Route rol zelf maken zo doe je dat

Hier kan je al je technische vragen en advies kwijt.
Plaats reactie
Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Route rol zelf maken zo doe je dat

Bericht door Motorpsycho » vr mei 26, 2006 11:02 am

Hallo BB vrienden :+:

Tijdens de Instructiedag Wegkapitein kwam dit onderwerp tersprake en ik heb al jaren geleden deze routerol pas gemaakt voor op de motor. Het is een heel goedkope en handige oplossing :wink: :lol: :lol: :lol:

Tippie voor de rijders die zelf een route rol willen maken

En niet meer het gepruts willen met een route beschrijving in een tanktas of zo iets dergelijks :wink:

Bij de [spamm] Halforts of andere trapfietsenwinkel[/spamm] kan je voor een route rol kopen voor op de trapfiets. Deze is ook uitermate geschikt om pas te maken op een motorfiets. En om het dan nog wat makkelijker leesbaar te maken dien je een kleine aanpasing te maken en je heb een hele goedkope simpele oplossing :wink: En niet meer dat gezeur dat je de regels moet zoeken als je de route in een tanktas of zo iets dergelijks heb zitten.

FF paar fototjes gemaakt zo dat julie weten waar ik t over heb 8)

Je dient wel een paar beugeltjes te maken om de route rol te kunnen bevestigen. En de zaag in de klembeugels te zetten die normaal op het trapfiets stuur komen te zitten. zie foto's:

Afbeelding
Afbeelding

Om de route makkelijker te kunnen lezen is het verstandig om een regelaanwijzer te monteren. Ik heb die van een stukkje pvc gemaakt en met 2 parkertjes aan de zijkant vast gezet. Doormiddel van de draaiknoppen kun je de routerol zo draaien dat de juiste regel boven de regelaanwijzer staat. Zie foto:

Afbeelding

Waar bevestig je de routerol aan :?: Aan de bouten van je clipon's. Let er op dat je deze wel weer goed vast zet anders kunnen er vreemde ongelukken gebeuren :wink: De zwarte kunstof beugels die om het ronde gedeelte zitten van de routerol zijn zijdelinks te verstellen zo dat je de routerol op elke gewenste motor kunt pas maken.
Foto van de clipon bouten van een Bird:

Afbeelding

Suc6 er mee en mochten er vragen zijn dan hoor ik t wel :wink:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Fladder
Berichten: 125
Lid geworden op: do mei 25, 2006 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door Fladder » vr mei 26, 2006 12:11 pm

Geen vragen: bijzonder slimme oplossing :}

XXwin
Berichten: 85
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:06 pm
Locatie: Rijsenhout
Contacteer:

Bericht door XXwin » za mei 27, 2006 10:53 am

Ik heb het doorkijkplastic eraf gehaald, dan kunnen er lekker veel a4tjes achter elkaar op, zonder dat je de velletjes tussen dat plastig moet wurmen. Ik heb op de kroonplaat een pvc pijpje gemonteerd en daarop kan je dan de standaard routerol op klikken. In 3 minuten ben je dan klaar. Ik vind het pijpje niet zo mooi, maar dat moet ik nog eens vervangen door een mooi aluminium exemplaar.
Ik heb een BB met 3 wielen!

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Bericht door Frank Switser » zo mei 28, 2006 8:54 am

Ik heb voor de geïntresserde nog een A-four navigation systems roadbook-roller te koop. Deze heeft 3 jaar dienst perfect gedaan op mijn Blackbird, maar is nu vervangen door een Garmin 2720.
Je kunt er ruim 20 pagina's van A4 formaat indoen. Hij is water en winddicht, en voorzien van verlichting. De rolweerstand is regelbaar, en hij heeft een groot venster voorzien van leeslijn.
Hij koste toen € 130,-- (ja- erg duur, maar de beste die er te koop was). Doe mij een bod?
Ik heb er helaas geen foto van, dan zou ik erg moeten zoeken....
De website www.afour.nl lijkt uit de lucht te zijn.....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten