Foutcode 25

Hier kan je al je technische vragen en advies kwijt.
Plaats reactie
Echo Delta
Berichten: 27
Lid geworden op: di jul 10, 2012 8:39 pm
Locatie: Burgum
Contacteer:

Foutcode 25

Bericht door Echo Delta » wo jun 05, 2013 10:33 pm

Tja, het bekende verhaal met het brandende FI-lampje. Ik heb mijn Bird in augustus 2012 gekocht en al bij de proefrit begon het FI-lampje te branden, maar de motor functioneerde normaal. Wel had ik het gevoel dat, als het FI-lampje aanging, de motor minder vermogen had.

In de winterperiode brandde het FI-lampje niet. Met de hogere temperaturen is het euvel weer begonnen. Ik kwam er achter (ja weet het, wel een beetje laat) dat als je zijstandaard uit doet, er een foutcode afgelezen kan worden. In mijn geval is dat foutcode 25. Iets met de knock-sensor of de bekabeling. Tijdens mijn zoektocht op andere BB-fora kwam ik tegen dat het ook te maken kan hebben met de brandstof. Ik tank nu euro 95, misschien overstappen op 98?

Kent iemand dit probleem met foutcode 25?

Gerrit XX-L
Berichten: 1358
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 6:59 pm
Locatie: Zelhem

Re: Foutcode 25

Bericht door Gerrit XX-L » do jun 06, 2013 12:57 pm

Zet er even je Bj bij :!: want 1999 & Bj 2000 hebben wel eens het bekende kabel probleem.


Fout code 25 ken ik zo niet.

maar hoe kom je aan die info :?: fout code 25 :?:
altijd handig dat ik het ook weet :)

Gr Gerrit xx-l
Iedereen hoort wat hij begrijpt.

Echo Delta
Berichten: 27
Lid geworden op: di jul 10, 2012 8:39 pm
Locatie: Burgum
Contacteer:

Re: Foutcode 25

Bericht door Echo Delta » vr jun 07, 2013 5:42 am

Mijn Bird is inderdaad uit 1999, dus hoogstwaarschijnlijk is het een probleem met de kabelboom.

Als de motor op de zijstandaard staat, kun je de code aflezen via het FI-lampje. Als het lampje een seconde brandt (lang), kun je dat lezen als een 10. Kort branden (meer knipperen) is een 1. Bij mij was de code 2 x lang en 5 x kort. Dus 25.

Gerrit XX-L
Berichten: 1358
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 6:59 pm
Locatie: Zelhem

Re: Foutcode 25

Bericht door Gerrit XX-L » vr jun 07, 2013 7:00 pm

Echo Delta schreef:Mijn Bird is inderdaad uit 1999, dus hoogstwaarschijnlijk is het een probleem met de kabelboom.

Als de motor op de zijstandaard staat, kun je de code aflezen via het FI-lampje. Als het lampje een seconde brandt (lang), kun je dat lezen als een 10. Kort branden (meer knipperen) is een 1. Bij mij was de code 2 x lang en 5 x kort. Dus 25.
Oké dat ken de ik niet.

Ik heb ook een Blackbird van Bj 1999

Ik was de storing voor toen,
ik heb de kabelboom vroegtijdig open gemaakt om te zien of die aangetast was

en ja hoor. :evil:
Afbeelding

Afbeelding





Kijk je hoofd zekering ook even na :!: want die had bij mij er ook last van de corrosie :evil:


Afbeelding

Afbeelding


Groeten Gerrit xx-l
Iedereen hoort wat hij begrijpt.

Echo Delta
Berichten: 27
Lid geworden op: di jul 10, 2012 8:39 pm
Locatie: Burgum
Contacteer:

Re: Foutcode 25

Bericht door Echo Delta » wo jun 12, 2013 11:08 pm

Hmm, de storing is nu weer een aantal uit beeld. Ik zal inderdaad die stekkers eens nakijken! Bedankt!

Gerrit XX-L
Berichten: 1358
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 6:59 pm
Locatie: Zelhem

Re: Foutcode 25

Bericht door Gerrit XX-L » wo jun 12, 2013 11:18 pm

Echo Delta schreef:Hmm, de storing is nu weer een aantal uit beeld. Ik zal inderdaad die stekkers eens nakijken! Bedankt!
Dank je :D
Iedereen hoort wat hij begrijpt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten