Weet je dit wel zeker? ik ben het met Gerrit eens en heb dit vaak gedaan.Motorpsycho schreef:Dat klopt niet Gerrit.
De klepspelling moet binnen de voorgeschreven toleranties staan. Als dit niet het geval is kan je, je motor nooit synchroon afstellen.
synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)
- stanley
- Berichten: 2356
- Lid geworden op: za sep 09, 2006 9:02 am
- Locatie: alkmaar
- Contacteer:
Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)
stanley / BOC Bestuur / Technische zaken
-
- Berichten: 9801
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
- Contacteer:
Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)
Je kan je gasklep schuiven wel synchroniseren. Maar het motorblok kan je niet synchroon afstellen als de klepspeling niet juist is. Dat is wat mij altijd verteld is.
Lijkt mij ook wel logische eigenlijk. Als de klep opening niet het zelfde is kan er nooit een zelfde hoeveelheid lucht-brandstof mengsel door heen of de werveling is anders waardoor de multi cilinder verbrandingsmotor niet synchroon loopt.
Lijkt mij ook wel logische eigenlijk. Als de klep opening niet het zelfde is kan er nooit een zelfde hoeveelheid lucht-brandstof mengsel door heen of de werveling is anders waardoor de multi cilinder verbrandingsmotor niet synchroon loopt.
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: wo mar 07, 2012 4:10 pm
- Locatie: Noord-Brabant
- Contacteer:
Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)
Sorry psycho,
Het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk.
Elke ongeflowde multi cilinder verbrandingsmotor heeft afwijkingen in de flow naar de cilinder toe.
Dat je kleppen er niet uit moeten rammelen zeg maar kan ik begrijpen.
Ik snap alleen nog steeds niet wat vacuum met flow heeft te maken, het is puur dat je carbs. gelijk staan open/dicht.
Ik wil absoluut niet vervelend klinken, maar iemand een concreet echt duidelijk antwoord??
By the way, gisteren eerste keer proefgereden na verbouwing.
Moet zeggen dat ook ik geen proefrit gemaakt heb bij aanschaf, klonk goed en stil ( zonder belasting) en het blijft toch Honda.
Zit wel een megadip in zeg, had ik niet verwacht, hij verstomt gewoon bij ca 4000-45000 rpm.
Ook hier is/zijn gouden tip(s) zeer welkom!! Of linkje naar de desbetreffende forum...
Ook punt van aandacht: 16-44 tandwielverhouding, en dat in combinatie met ca 10 kg gewicht reductie aan voorzijde geeft veel extra grondspeling ,
en laat ik daar nou net aardig in thuis zijn, maar wel zonder die dip graag, anders is het niet beheersbaar
Het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk.
Elke ongeflowde multi cilinder verbrandingsmotor heeft afwijkingen in de flow naar de cilinder toe.
Dat je kleppen er niet uit moeten rammelen zeg maar kan ik begrijpen.
Ik snap alleen nog steeds niet wat vacuum met flow heeft te maken, het is puur dat je carbs. gelijk staan open/dicht.
Ik wil absoluut niet vervelend klinken, maar iemand een concreet echt duidelijk antwoord??
By the way, gisteren eerste keer proefgereden na verbouwing.
Moet zeggen dat ook ik geen proefrit gemaakt heb bij aanschaf, klonk goed en stil ( zonder belasting) en het blijft toch Honda.
Zit wel een megadip in zeg, had ik niet verwacht, hij verstomt gewoon bij ca 4000-45000 rpm.
Ook hier is/zijn gouden tip(s) zeer welkom!! Of linkje naar de desbetreffende forum...
Ook punt van aandacht: 16-44 tandwielverhouding, en dat in combinatie met ca 10 kg gewicht reductie aan voorzijde geeft veel extra grondspeling ,
en laat ik daar nou net aardig in thuis zijn, maar wel zonder die dip graag, anders is het niet beheersbaar
-
- Berichten: 9801
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
- Contacteer:
Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)
Stanley en ik hebben het er vandaag tijdens de ledenvergadering over gehad.
Ik heb het denk ik niet goed gelezen.
Je gaskleppen kan je idd altijd synchroniseren en daar heeft je klepspeling idd niks mee te maken.
My bad
De mega dip is idd een bekend probleem. Op ons forum valt meer dan genoeg info te vinden
Ik heb het denk ik niet goed gelezen.
Je gaskleppen kan je idd altijd synchroniseren en daar heeft je klepspeling idd niks mee te maken.
My bad
De mega dip is idd een bekend probleem. Op ons forum valt meer dan genoeg info te vinden
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: wo mar 07, 2012 4:10 pm
- Locatie: Noord-Brabant
- Contacteer:
Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)
Allereerst mijn complimenten voor de totale activiteit op ROC forum. :-__
Ben niet zo'n forum eehh..ganger maar ben verbaasd verrast over de snelle reacties !!
Je verkeerde inschatting, kan gebeuren, sportieve reactie.
Ben druk aan het speuren m.b.t. dipp probleem.
Alle hulp uiteraard van harte welkom.
Ben niet zo'n forum eehh..ganger maar ben verbaasd verrast over de snelle reacties !!
Je verkeerde inschatting, kan gebeuren, sportieve reactie.
Ben druk aan het speuren m.b.t. dipp probleem.
Alle hulp uiteraard van harte welkom.
-
- Berichten: 9801
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
- Contacteer:
Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)
Als je de dip echt goed weg wil hebben zit er maar 1 ding op. Dat ding op de dynobank en af laten stellen.
Om het helemaal goed te doen. Sport uitlaten, K&N filter sproeierset (carb) of powercomader (injec) en afstellen op de dynobank.
Op ons forum valt er meer dan genoeg info te vinden over de dip. FF de zoekfunctie gebruiken
Om het helemaal goed te doen. Sport uitlaten, K&N filter sproeierset (carb) of powercomader (injec) en afstellen op de dynobank.
Op ons forum valt er meer dan genoeg info te vinden over de dip. FF de zoekfunctie gebruiken
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: wo mar 07, 2012 4:10 pm
- Locatie: Noord-Brabant
- Contacteer:
Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)
Gisterenavond (vannacht) XX weer uit elkaar gesloopt...
Carbs eraf, bougies gecheckt op goede electrode afstand, had ze er namelijk nieuw ongecontroleerd ingezet..stonden goed volgens opgave.
Naar aanleiding van info op forum de sproeiers bekeken ( hadden een ultrasoonbad gehad) en zijn allen maat 142, dus geen verschillende maten.
Net proefrondje gemaakt en...niet goed.
Nog steeds een dip en van gas dicht naar in 1 keer gas open stottert hij gewoon.
Afspraak met Goes wordt dus gemaakt.
Carbs eraf, bougies gecheckt op goede electrode afstand, had ze er namelijk nieuw ongecontroleerd ingezet..stonden goed volgens opgave.
Naar aanleiding van info op forum de sproeiers bekeken ( hadden een ultrasoonbad gehad) en zijn allen maat 142, dus geen verschillende maten.
Net proefrondje gemaakt en...niet goed.
Nog steeds een dip en van gas dicht naar in 1 keer gas open stottert hij gewoon.
Afspraak met Goes wordt dus gemaakt.
-
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
- Locatie: The Netherlands.
- Contacteer:
Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)
Daar zal je een hoop plezier van hebben.
]]
]]
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....
Kayak.
Kayak.
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 9:06 am
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)
Van een bezoekje aan Ruud ga je geen spijt krijgen ]
- YO
- Berichten: 6931
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
- Locatie: Doetinchem.
- Contacteer:
Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)
Ik lees helemaal niks over het luchtfilter?
Heb je die in je handen gehad of gezien?
Heb je die in je handen gehad of gezien?
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: wo mar 07, 2012 4:10 pm
- Locatie: Noord-Brabant
- Contacteer:
Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)
Luchtfilter?? wasda??
Hahaha,, gekheid.
Luchtfilter is orgineel, nieuw en schoon.
Tuurlijk K&N filter kan beter zijn.
Maar mijn optiek is dat XX ook met normaal filter moet rijden.
Uitlaten zijn ook standaard en blijven ze ook, ook daar de mening is dat het standaard gewoon probleemloos moet accelereren.
Het eindschot ( K&N +open uitlaten) is voor mij niet bepalend, koppel en smeuigheid wel.
Nu is het waardeloos rijden, laag toeren goed, dan pruttelpruttel om vervolgens je schouders uit de kom te trekken....
En als gas vol open /dicht/ vol open gezet wordt weet XX het helemaal niet meer...hoop geproest.
Hahaha,, gekheid.
Luchtfilter is orgineel, nieuw en schoon.
Tuurlijk K&N filter kan beter zijn.
Maar mijn optiek is dat XX ook met normaal filter moet rijden.
Uitlaten zijn ook standaard en blijven ze ook, ook daar de mening is dat het standaard gewoon probleemloos moet accelereren.
Het eindschot ( K&N +open uitlaten) is voor mij niet bepalend, koppel en smeuigheid wel.
Nu is het waardeloos rijden, laag toeren goed, dan pruttelpruttel om vervolgens je schouders uit de kom te trekken....
En als gas vol open /dicht/ vol open gezet wordt weet XX het helemaal niet meer...hoop geproest.
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: wo mar 07, 2012 4:10 pm
- Locatie: Noord-Brabant
- Contacteer:
Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)
Oh ja ook nog gelezen, vacuum.
getest en gechekt,benzinekraan werkt goed.
getest en gechekt,benzinekraan werkt goed.
-
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr apr 03, 2009 8:50 am
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)
heb je de membraam in de benzine kraan al eens bekeken en gecontroleerd op scheuren
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: wo mar 07, 2012 4:10 pm
- Locatie: Noord-Brabant
- Contacteer:
Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)
18 April naar Goes voor de oplossing van het dipprobleem!!
Hoop echt dat er wat aan gedaan kan worden, geen rijden zo...
Hoop echt dat er wat aan gedaan kan worden, geen rijden zo...
-
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
- Locatie: The Netherlands.
- Contacteer:
Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)
Reken er maar op dat het helemaal goed komt.
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....
Kayak.
Kayak.
-
- Berichten: 9801
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
- Contacteer:
Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)
Je gaat naar de beste tuner van NL en omstreken. Hij wordt niet voor niks dokter Fredriks genoemd
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
- motorrijder_2000
- BOC Bestuur
- Berichten: 2232
- Lid geworden op: zo mei 31, 2009 5:52 pm
- Locatie: Bosch en Duin
- Contacteer:
Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)
Sterker nog: "Te Wizzard of Goes"Motorpsycho schreef:
Je gaat naar de beste tuner van NL en omstreken. Hij wordt niet voor niks dokter Fredriks genoemd
motorrijder_2000 / BOC Bestuur / Secretaris
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk
stay on Two Wheels.
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk
stay on Two Wheels.
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: wo mar 07, 2012 4:10 pm
- Locatie: Noord-Brabant
- Contacteer:
Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)
Vandaag eindelijk naar Goes voor de Tovamitest.
Na de goedkeuring en complimenten over verbouwing van BB, de tweewieler op de testbank.
Bleek dat de BB behoorlijk arm stond, (had al zo'n vermoeden met wisselen van bougies, maar dat dit in zo'n rijgedrag resulteerde... )
ook vreemd was dat alle sproeiers van dezelfde maat waren (142)
Afijn, Tovami kit erin, andere naalden die meer tapered opbouwen en gelijk onderdruk (bij hoge toeren) voor blok gerealiseerd.
Resultaat: :-__
Motor pakt perfect op, dendert in één keer door en hikt, proest, en verslikt zich niet meer, dus nu tijd voor echt feest. ]
Helaas begaf de spanningsregelaar het, dus daar nog even naar op zoek, iemand een tip??
Voor de liefhebber nog wat beeldmateriaal...
Op de operatietafel
Blijft mooi, zo'n tandwiel met vijspaak....
http://imageshack.us/clip/my-videos/51/f57l.mp4/
Even opwarmen.
http://imageshack.us/clip/my-videos/853/rjm.mp4/
Even even vollaan!
Na de goedkeuring en complimenten over verbouwing van BB, de tweewieler op de testbank.
Bleek dat de BB behoorlijk arm stond, (had al zo'n vermoeden met wisselen van bougies, maar dat dit in zo'n rijgedrag resulteerde... )
ook vreemd was dat alle sproeiers van dezelfde maat waren (142)
Afijn, Tovami kit erin, andere naalden die meer tapered opbouwen en gelijk onderdruk (bij hoge toeren) voor blok gerealiseerd.
Resultaat: :-__
Motor pakt perfect op, dendert in één keer door en hikt, proest, en verslikt zich niet meer, dus nu tijd voor echt feest. ]
Helaas begaf de spanningsregelaar het, dus daar nog even naar op zoek, iemand een tip??
Voor de liefhebber nog wat beeldmateriaal...
Op de operatietafel
Blijft mooi, zo'n tandwiel met vijspaak....
http://imageshack.us/clip/my-videos/51/f57l.mp4/
Even opwarmen.
http://imageshack.us/clip/my-videos/853/rjm.mp4/
Even even vollaan!
-
- Berichten: 9801
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
- Contacteer:
Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)
Das mooi en minder mooi, jammer van je spanningsregelaar.
Heb je wel een goede run kunnen doen na het afstellen, zodat je weet wat je fighter doet
Je 2e filmpje werkt niet
Heb je wel een goede run kunnen doen na het afstellen, zodat je weet wat je fighter doet
Je 2e filmpje werkt niet
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: wo mar 07, 2012 4:10 pm
- Locatie: Noord-Brabant
- Contacteer:
Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)
We hebben gewoon afgemaakt waar we mee bezig waren.
Zijn niet direct gestopt, en zagen het ook pas aan het eind..
2e filmpje is waarschijnlijk te groot voor imageshack..
Zal hem wat inkorten een opnieuw posten.
Was juist het leukste filmpje.
by the way, Ruud vond het wel apart, Italiaans gekruist met Japans duurzaamheid...hahaha
Zijn niet direct gestopt, en zagen het ook pas aan het eind..
2e filmpje is waarschijnlijk te groot voor imageshack..
Zal hem wat inkorten een opnieuw posten.
Was juist het leukste filmpje.
by the way, Ruud vond het wel apart, Italiaans gekruist met Japans duurzaamheid...hahaha
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: wo mar 07, 2012 4:10 pm
- Locatie: Noord-Brabant
- Contacteer:
-
- Berichten: 9801
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
- Contacteer:
Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)
Ruud kan dergelijke verbouwingen altijd wel waarderen, vind ie leuk
Hoeveel pk/nm kwam er nou uit als ik vragen mag
Hoeveel pk/nm kwam er nou uit als ik vragen mag
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: wo mar 07, 2012 4:10 pm
- Locatie: Noord-Brabant
- Contacteer:
Re: synchroniseren van je BB?? (carburateur versie)
Zal een foto plaatsen van uitdraai.
Zo goed als 154PK aan achterwiel, ca 120 NM, en top van 280km (theoretisch)
Let wel, in standaard setting, dus org uitlaat, en met 16-44 tandwielverhouding.
Luchtfilter is ook orgineel al maakt dat bijna niets uit.
Zo goed als 154PK aan achterwiel, ca 120 NM, en top van 280km (theoretisch)
Let wel, in standaard setting, dus org uitlaat, en met 16-44 tandwielverhouding.
Luchtfilter is ook orgineel al maakt dat bijna niets uit.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten