Michelin Pilot Road 3

Hier kan je al je technische vragen en advies kwijt.
Plaats reactie
Mr. Blue
Berichten: 4286
Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:39 am
Locatie: Valkenswaard, The Netherlands
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door Mr. Blue » di apr 05, 2011 5:42 pm

Ik kwam op het MotorForum de volgende informatie tegen:
Nog even wat extra MPR3 nieuws voor de liefhebbers:

De nieuwe MICHELIN Pilot Road 3 band is bestemd voor de Sport Touring Radiaal markt die momenteel een grote expansie doormaakt. Hij levert prestaties die tot nu toe ongekend zijn.

Tegelijkertijd is er geen enkele andere band op de markt met een beter evenwicht aan prestaties. Of het nu gaat om grip op nat wegdek, om levensduur of om consistentie in prestaties: hij gaat nog verder dan z’n voorganger, de in 2007 gelanceerde MICHELIN Pilot Road 2 die vanaf het begin werd erkend als DE referentie binnen zijn segment.

De ontwikkeling van de MICHELIN Pilot Road 3 sluit aan op de innovatiestrategie van Michelin en was op de eerste plaats gericht op het verder verbeteren van de veiligheid voor motorrijders.

Het draait hierbij vooral om grip. Als enig contactpunt tussen het voertuig en de weg biedt de band antwoord op alle moeilijkheden die hij tegenkomt; het maakt niet uit of het gaat om een droge, een vochtige of een natte weg. Dat is precies wat de nieuwe MICHELIN Pilot Road 3 band op een voortreffelijke wijze doet. Zo is de remafstand* op natte wegen met gemiddeld 2,5 meter verkort, dus met de lengte van een oversteekplaats voor voetgangers. En bij een zeer beperkte grip kan de reductie van de remafstand zelfs oplopen tot 5 meter. Voor het verbeteren van de grip is dat een hele krachttoer. Maar alleen de veiligheid verbeteren was niet voldoende. Deze band biedt een complete oplossing zonder enig compromis. De goede grip op het asfalt gaat gepaard met een lange levensduur in kilometers en constantheid in prestaties.

Dit resultaat is behaald dankzij twee belangrijke vorderingen.

De eerste is de toepassing van een innovatieve Michelin technologie, de MICHELIN XST (X-Sipe Technology), die wordt gekenmerkt door een revolutionair ontwerp van het loopvlak (het centrale deel dat in contact is met de weg). De MICHELIN XST combineert lamellen met gaatjes. Hij breekt de waterfilm, voert tegelijkertijd meer water af, en hervindt zo de gripomstandigheden van een wegdek dat bijna droog is.

De tweede is de toepassing van de nieuwste generatie MICHELIN 2CT (Two Coupound Technology). Deze ontwikkeling heeft tot effect dat de levensduur van de nieuwe MICHELIN Pilot Road 3 wordt gemaximaliseerd. Het komt er op neer dat bij de 2CT technologie zachte rubber compounds op de schouders worden afgewisseld met meer resistente rubber compounds op het centrale deel van het loopvlak.

Dankzij de MICHELIN 2CT gecombineerd met de MICHELIN XST slijt de band regelmatiger, zelfs als hij het zwaar te verduren heeft. Een regelmatig slijtagepatroon is een voorwaarde voor een lange levensduur van de band en het behoud van de prestaties tot aan het einde toe.

De MICHELIN Pilot Road 3 band biedt een tot nu toe ongekend evenwicht aan prestaties. Hij koppelt grip van het allerhoogste niveau (zelfs onder de meest geduchte wegcondities zoals nat, vochtig of glad wegdek) aan een lange levensduur in kilometers.

* Remtest met de MICHELIN Pilot Road 3, in vergelijking met de MICHELIN Pilot Road 2, uitgevoerd op nat wegdek door het DEKRA Test Centrum in januari 2011 met banden in de afmetingen 120/70 ZR 17 en 190/50 ZR 17 (vergelijking van de afstanden waarop tot stilstand is gekomen vanuit een snelheid van 50 km/u).

BBen
Berichten: 523
Lid geworden op: zo sep 05, 2010 3:29 pm
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door BBen » di apr 05, 2011 6:30 pm

Lol dat zit ik echt NET te lezen en wilde dat ook posten :lol: Er zitten er daar bij die 30 tot 45k met de banden doen :shock:
:black

Mr. Blue
Berichten: 4286
Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:39 am
Locatie: Valkenswaard, The Netherlands
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door Mr. Blue » di apr 05, 2011 6:36 pm

BBen schreef:Er zitten er daar bij die 30 tot 45k met de banden doen :shock:
:y

Gebruikersavatar
stanley
Berichten: 2356
Lid geworden op: za sep 09, 2006 9:02 am
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door stanley » di apr 05, 2011 7:14 pm

Het is idd een zeer goede band je hoort en leest veel goede reacties.
30 a 40k zullen ze niet halen onder een dikke fiets (rijder afhankelijk) denk dat ik tussen de 12 en 15k zal zitten, de toekomst zal het uitwijzen.
stanley / BOC Bestuur / Technische zaken

Faster
Berichten: 1863
Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:04 pm
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door Faster » di apr 05, 2011 7:24 pm

Wat verstaat men onder 45k 45000km of 45km ok 45kg?


:lol:

BBen
Berichten: 523
Lid geworden op: zo sep 05, 2010 3:29 pm
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door BBen » di apr 05, 2011 7:47 pm

Faster schreef:Wat verstaat men onder 45k 45000km of 45km ok 45kg?


:lol:
even wat uitleg

De kilometer (symbool km) is een van het SI afgeleide eenheid van lengte, gelijk aan 1000 meter. De kilometer is sedert de invoering van het metrieke stelsel de gebruikelijke eenheid om een reisafstand over land aan te geven. Zie mijl.

1 kilometer is ongeveer gelijk aan:

0,621 371 192 Engelse mijl
0,54 zeemijl (1 zeemijl komt overeen met 1/60 breedtegraad: 40 000 / (60 × 360 km)
3281 voet
de golflengte van een (lange) radiogolf met een frequentie van 300 kHz (zie ook elektromagnetische straling).

bron http://nl.wikipedia.org/wiki/Kilometer

1 k = dus 1000 kilometer. Nu wil ik van jou weten (hoofdrekenen) hoeveel zeemijl je dan doet als je 39,870k haalt met een set banden :-_
:black

Faster
Berichten: 1863
Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:04 pm
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door Faster » di apr 05, 2011 8:10 pm

Ooooo,

dat weet ik toch allemaal niet, ik doe meestal maar 1 a 2 dagen met een setje. :wink:

BBen
Berichten: 523
Lid geworden op: zo sep 05, 2010 3:29 pm
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door BBen » di apr 05, 2011 8:15 pm

:-_ weet je wel hoe slecht dat is voor het milieu, en al die vliegen niet te vergeten.
:black

danny81
Berichten: 2
Lid geworden op: ma mar 08, 2010 7:34 pm
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door danny81 » wo apr 13, 2011 7:59 pm

ik heb de PILOT ROAD 3 er op zitten voor en achter.
ze doen het zeer goed.
ik heb wel de spanning hoger gezet omdat het nog al soepele banden zijn

Man in Black-Bird
Berichten: 3171
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 11:40 pm
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door Man in Black-Bird » wo apr 13, 2011 8:12 pm

danny81 schreef:ik heb de PILOT ROAD 3 er op zitten voor en achter.
ze doen het zeer goed.
ik heb wel de spanning hoger gezet omdat het nog al soepele banden zijn

Met welke bandenspanning rij jij dan ??

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door Motorpsycho » wo apr 13, 2011 8:27 pm

:^

2.9 bar voor en achter is voorschrift. Dat is al vrij hard :wink:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Faster
Berichten: 1863
Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:04 pm
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door Faster » wo apr 13, 2011 9:05 pm

das knoepie hard,



rijd met de bird met pilot power en road 2.5 bar, afhankelijk van mijn rijstijl die dag.

Gebruikersavatar
stanley
Berichten: 2356
Lid geworden op: za sep 09, 2006 9:02 am
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door stanley » wo apr 13, 2011 9:45 pm

dat is te zacht maar wel goed voor de handel :D
stanley / BOC Bestuur / Technische zaken

Faster
Berichten: 1863
Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:04 pm
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door Faster » wo apr 13, 2011 9:47 pm

Ik maak dan ook niet zoveel km's meer. :? :D


Ga vrijdag op Spa-Francorchamps mijn nieuwe Pirelli Diablo Rosso Corsa achterband uitproberen, ben benieuwd. :D

Gebruikersavatar
stanley
Berichten: 2356
Lid geworden op: za sep 09, 2006 9:02 am
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door stanley » wo apr 13, 2011 9:57 pm

Faster schreef:Ik maak dan ook niet zoveel km's meer. :? :D


Ga vrijdag op Spa-Francorchamps mijn nieuwe Pirelli Diablo Rosso Corsa achterband uitproberen, ben benieuwd. :D
Die gaat het zeker goed doen is een prima band, niet te veel druk he 1.9 hooguit 2.1 achter
stanley / BOC Bestuur / Technische zaken

Faster
Berichten: 1863
Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:04 pm
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door Faster » wo apr 13, 2011 10:10 pm

Heb hem op 1.95 staan, heb de supercorsa's en de superbike slicks ook altijd ongeveer zo staan.
Hoop alleen een beetje goed weer vrijdag in de ardennen.

Luc.voss
Berichten: 18
Lid geworden op: zo mar 21, 2010 12:49 pm
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door Luc.voss » wo mei 18, 2011 9:06 pm

Peter1100XX schreef:Heerlijke bandjes!!

Er zaten bij mij bridgestones onder maar de PR3 geven een hoop vertrouwen.
Heb vrijdag met regen gereden, maar het blijft heerlijk rijden.
Stan heeft vrijdag m'n oude voorpoten omgeruild met hyperpro geveerde poten en ook dit voelt goed aan.
Volgende week nog een nieuwe achterveer laten plaatsen en de wegligging is maximaal.
Vandaag heerlijk bochtjes gepakt met m'n zwager Bben en wat valt de motor lekker de bocht in,
echt genieten...

groet Peter

Hallo Peter,

Ik ben ook aan het overwegen om de voorpoten/vering van mijn bird eens onderhanden te nemen.
Nu lees ik dat jij bij Stan jou voorpoten hebt laten verwisselen door hyperpro geveerde poten.
Kun jij mij een indicatie geven wat hier de kosten van zijn?
Ik ga er van uit dat ze er ook nog netjes uitzien, zonder al te veel steenslag en geen pekel enz.

Ik hoor het graag.

Groet Luc

Stan Motor Centrale
Berichten: 35
Lid geworden op: za dec 05, 2009 7:00 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door Stan Motor Centrale » wo mei 18, 2011 9:15 pm

Wacht even nu gaat er wat fout.

Voorpoten zijn niet van hyperpro alleen inwendig als jij dit ook zo zou willen zal je contact moeten op nemen met hyperpro

Ik (stan) kan jou wel de veren leveren en plaatsen maar voor de sims moet je echt naar hyperpro (dan zou ik ook gelijk daar de veren laten plaatsen)

De voorpoten van Peter komen uit een BB waar alles al in zat (mijn BB) ik vond de nieuwe sims geen goede bijdrage aan de wegligging met zich mee brengen.
Afbeelding

barbancourt
Berichten: 169
Lid geworden op: wo sep 30, 2009 9:13 pm
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door barbancourt » do mei 19, 2011 5:45 am

Heb hier met interesse het topic doorgelezen. Het goed bevinden van een band is allemaal persoonlijke smaak. Bedenk wel, dat de beperking van bochtenwerk voor het grootste deel niet ligt aan de band, maar aan het mannetje dat op de motor zit.

Er zijn er maar weinig die tot op de grens van een band kunnen rijden.

Mr. Blue
Berichten: 4286
Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:39 am
Locatie: Valkenswaard, The Netherlands
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door Mr. Blue » do mei 19, 2011 7:55 am

Afgelopen zondag in de regen en hagel gereden. Geen enkel moment gehad dat ik grip verloor.
Maar dat kan ook aan mjn rijstijl liggen. En in de groep ging het niet echt snel.

Gebruikersavatar
stanley
Berichten: 2356
Lid geworden op: za sep 09, 2006 9:02 am
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door stanley » do mei 19, 2011 8:18 am

barbancourt schreef:Heb hier met interesse het topic doorgelezen. Het goed bevinden van een band is allemaal persoonlijke smaak. Bedenk wel, dat de beperking van bochtenwerk voor het grootste deel niet ligt aan de band, maar aan het mannetje dat op de motor zit.

Er zijn er maar weinig die tot op de grens van een band kunnen rijden.
Rij maar een keer met ons mee zou ik zo zeggen.
stanley / BOC Bestuur / Technische zaken

Man in Black-Bird
Berichten: 3171
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 11:40 pm
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door Man in Black-Bird » do mei 19, 2011 9:47 am

barbancourt schreef:Heb hier met interesse het topic doorgelezen. Het goed bevinden van een band is allemaal persoonlijke smaak. Bedenk wel, dat de beperking van bochtenwerk voor het grootste deel niet ligt aan de band, maar aan het mannetje dat op de motor zit.

Er zijn er maar weinig die tot op de grens van een band kunnen rijden.

Met welk type en merk banden rij jij dan op je BB ??

barbancourt
Berichten: 169
Lid geworden op: wo sep 30, 2009 9:13 pm
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door barbancourt » do mei 19, 2011 10:05 am

Deze reactie had ik natuurlijk wel verwacht.
@ Stanley: Wat ik eigenlijk gewoon wil zeggen is, dat het grootste gedeelte van de motorrijders nog een heel eind verwijderd zijn van de limieten van een moderne band, zeker als het gaat over straatverkeer. Op circuit kan dat natuurlijk wel iets meer uitmaken, maar dan weeral afhankelijk van de kerel die op de motor zit.

Stan, heb je een PB'tje gestuurd.

@ Man in Black-Bird Zelf rij ik met de Michelin Power Pilot 2CT. Een band waar ik heel tevreden van ben. Maar ja, dit is mijn persoonlijke mening natuurlijk.

Gebruikersavatar
stanley
Berichten: 2356
Lid geworden op: za sep 09, 2006 9:02 am
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door stanley » do mei 19, 2011 12:03 pm

Dat is zeker een goede band.

je hebt PB terug
stanley / BOC Bestuur / Technische zaken

Man in Black-Bird
Berichten: 3171
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 11:40 pm
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 3

Bericht door Man in Black-Bird » do mei 19, 2011 2:26 pm

barbancourt
...Zelf rij ik met de Michelin Power Pilot 2CT. Een band waar ik heel tevreden van ben. Maar ja, dit is mijn persoonlijke mening natuurlijk.


Verstandig dat je Michelin hebt en geen dunloppie :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten