synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)

Laat hier je modificatie's zien en/of beschrijf ze.
Gebruikersavatar
stanley
Berichten: 2356
Lid geworden op: za sep 09, 2006 9:02 am
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)

Bericht door stanley » zo mar 11, 2012 4:27 am

Motorpsycho schreef:Dat klopt niet Gerrit.

De klepspelling moet binnen de voorgeschreven toleranties staan. Als dit niet het geval is kan je, je motor nooit synchroon afstellen.
Weet je dit wel zeker? ik ben het met Gerrit eens en heb dit vaak gedaan.
stanley / BOC Bestuur / Technische zaken

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)

Bericht door Motorpsycho » zo mar 11, 2012 8:14 am

Je kan je gasklep schuiven wel synchroniseren. Maar het motorblok kan je niet synchroon afstellen als de klepspeling niet juist is. Dat is wat mij altijd verteld is.

Lijkt mij ook wel logische eigenlijk. Als de klep opening niet het zelfde is kan er nooit een zelfde hoeveelheid lucht-brandstof mengsel door heen of de werveling is anders waardoor de multi cilinder verbrandingsmotor niet synchroon loopt.
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Exxsupermoto
Berichten: 46
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 4:10 pm
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)

Bericht door Exxsupermoto » zo mar 11, 2012 9:40 pm

Sorry psycho,

Het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk. :(
Elke ongeflowde multi cilinder verbrandingsmotor heeft afwijkingen in de flow naar de cilinder toe.
Dat je kleppen er niet uit moeten rammelen zeg maar kan ik begrijpen.
Ik snap alleen nog steeds niet wat vacuum met flow heeft te maken, het is puur dat je carbs. gelijk staan open/dicht.
Ik wil absoluut niet vervelend klinken, maar iemand een concreet echt duidelijk antwoord??

By the way, gisteren eerste keer proefgereden na verbouwing. :P
Moet zeggen dat ook ik geen proefrit gemaakt heb bij aanschaf, klonk goed en stil ( zonder belasting) en het blijft toch Honda. :?
Zit wel een megadip in zeg, had ik niet verwacht, hij verstomt gewoon bij ca 4000-45000 rpm.
Ook hier is/zijn gouden tip(s) zeer welkom!! Of linkje naar de desbetreffende forum...

Ook punt van aandacht: 16-44 tandwielverhouding, en dat in combinatie met ca 10 kg gewicht reductie aan voorzijde geeft veel extra grondspeling :D ,
en laat ik daar nou net aardig in thuis zijn, maar wel zonder die dip graag, anders is het niet beheersbaar :!: :!: :!:

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)

Bericht door Motorpsycho » zo mar 11, 2012 9:54 pm

Stanley en ik hebben het er vandaag tijdens de ledenvergadering over gehad.
Ik heb het denk ik niet goed gelezen.

Je gaskleppen kan je idd altijd synchroniseren en daar heeft je klepspeling idd niks mee te maken.

My bad :oops:

De mega dip is idd een bekend probleem. Op ons forum valt meer dan genoeg info te vinden :wink:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Exxsupermoto
Berichten: 46
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 4:10 pm
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)

Bericht door Exxsupermoto » zo mar 11, 2012 10:05 pm

Allereerst mijn complimenten voor de totale activiteit op ROC forum. :-__
Ben niet zo'n forum eehh..ganger maar ben verbaasd verrast over de snelle reacties !!

Je verkeerde inschatting, kan gebeuren, sportieve reactie. :cheers:
Ben druk aan het speuren m.b.t. dipp probleem.
Alle hulp uiteraard van harte welkom.

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)

Bericht door Motorpsycho » zo mar 11, 2012 10:18 pm

Als je de dip echt goed weg wil hebben zit er maar 1 ding op. Dat ding op de dynobank en af laten stellen.

Om het helemaal goed te doen. Sport uitlaten, K&N filter sproeierset (carb) of powercomader (injec) en afstellen op de dynobank.

Op ons forum valt er meer dan genoeg info te vinden over de dip. FF de zoekfunctie gebruiken
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Exxsupermoto
Berichten: 46
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 4:10 pm
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)

Bericht door Exxsupermoto » di mar 13, 2012 12:04 pm

Gisterenavond (vannacht) XX weer uit elkaar gesloopt... :Q
Carbs eraf, bougies gecheckt op goede electrode afstand, had ze er namelijk nieuw ongecontroleerd ingezet..stonden goed volgens opgave.
Naar aanleiding van info op forum de sproeiers bekeken ( hadden een ultrasoonbad gehad) en zijn allen maat 142, dus geen verschillende maten. :wave:

Net proefrondje gemaakt en...niet goed. :roll:
Nog steeds een dip en van gas dicht naar in 1 keer gas open stottert hij gewoon.
Afspraak met Goes wordt dus gemaakt.

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)

Bericht door Ankertje » di mar 13, 2012 12:51 pm

Daar zal je een hoop plezier van hebben.

:]]]
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

carpontie
Berichten: 161
Lid geworden op: di jul 03, 2007 9:06 am
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)

Bericht door carpontie » di mar 13, 2012 4:48 pm

Van een bezoekje aan Ruud ga je geen spijt krijgen :]]

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)

Bericht door YO » di mar 13, 2012 4:54 pm

Ik lees helemaal niks over het luchtfilter?

Heb je die in je handen gehad of gezien?

Exxsupermoto
Berichten: 46
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 4:10 pm
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)

Bericht door Exxsupermoto » wo mar 14, 2012 12:34 am

Luchtfilter?? wasda??

Hahaha,, gekheid.
Luchtfilter is orgineel, nieuw en schoon.
Tuurlijk K&N filter kan beter zijn.
Maar mijn optiek is dat XX ook met normaal filter moet rijden.
Uitlaten zijn ook standaard en blijven ze ook, ook daar de mening is dat het standaard gewoon probleemloos moet accelereren.
Het eindschot ( K&N +open uitlaten) is voor mij niet bepalend, koppel en smeuigheid wel.

Nu is het waardeloos rijden, laag toeren goed, dan pruttelpruttel om vervolgens je schouders uit de kom te trekken....
En als gas vol open /dicht/ vol open gezet wordt weet XX het helemaal niet meer...hoop geproest.

Exxsupermoto
Berichten: 46
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 4:10 pm
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)

Bericht door Exxsupermoto » wo mar 14, 2012 12:36 am

Oh ja ook nog gelezen, vacuum.

getest en gechekt,benzinekraan werkt goed.

cock
Berichten: 146
Lid geworden op: vr apr 03, 2009 8:50 am
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)

Bericht door cock » wo mar 14, 2012 11:25 am

heb je de membraam in de benzine kraan al eens bekeken en gecontroleerd op scheuren

Exxsupermoto
Berichten: 46
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 4:10 pm
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)

Bericht door Exxsupermoto » ma mar 26, 2012 4:01 pm

18 April naar Goes voor de oplossing van het dipprobleem!!
Hoop echt dat er wat aan gedaan kan worden, geen rijden zo...

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)

Bericht door Ankertje » ma mar 26, 2012 5:20 pm

Reken er maar op dat het helemaal goed komt.
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)

Bericht door Motorpsycho » ma mar 26, 2012 9:13 pm

:^

Je gaat naar de beste tuner van NL en omstreken. Hij wordt niet voor niks dokter Fredriks genoemd :wink:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Gebruikersavatar
motorrijder_2000
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 2232
Lid geworden op: zo mei 31, 2009 5:52 pm
Locatie: Bosch en Duin
Contacteer:

Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)

Bericht door motorrijder_2000 » ma mar 26, 2012 10:21 pm

Motorpsycho schreef::^

Je gaat naar de beste tuner van NL en omstreken. Hij wordt niet voor niks dokter Fredriks genoemd :wink:
Sterker nog: "Te Wizzard of Goes" :mrgreen:
motorrijder_2000 / BOC Bestuur / Secretaris
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

stay on Two Wheels.

Exxsupermoto
Berichten: 46
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 4:10 pm
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)

Bericht door Exxsupermoto » wo apr 18, 2012 4:14 pm

Vandaag eindelijk naar Goes voor de Tovamitest.

Na de goedkeuring en complimenten over verbouwing van BB, de tweewieler op de testbank.
Bleek dat de BB behoorlijk arm stond, (had al zo'n vermoeden met wisselen van bougies, maar dat dit in zo'n rijgedrag resulteerde... :shock: )
ook vreemd was dat alle sproeiers van dezelfde maat waren (142)

Afijn, Tovami kit erin, andere naalden die meer tapered opbouwen en gelijk onderdruk (bij hoge toeren) voor blok gerealiseerd.

Resultaat: :-__

Motor pakt perfect op, dendert in één keer door en hikt, proest, en verslikt zich niet meer, dus nu tijd voor echt feest. :]]
Helaas begaf de spanningsregelaar het, dus daar nog even naar op zoek, iemand een tip??

Voor de liefhebber nog wat beeldmateriaal...

Afbeelding
Op de operatietafel

Afbeelding
Blijft mooi, zo'n tandwiel met vijspaak.... :~~


http://imageshack.us/clip/my-videos/51/f57l.mp4/
Even opwarmen.

http://imageshack.us/clip/my-videos/853/rjm.mp4/

Even even vollaan!

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)

Bericht door Motorpsycho » wo apr 18, 2012 6:26 pm

Das mooi en minder mooi, jammer van je spanningsregelaar.

Heb je wel een goede run kunnen doen na het afstellen, zodat je weet wat je fighter doet :?:

Je 2e filmpje werkt niet *-0
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Exxsupermoto
Berichten: 46
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 4:10 pm
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)

Bericht door Exxsupermoto » wo apr 18, 2012 7:30 pm

We hebben gewoon afgemaakt waar we mee bezig waren.
Zijn niet direct gestopt, en zagen het ook pas aan het eind.. :roll:

2e filmpje is waarschijnlijk te groot voor imageshack..
Zal hem wat inkorten een opnieuw posten.
Was juist het leukste filmpje.

by the way, Ruud vond het wel apart, Italiaans gekruist met Japans duurzaamheid...hahaha

Exxsupermoto
Berichten: 46
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 4:10 pm
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)

Bericht door Exxsupermoto » wo apr 18, 2012 8:05 pm


Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)

Bericht door Motorpsycho » wo apr 18, 2012 9:42 pm

Ruud kan dergelijke verbouwingen altijd wel waarderen, vind ie leuk :D

Hoeveel pk/nm kwam er nou uit als ik vragen mag :?:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Exxsupermoto
Berichten: 46
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 4:10 pm
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)

Bericht door Exxsupermoto » zo apr 22, 2012 10:53 am

Zal een foto plaatsen van uitdraai.

Zo goed als 154PK aan achterwiel, ca 120 NM, en top van 280km (theoretisch)
Let wel, in standaard setting, dus org uitlaat, en met 16-44 tandwielverhouding.
Luchtfilter is ook orgineel al maakt dat bijna niets uit.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten