De Viffert van Viffer.
- Viffer
- BOC Bestuur
- Berichten: 953
- Lid geworden op: ma aug 13, 2007 12:56 pm
- Contacteer:
De Viffert van Viffer.
Ooit mocht ik op Schiphol bij Honda als een van de eersten in Nederland de VFR1200F komen bewonderen. Enkele eigenaren clubs van diverse types Honda motoren waren toen uitgenodigd. Ik was behoorlijk onder de indruk. De bijzonder mooi gemaakt machine was een lust voor het oog. Mijn oog. Op mijn knieën heb ik er naast gezeten om alles goed te kunnen zien. Toen reed ik nog op een Blackbird en was kritisch. Ik wilde niet gelijk geloven dat de VFR1200F een dimensie verder was dan de CBR100XX Blackbird. Tijdens deze presentatie mocht de VFR nog niet gestart worden. Een van de belangrijkste emoties werd mij nog niet getoond. Pas na enkele jaren, nog een Blackbird verder en een BMW K1200S begon het zoeken naar een echt alternatief voor de Blackbird waar ik ruim 120000 mee had gereden. BMW werkte daar flink aan mee door niet te leveren wat ik wilde. Een slechte afwerking, een verschrikkelijk rouw lopend blok dat bij lagere toerentallen meer bokte dan me lief was. Door een dorpje rijden in het buitenland leek soms meer op een rodeo. Een slechte koppeling en een lekkende cardan en nog een reeks klachten deden mij besluiten de BMW na nog geen acht maanden aan de kant te zetten. Maar wat moet je dan?
Het was bijna kerst. Kerst is het symbool voor nieuw licht. Na veel internet speurwerk en het lezen van alles wat er over de VFR1200F was geschreven onder andere op het forum van de VFROC heb ik een proefrit gemaakt. Het was alsof ik thuis kwam. Alles aan de VFR werkte gemakkelijk, fijn, enorm soepel en weer was ik onder de indruk van de fraaie afwerking van Honda. Ik heb hem gekocht.
Een rode VFR1200F uit 2010 met 2511 km op de klok. Kompleet uitgerust met bijna alleen originele Honda accessoires. Top en zijkoffers, hugger, middenbok, valdoppen, Bagster comfortzadel, tourruit, handvatverwarming en Helibars. De valdoppen zijn er intussen af want die vind ik niet smoelen.
Kerstkleuren verkopen blijkbaar. Normaal ben ik niet zo voor rood. Maar de emotie bij de kleur rood klopte ik was verliefd. Ik kon dan ook bijna niet wachten hem te kunnen ophalen. Vorige week woensdag zou het even droog zijn in de middag. De afspraak werd gemaakt en het feest kon beginnen. Dat feest begon met een slapeloze nacht. Maakt niet uit, ik had energie voor tien.
Nadat ik hem thuis had staan zat er na een kwartier al de eerste sleutel op. Een van de helibars stond net niet recht genoeg naar mijn zin. De Zumo moest er net als de Autocom Super Pro Avi en de Kenwood PMR en de externe antenne nog worden gemonteerd voor ik er mee wilde gaan rijden. Ik had tenslotte alle tijd en het regende buiten gekookte sneeuwballen. Onder het zadel is ruimte genoeg voor deze spulletjes. Na een poosje passen en meten heb ik alles aangesloten. Ik heb geen gebruik gemaakt van de accessoire aansluiting die al was aangebracht voor het aansluiten van de handvatverwarming. Ook een origineel Honda accessoire. Ik heb een klein relais gekoppeld aan het achterlicht en daarmee worden alle stroomverbruikers direct gevoed vanaf de accu. Alles werkt perfect zonder storingen. Ik hebintussen wat ervaring want ook op de Blackbird en de BMW werkte ook alles perfect van wat ik zelf heb ingebouwd.
Gisteren heb ik het eerste serieuze ritje gemaakt. Heerlijk, lekker en soepel rijden zonder herrie en zonder gebok en zonder enorme knallen in de versnellingsbak zoals die te horen waren bij de BMW. Alles gaat zo enorm gemakkelijk en boterzacht dat je wel heel erg snel je rijbewijs kwijt kan raken. Toch had ik even de pest in. De handvatverwarming werkte niet. Later bleek er een stekkertje lost te zitten. Vandaag scheen het zonnetje ook eventjes en ben ik voor tweede ritje vertrokken. Met even veel plezier dat zelfs niet werd verpest door het buitje regen dat ik op terugweg tegen kwam.
Gezien de wat lagere temperaturen en het lekker stevig doortrekken kwam het benzine verbruik op 1:13,6 meer dan redelijk lijkt me voor dit moment.
De BT021 banden zijn jammerlijk onder de maat. Vaak geven ze je een te vaag gevoel op het koude en soms natte wegdek. Bij stevig remmen greep zelfs de ABS in. Totaal geen grip dus. Banden zijn meer dan drie jaar oud en dat draagt ook niet echt bij. Die dingen gaan er dus snel af. Op Blackbird en K1200S hed ik goede ervaringen met de Metzeler Roadtec Z8.
De remmen voelen goed aan en doen hun werk erg goed. De voetrem bedient de achter en voorrem netjes en gelijkmatig. De machine is met de voetrem, alleen bij normaal gebruik, goed te stoppen. Bij sportief gebruik heb je alleen aan de voorrem meer dan genoeg stopkracht. Gebruik je beiden dan weet je niet wat je overkomt zo snel dat je tot stilstand kan komen.
Het bochtenwerk, kort en lang, is enorm strak. De VFR1200F geeft me een beter gevoel dan de Blackbird en K1200S me ooit gegeven hebben. De vering staat op de standaard fabrieksafstelling en doet goed zijn werk. Ik heb geen deinende achterkant kunnen waarnemen zoals de Blackbird dat nogal eens kon doen in snelle lange bochten. Corrigeren in de bochten is kinderspel en gaat licht en soepel. Waar je K1200S moest duwen is de gedachte dat je moet corrigeren voor de VFR1200F genoeg. Ondanks het grotere gewicht van de VFR1200F voelt de K1200S veel zwaarder aan.
En dan het geluid van het blok en zijn uitlaat. Ja dat klinkt nogal braafjes als je er naast staat. Maar geef je het spul dan even de sporen dan klinkt het allemaal geweldig. Of er twee dikke V Twins samen aan het zingen zijn. Een samenzang waar ik geen genoeg van kan krijgen. Misschien dat het verbruik daardoor nu wat hoger is dan normaal. Omdat het allemaal zo gemakkelijk en redelijk stil verloopt merk ik dat ik het toerental toch redelijk hoog houd. In de stad rijdt het allemaal erg soepel in zijn twee en merk ik nauwelijks iets van een te arme afstelling. Ook het veel omschreven slaan van de speling in de cardan is me niet opgevallen. Eenmaal buiten de bebouwde kom gaat het feest echt los. Was een souplesse, wat een kracht en er lijkt geen eind aan te komen. Zelfs bij tweehonderd plus is er nog meer dan voldoende power over. Tijdens mijn eerste kennismaking reed mijn oude K1200S met Peter er op, die redelijk van wanten weet op een brommer, met me mee. Hij moest echt alle zeiltjes bijzetten en dan nog liep de VFR snel bij hem weg. Gisteren en vandaag bleef ik me verbazen over het vermogen van de VFR1200F. De manier waarop het vermogen op de weg komt werkt zo enorm verslavend dat ik nog vandaag de agenda ben gaan bekijken om een lang weekend in te plannen. Peter gaat met me mee.
De afwerking van de motor in alle details is zo verschrikkelijk netjes. Alles lijkt te kloppen. Tijdens het eerste sleutelwerk, de kappen moesten er af om de draadjes weg te werken van de Zumo enz, viel me ook op dat er achter het kuipwerk over alle oplossingen meer dan een keer is nagedacht. Ook het lakwerk is mooi. Ook al is het rood. Alle gespoten delen hebben dezelfde egale kleur en blinken dat het lieve lust is.
Ik heb tot op dit moment geen negatieve punten ontdekt behalve de banden. Ben enorm in mijn nopjes met dit kerstcadeautje en hoop nog lang van deze nieuwe dimensie motorrijden te kunnen genieten.
Het was bijna kerst. Kerst is het symbool voor nieuw licht. Na veel internet speurwerk en het lezen van alles wat er over de VFR1200F was geschreven onder andere op het forum van de VFROC heb ik een proefrit gemaakt. Het was alsof ik thuis kwam. Alles aan de VFR werkte gemakkelijk, fijn, enorm soepel en weer was ik onder de indruk van de fraaie afwerking van Honda. Ik heb hem gekocht.
Een rode VFR1200F uit 2010 met 2511 km op de klok. Kompleet uitgerust met bijna alleen originele Honda accessoires. Top en zijkoffers, hugger, middenbok, valdoppen, Bagster comfortzadel, tourruit, handvatverwarming en Helibars. De valdoppen zijn er intussen af want die vind ik niet smoelen.
Kerstkleuren verkopen blijkbaar. Normaal ben ik niet zo voor rood. Maar de emotie bij de kleur rood klopte ik was verliefd. Ik kon dan ook bijna niet wachten hem te kunnen ophalen. Vorige week woensdag zou het even droog zijn in de middag. De afspraak werd gemaakt en het feest kon beginnen. Dat feest begon met een slapeloze nacht. Maakt niet uit, ik had energie voor tien.
Nadat ik hem thuis had staan zat er na een kwartier al de eerste sleutel op. Een van de helibars stond net niet recht genoeg naar mijn zin. De Zumo moest er net als de Autocom Super Pro Avi en de Kenwood PMR en de externe antenne nog worden gemonteerd voor ik er mee wilde gaan rijden. Ik had tenslotte alle tijd en het regende buiten gekookte sneeuwballen. Onder het zadel is ruimte genoeg voor deze spulletjes. Na een poosje passen en meten heb ik alles aangesloten. Ik heb geen gebruik gemaakt van de accessoire aansluiting die al was aangebracht voor het aansluiten van de handvatverwarming. Ook een origineel Honda accessoire. Ik heb een klein relais gekoppeld aan het achterlicht en daarmee worden alle stroomverbruikers direct gevoed vanaf de accu. Alles werkt perfect zonder storingen. Ik hebintussen wat ervaring want ook op de Blackbird en de BMW werkte ook alles perfect van wat ik zelf heb ingebouwd.
Gisteren heb ik het eerste serieuze ritje gemaakt. Heerlijk, lekker en soepel rijden zonder herrie en zonder gebok en zonder enorme knallen in de versnellingsbak zoals die te horen waren bij de BMW. Alles gaat zo enorm gemakkelijk en boterzacht dat je wel heel erg snel je rijbewijs kwijt kan raken. Toch had ik even de pest in. De handvatverwarming werkte niet. Later bleek er een stekkertje lost te zitten. Vandaag scheen het zonnetje ook eventjes en ben ik voor tweede ritje vertrokken. Met even veel plezier dat zelfs niet werd verpest door het buitje regen dat ik op terugweg tegen kwam.
Gezien de wat lagere temperaturen en het lekker stevig doortrekken kwam het benzine verbruik op 1:13,6 meer dan redelijk lijkt me voor dit moment.
De BT021 banden zijn jammerlijk onder de maat. Vaak geven ze je een te vaag gevoel op het koude en soms natte wegdek. Bij stevig remmen greep zelfs de ABS in. Totaal geen grip dus. Banden zijn meer dan drie jaar oud en dat draagt ook niet echt bij. Die dingen gaan er dus snel af. Op Blackbird en K1200S hed ik goede ervaringen met de Metzeler Roadtec Z8.
De remmen voelen goed aan en doen hun werk erg goed. De voetrem bedient de achter en voorrem netjes en gelijkmatig. De machine is met de voetrem, alleen bij normaal gebruik, goed te stoppen. Bij sportief gebruik heb je alleen aan de voorrem meer dan genoeg stopkracht. Gebruik je beiden dan weet je niet wat je overkomt zo snel dat je tot stilstand kan komen.
Het bochtenwerk, kort en lang, is enorm strak. De VFR1200F geeft me een beter gevoel dan de Blackbird en K1200S me ooit gegeven hebben. De vering staat op de standaard fabrieksafstelling en doet goed zijn werk. Ik heb geen deinende achterkant kunnen waarnemen zoals de Blackbird dat nogal eens kon doen in snelle lange bochten. Corrigeren in de bochten is kinderspel en gaat licht en soepel. Waar je K1200S moest duwen is de gedachte dat je moet corrigeren voor de VFR1200F genoeg. Ondanks het grotere gewicht van de VFR1200F voelt de K1200S veel zwaarder aan.
En dan het geluid van het blok en zijn uitlaat. Ja dat klinkt nogal braafjes als je er naast staat. Maar geef je het spul dan even de sporen dan klinkt het allemaal geweldig. Of er twee dikke V Twins samen aan het zingen zijn. Een samenzang waar ik geen genoeg van kan krijgen. Misschien dat het verbruik daardoor nu wat hoger is dan normaal. Omdat het allemaal zo gemakkelijk en redelijk stil verloopt merk ik dat ik het toerental toch redelijk hoog houd. In de stad rijdt het allemaal erg soepel in zijn twee en merk ik nauwelijks iets van een te arme afstelling. Ook het veel omschreven slaan van de speling in de cardan is me niet opgevallen. Eenmaal buiten de bebouwde kom gaat het feest echt los. Was een souplesse, wat een kracht en er lijkt geen eind aan te komen. Zelfs bij tweehonderd plus is er nog meer dan voldoende power over. Tijdens mijn eerste kennismaking reed mijn oude K1200S met Peter er op, die redelijk van wanten weet op een brommer, met me mee. Hij moest echt alle zeiltjes bijzetten en dan nog liep de VFR snel bij hem weg. Gisteren en vandaag bleef ik me verbazen over het vermogen van de VFR1200F. De manier waarop het vermogen op de weg komt werkt zo enorm verslavend dat ik nog vandaag de agenda ben gaan bekijken om een lang weekend in te plannen. Peter gaat met me mee.
De afwerking van de motor in alle details is zo verschrikkelijk netjes. Alles lijkt te kloppen. Tijdens het eerste sleutelwerk, de kappen moesten er af om de draadjes weg te werken van de Zumo enz, viel me ook op dat er achter het kuipwerk over alle oplossingen meer dan een keer is nagedacht. Ook het lakwerk is mooi. Ook al is het rood. Alle gespoten delen hebben dezelfde egale kleur en blinken dat het lieve lust is.
Ik heb tot op dit moment geen negatieve punten ontdekt behalve de banden. Ben enorm in mijn nopjes met dit kerstcadeautje en hoop nog lang van deze nieuwe dimensie motorrijden te kunnen genieten.
- Ti-BB
- Berichten: 1771
- Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
- Locatie: Zeddam
- Contacteer:
Re: De Viffert van Viffer.
Jouw enthousiasme spettert van het scherm. Veel plezier met deze mooie rooie.
-
- Berichten: 9801
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
- Contacteer:
Re: De Viffert van Viffer.
Mooi verhaal VIffer. Als ik 't zo lees verwacht ik dat je met deze brommer een hoop plezier gaat beleven, ondanks dat ze rood is
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
-
- Berichten: 2547
- Lid geworden op: do mei 25, 2006 7:41 pm
- Locatie: Oud-Beijerland
- Contacteer:
Re: De Viffert van Viffer.
De waan van de dag regeert. Gisteren was de ene brommer top, de volgende dag de volgende. Gefeliciteerd met je brommer Mark, dat je er maar veel plezier mee mag hebben.
BBMW / BOC Ondersteuning
The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem.
The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem.
-
- Berichten: 782
- Lid geworden op: vr mei 26, 2006 11:31 am
- Locatie: Boskoop NL
- Contacteer:
Re: De Viffert van Viffer.
Proficiat met de nieuwe aanwinst Viffer !
Leuke nick ook.
Wie weet gaat Viffer net zo'n begrip worden als Gixxer en Beemer, of is het dat al en heb ik wat gemist
Een VFR1200F had ik overigens niet zien aankomen, eerder een K1300S
Van het voorjaar maar eens een paar proefritjes gaan maken ... ik merk dat ik een beetje jaloers begin te worden ...
Leuke nick ook.
Wie weet gaat Viffer net zo'n begrip worden als Gixxer en Beemer, of is het dat al en heb ik wat gemist
Een VFR1200F had ik overigens niet zien aankomen, eerder een K1300S
Van het voorjaar maar eens een paar proefritjes gaan maken ... ik merk dat ik een beetje jaloers begin te worden ...
-
- Berichten: 4286
- Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:39 am
- Locatie: Valkenswaard, The Netherlands
- Contacteer:
Re: De Viffert van Viffer.
Schitterende reportage Viffer. Een ieder die dit leest zou zo maar kunnen overstappen, wat een enthousiasme. Veel plezier met je nieuwe machine.
- motorrijder_2000
- BOC Bestuur
- Berichten: 2232
- Lid geworden op: zo mei 31, 2009 5:52 pm
- Locatie: Bosch en Duin
- Contacteer:
Re: De Viffert van Viffer.
Mooie reportage en uitleg, Viffer, goed voorbeeld doet wellicht goed volgen.
Toch ook nog maar eens een proefrit maken, je zit volgens http://cycle-ergo.com/ behoorlijk rechtop[dit wel met standaard zadel, het bagsterzadel zit wellicht wat lager: hoe zit het dan met de 'kniehoek' ?]
In ieder geval gefeliciteerd met je mooie aanwinst.
Want voor de degenen, die het nog niet weten , is naast zwart, rood de enige motorkleur.
Toch ook nog maar eens een proefrit maken, je zit volgens http://cycle-ergo.com/ behoorlijk rechtop[dit wel met standaard zadel, het bagsterzadel zit wellicht wat lager: hoe zit het dan met de 'kniehoek' ?]
In ieder geval gefeliciteerd met je mooie aanwinst.
Want voor de degenen, die het nog niet weten , is naast zwart, rood de enige motorkleur.
motorrijder_2000 / BOC Bestuur / Secretaris
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk
stay on Two Wheels.
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk
stay on Two Wheels.
- Super-bird
- Berichten: 1862
- Lid geworden op: wo mei 16, 2007 3:19 pm
- Locatie: Graft-de Rijp
- Contacteer:
Re: De Viffert van Viffer.
Mark,
Fantastisch om je enthousiasme terug te zien en weer op een Honda Erg jammer dat de BMW niet gebracht heeft wat je ervan had verwacht maar acht maanden lijkt mij geen dag die regeert. En zou een dergelijke opmerking eerder bij de buren verwacht hebben.
Maar het mag de pret niet drukken, hopen dat het motorseizoen snel kan starten. Leiwen, Lutzarath, zwartewoud en Italië here we come…… ]
Heel veel plezier en veilige kilometers op de VFR.
Fantastisch om je enthousiasme terug te zien en weer op een Honda Erg jammer dat de BMW niet gebracht heeft wat je ervan had verwacht maar acht maanden lijkt mij geen dag die regeert. En zou een dergelijke opmerking eerder bij de buren verwacht hebben.
Maar het mag de pret niet drukken, hopen dat het motorseizoen snel kan starten. Leiwen, Lutzarath, zwartewoud en Italië here we come…… ]
Heel veel plezier en veilige kilometers op de VFR.
- Viffer
- BOC Bestuur
- Berichten: 953
- Lid geworden op: ma aug 13, 2007 12:56 pm
- Contacteer:
Re: De Viffert van Viffer.
Dank je Jos.newborn schreef:Proficiat met de nieuwe aanwinst Viffer !
Leuke nick ook.
Wie weet gaat Viffer net zo'n begrip worden als Gixxer en Beemer, of is het dat al en heb ik wat gemist
Een VFR1200F had ik overigens niet zien aankomen, eerder een K1300S
Van het voorjaar maar eens een paar proefritjes gaan maken ... ik merk dat ik een beetje jaloers begin te worden ...
De naam Viffer is idd al een begrip zoals Gixxer en Beemer. Ik kwam de naam niet eerder tegen als nick. Snel ingepikt dus.
Op zich best jammer hoor van de BMW. Het rijden was overgens geweldig op de K1200S en ik vind het ook nog steeds een mooi ding.
Helaas is de BMW kwaliteit niet de kwaliteit die bij Honda zo normaal is.
- Dopey
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:52 pm
- Locatie: Duiven
- Contacteer:
Re: De Viffert van Viffer.
da's een mooie brommer Mark
leuk en uitgebreid verslag, ik hoop dat je er meer en langer plezier van hebt dan van de BMW
leuk en uitgebreid verslag, ik hoop dat je er meer en langer plezier van hebt dan van de BMW
Lukt het vandaag niet, dan komt het morgen, of overmorgen
- HHBBXX
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do aug 13, 2009 12:05 pm
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: De Viffert van Viffer.
Heel fijn om te horen dat je erg tevreden bent met jouw VFR. Ik had er tot nu toe nog niet heel veel positiefs over gehoord, maar toen ik even op zo'n apparaat heb mogen zitten (zonder te rijden) vond ik hem wel comfortabel aanvoelen. Voorlopig blijf ik lekker op mijn bird rondrijden, maar als ik een opvolger zoek kan ik ook de VFR 1200 eens proberen. Heel veel plezier en veilig kms met jouw mooie fiets.
Groeten,
Harry.
Groeten,
Harry.
Youth is not a time of life... It's a state of mind
-
- Berichten: 5886
- Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
- Locatie: wijchen
- Contacteer:
Re: De Viffert van Viffer.
Al reeds met je gesproken. Fijn dat je weer op een Honda zit. Toch wacht ik nog even heb hoop dat Honda de
BB weer nieuw leven inblaast. Het is een mooie keuze en hoop dat je er veel plezier aan mag beleven.
Vind het echt jammer dat Honda geen keuze heeft kunnen maken in een mooie 4 in lijn motor, ik kan niet
wennen aan een V blok, heb er 2 gehad maar kort van duur. Desalnietemin het is voor de VFR rijder een
geschenk uit de hemel, en daar zijn er toch meer van dan BB rijders.
BB weer nieuw leven inblaast. Het is een mooie keuze en hoop dat je er veel plezier aan mag beleven.
Vind het echt jammer dat Honda geen keuze heeft kunnen maken in een mooie 4 in lijn motor, ik kan niet
wennen aan een V blok, heb er 2 gehad maar kort van duur. Desalnietemin het is voor de VFR rijder een
geschenk uit de hemel, en daar zijn er toch meer van dan BB rijders.
- YO
- Berichten: 6931
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
- Locatie: Doetinchem.
- Contacteer:
Re: De Viffert van Viffer.
Mooi verhaal Mark.
Ik wens je heeeel veeel plezier met de VFR.
Ik wens je heeeel veeel plezier met de VFR.
- Viffer
- BOC Bestuur
- Berichten: 953
- Lid geworden op: ma aug 13, 2007 12:56 pm
- Contacteer:
Re: De Viffert van Viffer.
Op de diverse VFR fora heb ik gelezen dat er behoorlijk wat te pimpen en de modificeren is aan de VFR1200F.
Wat op valt is dat het meestal om dezelfde modificaties gaat als die we bij de Blackbird kennen.
Zal er in de toekomst wel op terug komen. Maar eentje die zeker te herkennen is zijn de de framepluggen.
Wat op valt is dat het meestal om dezelfde modificaties gaat als die we bij de Blackbird kennen.
Zal er in de toekomst wel op terug komen. Maar eentje die zeker te herkennen is zijn de de framepluggen.
- Viffer
- BOC Bestuur
- Berichten: 953
- Lid geworden op: ma aug 13, 2007 12:56 pm
- Contacteer:
Re: De Viffert van Viffer.
En nog een stukje extra plastic. Een Exteda Fenda van Pyramid.
-
- Berichten: 9801
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
- Contacteer:
Re: De Viffert van Viffer.
Bij een BB vind ik zo'n Exteda Fenda echt geen porum. Bij de Viffer hoort zo'n ding er toch gewoon op te zitten
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: za dec 23, 2006 10:08 pm
- Locatie: Nykerk
- Contacteer:
Re: De Viffert van Viffer.
Schitterende reportage Viffer, heel erg bedankt; mooie foto's. Dit is een verhaal waar we allemaal wat aan hebben. Heel fijn ook om een positieve beoordeling te zien van de VFR1200F.
Veel plezier ermee!
Veel plezier ermee!
-
- Berichten: 1498
- Lid geworden op: vr mei 26, 2006 8:58 am
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: De Viffert van Viffer.
Whooooooooooooooow, lees even niet mee en dan zie ik dit! Gefeliciteerd Mark, goed om te lezen dat je weer in je nopjes bent en hopelijk ook blijft!
Dat je er lang van mag genieten met vele veilige km's!!
Dat je er lang van mag genieten met vele veilige km's!!
- Viffer
- BOC Bestuur
- Berichten: 953
- Lid geworden op: ma aug 13, 2007 12:56 pm
- Contacteer:
Re: De Viffert van Viffer.
Bedankt Ron.
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: vr apr 30, 2010 10:19 pm
- Locatie: BETUWE
- Contacteer:
Re: De Viffert van Viffer.
Prachtig machien veel plezier kilometers gewenst
Tijdens de eerste dagen van deze VFR1200 reed ik een lange proefronde bij de jongens uit Zelhem,
Ik was die dag met duo en de rit voerde begeleid door een groep met voorrijders die het gebied rond ZELHEM kennen.
Wat reed dat fantastisch enorme trekkracht prachtig beschaafd v4 geluid en enorme souplesse met beren van remmen.
boterzacht schakelen het voelde als een echte HONDA.
Die tijd had ik net een sw-t400 gekocht (2009) witte tupperware waar ik na 1 jaar al ziek van was.
Maar ik wist dat zo,n vfr1200 machine niet binnen bereik lag.
Dus toen ben ik gaan zoeken wat het dichtste bij zo,n vfr kwam en dat werden dus 2 VF1000,s die ik in de winter opknapte
en in de lente goed kon verkopen en daar kwam dus een Blackbird van.
We zien je wel een keer bij een toertje.
Tijdens de eerste dagen van deze VFR1200 reed ik een lange proefronde bij de jongens uit Zelhem,
Ik was die dag met duo en de rit voerde begeleid door een groep met voorrijders die het gebied rond ZELHEM kennen.
Wat reed dat fantastisch enorme trekkracht prachtig beschaafd v4 geluid en enorme souplesse met beren van remmen.
boterzacht schakelen het voelde als een echte HONDA.
Die tijd had ik net een sw-t400 gekocht (2009) witte tupperware waar ik na 1 jaar al ziek van was.
Maar ik wist dat zo,n vfr1200 machine niet binnen bereik lag.
Dus toen ben ik gaan zoeken wat het dichtste bij zo,n vfr kwam en dat werden dus 2 VF1000,s die ik in de winter opknapte
en in de lente goed kon verkopen en daar kwam dus een Blackbird van.
We zien je wel een keer bij een toertje.
Veel Veilige BB KM voor 2012
- Viffer
- BOC Bestuur
- Berichten: 953
- Lid geworden op: ma aug 13, 2007 12:56 pm
- Contacteer:
Re: De Viffert van Viffer.
En is nu hij wit. Een stuk jonger maar intussen net zo veel kilometers mee gereden als op de rode.
-
- Berichten: 5886
- Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
- Locatie: wijchen
- Contacteer:
Re: De Viffert van Viffer.
Mooie bike veel veilige km's toegewenst maar dat gaat wel lukken.
- YO
- Berichten: 6931
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
- Locatie: Doetinchem.
- Contacteer:
Re: De Viffert van Viffer.
Maagdelijk wit! mooie brommert Mark!. Veel plezier ermee.
- motorrijder_2000
- BOC Bestuur
- Berichten: 2232
- Lid geworden op: zo mei 31, 2009 5:52 pm
- Locatie: Bosch en Duin
- Contacteer:
Re: De Viffert van Viffer.
Ziet er goed uit, Marc.
motorrijder_2000 / BOC Bestuur / Secretaris
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk
stay on Two Wheels.
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk
stay on Two Wheels.
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: za dec 23, 2006 10:08 pm
- Locatie: Nykerk
- Contacteer:
Re: De Viffert van Viffer.
Om te watertanden, zo'n nieuwe VFR.
Was je rode helemaal plat? Hoe gaat het met je ribbenkast?
Moet je bij deze ook weer de eerste en tweede elektrisch overbruggen om hem volop te laten trekken?
Veel plezier ermee; ik moet ook een keer proef gaan rijden.
Was je rode helemaal plat? Hoe gaat het met je ribbenkast?
Moet je bij deze ook weer de eerste en tweede elektrisch overbruggen om hem volop te laten trekken?
Veel plezier ermee; ik moet ook een keer proef gaan rijden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten