vandaag toch maar wel gemonteerd.
Ik heb vandaag de scottoiler gemonteerd en de Tuono grondig gepoetst
Ik zat er eerst aan te denken een osco kettingsmeersysteem te kopen omdat die minder gevoelig is voor storingen.
Een osco kost toch ook weer €139,- en dan moet je nog zelf aan de plunjer trekken ook. Dus toch maar de vol automatische scottoiler gemonteerd.
Die heeft op de Blackbird toch ook altijd prima gewerkt dus waarom zou die het op de Tuono niet goed doen
Plaatjes:
reservoir
De naald op het achtertandwiel.
Daarna de Tuono in alle hoekjes en gaatje grondig schoon gemaakt, ben geloof ik 5 uur aan 't poetsen geweest
Staat nu wel gruwelijk mooi te wezen
Er is dus echt heel veel getuned / aangepast aan mijn Tuono.
Kan niet anders zeggen dan dat het heerlijk rijd en ik er erg gelukkig mee ben
Er zal in de toekomst ongetwijfeld nog wel het een en ander veranderd / verbeterd worden.
Of er van dat rustigere rijden wat terecht komt heb ik al mijn twijfels
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
-
- Berichten: 942
- Lid geworden op: vr mar 30, 2007 10:47 pm
Re: Het donderende zwarte schaap!
Kijk aan.......
Had wel al iets vernomen maar ik kon het niet geloven....maar dus toch.
Jochem gefeliciteerd met deze zeldzame aanwinst, en dat je er maar net zoveel of meer fijne en zorgeloze km`s op mag maken net zoals je op de bird gedaan hebt.
(getver dat zal ook wel weer knallen en roffelen als ik daar zondag achter moet rijden )
Had wel al iets vernomen maar ik kon het niet geloven....maar dus toch.
Jochem gefeliciteerd met deze zeldzame aanwinst, en dat je er maar net zoveel of meer fijne en zorgeloze km`s op mag maken net zoals je op de bird gedaan hebt.
(getver dat zal ook wel weer knallen en roffelen als ik daar zondag achter moet rijden )
Wat gij niet wil dat u geschied,......ach zoek t uit !!!
-
- Berichten: 9801
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
- Contacteer:
Re: Het donderende zwarte schaap!
Dank u dank u
oordopjes in
oordopjes in
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
- YO
- Berichten: 6931
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
- Locatie: Doetinchem.
- Contacteer:
Re: Het donderende zwarte schaap!
Gefeliciteerd Jochem! Ziet er erg mooi uit. Ben benieuwd naar de sound!
veel veilige kilometers gewenst.
veel veilige kilometers gewenst.
Laatst gewijzigd door YO op za apr 24, 2010 8:03 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2547
- Lid geworden op: do mei 25, 2006 7:41 pm
- Locatie: Oud-Beijerland
- Contacteer:
Re: Het donderende zwarte schaap!
Van harte gefeliciteerd Jochem. Leuke brommer met een hoog fun gehalte.
Ben benieuwd Zondag.
Gr/Peet
Ben benieuwd Zondag.
Gr/Peet
BBMW / BOC Ondersteuning
The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem.
The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem.
-
- Berichten: 2455
- Lid geworden op: za jun 30, 2007 8:56 am
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Re: Het donderende zwarte schaap!
Kijk is aan. Dit is een mooie aparte motorfiets.
Heb je de dempers er nog mooi recht onder gezet.
Ik zag dat ze op een foto een beetje scheef zaten.
Wel gaaf dat je voor deze hebt gekozen.
Ik hoop dat je veel plezier en veilige km mag rijden met deze zeldzame motor.
Heb je de dempers er nog mooi recht onder gezet.
Ik zag dat ze op een foto een beetje scheef zaten.
Wel gaaf dat je voor deze hebt gekozen.
Ik hoop dat je veel plezier en veilige km mag rijden met deze zeldzame motor.
-
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
- Locatie: The Netherlands.
- Contacteer:
Re: Het donderende zwarte schaap!
Veel plezier met je schaap al vertroel je hem vast als een lammetje.
Ik verheug me al op de ontmoeting morgen.
We gaan geen sprintje trekken
Ik verheug me al op de ontmoeting morgen.
We gaan geen sprintje trekken
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....
Kayak.
Kayak.
-
- Berichten: 682
- Lid geworden op: vr okt 12, 2007 2:53 pm
- Contacteer:
Re: Het donderende zwarte schaap!
Gefeliciteerd met je exclusieve aanwinst.
We gaan hem morgen zien en horen.
Veel plezier ermee.
We gaan hem morgen zien en horen.
Veel plezier ermee.
-
- Berichten: 169
- Lid geworden op: wo sep 30, 2009 9:13 pm
- Contacteer:
Re: Het donderende zwarte schaap!
Have fun Jochem, but keep it safe. Misschien een nutteloze opmerking, maar hou bij het remmen rekening met diegenen die achter je aankomen. Zoals je zelf reeds vermeld hebt werken die remmen als ankers, en dat kan niet van elke motorfiets gezegd worden. Eend collega heeft het met zijn Aprilia RSV 4 Factory aan den lijve ondervonden. Tijdens een van zijn eerste uitstappen, andere motor in zijn kont gehad met alle gevolgen vandien.
- MarcB
- BOC Bestuur
- Berichten: 7691
- Lid geworden op: vr mei 12, 2006 8:46 pm
- Locatie: Vlijmen - The Netherlands
- Contacteer:
Re: Het donderende zwarte schaap!
Gefeliciteerd Jochem! Mooie repo!! Ik heb gelijk maar even een Sub-Forum voor je aangemaakt
Merk je veel verschil met en zonder luchtfilter?
Merk je veel verschil met en zonder luchtfilter?
MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk
Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk
Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...
-
- Berichten: 5886
- Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
- Locatie: wijchen
- Contacteer:
Re: Het donderende zwarte schaap!
mooie bike Jochem 1tje met karakter.. Veel plezierkm gewenst maar daar twijfel ik niet aan.
-
- Berichten: 233
- Lid geworden op: vr apr 24, 2009 9:58 am
- Locatie: Didam
- Contacteer:
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: wo mei 24, 2006 12:11 pm
- Locatie: Brummen
- Contacteer:
Re: Het donderende zwarte schaap!
Hoi Jochem,
ziet er gaaf uit, heel veel plezier ermee
henny
ziet er gaaf uit, heel veel plezier ermee
henny
Flying Moose
-
- Berichten: 1389
- Lid geworden op: di aug 01, 2006 10:23 pm
- Locatie: betuwe
-
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
- Locatie: The Netherlands.
- Contacteer:
Re: Het donderende zwarte schaap!
Ik heb er vandaag al even achter het schaap mogen rijden. Het ding klinkt echt heel erg lekker.
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....
Kayak.
Kayak.
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 9:06 am
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Re: Het donderende zwarte schaap!
Jochen, wat een mooi ding man
Veel plezier er mee. ik kom morgen even bij je kijken
Veel plezier er mee. ik kom morgen even bij je kijken
-
- Berichten: 9801
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
- Contacteer:
Re: Het donderende zwarte schaap!
Thanx allemaal
Het enige verschil met luchtfilter is, dat het schaap niet meer spontaan op het achterwiel staat wanneer je gas geeft in de 4e versnelling. In 1e, 2e, en 3e versnelling zijn power weely's geen moeite.
Gewoon gas geven
Vandaag al lekker stukkie gereden en ik ben er echt heel blij mee. Ik krijg veel leuke reacties. Als ik thuis weg rijd loopt de halve straat uit
Tip voor morgen, oordopjes inhouden
Het enige verschil met luchtfilter is, dat het schaap niet meer spontaan op het achterwiel staat wanneer je gas geeft in de 4e versnelling. In 1e, 2e, en 3e versnelling zijn power weely's geen moeite.
Gewoon gas geven
Vandaag al lekker stukkie gereden en ik ben er echt heel blij mee. Ik krijg veel leuke reacties. Als ik thuis weg rijd loopt de halve straat uit
Tip voor morgen, oordopjes inhouden
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
-
- Berichten: 1207
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:44 pm
- Locatie: Harderwijk
- Contacteer:
Re: Het donderende zwarte schaap!
Ik kom toch iets te weinig op het forum en lees dit soort zaken dus veel te laat.
Ik was vandaag een klein stukje aan het sturen en zo toevallig even in zeeland aangekomen, daar heb ik even gezellig met Jochem en Marjella staan praten. Toen we gingen rijden en ik rustig met mijn helm op mijn motor starte begon het plotseling keihard te onweren. Ik dus snel besloten om maar naar huis te gaan, wil wegrijden en zie ineens Psycho op een monsterlijke machine stappen. Gelukkig geen onweer dus maar Psycho op zijn nieuwe brommer. Jez...s wat een ding erugh mooi
Ik was vandaag een klein stukje aan het sturen en zo toevallig even in zeeland aangekomen, daar heb ik even gezellig met Jochem en Marjella staan praten. Toen we gingen rijden en ik rustig met mijn helm op mijn motor starte begon het plotseling keihard te onweren. Ik dus snel besloten om maar naar huis te gaan, wil wegrijden en zie ineens Psycho op een monsterlijke machine stappen. Gelukkig geen onweer dus maar Psycho op zijn nieuwe brommer. Jez...s wat een ding erugh mooi
Mijn grote trots: Anne Janine Lit
Mijn kleine trots: Inge Erika Lit
MXXL
Mijn kleine trots: Inge Erika Lit
MXXL
-
- Berichten: 5848
- Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
- Locatie: Schoten - Belgium
- Contacteer:
Re: Het donderende zwarte schaap!
Prachtige motor Jochem
Pas je er ook een beetje op met je lange lijf ?
Pas je er ook een beetje op met je lange lijf ?
Proud member of the Adventure Chaptor
-
- Berichten: 155
- Lid geworden op: zo mei 28, 2006 12:28 pm
- Contacteer:
Re: Het donderende zwarte schaap!
Mooie motor jochem.
Hoop dat je erveel plezier mee hebt!!
En......Hou de glimmende kant boven.
Hoop dat je erveel plezier mee hebt!!
En......Hou de glimmende kant boven.
-
- Berichten: 1946
- Lid geworden op: zo mei 28, 2006 8:44 pm
- Locatie: Stadskanaal
- Contacteer:
Re: Het donderende zwarte schaap!
Heel strak ding Jochem ziet er mooi uit en ik heb al veel op een tuono gereden echter een redelijk standaard ding en dag gaat al als den brandweer met een ander voortandwieltje
Super vering eronder en de remmen ja wat moet je daar nu nog over zeggen , jammer ja dat indt ik het wel maar begrijpelijk ook hoor zit er zedlf ook wel es veel aan te denken maar ben er nog niet over uit alhoewel een pitter me ook wel wat lijkt .........
Had er morgen heel graag bij geweest maar heb in het begin van de avond andere verplichtingen en ik ken mezelf al s ik kom dan blijf ik weer tot het laatst plakken volgende keer beter weer dus......
Veeeeeul plezier met je schaap meeeeehh o nee mooooooooohhhhhhhhhhhhhh
Super vering eronder en de remmen ja wat moet je daar nu nog over zeggen , jammer ja dat indt ik het wel maar begrijpelijk ook hoor zit er zedlf ook wel es veel aan te denken maar ben er nog niet over uit alhoewel een pitter me ook wel wat lijkt .........
Had er morgen heel graag bij geweest maar heb in het begin van de avond andere verplichtingen en ik ken mezelf al s ik kom dan blijf ik weer tot het laatst plakken volgende keer beter weer dus......
Veeeeeul plezier met je schaap meeeeehh o nee mooooooooohhhhhhhhhhhhhh
Een Wheely overkomt je!!!!!............ Toch
Het kan altijd harder!!
Het kan altijd harder!!
-
- Berichten: 254
- Lid geworden op: ma sep 01, 2008 9:21 pm
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
-
- Berichten: 684
- Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:47 pm
- Locatie: Sommelsdijk, The Netherlands
- Contacteer:
Re: Het donderende zwarte schaap!
Hi MP...
Kan niet anders zeggen dan dat je een mooie fiets hebt gekocht
Kan niet anders zeggen dan dat je een mooie fiets hebt gekocht
-
- Berichten: 9801
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
- Contacteer:
Re: Het donderende zwarte schaap!
Allemaal bedankt voor de leuke reacties.
Ik pas er prima op Reef. Ik zal je binnenkort weer eens berichten ivm die superbrace
Ik pas er prima op Reef. Ik zal je binnenkort weer eens berichten ivm die superbrace
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
-
- Berichten: 5848
- Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
- Locatie: Schoten - Belgium
- Contacteer:
Re: Het donderende zwarte schaap!
Ik begrijp dat je die nie meer nodig hebt
Zal m nog wel is te koop zetten hier
Zal m nog wel is te koop zetten hier
Proud member of the Adventure Chaptor
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten