IK HEB WAT NIEUWS GETEST VOOR AFS

Laat hier je modificatie's zien en/of beschrijf ze.
Plaats reactie
MMZ
Berichten: 1205
Lid geworden op: zo mei 28, 2006 8:52 am
Locatie: Alkmaar (Holland)
Contacteer:

IK HEB WAT NIEUWS GETEST VOOR AFS

Bericht door MMZ » vr okt 26, 2007 1:29 pm

TJA...................wat dan ??? LEES DAN HIER VERDER :arrow:

Frank heeft mij 2 weken terug benaderd of ik voor hem een nieuw merk voetsteunverlagers wilde testen.
Hij vroeg dit:a) omdat ik redelijk lang ben (192 cm. zonder laarzen en helm) en
B) omdat ik redelijk wat km's maak.


Op dit moment heb ik zo'n 1500 km gereden en ik moet zeggen dat ze me bevallen. Ik moet eerlijk bekennen, de meeste van jullie weten het: ik bezit een Bagster zadel, waardoor ik al comfortabeler zit dan met een origineel BB zadel.
Mijn bevindingen zijn:
- algehele zit is relaxter (net als bij een Beemer) :oops: ,
- mijn benen/knieën zitten beter (minder knellen),
- goedkoper dan een Bagster zadel (ca. 10% van wat een Bagster kost),
- bij de smalle steppies past het direct,
- bij brede steppies, dien je een gietrandje weg te vijlen (2 X 3 min. werk)
- montage na 2 kleine aanpassingen aan de verlagers binnen 20 minuten,
- 1 van de gaten 1 mm opboren en de veer opspannen/bijbuigen,
- degelijk materiaal en originele steppies blijven behouden,
- nauwelijk verschil zichtbaar en
- voor diegene die niet hun slijtnokken aan de grond krijgen, lukt dat nu wel. :!: :twisted: :!: Bij montage wordt overigens geadviseerd deze nokken eraf te schroeven.

Nou hoor ik een aantal mensen zeggen: geen nadelen ??
JA er zijn een paar nadelen:
1) je versnellingspook moet je verzetten, anders moet je je voet wel erg omhoog doen (het verstellen is ca. 15 min. werk),
2) mensen met heel kleine voeten, zouden met t puntje van de tenen moeten schakelen,
3) je rempedaal moet je ook verlagen. Ik ben een enorme pietlut en ik kan 'm net niet laag genoeg afstellen. Ik ben aan het kijken of ik dit nog kan veranderen (Frank kijkt ook e.e.a. nog na) Maar het overgrote deel van ons zal hier geen problemen mee hebben.

De steppies komen dus 2 cm. lager dan origineel en 2 cm. meer naar achteren te staan. (zie foto's)

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

foto's met de maatvoering komen nog.

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Bericht door Frank Switser » vr okt 26, 2007 2:18 pm

De sets gaan 45 Euro kosten, en zijn naar schatting vanaf eind volgende week uit voorraad leverbaar. Ik heb 20 sets besteld.....
De oplossing is het inkorten van de schroefdraad die de remcilinder bedient. Een klusje van 1 minuut met de dremel....

In de USA zijn er al enkele honderden sets verkocht, en veel Buell-steps gebruikers zijn hier naar overgestapt.

Bij goede montage zijn er geen nadelen (behalve dat het wat tijd en geld kost), maar alleen voordelen. Ik heb zelf twee hele dure (meer dan 400 Euro) verstelbare sets voetsteunen met rem/schakelsysteem. Vrijwel alle voordelen die ik daarmee heb zijn met deze setjes ook te behalen.....

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door Ti-BB » vr okt 26, 2007 2:27 pm

Frank Switser schreef:In de USA zijn er al enkele honderden sets verkocht, en veel Buell-steps gebruikers zijn hier naar overgestapt.

Bij goede montage zijn er geen nadelen
Frank, bedankt voor het meedenken met de langeren onder de BB bezitters.

Zoals je waarschijnlijk weet ben ik een zeer tevreden Buell-step gebruiker. Weet je toevallig waarom de Buell-step gebruikers zijn overgestapt? M.a.w. wat zijn de voordelen van deze steps?

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Bericht door Frank Switser » vr okt 26, 2007 4:26 pm

Ti-BB schreef:
Frank Switser schreef:In de USA zijn er al enkele honderden sets verkocht, en veel Buell-steps gebruikers zijn hier naar overgestapt.

Bij goede montage zijn er geen nadelen
Frank, bedankt voor het meedenken met de langeren onder de BB bezitters.

Zoals je waarschijnlijk weet ben ik een zeer tevreden Buell-step gebruiker. Weet je toevallig waarom de Buell-step gebruikers zijn overgestapt? M.a.w. wat zijn de voordelen van deze steps?
Originele look, en steviger zijn de redenen die ze opgeven. In de hoogte maakt het niet veel uit.
Daarnaast schijnt de trillingsdemping van de originele steps beter te zijn.

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door Ti-BB » vr okt 26, 2007 4:50 pm

Oké tnx. Qua demping kan ik me voorstellen dat het rubber minder trillingen doorgeeft dan het aluminium van de Buell-step.

Aan de andere kan heb ik geen last van trillingen, dus loont het zich voor mij niet om opnieuw in de buidel te tasten. (al is dit maar een klein bedrag)

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » vr okt 26, 2007 5:22 pm

Als er geen goede oplossing komt voor het rem pendaal. Hoeft al die poespas van mij niet :n Blijf dan liever met de orginele rijden. Ik gebruik de achter rem regelmatig. Dus die MOET op de goede plaats zitten. Dan komt er nog bij dat ik dan praktische elke bocht de step aan de grond rij.

Mijn conclusie: Leuk voor de gene die nooit echt door de bocht gaan :+
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Bericht door Ankertje » vr okt 26, 2007 5:57 pm

Minder eten helpt ook. Zitten je te lange benen minder in de weg bij je buik.
Gelukkig heb ik korte beentjes.
:wink:

Leuke oplossing als je de voeten op de goede manier op je stepjes zet in de bocht. Doe je dat niet dan heb je kans op een gebroken teen of erger.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Dirko
Berichten: 1946
Lid geworden op: zo mei 28, 2006 8:44 pm
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Dirko » vr okt 26, 2007 6:10 pm

Zal allemaal wel hendig zijn voor langere mensen met zwakke gewrichten botten etc , Maar persoonlijk vindt ik het geen gezicht en komt het er dus ook niet op ik srek me stelten wel wat vaker , of ik ga nog wat vaker boven op me steppies staan, hebben de automobilisten ook weer wat te kijken :lol: :lol:
Een Wheely overkomt je!!!!!............ Toch

Het kan altijd harder!!

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door Ti-BB » vr okt 26, 2007 7:54 pm

Motorpsycho schreef:Als er geen goede oplossing komt voor het rem pendaal. Hoeft al die poespas van mij niet :n Blijf dan liever met de orginele rijden. Ik gebruik de achter rem regelmatig. Dus die MOET op de goede plaats zitten. Dan komt er nog bij dat ik dan praktische elke bocht de step aan de grond rij.

Mijn conclusie: Leuk voor de gene die nooit echt door de bocht gaan :+
Het hogere rempedaal is idd ff wennen, maar na een paar weken merk je er weinig meer van. In het begin (Noorwegen) hoorde ik wel van achterrijders dat mijn remlicht vaak oplichtte. Later bleek ik regelmatig per ongeluk de hogere rem iets in te trappen. :oops: De voeten op de goede manier op de steppies houden is dus wel aan te raden, en hierdoor voorkom je ook dat ze tussen de weg en de kuip knellen.

Qua grondspeling kan ik zeggen dat de (verlaagde) Buell steps minder snel aan de grond zitten dan de originele voetsteunen. (zonder verlagers). De de slijtnokken zijn nl. korter en ze staan onder een andere hoek.

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Bericht door Frank Switser » vr okt 26, 2007 9:13 pm

Motorpsycho schreef:Als er geen goede oplossing komt voor het rem pendaal. Hoeft al die poespas van mij niet :n Blijf dan liever met de orginele rijden. Ik gebruik de achter rem regelmatig. Dus die MOET op de goede plaats zitten. Dan komt er nog bij dat ik dan praktische elke bocht de step aan de grond rij.

Mijn conclusie: Leuk voor de gene die nooit echt door de bocht gaan :+
Er is dus een oplossing voor het verlagen van de rem, en je hebt meer grondspeling met deze stepjes dan bij de originele plaatsing met slijtboutjes. Volgens Stefan rij je van alles aan de grond zonder dat de voetsteuntjes de bodem raken.....
M.a.w.: je conclusie klopt niet..... :D

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Bericht door Ankertje » vr okt 26, 2007 9:21 pm

[quote="Frank Switser] en je hebt meer grondspeling met deze stepjes dan bij de originele plaatsing met slijtboutjes. Volgens Stefan rij je van alles aan de grond zonder dat de voetsteuntjes de bodem raken.....
:D[/quote]


Rare conclusie.

De originele slijtboutjes zitten er om je te vertellen dat als je even verder gaat je alles aan de grond gaat rijden. Je kuip bijvoorbeeld.

Je moet het risico maar willen lopen :? :shock:

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » vr okt 26, 2007 10:07 pm

Frank Switser schreef: Er is dus een oplossing voor het verlagen van de rem, en je hebt meer grondspeling met deze stepjes dan bij de originele plaatsing met slijtboutjes. Volgens Stefan rij je van alles aan de grond zonder dat de voetsteuntjes de bodem raken.....
M.a.w.: je conclusie klopt niet..... :D
Jij doelt dan op deze oplossing :arrow:
Frank Switser schreef: De oplossing is het inkorten van de schroefdraad die de remcilinder bedient. Een klusje van 1 minuut met de dremel....
Noem jij de dremel er in zetten een oplossing :shock: Ik houd er niet van om orginele onderdelen te vern**ken. Dus ik noem dat geen goede oplossing.

En hoe kan je nou met verlaagde steps voldoende grond speling hebben :W Tja zonder slijtboutjes. Ook geen goede oplossing dus. Die slijt boutjes zitten er niet voor niks. Die hebben een belangrijke functie. o.a. Om aantegeven dat je de motor niet nog platter de bocht in moet drukken omdat het anders echt goed mis gaat :wink:

Maar goed als iemand het wil proberen prima maar ik niet. Ik vind het een opeenstapeling van gepruts en zeker geen goede oplossing.
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

ReeF
Berichten: 5848
Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
Locatie: Schoten - Belgium
Contacteer:

Bericht door ReeF » vr okt 26, 2007 10:38 pm

Ik heb de Buell steppies, en ik vindt dit een erg mooie en nette oplossing.

2 opmerkingen:

- Ik denk dat doordat je steps ook verder naar achter zitten je later de grond raakt, althans ik moet echt mijn best doen om de steps aan de grond te krijgen. Daarbij is het wel zo dat de slijtnokken op de Buell steps onder een grotere hoek staan.

- Ik ben wel geinteresseerd in die schroefdraad rempedaal oplossing Frank, komt daarvan nog een how-to ?

Leg maar een setje voor mij appart !
Proud member of the Adventure Chaptor

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Bericht door Frank Switser » za okt 27, 2007 8:56 am

Motorpsycho schreef:
Frank Switser schreef: Er is dus een oplossing voor het verlagen van de rem, en je hebt meer grondspeling met deze stepjes dan bij de originele plaatsing met slijtboutjes. Volgens Stefan rij je van alles aan de grond zonder dat de voetsteuntjes de bodem raken.....
M.a.w.: je conclusie klopt niet..... :D
Jij doelt dan op deze oplossing :arrow:
Frank Switser schreef: De oplossing is het inkorten van de schroefdraad die de remcilinder bedient. Een klusje van 1 minuut met de dremel....
Noem jij de dremel er in zetten een oplossing :shock: Ik houd er niet van om orginele onderdelen te vern**ken. Dus ik noem dat geen goede oplossing.

En hoe kan je nou met verlaagde steps voldoende grond speling hebben :W Tja zonder slijtboutjes. Ook geen goede oplossing dus. Die slijt boutjes zitten er niet voor niks. Die hebben een belangrijke functie. o.a. Om aantegeven dat je de motor niet nog platter de bocht in moet drukken omdat het anders echt goed mis gaat :wink:

Maar goed als iemand het wil proberen prima maar ik niet. Ik vind het een opeenstapeling van gepruts en zeker geen goede oplossing.
Dat is jouw goed recht. Echter, gepruts is het zeker niet... Het is een technisch mooie oplossing die voor meer comfort zorgt. Wil jij zeggen dat je nog nooit een schroefdraadje hebt aangepast? Bovendien praten we over een goedkoop schroefdraadje. Je kan altijd terug naar origineel....

Als je de functie van de slijtboutjes wilt behouden is dat geen probleem. Je kan er namelijk ook gewoon kortere indraaien, en dan is dat probleem ook over (een probleem dat trouwens geen probleem is voor de meesten, die komen namelijk bij lange na niet zo plat door de bocht). De meeste BB's die ik hier binnen krijg hebben net aan de slijtboutjes geraakt, en degenen die wel veel platter door de bocht gaan hebben er al kortere boutjes onder zitten (en anders zijn ze wel kort geworden).

Ikzelf heb vaste voetsteuntjes die niet kunnen opklappen, en die ook de grond niet raken. Bij mij is de kuip het eerste dat de grond raakt, maar dan moet je het wel heel erg gek maken....

Voor de mensen die wel interesse hebben: je mag ze gratis proberen voordat je tot aanschaf overgaat.

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » za okt 27, 2007 9:07 am

Het mag duidelijk zijn dat we van meening verschillen :D

Ik wens je veel suc6 met de verkoop Frank. Mede omdat het voor de meeste wel een goede oplossing is. Ik ben misschien wel te pietje precies :+
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Bericht door Frank Switser » za okt 27, 2007 10:11 am

Motorpsycho schreef:Het mag duidelijk zijn dat we van meening verschillen :D

Ik wens je veel suc6 met de verkoop Frank. Mede omdat het voor de meeste wel een goede oplossing is. Ik ben misschien wel te pietje precies :+
Dan zijn we het eens dat we het oneens zijn.... :lol:

MMZ
Berichten: 1205
Lid geworden op: zo mei 28, 2006 8:52 am
Locatie: Alkmaar (Holland)
Contacteer:

Bericht door MMZ » za okt 27, 2007 11:11 am

Ehhhhhhhhhhhhh mannuh..................

Voor mijn werk rij op motoren waarvan ik de slijtbouten tot op het rubber ( :!: ) heb weggereden.

Frank kan dit beamen. Ik wil wel 'n foto er van maken.
Zowel links als rechts. Zijn ze 'op'.

De slijtnokken zitten er alleen op om ervoor te zorgen (aan te geven) wanneer je op het einde (kantje) van je voorband komt.

Ik ken maar héél weinig mensen die dat doen.

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Bericht door Evelakes » za okt 27, 2007 9:45 pm

Net als Miep, Reefer en TiBB kunnen bevestigen gaat het om de comfort.
De Buell steps en deze modificatie die Frank AFS aanbiedt is dan ook zeer
aan te bevelen aan BB rijders die toch hinder/irritatie ondervinden met
de hoek waaronder benen tegen het kuipwerk aan liggen. Deze hoek
geeft toch een meer relaxte houding, waarbij je vooral op langere ritten
het voordeel zult kunnen bevestigen.
En wat betreft de bochten/hellingshoek heb ik nog geen hinder kunnen
ondervinden, maar ja ik hoef ook niet met mijn tong het wegdek te raken :lol:

BB-Rob
Berichten: 250
Lid geworden op: do jul 12, 2007 11:09 am
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door BB-Rob » za okt 27, 2007 11:08 pm

Laat ik nou net een paar weken geleden die Buell stepjes gemonteerd hebben (die bevallen trouwens prima).
Als ik de foto's van deze nieuwe oplossing bekijk dan staan de stepjes wel een stuk verder van de motor af.

KleinDuimpje
Berichten: 254
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 9:21 pm
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: IK HEB WAT NIEUWS GETEST VOOR AFS

Bericht door KleinDuimpje » zo jun 13, 2010 5:59 pm

Is deze verlaging ook toe te passen bij de passagier? Mijn vriendin heeft nogal snel last van der knieen van het gebogen zitten?

Of zijn der andere oplossingen (hoger zadel?) zodat ze haar knieen minder hoeft de buigen?

Gr Kevin
Carpe Diem......

Blackbird024
Berichten: 906
Lid geworden op: ma jul 02, 2007 4:14 pm
Locatie: Beverwijk

Re: IK HEB WAT NIEUWS GETEST VOOR AFS

Bericht door Blackbird024 » zo jun 13, 2010 7:21 pm

Frank (AFS )kan hier niet meer meelezen/reageren.
Om het aan hem te vragen kan je hem via bovenstaande link of via de eerste weblink in mijn onderschrift contacten.
Blackbird024 a.k.a. Sander

This is your time and it feels normal to you, but really, there is no normal. There's only change and resistance to it and then more change.
Meryl Streep (1949 - ), Barnard Commencement Speech, 2010

Gerrit XX-L
Berichten: 1358
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 6:59 pm
Locatie: Zelhem

Re: IK HEB WAT NIEUWS GETEST VOOR AFS

Bericht door Gerrit XX-L » zo jun 13, 2010 9:52 pm

kevin-cbr1100xx schreef:Is deze verlaging ook toe te passen bij de passagier? Mijn vriendin heeft nogal snel last van der knieen van het gebogen zitten?

Of zijn der andere oplossingen (hoger zadel?) zodat ze haar knieen minder hoeft de buigen?

Gr Kevin
Ik heb in Hollandseveld (K&K) eens gezien

Dat een Blackbird rijder de voetsteunen links en rechts verlengt had met een +- 8 cm.

Hij had enkel wel dat hij door de bochten heen ging, dat de voet steunen wel eens aan de grond komen,
maar het weegt niet op tegen het comfort voor de duo passagier. :!:

Gr Gerrit xx-l
Iedereen hoort wat hij begrijpt.

BB-Rob
Berichten: 250
Lid geworden op: do jul 12, 2007 11:09 am
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: IK HEB WAT NIEUWS GETEST VOOR AFS

Bericht door BB-Rob » ma jun 14, 2010 12:14 pm

Gerrit XX-L schreef:
kevin-cbr1100xx schreef:Is deze verlaging ook toe te passen bij de passagier? Mijn vriendin heeft nogal snel last van der knieen van het gebogen zitten?

Of zijn der andere oplossingen (hoger zadel?) zodat ze haar knieen minder hoeft de buigen?

Gr Kevin
Ik heb in Hollandseveld (K&K) eens gezien

Dat een Blackbird rijder de voetsteunen links en rechts verlengt had met een +- 8 cm.

Hij had enkel wel dat hij door de bochten heen ging, dat de voet steunen wel eens aan de grond komen,
maar het weegt niet op tegen het comfort voor de duo passagier. :!:

Gr Gerrit xx-l

Had diegene de uitlaten lager hangen dan of zo, want anders lukt dat toch niet, of had ie ze 8 cm verder naar voren staan i.p.v. lager?

Gerrit XX-L
Berichten: 1358
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 6:59 pm
Locatie: Zelhem

Re: IK HEB WAT NIEUWS GETEST VOOR AFS

Bericht door Gerrit XX-L » ma jun 14, 2010 1:23 pm

Hij had ze aan de normale voetsteunen aan gelast.
Dus de duo zette de voeten naast de rijder neer.

Mooi is wat anders :!: maar het werkt natuurlijk wel :!: zeker bij lange ritten :D

Gr Gerrit xx-l
Iedereen hoort wat hij begrijpt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten