niet werkend remlicht op de voorrem

Opmerkingen, advies of vragen over het Forum of de Website
Plaats reactie
karel
Berichten: 9
Lid geworden op: do mei 20, 2010 5:22 pm
Contacteer:

niet werkend remlicht op de voorrem

Bericht door karel » ma mei 31, 2010 5:52 pm

Goede dag,ik heb onlangs al een vraag gesteld op het formum betreffende mijn remlicht.Heb toen 2 mooie schema's gekregen en ben hiermee aan de slag gegaan.
Heb het remlicht nog steeds niet aan het branden.
Heb verscheidene punten doorgemeten.
De schakelaar is het volgens mij niet.geeft 11 volt door.
heb daar op de ene draad continue stroom zoals het hoort.Tapr ik de voetrem in dan krijg ik op de andere draad ook stroom en het remlicht brand als ik de voetrem gebruik.
dus volgens mij is de verbinding tuussen de voetrem en het remlicht in orde( logisch) en is de verbinding met de schakelaar en bedrading naar voor ook in orde.
heeft iemand voor mij nog tips of eventuell de oplossing waar het probleem dan wel kan liggen.

mvg

Karel

Gebruikersavatar
JaBo
Berichten: 276
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 7:38 pm
Locatie: Zuidhorn
Contacteer:

Re: niet werkend remlicht op de voorrem

Bericht door JaBo » ma mei 31, 2010 8:07 pm

Probeer eens de stekkers van de schakelaar af te halen en deze door te verbinden.
Als dan deze nog niet gaat branden dan kan het ook een gecorrodeerd contact in een conector zijn.
Onbelast geeft hij wel spanning door maar zodra de lamp moet gaan brander en er een stroom moet gaan lopen gaat de overgangs weerstand van het gecorrodeerd contact parten spelen en gaat de lamp iet branden.
Wat is het bouwjaar van je BB
Van een coole rit, krijg je het warm.

karel
Berichten: 9
Lid geworden op: do mei 20, 2010 5:22 pm
Contacteer:

Re: niet werkend remlicht op de voorrem

Bericht door karel » ma mei 31, 2010 8:46 pm

bj is maart 2001

karel
Berichten: 9
Lid geworden op: do mei 20, 2010 5:22 pm
Contacteer:

Re: niet werkend remlicht op de voorrem

Bericht door karel » ma mei 31, 2010 8:48 pm

zou het dan kunnen zijn dat de schakelaar bij de voetrem niet helemaal goed meer is( corrosie ) of zitten er nog meer connectoren

Gebruikersavatar
JaBo
Berichten: 276
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 7:38 pm
Locatie: Zuidhorn
Contacteer:

Re: niet werkend remlicht op de voorrem

Bericht door JaBo » di jun 01, 2010 7:15 pm

Het lijkt me niet dat het bij de voetschakelaar zit.
Wel zie ik in het schema van 2001/2002 dat er 2 stekker verbindingen zijn tussen voorste remlichtschakelaar en remlicht.
1 voor (kabel volgen vanaf handvat) en 1 ergens anders waarschijnlijk in de buurt van de accu.
Ten opzichte van de stekker bij de accu zie ik in het schema dat de voetschakelaar en het remlicht aan de zelfde kant zitten.
De voorste remlichtschakelaar zit aan de andere kant.
Het zou zomaar kunnen dat in de stekker bij de accu een slecht contact zit.
Heb je al geprobeerd de schakelaar door te verbinden?
Van een coole rit, krijg je het warm.

karel
Berichten: 9
Lid geworden op: do mei 20, 2010 5:22 pm
Contacteer:

Re: niet werkend remlicht op de voorrem

Bericht door karel » di jun 01, 2010 8:26 pm

ja.ik heb vanavond een rechtstreekse draad vanaf de accu + pool op de pluspool van de schakelaar bij de handrem gezet .resultaat: het remlicht brand dan als de handrem ingeknepen wordt.
dus de continu stroomdraad maakt ergens een slecht contact.nu is echter de vraag waar begint de stroom naar de handremschakelaar en waar zit dan het slechte contact.Mijn kennis om een schema zo te lezen gaat niet zo ver.ik moet dus op een of andere manier zoeken om de juiste stekker bij de accu te vinden.
andere gemakkelijkere optie die ik heb ,is dan wel niet origineel,de draad te laten voor wat het is en een nieuwe te trekken.maar het liefst vond ik het slechte contact natuurlijk. :D

Gebruikersavatar
JaBo
Berichten: 276
Lid geworden op: ma sep 08, 2008 7:38 pm
Locatie: Zuidhorn
Contacteer:

Re: niet werkend remlicht op de voorrem

Bericht door JaBo » di jun 01, 2010 8:38 pm

Lijkt mij een slechte verbinding in de stekker bij het handvat.
Dus draadboom vanaf je handvat volgen en de eerste stekker welke je tegenkomt losnemen en kontroleren.
Je kunt op het contact meten in de stekker met de kleur groen/wit. Dat moet de voeding zijn vanaf de zekering.
De draad geel/groen gaat naar je remlicht.
Van een coole rit, krijg je het warm.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten