wat mis ik hier?

Hier kan je al je technische vragen en advies kwijt.
Plaats reactie
killermot
Berichten: 119
Lid geworden op: di mar 16, 2010 6:32 pm
Contacteer:

wat mis ik hier?

Bericht door killermot » vr jul 22, 2011 4:59 pm

Afbeelding

volgens mij mis ik hier een bout of heb ik dat mis?.
er lag een flinke laag olie aan de onderkant, als ik het wil bij vullen kan ik dan gewoon de motor olie bijvullen?

killermot
http://www.killermot.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: wat mis ik hier?

Bericht door Ankertje » vr jul 22, 2011 5:27 pm

Ja die mis je zeker.
Maar die olie die lekt komt daar niet uit.
Dat heeft een andere oorzaak.
Die bout die je kwijt bent houdt alleen maar het kapje op zijn plaats waar de ketting achter loopt op het kettingwiel aan je blok.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Man in Black-Bird
Berichten: 3171
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 11:40 pm
Contacteer:

Re: wat mis ik hier?

Bericht door Man in Black-Bird » vr jul 22, 2011 6:53 pm

Voel ook maar eens of je oliefilter wel goed vast zit ! dat was bij mij ooit een lekkage probleem !! en dan niet vast draaien maar een nieuw oliefilter monteren !!
gr MiBB

Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Re: wat mis ik hier?

Bericht door Barry » vr jul 22, 2011 8:56 pm

Zit er bij een bird geen pakking tussen? Bij de Fazer zit die er namelijk wel. Daar kwam ik achter toen ik het kapje eraf haalde om de rotzooi daarachter te verwijderen. Daar blijken die boutgaten tevens oliekanaaltjes te zijn. :shock:

Gebruikersavatar
stanley
Berichten: 2356
Lid geworden op: za sep 09, 2006 9:02 am
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Re: wat mis ik hier?

Bericht door stanley » vr jul 22, 2011 9:35 pm

:n :n geen pakking wel een vulplaat van staal (ijzer)
uit dat gat kan alleen olie komen als er een te grote bout is in gedraaid maar dan praat je al over en draadeind
stanley / BOC Bestuur / Technische zaken

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: wat mis ik hier?

Bericht door Motorpsycho » vr jul 22, 2011 11:59 pm

Is de kering van de uitgaande as van je versnellingsbak nog heel :?:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

killermot
Berichten: 119
Lid geworden op: di mar 16, 2010 6:32 pm
Contacteer:

Re: wat mis ik hier?

Bericht door killermot » za jul 23, 2011 12:03 am

Ja die mis je zeker.
Maar die olie die lekt komt daar niet uit.
Dat heeft een andere oorzaak.
Die bout die je kwijt bent houdt alleen maar het kapje op zijn plaats waar de ketting achter loopt op het kettingwiel aan je blok.
daar ben ik heel blij mee, om dat te horen, ging uit van het ergste, heb namelijk al andere dingen mee gemaakt met mijn motor
met het ontbreken van bouten.
Motorpsycho schreef:Is de kering van de uitgaande as van je versnellingsbak nog heel :?:

???? watte ????
Barry schreef:Zit er bij een bird geen pakking tussen? Bij de Fazer zit die er namelijk wel. Daar kwam ik achter toen ik het kapje eraf haalde om de rotzooi daarachter te verwijderen. Daar blijken die boutgaten tevens oliekanaaltjes te zijn. :shock:
nee in het gat zelf zit geen olie!
Man in Black-Bird schreef:Voel ook maar eens of je oliefilter wel goed vast zit ! dat was bij mij ooit een lekkage probleem !! en dan niet vast draaien maar een nieuw oliefilter monteren !!
gr MiBB
olie filter heb ik zelf nieuw gemonteerd en ik weer zeker die zit echt goed vast, vind het ook een rare plek om daar olie te lekken.
zat nog te denken kan dat geen opgehoopte olie zijn van het smeren van de ketting?
Is de kering van de uitgaande as van je versnellingsbak nog heel
hoe kan ik dat zien, waar moet ik naar kijken.

ik ga namelijk over een maand een tour doen naar noord italie dus zou wel graag willen dat de motor het vol houd.....

groeten Killermot

killermot
http://www.killermot.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: wat mis ik hier?

Bericht door Motorpsycho » za jul 23, 2011 12:14 am

Om de as waar je voortandwiel op gemonteerd is, zit achter het tandwiel een oliekering om de motorolie in het blok te houden.

Als die beschadigt, uitgedroogd, versleten is of teveel olie moet tegenhouden dan kan de kering gaan lekken.
Je moet dan ook vaker dan normaal olie bijvullen en als de lekkage erg genoeg wordt merk je dat echt wel :wink:

Als jij een normaal kettingsmeermiddel, op de voorgeschreven manier, gebruikt kan er nooit olie uitdruppelen aangezien het kettingsmeermiddel zicht aan de ketting en aan de binnenkant van de deksel hecht. Het zal in ieder geval nooit zo dun zijn dat het kan druppelen.

Wat voor kettingsmeermiddel gebruik jij :?:

Ik wil je met alle respect nog wel graag adviseren om er een deskundig iemand naar te laten kijken, aangezien een lekkende kering voor behoorlijk gevaarlijke situaties kunnen zorgen.
Denk dan aan olie op je achterband bijvoorbeeld :wink:

Suc6
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

killermot
Berichten: 119
Lid geworden op: di mar 16, 2010 6:32 pm
Contacteer:

Re: wat mis ik hier?

Bericht door killermot » za jul 23, 2011 8:12 am

Motorpsycho schreef:Om de as waar je voortandwiel op gemonteerd is, zit achter het tandwiel een oliekering om de motorolie in het blok te houden.

Als die beschadigt, uitgedroogd, versleten is of teveel olie moet tegenhouden dan kan de kering gaan lekken.
Je moet dan ook vaker dan normaal olie bijvullen en als de lekkage erg genoeg wordt merk je dat echt wel :wink:

Als jij een normaal kettingsmeermiddel, op de voorgeschreven manier, gebruikt kan er nooit olie uitdruppelen aangezien het kettingsmeermiddel zicht aan de ketting en aan de binnenkant van de deksel hecht. Het zal in ieder geval nooit zo dun zijn dat het kan druppelen.

Wat voor kettingsmeermiddel gebruik jij :?:

Ik wil je met alle respect nog wel graag adviseren om er een deskundig iemand naar te laten kijken, aangezien een lekkende kering voor behoorlijk gevaarlijke situaties kunnen zorgen.
Denk dan aan olie op je achterband bijvoorbeeld :wink:

Suc6
ik breng hem vandaag naar een expert, laat hem er wel naar kijken ik vind het maar niks.
http://www.killermot.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: wat mis ik hier?

Bericht door Motorpsycho » za jul 23, 2011 10:30 am

Verstandig, suc6 ik hoop voor je dat het meevalt.
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

killermot
Berichten: 119
Lid geworden op: di mar 16, 2010 6:32 pm
Contacteer:

Re: wat mis ik hier?

Bericht door killermot » za jul 23, 2011 10:55 am

Motorpsycho schreef:Verstandig, suc6 ik hoop voor je dat het meevalt.
ja hoop het ook!!

bedankt voor alle reacties!!
http://www.killermot.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

killermot
Berichten: 119
Lid geworden op: di mar 16, 2010 6:32 pm
Contacteer:

Re: wat mis ik hier?

Bericht door killermot » za jul 23, 2011 11:34 am

wou trouwens ook nog even kijken naar de bougies, zitten die onder de luchtfilter?.

killermot
http://www.killermot.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: wat mis ik hier?

Bericht door Motorpsycho » za jul 23, 2011 12:25 pm

Ja die zitten onder het luchtfilterhuis.
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:


Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: wat mis ik hier?

Bericht door Motorpsycho » za jul 23, 2011 12:36 pm

Goeie tip Man in Black-Bird, ik was het even vergeten dat Yo zo'n mooie howto heeft gemaakt :oops:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

killermot
Berichten: 119
Lid geworden op: di mar 16, 2010 6:32 pm
Contacteer:

Re: wat mis ik hier?

Bericht door killermot » za jul 23, 2011 1:34 pm

heb het gelezen en foto's bekeken, snap er echt helemaal niks van ... niks voor mij dus om zelf te doen.
http://www.killermot.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Man in Black-Bird
Berichten: 3171
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 11:40 pm
Contacteer:

Re: wat mis ik hier?

Bericht door Man in Black-Bird » za jul 23, 2011 3:37 pm

killermot schreef:
heb het gelezen en foto's bekeken, snap er echt helemaal niks van ... niks voor mij dus om zelf te doen.

Weet niet waar jij woont maar bij oa Stanley (BOC techneut in het bestuur en sponsor( motorcentrale) Alkmaar zou je heel goed van dienst kunnen zijn !!

Zit je meer in het zuiden dan is mischien Jochem (MP) een goed adres voor hulp !

gr MiBB

killermot
Berichten: 119
Lid geworden op: di mar 16, 2010 6:32 pm
Contacteer:

Re: wat mis ik hier?

Bericht door killermot » za jul 23, 2011 6:22 pm

Weet niet waar jij woont maar bij oa Stanley (BOC techneut in het bestuur en sponsor( motorcentrale) Alkmaar zou je heel goed van dienst kunnen zijn !!

Zit je meer in het zuiden dan is mischien Jochem (MP) een goed adres voor hulp !

gr MiBB
woon erg ver weg om hem daar langs te brengen heb er wel vaker aangedaan maar ik woon in enschede das gewoon te ver. :? :?
http://www.killermot.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Man in Black-Bird
Berichten: 3171
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 11:40 pm
Contacteer:

Re: wat mis ik hier?

Bericht door Man in Black-Bird » za jul 23, 2011 7:14 pm

killermot schreef:
Weet niet waar jij woont maar bij oa Stanley (BOC techneut in het bestuur en sponsor( motorcentrale) Alkmaar zou je heel goed van dienst kunnen zijn !!

Zit je meer in het zuiden dan is mischien Jochem (MP) een goed adres voor hulp !

gr MiBB
woon erg ver weg om hem daar langs te brengen heb er wel vaker aangedaan maar ik woon in enschede das gewoon te ver. :? :?

Helaas ! dan word het tijd voor een BOC steunpunt in het Oosten ! :wink: succes !!

gr MiBB

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: wat mis ik hier?

Bericht door Motorpsycho » za jul 23, 2011 7:20 pm

Gerrit XXL misschien. Ik weet niet of hij tijd en zin heeft :D
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Man in Black-Bird
Berichten: 3171
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 11:40 pm
Contacteer:

Re: wat mis ik hier?

Bericht door Man in Black-Bird » za jul 23, 2011 7:21 pm

Motorpsycho schreef:Gerrit XXL misschien. Ik weet niet of hij tijd en zin heeft :D

dom van mij had ik ff niet aan gedacht >>sorry Gerrit :)

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Re: wat mis ik hier?

Bericht door YO » za jul 23, 2011 7:33 pm

killermot schreef: woon erg ver weg om hem daar langs te brengen heb er wel vaker aangedaan maar ik woon in enschede das gewoon te ver. :? :?
Ga ff langs bij Motoport Zelhem. Die zijn altijd bereid om ter plekke even te kijken en een diagnose te stellen.

als ie lekt bij het oliefilter moet je dat kunnen zien. Bij montage van een nieuw filter moet je altijd even wat verse motorolie op de rubber pakking smeren. Doe je dat niet dan zou die daar kunnen lekken.

Gerrit XX-L
Berichten: 1358
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 6:59 pm
Locatie: Zelhem

Re: wat mis ik hier?

Bericht door Gerrit XX-L » za jul 23, 2011 11:50 pm

killermot als je me even een Pb bericht doet kunnen we wel even wat regelen. :!:

Gr Gerrit xx-l

snap er geen barst van dat ze het Oosten vergeten :cry: daar begint Nederland :-___


Als je van duitsland komt
Iedereen hoort wat hij begrijpt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten