IK HEB WAT NIEUWS GETEST VOOR AFS
-
- Berichten: 1205
- Lid geworden op: zo mei 28, 2006 8:52 am
- Locatie: Alkmaar (Holland)
- Contacteer:
IK HEB WAT NIEUWS GETEST VOOR AFS
TJA...................wat dan ??? LEES DAN HIER VERDER
Frank heeft mij 2 weken terug benaderd of ik voor hem een nieuw merk voetsteunverlagers wilde testen.
Hij vroeg dit:a) omdat ik redelijk lang ben (192 cm. zonder laarzen en helm) en
B) omdat ik redelijk wat km's maak.
Op dit moment heb ik zo'n 1500 km gereden en ik moet zeggen dat ze me bevallen. Ik moet eerlijk bekennen, de meeste van jullie weten het: ik bezit een Bagster zadel, waardoor ik al comfortabeler zit dan met een origineel BB zadel.
Mijn bevindingen zijn:
- algehele zit is relaxter (net als bij een Beemer) ,
- mijn benen/knieën zitten beter (minder knellen),
- goedkoper dan een Bagster zadel (ca. 10% van wat een Bagster kost),
- bij de smalle steppies past het direct,
- bij brede steppies, dien je een gietrandje weg te vijlen (2 X 3 min. werk)
- montage na 2 kleine aanpassingen aan de verlagers binnen 20 minuten,
- 1 van de gaten 1 mm opboren en de veer opspannen/bijbuigen,
- degelijk materiaal en originele steppies blijven behouden,
- nauwelijk verschil zichtbaar en
- voor diegene die niet hun slijtnokken aan de grond krijgen, lukt dat nu wel. Bij montage wordt overigens geadviseerd deze nokken eraf te schroeven.
Nou hoor ik een aantal mensen zeggen: geen nadelen ??
JA er zijn een paar nadelen:
1) je versnellingspook moet je verzetten, anders moet je je voet wel erg omhoog doen (het verstellen is ca. 15 min. werk),
2) mensen met heel kleine voeten, zouden met t puntje van de tenen moeten schakelen,
3) je rempedaal moet je ook verlagen. Ik ben een enorme pietlut en ik kan 'm net niet laag genoeg afstellen. Ik ben aan het kijken of ik dit nog kan veranderen (Frank kijkt ook e.e.a. nog na) Maar het overgrote deel van ons zal hier geen problemen mee hebben.
De steppies komen dus 2 cm. lager dan origineel en 2 cm. meer naar achteren te staan. (zie foto's)
foto's met de maatvoering komen nog.
Frank heeft mij 2 weken terug benaderd of ik voor hem een nieuw merk voetsteunverlagers wilde testen.
Hij vroeg dit:a) omdat ik redelijk lang ben (192 cm. zonder laarzen en helm) en
B) omdat ik redelijk wat km's maak.
Op dit moment heb ik zo'n 1500 km gereden en ik moet zeggen dat ze me bevallen. Ik moet eerlijk bekennen, de meeste van jullie weten het: ik bezit een Bagster zadel, waardoor ik al comfortabeler zit dan met een origineel BB zadel.
Mijn bevindingen zijn:
- algehele zit is relaxter (net als bij een Beemer) ,
- mijn benen/knieën zitten beter (minder knellen),
- goedkoper dan een Bagster zadel (ca. 10% van wat een Bagster kost),
- bij de smalle steppies past het direct,
- bij brede steppies, dien je een gietrandje weg te vijlen (2 X 3 min. werk)
- montage na 2 kleine aanpassingen aan de verlagers binnen 20 minuten,
- 1 van de gaten 1 mm opboren en de veer opspannen/bijbuigen,
- degelijk materiaal en originele steppies blijven behouden,
- nauwelijk verschil zichtbaar en
- voor diegene die niet hun slijtnokken aan de grond krijgen, lukt dat nu wel. Bij montage wordt overigens geadviseerd deze nokken eraf te schroeven.
Nou hoor ik een aantal mensen zeggen: geen nadelen ??
JA er zijn een paar nadelen:
1) je versnellingspook moet je verzetten, anders moet je je voet wel erg omhoog doen (het verstellen is ca. 15 min. werk),
2) mensen met heel kleine voeten, zouden met t puntje van de tenen moeten schakelen,
3) je rempedaal moet je ook verlagen. Ik ben een enorme pietlut en ik kan 'm net niet laag genoeg afstellen. Ik ben aan het kijken of ik dit nog kan veranderen (Frank kijkt ook e.e.a. nog na) Maar het overgrote deel van ons zal hier geen problemen mee hebben.
De steppies komen dus 2 cm. lager dan origineel en 2 cm. meer naar achteren te staan. (zie foto's)
foto's met de maatvoering komen nog.
-
- Berichten: 0
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
- Locatie: Landsmeer
De sets gaan 45 Euro kosten, en zijn naar schatting vanaf eind volgende week uit voorraad leverbaar. Ik heb 20 sets besteld.....
De oplossing is het inkorten van de schroefdraad die de remcilinder bedient. Een klusje van 1 minuut met de dremel....
In de USA zijn er al enkele honderden sets verkocht, en veel Buell-steps gebruikers zijn hier naar overgestapt.
Bij goede montage zijn er geen nadelen (behalve dat het wat tijd en geld kost), maar alleen voordelen. Ik heb zelf twee hele dure (meer dan 400 Euro) verstelbare sets voetsteunen met rem/schakelsysteem. Vrijwel alle voordelen die ik daarmee heb zijn met deze setjes ook te behalen.....
De oplossing is het inkorten van de schroefdraad die de remcilinder bedient. Een klusje van 1 minuut met de dremel....
In de USA zijn er al enkele honderden sets verkocht, en veel Buell-steps gebruikers zijn hier naar overgestapt.
Bij goede montage zijn er geen nadelen (behalve dat het wat tijd en geld kost), maar alleen voordelen. Ik heb zelf twee hele dure (meer dan 400 Euro) verstelbare sets voetsteunen met rem/schakelsysteem. Vrijwel alle voordelen die ik daarmee heb zijn met deze setjes ook te behalen.....
- Ti-BB
- Berichten: 1771
- Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
- Locatie: Zeddam
- Contacteer:
Frank, bedankt voor het meedenken met de langeren onder de BB bezitters.Frank Switser schreef:In de USA zijn er al enkele honderden sets verkocht, en veel Buell-steps gebruikers zijn hier naar overgestapt.
Bij goede montage zijn er geen nadelen
Zoals je waarschijnlijk weet ben ik een zeer tevreden Buell-step gebruiker. Weet je toevallig waarom de Buell-step gebruikers zijn overgestapt? M.a.w. wat zijn de voordelen van deze steps?
-
- Berichten: 0
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
- Locatie: Landsmeer
Originele look, en steviger zijn de redenen die ze opgeven. In de hoogte maakt het niet veel uit.Ti-BB schreef:Frank, bedankt voor het meedenken met de langeren onder de BB bezitters.Frank Switser schreef:In de USA zijn er al enkele honderden sets verkocht, en veel Buell-steps gebruikers zijn hier naar overgestapt.
Bij goede montage zijn er geen nadelen
Zoals je waarschijnlijk weet ben ik een zeer tevreden Buell-step gebruiker. Weet je toevallig waarom de Buell-step gebruikers zijn overgestapt? M.a.w. wat zijn de voordelen van deze steps?
Daarnaast schijnt de trillingsdemping van de originele steps beter te zijn.
- Ti-BB
- Berichten: 1771
- Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
- Locatie: Zeddam
- Contacteer:
-
- Berichten: 9801
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
- Contacteer:
Als er geen goede oplossing komt voor het rem pendaal. Hoeft al die poespas van mij niet Blijf dan liever met de orginele rijden. Ik gebruik de achter rem regelmatig. Dus die MOET op de goede plaats zitten. Dan komt er nog bij dat ik dan praktische elke bocht de step aan de grond rij.
Mijn conclusie: Leuk voor de gene die nooit echt door de bocht gaan
Mijn conclusie: Leuk voor de gene die nooit echt door de bocht gaan
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
-
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
- Locatie: The Netherlands.
- Contacteer:
Minder eten helpt ook. Zitten je te lange benen minder in de weg bij je buik.
Gelukkig heb ik korte beentjes.
Leuke oplossing als je de voeten op de goede manier op je stepjes zet in de bocht. Doe je dat niet dan heb je kans op een gebroken teen of erger.
Gelukkig heb ik korte beentjes.
Leuke oplossing als je de voeten op de goede manier op je stepjes zet in de bocht. Doe je dat niet dan heb je kans op een gebroken teen of erger.
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....
Kayak.
Kayak.
-
- Berichten: 1946
- Lid geworden op: zo mei 28, 2006 8:44 pm
- Locatie: Stadskanaal
- Contacteer:
Zal allemaal wel hendig zijn voor langere mensen met zwakke gewrichten botten etc , Maar persoonlijk vindt ik het geen gezicht en komt het er dus ook niet op ik srek me stelten wel wat vaker , of ik ga nog wat vaker boven op me steppies staan, hebben de automobilisten ook weer wat te kijken
Een Wheely overkomt je!!!!!............ Toch
Het kan altijd harder!!
Het kan altijd harder!!
- Ti-BB
- Berichten: 1771
- Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
- Locatie: Zeddam
- Contacteer:
Het hogere rempedaal is idd ff wennen, maar na een paar weken merk je er weinig meer van. In het begin (Noorwegen) hoorde ik wel van achterrijders dat mijn remlicht vaak oplichtte. Later bleek ik regelmatig per ongeluk de hogere rem iets in te trappen. De voeten op de goede manier op de steppies houden is dus wel aan te raden, en hierdoor voorkom je ook dat ze tussen de weg en de kuip knellen.Motorpsycho schreef:Als er geen goede oplossing komt voor het rem pendaal. Hoeft al die poespas van mij niet Blijf dan liever met de orginele rijden. Ik gebruik de achter rem regelmatig. Dus die MOET op de goede plaats zitten. Dan komt er nog bij dat ik dan praktische elke bocht de step aan de grond rij.
Mijn conclusie: Leuk voor de gene die nooit echt door de bocht gaan
Qua grondspeling kan ik zeggen dat de (verlaagde) Buell steps minder snel aan de grond zitten dan de originele voetsteunen. (zonder verlagers). De de slijtnokken zijn nl. korter en ze staan onder een andere hoek.
-
- Berichten: 0
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
- Locatie: Landsmeer
Er is dus een oplossing voor het verlagen van de rem, en je hebt meer grondspeling met deze stepjes dan bij de originele plaatsing met slijtboutjes. Volgens Stefan rij je van alles aan de grond zonder dat de voetsteuntjes de bodem raken.....Motorpsycho schreef:Als er geen goede oplossing komt voor het rem pendaal. Hoeft al die poespas van mij niet Blijf dan liever met de orginele rijden. Ik gebruik de achter rem regelmatig. Dus die MOET op de goede plaats zitten. Dan komt er nog bij dat ik dan praktische elke bocht de step aan de grond rij.
Mijn conclusie: Leuk voor de gene die nooit echt door de bocht gaan
M.a.w.: je conclusie klopt niet.....
-
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
- Locatie: The Netherlands.
- Contacteer:
[quote="Frank Switser] en je hebt meer grondspeling met deze stepjes dan bij de originele plaatsing met slijtboutjes. Volgens Stefan rij je van alles aan de grond zonder dat de voetsteuntjes de bodem raken.....
[/quote]
Rare conclusie.
De originele slijtboutjes zitten er om je te vertellen dat als je even verder gaat je alles aan de grond gaat rijden. Je kuip bijvoorbeeld.
Je moet het risico maar willen lopen
[/quote]
Rare conclusie.
De originele slijtboutjes zitten er om je te vertellen dat als je even verder gaat je alles aan de grond gaat rijden. Je kuip bijvoorbeeld.
Je moet het risico maar willen lopen
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....
Kayak.
Kayak.
-
- Berichten: 9801
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
- Contacteer:
Jij doelt dan op deze oplossingFrank Switser schreef: Er is dus een oplossing voor het verlagen van de rem, en je hebt meer grondspeling met deze stepjes dan bij de originele plaatsing met slijtboutjes. Volgens Stefan rij je van alles aan de grond zonder dat de voetsteuntjes de bodem raken.....
M.a.w.: je conclusie klopt niet.....
Noem jij de dremel er in zetten een oplossing Ik houd er niet van om orginele onderdelen te vern**ken. Dus ik noem dat geen goede oplossing.Frank Switser schreef: De oplossing is het inkorten van de schroefdraad die de remcilinder bedient. Een klusje van 1 minuut met de dremel....
En hoe kan je nou met verlaagde steps voldoende grond speling hebben Tja zonder slijtboutjes. Ook geen goede oplossing dus. Die slijt boutjes zitten er niet voor niks. Die hebben een belangrijke functie. o.a. Om aantegeven dat je de motor niet nog platter de bocht in moet drukken omdat het anders echt goed mis gaat
Maar goed als iemand het wil proberen prima maar ik niet. Ik vind het een opeenstapeling van gepruts en zeker geen goede oplossing.
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
-
- Berichten: 5848
- Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
- Locatie: Schoten - Belgium
- Contacteer:
Ik heb de Buell steppies, en ik vindt dit een erg mooie en nette oplossing.
2 opmerkingen:
- Ik denk dat doordat je steps ook verder naar achter zitten je later de grond raakt, althans ik moet echt mijn best doen om de steps aan de grond te krijgen. Daarbij is het wel zo dat de slijtnokken op de Buell steps onder een grotere hoek staan.
- Ik ben wel geinteresseerd in die schroefdraad rempedaal oplossing Frank, komt daarvan nog een how-to ?
Leg maar een setje voor mij appart !
2 opmerkingen:
- Ik denk dat doordat je steps ook verder naar achter zitten je later de grond raakt, althans ik moet echt mijn best doen om de steps aan de grond te krijgen. Daarbij is het wel zo dat de slijtnokken op de Buell steps onder een grotere hoek staan.
- Ik ben wel geinteresseerd in die schroefdraad rempedaal oplossing Frank, komt daarvan nog een how-to ?
Leg maar een setje voor mij appart !
Proud member of the Adventure Chaptor
-
- Berichten: 0
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
- Locatie: Landsmeer
Dat is jouw goed recht. Echter, gepruts is het zeker niet... Het is een technisch mooie oplossing die voor meer comfort zorgt. Wil jij zeggen dat je nog nooit een schroefdraadje hebt aangepast? Bovendien praten we over een goedkoop schroefdraadje. Je kan altijd terug naar origineel....Motorpsycho schreef:Jij doelt dan op deze oplossingFrank Switser schreef: Er is dus een oplossing voor het verlagen van de rem, en je hebt meer grondspeling met deze stepjes dan bij de originele plaatsing met slijtboutjes. Volgens Stefan rij je van alles aan de grond zonder dat de voetsteuntjes de bodem raken.....
M.a.w.: je conclusie klopt niet.....
Noem jij de dremel er in zetten een oplossing Ik houd er niet van om orginele onderdelen te vern**ken. Dus ik noem dat geen goede oplossing.Frank Switser schreef: De oplossing is het inkorten van de schroefdraad die de remcilinder bedient. Een klusje van 1 minuut met de dremel....
En hoe kan je nou met verlaagde steps voldoende grond speling hebben Tja zonder slijtboutjes. Ook geen goede oplossing dus. Die slijt boutjes zitten er niet voor niks. Die hebben een belangrijke functie. o.a. Om aantegeven dat je de motor niet nog platter de bocht in moet drukken omdat het anders echt goed mis gaat
Maar goed als iemand het wil proberen prima maar ik niet. Ik vind het een opeenstapeling van gepruts en zeker geen goede oplossing.
Als je de functie van de slijtboutjes wilt behouden is dat geen probleem. Je kan er namelijk ook gewoon kortere indraaien, en dan is dat probleem ook over (een probleem dat trouwens geen probleem is voor de meesten, die komen namelijk bij lange na niet zo plat door de bocht). De meeste BB's die ik hier binnen krijg hebben net aan de slijtboutjes geraakt, en degenen die wel veel platter door de bocht gaan hebben er al kortere boutjes onder zitten (en anders zijn ze wel kort geworden).
Ikzelf heb vaste voetsteuntjes die niet kunnen opklappen, en die ook de grond niet raken. Bij mij is de kuip het eerste dat de grond raakt, maar dan moet je het wel heel erg gek maken....
Voor de mensen die wel interesse hebben: je mag ze gratis proberen voordat je tot aanschaf overgaat.
-
- Berichten: 9801
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
- Contacteer:
Het mag duidelijk zijn dat we van meening verschillen
Ik wens je veel suc6 met de verkoop Frank. Mede omdat het voor de meeste wel een goede oplossing is. Ik ben misschien wel te pietje precies
Ik wens je veel suc6 met de verkoop Frank. Mede omdat het voor de meeste wel een goede oplossing is. Ik ben misschien wel te pietje precies
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
-
- Berichten: 0
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
- Locatie: Landsmeer
-
- Berichten: 1205
- Lid geworden op: zo mei 28, 2006 8:52 am
- Locatie: Alkmaar (Holland)
- Contacteer:
Ehhhhhhhhhhhhh mannuh..................
Voor mijn werk rij op motoren waarvan ik de slijtbouten tot op het rubber ( ) heb weggereden.
Frank kan dit beamen. Ik wil wel 'n foto er van maken.
Zowel links als rechts. Zijn ze 'op'.
De slijtnokken zitten er alleen op om ervoor te zorgen (aan te geven) wanneer je op het einde (kantje) van je voorband komt.
Ik ken maar héél weinig mensen die dat doen.
Voor mijn werk rij op motoren waarvan ik de slijtbouten tot op het rubber ( ) heb weggereden.
Frank kan dit beamen. Ik wil wel 'n foto er van maken.
Zowel links als rechts. Zijn ze 'op'.
De slijtnokken zitten er alleen op om ervoor te zorgen (aan te geven) wanneer je op het einde (kantje) van je voorband komt.
Ik ken maar héél weinig mensen die dat doen.
-
- Berichten: 5886
- Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
- Locatie: wijchen
- Contacteer:
Net als Miep, Reefer en TiBB kunnen bevestigen gaat het om de comfort.
De Buell steps en deze modificatie die Frank AFS aanbiedt is dan ook zeer
aan te bevelen aan BB rijders die toch hinder/irritatie ondervinden met
de hoek waaronder benen tegen het kuipwerk aan liggen. Deze hoek
geeft toch een meer relaxte houding, waarbij je vooral op langere ritten
het voordeel zult kunnen bevestigen.
En wat betreft de bochten/hellingshoek heb ik nog geen hinder kunnen
ondervinden, maar ja ik hoef ook niet met mijn tong het wegdek te raken
De Buell steps en deze modificatie die Frank AFS aanbiedt is dan ook zeer
aan te bevelen aan BB rijders die toch hinder/irritatie ondervinden met
de hoek waaronder benen tegen het kuipwerk aan liggen. Deze hoek
geeft toch een meer relaxte houding, waarbij je vooral op langere ritten
het voordeel zult kunnen bevestigen.
En wat betreft de bochten/hellingshoek heb ik nog geen hinder kunnen
ondervinden, maar ja ik hoef ook niet met mijn tong het wegdek te raken
-
- Berichten: 250
- Lid geworden op: do jul 12, 2007 11:09 am
- Locatie: Twente
- Contacteer:
-
- Berichten: 254
- Lid geworden op: ma sep 01, 2008 9:21 pm
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: IK HEB WAT NIEUWS GETEST VOOR AFS
Is deze verlaging ook toe te passen bij de passagier? Mijn vriendin heeft nogal snel last van der knieen van het gebogen zitten?
Of zijn der andere oplossingen (hoger zadel?) zodat ze haar knieen minder hoeft de buigen?
Gr Kevin
Of zijn der andere oplossingen (hoger zadel?) zodat ze haar knieen minder hoeft de buigen?
Gr Kevin
Carpe Diem......
-
- Berichten: 906
- Lid geworden op: ma jul 02, 2007 4:14 pm
- Locatie: Beverwijk
Re: IK HEB WAT NIEUWS GETEST VOOR AFS
Frank (AFS )kan hier niet meer meelezen/reageren.
Om het aan hem te vragen kan je hem via bovenstaande link of via de eerste weblink in mijn onderschrift contacten.
Om het aan hem te vragen kan je hem via bovenstaande link of via de eerste weblink in mijn onderschrift contacten.
Blackbird024 a.k.a. Sander
This is your time and it feels normal to you, but really, there is no normal. There's only change and resistance to it and then more change.
Meryl Streep (1949 - ), Barnard Commencement Speech, 2010
This is your time and it feels normal to you, but really, there is no normal. There's only change and resistance to it and then more change.
Meryl Streep (1949 - ), Barnard Commencement Speech, 2010
-
- Berichten: 1358
- Lid geworden op: ma sep 24, 2007 6:59 pm
- Locatie: Zelhem
Re: IK HEB WAT NIEUWS GETEST VOOR AFS
Ik heb in Hollandseveld (K&K) eens gezienkevin-cbr1100xx schreef:Is deze verlaging ook toe te passen bij de passagier? Mijn vriendin heeft nogal snel last van der knieen van het gebogen zitten?
Of zijn der andere oplossingen (hoger zadel?) zodat ze haar knieen minder hoeft de buigen?
Gr Kevin
Dat een Blackbird rijder de voetsteunen links en rechts verlengt had met een +- 8 cm.
Hij had enkel wel dat hij door de bochten heen ging, dat de voet steunen wel eens aan de grond komen,
maar het weegt niet op tegen het comfort voor de duo passagier.
Gr Gerrit xx-l
Iedereen hoort wat hij begrijpt.
-
- Berichten: 250
- Lid geworden op: do jul 12, 2007 11:09 am
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: IK HEB WAT NIEUWS GETEST VOOR AFS
Gerrit XX-L schreef:Ik heb in Hollandseveld (K&K) eens gezienkevin-cbr1100xx schreef:Is deze verlaging ook toe te passen bij de passagier? Mijn vriendin heeft nogal snel last van der knieen van het gebogen zitten?
Of zijn der andere oplossingen (hoger zadel?) zodat ze haar knieen minder hoeft de buigen?
Gr Kevin
Dat een Blackbird rijder de voetsteunen links en rechts verlengt had met een +- 8 cm.
Hij had enkel wel dat hij door de bochten heen ging, dat de voet steunen wel eens aan de grond komen,
maar het weegt niet op tegen het comfort voor de duo passagier.
Gr Gerrit xx-l
Had diegene de uitlaten lager hangen dan of zo, want anders lukt dat toch niet, of had ie ze 8 cm verder naar voren staan i.p.v. lager?
-
- Berichten: 1358
- Lid geworden op: ma sep 24, 2007 6:59 pm
- Locatie: Zelhem
Re: IK HEB WAT NIEUWS GETEST VOOR AFS
Hij had ze aan de normale voetsteunen aan gelast.
Dus de duo zette de voeten naast de rijder neer.
Mooi is wat anders maar het werkt natuurlijk wel zeker bij lange ritten
Gr Gerrit xx-l
Dus de duo zette de voeten naast de rijder neer.
Mooi is wat anders maar het werkt natuurlijk wel zeker bij lange ritten
Gr Gerrit xx-l
Iedereen hoort wat hij begrijpt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten