Thermostaat, wel of niet stuk

Hier kan je al je technische vragen en advies kwijt.
Plaats reactie
Blacky
Berichten: 189
Lid geworden op: do sep 06, 2007 10:59 am
Locatie: Stein
Contacteer:

Thermostaat, wel of niet stuk

Bericht door Blacky » za feb 23, 2013 10:56 pm

Sinds ik mn BB heb, loopt de koelvloeistof aanwijzing altijd tot hooguit 1/3 van de meter op tijdens het rijden. Hij is er wel vrij snel, dus denk ik dat dit normaal is. Is dat bij jullie ook zo, niet dat ik al die tijd met een kapotte thermostaat rij.
Blacky

Albert
Berichten: 663
Lid geworden op: za jun 24, 2006 11:04 am
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: Thermosaat, wel of niet stuk

Bericht door Albert » zo feb 24, 2013 10:35 am

Bij mij ook het geval. Bij langer stadsgebruik loopt het wel wat op, maar volgens mij is dit gedrag normaal. Ik rij er iig al een jaar of 7 zo mee rond.

Helix
Berichten: 63
Lid geworden op: za dec 23, 2006 10:08 pm
Locatie: Nykerk
Contacteer:

Re: Thermostaat, wel of niet stuk

Bericht door Helix » zo feb 24, 2013 5:59 pm

Ik heb me daar ook over verwonderd. Meestel staat de wijzer inderdaad op 1/3 van de schaal. Ik heb mijn thermostaat wel een keer verniewd met NTCY 82. Echter zonder verhoging van de aanwijzing tot gevolg. Het zal dus wel zo horen. Je kunt toch wel je vingers branden aan de waterslang. De oude thermostaat liep echter wel zwaar (schokkerig), bij test in pan met water.
Daarna ben ik nog een keer opzoek gegaan naar een thermostaat die bij een hogere temperatuur pas opent, wat mij betreft bij 100 graden ipv 87 graden; maar niet vlot gevonden en het ermaar bij laten zitten.

Bij veel nieuwe motoren geeft de fabrikant nu veel meer aandacht voor de motortemperatuur en zie je na de start de temeratuur getalsmatig, graad na graad oplopen.
Helix / BOC Ondersteuning
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

mib
Berichten: 77
Lid geworden op: ma okt 08, 2007 8:39 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Thermostaat, wel of niet stuk

Bericht door mib » ma feb 25, 2013 9:05 pm

Het is normaal, bij mij ook altijd maar 1/3 van de schaal. Alleen bij stadsverkeer en als het behoorlijk warm is loopt de meter verder op. Je kan ook constant boven de 8k toeren rijden en dan zal de meter ook wel wat verder komen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten