Storing, motor valt uit

Hier kan je al je technische vragen en advies kwijt.
Plaats reactie
DeBaas
Berichten: 38
Lid geworden op: zo mei 28, 2006 6:33 pm
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

Storing, motor valt uit

Bericht door DeBaas » ma mar 26, 2012 10:10 pm

Hoi Mensen,

Al weer veel te lang geleden dat ik op dit forum was. Hoop dat jullie effe met me mee kunnen denken.
Vanavond me eerste ritJE dit jaar gemaakt; nog geen 10 km van huis met 80 km per uur op provinciale weg; stopte mijn BB spontaan.
Fi lampje en Olielampje branden op moment van uitval, olietemperatuur exact 80 graden... ik was net op weg.
However, uitgereden op boeren oprit en checken;

1) Contact uit, en weer aan... geen geluid vh injectiesysteem.
2) Handzender spyball reageert absoluut niet
3) hoop lampjes, maar starten ho maar.
4) enfin, zadeltje eraf, accu los... normaal gaat spyball dan gillen; maar helemaal niets.
5) accu na een half minuutje weer vast; nog steeds geen reactie op handzender
6) wederom stapel lampjes, netjes terug tellen van 299 terug naar nul; lampen branden prima.
7) Zekeringen gechecked; ook allemaal ok.
8) Pechdienst KNMV maar gebeld; 3 kwartier wachten

Besloten de motor achterop te plaatsen en meneer was zo vriendelijk me naar huis te brengen.
Contactslot erop begon me alarm ineens weer wel te loeien, handzender reageerde niet, grrrrrr op een boerenerfje.
Zwaailichten van die pechdienst en mijn loeiende alarm; tja die waren wakker... vreest ik^^
However, accupool los, alarm uit en achterop de sleepdienst.

Thuis direct me reserve handzender gepakt; wat denk je?, reageert prima, alarm eraf, injectie reageert gelijk na insteken contact, en loopt weer prima.

Hehe - verziekt ritje dat wel, maar BB werkt gelukkig weer!

En nu? 1 handzender is hoogstwaarschijnlijk leeg.
Maar waarom stopt mijn BB als ik 80 rijdt, op een asfaltweg zonder gaten? (de handzender heeft geen klap gemaakt waardoor hij mogelijk werd ingedrukt, hij hangt aan mijn contactsleutel)
Waar moet ik gaan zoeken? weinig behoefte mijn volgende ritje weer op 10 km afstand van huis met een dooie BB te staan.

Gedurende de rit naar huis, heeft mijn BB wel zonder spanning gestaan, accupool was immers los; mogelijk dat íe na een stroomonderbreking van max 15 min wel gereset was natuurlijk.

Dank alvast voor het meedenken!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten