voorvork olie
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: za jun 19, 2010 9:13 pm
voorvork olie
Hallo.
VRAAGJE
Hoeveel olie moet er in de voorvork en wat voor olie(dikte)
Mvg Martijn1100
VRAAGJE
Hoeveel olie moet er in de voorvork en wat voor olie(dikte)
Mvg Martijn1100
- stanley
- Berichten: 2356
- Lid geworden op: za sep 09, 2006 9:02 am
- Locatie: alkmaar
- Contacteer:
Re: voorvork olie
Je moet een vrije luchtkamer overhouden van 14cm
hou je van een wat slappere vering maak je de luchtkamer groter MAAR niet meer dan 17 cm
7.5W kan
10W is voorgeschreven
Dit alles met standaard veren, HP of Ohling kan het dunner 2.5W
hou je van een wat slappere vering maak je de luchtkamer groter MAAR niet meer dan 17 cm
7.5W kan
10W is voorgeschreven
Dit alles met standaard veren, HP of Ohling kan het dunner 2.5W
stanley / BOC Bestuur / Technische zaken
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: za jun 19, 2010 9:13 pm
Re: voorvork olie
okee
Maar is er niet een vast hoeveelheid olie die er in moet als de voorvork leeg is bv 125 cc olie ?
mvg
Maar is er niet een vast hoeveelheid olie die er in moet als de voorvork leeg is bv 125 cc olie ?
mvg
- stanley
- Berichten: 2356
- Lid geworden op: za sep 09, 2006 9:02 am
- Locatie: alkmaar
- Contacteer:
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: za jun 19, 2010 9:13 pm
Re: voorvork olie
oke bedankt!
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: za jun 19, 2010 9:13 pm
Re: voorvork olie
is dat trouwens per voorvork poot?
- stanley
- Berichten: 2356
- Lid geworden op: za sep 09, 2006 9:02 am
- Locatie: alkmaar
- Contacteer:
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: za jun 19, 2010 9:13 pm
Re: voorvork olie
nogmaals bedankt!
- Drover
- Berichten: 458
- Lid geworden op: zo dec 12, 2010 8:08 pm
- Locatie: Noord Brabant
- Contacteer:
Re: voorvork olie
Heb ik ook een vraagje...
Hoe kan je zien of de veering is aangepast; standaard is. Moet er dan mischien meer of minder olie in??
Hoe kan je zien of de veering is aangepast; standaard is. Moet er dan mischien meer of minder olie in??
Don't follow the crowd, let the crowd follow you
- stanley
- Berichten: 2356
- Lid geworden op: za sep 09, 2006 9:02 am
- Locatie: alkmaar
- Contacteer:
Re: voorvork olie
9 van de 10 keer staat het merknaam op de veer, aangepaste veren hebben een korte draai aan de onderkant maar er zijn ook merken die dat weer niet hebben.
Je kan het beste even op google kijken naar foto's
Je kan het beste even op google kijken naar foto's
stanley / BOC Bestuur / Technische zaken
-
- Berichten: 1358
- Lid geworden op: ma sep 24, 2007 6:59 pm
- Locatie: Zelhem
Re: voorvork olie
rgemert schreef:Heb ik ook een vraagje...
Hoe kan je zien of de veering is aangepast; standaard is. Moet er dan mischien meer of minder olie in??
Hier kun je een beetje zien wat je verwachten kunt als het geen originele veren meer zijn.
Korte strakke wikkelingen aan de onder zijde, dus deze veer is progressiever dan originele veren.
Gr Gerrit xx-l
Iedereen hoort wat hij begrijpt.
- Drover
- Berichten: 458
- Lid geworden op: zo dec 12, 2010 8:08 pm
- Locatie: Noord Brabant
- Contacteer:
-
- Berichten: 1119
- Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:20 am
- Locatie: Hoofddorp
- Contacteer:
Re: voorvork olie
Stan, is dat zonder de veer erin?stanley schreef:Ja zeker is die er wel,
486cc
*edit* bedoelde deze quote
stanley schreef:Je moet een vrije luchtkamer overhouden van 14cm
hou je van een wat slappere vering maak je de luchtkamer groter MAAR niet meer dan 17 cm
- YO
- Berichten: 6931
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
- Locatie: Doetinchem.
- Contacteer:
Re: voorvork olie
Ik heb laatst mijn voorvorkolie vervangen.
Hyperpro veren. Olie SAE 7.5
De veer eruit + de bus en de ring. Dan omkeren, olie eruit laten lopen, vorkbuis ff 10 keer heen en weer halen en een nachtje laten uitlekken.
Vorkbuis tot op de bodem. Dan olie erin tot de luchtkamer 140 mm is. (voorschrift Hyperpro heb ik gevolgd.)
Dan even 10 a 20 keer de vorkbuis heen en weer halen voor de lucht. Dan evt. bijvullen.
Veren en bussen en ringen er weer in plaatsen.
Moet zeggen, maakt een wereld van verschil. Oude olie zat er ook al weer 5 jaar in.
Hyperpro veren. Olie SAE 7.5
De veer eruit + de bus en de ring. Dan omkeren, olie eruit laten lopen, vorkbuis ff 10 keer heen en weer halen en een nachtje laten uitlekken.
Vorkbuis tot op de bodem. Dan olie erin tot de luchtkamer 140 mm is. (voorschrift Hyperpro heb ik gevolgd.)
Dan even 10 a 20 keer de vorkbuis heen en weer halen voor de lucht. Dan evt. bijvullen.
Veren en bussen en ringen er weer in plaatsen.
Moet zeggen, maakt een wereld van verschil. Oude olie zat er ook al weer 5 jaar in.
Laatst gewijzigd door YO op wo mar 07, 2012 2:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1119
- Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:20 am
- Locatie: Hoofddorp
- Contacteer:
Re: voorvork olie
Duidelijk Yo,
Ik weet nog niet wanneer ik het ga doen (zei ik ook al aan de telefoon tegen je) maar ik laat het je weten als ik eraan begin.
Mijn olie is denk ik nog nooit vervangen....
Ik weet nog niet wanneer ik het ga doen (zei ik ook al aan de telefoon tegen je) maar ik laat het je weten als ik eraan begin.
Mijn olie is denk ik nog nooit vervangen....
- stanley
- Berichten: 2356
- Lid geworden op: za sep 09, 2006 9:02 am
- Locatie: alkmaar
- Contacteer:
Re: voorvork olie
Dan wordt dat toch hoog tijd.
Yo sorry dat ik jou verbeter maar het is niet de vorkbuis die je heen en weer moet halen, het is de zuigerstang die moet een aantal keren heen en weer getrokken worden
Yo sorry dat ik jou verbeter maar het is niet de vorkbuis die je heen en weer moet halen, het is de zuigerstang die moet een aantal keren heen en weer getrokken worden
stanley / BOC Bestuur / Technische zaken
- motorrijder_2000
- BOC Bestuur
- Berichten: 2232
- Lid geworden op: zo mei 31, 2009 5:52 pm
- Locatie: Bosch en Duin
- Contacteer:
Re: voorvork olie
Vandaag nieuwe Hyperpro progessieve voorveren laten monteren, op mijn Kawa 1400GTR, bij Hyperpro.
Uiteraard ook nieuwe [dikkere] vorkolie.
Weer een mooi staaltje werk van Paul Klop.
Eeen aanmerkelijke verbetering op de bestaande, 3,5 jaar oude, lineaire veren.
Vooral de bochten, nu volledig strak, daar gaat de laatste halve cm schaamrand !
Ook op de rechte stukken een veel rustiger, stabiele motor.
Had ik dus veel eerder moeten doen.
Uiteraard ook nieuwe [dikkere] vorkolie.
Weer een mooi staaltje werk van Paul Klop.
Eeen aanmerkelijke verbetering op de bestaande, 3,5 jaar oude, lineaire veren.
Vooral de bochten, nu volledig strak, daar gaat de laatste halve cm schaamrand !
Ook op de rechte stukken een veel rustiger, stabiele motor.
Had ik dus veel eerder moeten doen.
motorrijder_2000 / BOC Bestuur / Secretaris
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk
stay on Two Wheels.
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk
stay on Two Wheels.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten