Blackbird of Kawa ZZR-1200
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: zo apr 22, 2012 6:58 pm
- Contacteer:
Blackbird of Kawa ZZR-1200
Ik weet niet of ik helemaal goed zit bij Rij- & Motortechniek, maar ik heb 8 jaar geleden een XX gesloopt (werd voor mij gedaan) en daarna heb een andere XX gekocht die ik na 2 jaar weer heb verkocht.
Toch wl ik weer gaan rijden, ik twijfel alleen heel erg tussen een Kawa ZZR-1200 en een Blackbird, ik wil sportief maar ook lekker samen met mijn vrouw (achter op de motor) toeren, ik heb een XX gezien van 2004 maar deze heeft 60.000 Km gereden.
Zijn er hier toevallig ervarings deskundigen die mij het verschil tussen een ZZR-1200 en een XX kunnen uitleggen en dan vooral om de rijeigenschappen de techniek weet ik.
Groetjes,
Frank van Seggelen
Toch wl ik weer gaan rijden, ik twijfel alleen heel erg tussen een Kawa ZZR-1200 en een Blackbird, ik wil sportief maar ook lekker samen met mijn vrouw (achter op de motor) toeren, ik heb een XX gezien van 2004 maar deze heeft 60.000 Km gereden.
Zijn er hier toevallig ervarings deskundigen die mij het verschil tussen een ZZR-1200 en een XX kunnen uitleggen en dan vooral om de rijeigenschappen de techniek weet ik.
Groetjes,
Frank van Seggelen
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: za jan 21, 2012 6:53 pm
Re: Blackbird of Kawa ZZR-1200
heb zelf een aantal jaren een zzr 1200 gereden en nu dus een blackbird.
het blijft persoonlijk, maar ik zou zonder twijfel voor de kawa gaan.
Ik vind die net iets relaxter zitten en rijden.bovendien zuipt de kawa veel minder door de carburateurs in verhouding tot de injectie.
ook vind ik 'm iets smeuiger rijden.
De verschillen zijn niet zo groot, maar toch............zonder meer: de kawa!
het blijft persoonlijk, maar ik zou zonder twijfel voor de kawa gaan.
Ik vind die net iets relaxter zitten en rijden.bovendien zuipt de kawa veel minder door de carburateurs in verhouding tot de injectie.
ook vind ik 'm iets smeuiger rijden.
De verschillen zijn niet zo groot, maar toch............zonder meer: de kawa!
-
- Berichten: 663
- Lid geworden op: za jun 24, 2006 11:04 am
- Locatie: Meppel
- Contacteer:
Re: Blackbird of Kawa ZZR-1200
Geen idee hoe de ZZR rijd. Ik kan je wel vertellen hoe de BB rijd. En dat is gewoon goed. Zeker met een aanpassing aan de vering worden ze lekker lichtvoetig van. 60d km voor een BB is niet veel. Kunnen ze makkelijk hebben. Heb liever 1 van 8 jaar oud met 60k dan 1 van 15 jaar oud met 20k.
-
- Berichten: 136
- Lid geworden op: za jun 03, 2006 4:40 pm
- Locatie: Nootdorp
- Contacteer:
Re: Blackbird of Kawa ZZR-1200
Heb zelf ooit ook met deze keuze rondgelopen en heb uiteindelijk voor de BB gekozen.
Waarom?
Vind de styling van de BB tijdloos en die van de kawa is toch wat oudbolliger. Maar dat is persoonlijke smaak. Kawa loopt rauwer dan BB. Geluid van de kawa is wel gaver, want het blok gaat vanaf een bepaald aantal toeren lekker brullen. Standaard voorvering Kawa is soepeler dan BB. Dat kan je verhelpen met een goede veerset van bijv Hyperpro.
En ......... bij de kawa moet je iedere 12.000 km de kleppen laten stellen. Bij de BB is dat volgens het boekje rond de 40.000, maar als je een beetje rondvraagt en kijkt op internet, zal je merken dat kleppenstellen bij de BB niet nodig is. Heb zelf een blauwe BB met onderhand 58.000 op de teller staan en loopt nog als een tierelier. Blok verbruikt geen druppel olie en is nog nooit open geweest. Bij de kawa kan je te maken krijgen met slijtage aan de nokkenassen.
Gezien de kans op flinke onderhoudskosten bij de kawa stukken groter is, heeft dat een belangrijk aandeel in mijn keuze gehad.
Maar het zijn alle twee mooie brommers. Succes met het maken van een keuze
]]
Waarom?
Vind de styling van de BB tijdloos en die van de kawa is toch wat oudbolliger. Maar dat is persoonlijke smaak. Kawa loopt rauwer dan BB. Geluid van de kawa is wel gaver, want het blok gaat vanaf een bepaald aantal toeren lekker brullen. Standaard voorvering Kawa is soepeler dan BB. Dat kan je verhelpen met een goede veerset van bijv Hyperpro.
En ......... bij de kawa moet je iedere 12.000 km de kleppen laten stellen. Bij de BB is dat volgens het boekje rond de 40.000, maar als je een beetje rondvraagt en kijkt op internet, zal je merken dat kleppenstellen bij de BB niet nodig is. Heb zelf een blauwe BB met onderhand 58.000 op de teller staan en loopt nog als een tierelier. Blok verbruikt geen druppel olie en is nog nooit open geweest. Bij de kawa kan je te maken krijgen met slijtage aan de nokkenassen.
Gezien de kans op flinke onderhoudskosten bij de kawa stukken groter is, heeft dat een belangrijk aandeel in mijn keuze gehad.
Maar het zijn alle twee mooie brommers. Succes met het maken van een keuze
]]
-
- Berichten: 110
- Lid geworden op: wo apr 20, 2011 11:05 pm
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Blackbird of Kawa ZZR-1200
Ik heb op beiden gereden, de ZZR1200 is een heerlijke motor en om met twee man op te toeren zou ik absoluut de kawa nemen!
De BB is mooier en heeft net even meer power, in je eentje meer plezier!
De BB is mooier en heeft net even meer power, in je eentje meer plezier!
Mijn beschermengel kan gelukkig zwemmen!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten