Een paar vraagjes over comunicatie

Laat hier je modificatie's zien en/of beschrijf ze.
Plaats reactie
Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Een paar vraagjes over comunicatie

Bericht door Motorpsycho » do jan 29, 2009 10:44 pm

Jell@ wil voor haar aanstaande nieuwe brommer, navigatie en communicatie gaan bestellen zo dat het vast in huis is :wink:

Het plan is om een Zumo 550 gecombineerd met een scalarider Q2 en een Albrecht BPA100 Bluetooth set aan te schaffen, om de bestaande PMR aan te hangen. Er wordt dan met de scala rider verbinding gemaakt met de Zumo en de Albrecht om de bestaande PMR te kunnen gebruiken. De gsm wordt weer aan de Zumo gekoppeld.

De vragen die we hier over hebben:

Is Bluethoot betrouwbaar en kwalitatief goed genoeg :?: We bedoelen geluids technische, dus of de geluids weergave goed is, geen ruis en goed verstaanbaar, ook bij hogere snelheden.
Zijn er mensen met ervaring met bovenstaande apparaten, zo ja welke :?:
Of is een nieuwe Alan 445 bluethoot PMR beter dan de Albrecht bluethoot dongel :?:
Of is het verstandiger om net als MP alles met een autocom systeem te doen :?: Want dat werkt perfect.

Helaas kan er geen autocom meer in Engeland besteld worden bij Chainspeed, ze leveren niet meer buiten Engeland. Dus Autocom is in Nederland alleen te krijgen tegen achterlijk hoge bedragen. Of via een lastige omweg via kenissen in Engeland. Die we er eigenlijk niet mee lastig willen vallen.

We horen het graag van jullie :D

ReeF
Berichten: 5848
Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
Locatie: Schoten - Belgium
Contacteer:

Re: Een paar vraagjes over comunicatie

Bericht door ReeF » do jan 29, 2009 11:15 pm

Ik ben bijna wekelijks in UK en ben ik nu echt zo lastig ? :lol:
Proud member of the Adventure Chaptor

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: Een paar vraagjes over comunicatie

Bericht door Motorpsycho » do jan 29, 2009 11:28 pm

ReefeR schreef:Ik ben bijna wekelijks in UK en ben ik nu echt zo lastig ? :lol:

Nope je bent niet lastig en woont ook nog eens dicht bij ons :D Maar eh hebbie daar in de UK een post adres :?: Of wilde je het dan gaan ophalen bij Chainspeed :W
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

ReeF
Berichten: 5848
Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
Locatie: Schoten - Belgium
Contacteer:

Re: Een paar vraagjes over comunicatie

Bericht door ReeF » vr jan 30, 2009 8:16 am

Ja, mijn team zit in de UK(Felixstowe), dus heb ik een mooi kantoor adres.


Ik stuur je ff PM met aflever adres en tav naam, laat dan maar weten of en wanneer je besteld hebt dan zal ik laten weten wanneer mijn volgende vlucht is.

Ter info, volgende week Do en Vr zit ik er weer, dus als je snel bent :wink:
Proud member of the Adventure Chaptor

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: Een paar vraagjes over comunicatie

Bericht door Motorpsycho » vr jan 30, 2009 10:13 am

:D

PM terug :wink:

Verder niemand info :W
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Burtonman
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 1:55 pm
Locatie: Nu nog in het bos en tegen het eind van het jaar bij mijn vriendin

Re: Een paar vraagjes over comunicatie

Bericht door Burtonman » vr jan 30, 2009 10:38 am

Ivm draadloze verbinding ff met TI-bb mailen :wink:

MMZ
Berichten: 1205
Lid geworden op: zo mei 28, 2006 8:52 am
Locatie: Alkmaar (Holland)
Contacteer:

Re: Een paar vraagjes over comunicatie

Bericht door MMZ » vr jan 30, 2009 11:34 am

Jochem, waarom iets anders uitproberen, terwijl je heel goede ervaringen hebt met Autocom.
Het kan alleen maar tegenvallen?!

Baehr is gelijk aan Autocom, zoniet beter (maar ook duurder).

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Een paar vraagjes over comunicatie

Bericht door Ti-BB » vr jan 30, 2009 1:07 pm

Ik heb geen ervaring met deze combinatie maar over mijn set kan ik zeggen dat ik er tevreden over ben, maar niet meer dan dat. BT heeft zo zijn voordelen, maar verwacht niet dat je boven 120 km/h nog verstaanbaar bent.

Ik rij niet vaak met PMR dus voor mij is het goed zat maar als je autocom gewend bent zal BT waarschijnlijk tegenvallen.

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: Een paar vraagjes over comunicatie

Bericht door Motorpsycho » vr jan 30, 2009 7:46 pm

Miep Miep Zoeffff schreef:Jochem, waarom iets anders uitproberen, terwijl je heel goede ervaringen hebt met Autocom.
Het kan alleen maar tegenvallen?!

Baehr is gelijk aan Autocom, zoniet beter (maar ook duurder).
Ik ga niks anders uit proberen :wink:

Jell@ wil ook Com en Navigatie, maar het liefst draadloos :wink:

Ti-BB schreef:Ik heb geen ervaring met deze combinatie maar over mijn set kan ik zeggen dat ik er tevreden over ben, maar niet meer dan dat. BT heeft zo zijn voordelen, maar verwacht niet dat je boven 120 km/h nog verstaanbaar bent.

Ik rij niet vaak met PMR dus voor mij is het goed zat maar als je autocom gewend bent zal BT waarschijnlijk tegenvallen.
Welke set gebruik jij dan :?:

En Jell@ is nog niks gewent :wink: Die wil ook Com en Navigatie aan schaffen. Maar dan het liefst draadloos.
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Een paar vraagjes over comunicatie

Bericht door Ti-BB » vr jan 30, 2009 10:58 pm

Op de helm heb ik een 2 kanaals CamosBHS600 (volgens Waypoint nog steeds de beste maar in Nederland niet meer nieuw verkrijgbaar) Op kanaal 1 zit de BT Midland PMR en op kanaal twee zit, via een jabra A120S stereo BT zender, de Zumo. (incl mp3 en telefoon). Persoonlijk vind ik de combi Zumo / Camos geweldig, maar ik denk dat de (gemodificeerde) pmr's via autocom beter zijn.

De vervanger van de bhs600 wordt overigens niet aangeraden want het schakelen tussen de twee kanalen schijnt te lang te duren. Hierdoor mis je dus vaak de info van de PMR of de aanwijzigen van de zumo.

Ik raad jullie aan om voor uitgebreide info over de huidige moglijkheden bij Waypoint in Vessem of Moorderecht langs te gaan.

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: Een paar vraagjes over comunicatie

Bericht door Motorpsycho » zo feb 01, 2009 9:16 am

Kan jij boven de 120 km/h je Zumo nog goed horen :?:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: Een paar vraagjes over comunicatie

Bericht door Ankertje » zo feb 01, 2009 9:25 am

Of het nu goed werkt of niet. Je bent altijd onderweg met een pak reserve batterijtjes. Geloof me, die moet je altijd gebruiken als het je niet uit komt. En het blijft geld kosten. Die alkaline dingen zijn gewoon onbeschoft duur.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: Een paar vraagjes over comunicatie

Bericht door Motorpsycho » zo feb 01, 2009 9:41 am

Mee eens alleen Jell@ vind dat draadloze wel wat. Bij de ikea kosten die batterijen nie veel :wink:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: Een paar vraagjes over comunicatie

Bericht door Ankertje » zo feb 01, 2009 9:51 am

Motorpsycho schreef:Mee eens alleen Jell@ vind dat draadloze wel wat. Bij de ikea kosten die batterijen nie veel :wink:
Op een lange dag twee keer met lege batterijtjes staan is niet leuk hoor.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: Een paar vraagjes over comunicatie

Bericht door Motorpsycho » zo feb 01, 2009 10:16 am

Mee eens :D We hebben nog geen beslissing genomen :wink:

Ik ben ook voorstander van 'n autocom systeem :D
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Een paar vraagjes over comunicatie

Bericht door Ti-BB » zo feb 01, 2009 10:20 am

De pmr gaat op 4 batterijen en die heb ik in een dag nog niet leeg gehad. De Jabra BT zender is na zo'n 10/11 uur leeg, dus als je vol wegrijdt moet je al een beste tocht maken wil dit niet voldoende zijn. Ik hoorde dat dit model Jabra uit de handel ging dus ik heb er bij Marcel snel een 2e bijgekocht :D. (volgens mij heeft hij nog voorraad)

Als ik een hele dag gebruik maak van beide BT ontvangers in de Camos is hij echt wel leeg. Tijdens de Eifelrit afgelopen zomer heb ik zelfs een tijdje zonder geluid moeten rijden. Voor de zekerheid heb ik wel een kabel waarmee ik de Camos met de Zumo óf PMR kan verbinden. Bij overnachtiging(en) is het wel zorg om ergens stroom te hebben om de batterijden in de PMR en de accu's in de Jabra en camos op te laden.

Het volume in de helm is ruim voldoende. Zelfs met ruim 200 km/h kan ik nog meezingen. Ik vermoed dat de BT verbinding tussen de pmr en camos boven de 100 km/h bij het zenden 'verwaait'.

Tip: Als jij of Jell@ nog vragen hebben zou ik ze vandaag stellen of tot vrijdag wachten. Ik moet van mijn baas een weekje op lokatie werken. (in Athene 8))
Laatst gewijzigd door Ti-BB op zo feb 01, 2009 10:26 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Burtonman
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 1:55 pm
Locatie: Nu nog in het bos en tegen het eind van het jaar bij mijn vriendin

Re: Een paar vraagjes over comunicatie

Bericht door Burtonman » zo feb 01, 2009 10:21 am

Een heel eenvoudige oplossing, vermits ik weet dat er leden zijn die een hele electronika winken onder het zadel hebben, moet het ook mogelijk zijn een oplaad apparaat voor batterijen onder te brengen , en kan je zo tijdens het rijden jou reserve batterijen opladen, indien je dan toch voor draadloos zou gaan.

Max2007
Berichten: 31
Lid geworden op: wo jan 21, 2009 9:54 pm
Contacteer:

Re: Een paar vraagjes over comunicatie

Bericht door Max2007 » ma feb 02, 2009 10:50 pm

Motorpsycho schreef:Jell@ wil voor haar aanstaande nieuwe brommer, navigatie en communicatie gaan bestellen zo dat het vast in huis is :wink:

Het plan is om een Zumo 550 gecombineerd met een scalarider Q2 en een Albrecht BPA100 Bluetooth set aan te schaffen, om de bestaande PMR aan te hangen. Er wordt dan met de scala rider verbinding gemaakt met de Zumo en de Albrecht om de bestaande PMR te kunnen gebruiken. De gsm wordt weer aan de Zumo gekoppeld.

De vragen die we hier over hebben:

Is Bluethoot betrouwbaar en kwalitatief goed genoeg :?: We bedoelen geluids technische, dus of de geluids weergave goed is, geen ruis en goed verstaanbaar, ook bij hogere snelheden.
Zijn er mensen met ervaring met bovenstaande apparaten, zo ja welke :?:
Of is een nieuwe Alan 445 bluethoot PMR beter dan de Albrecht bluethoot dongel :?:
Of is het verstandiger om net als MP alles met een autocom systeem te doen :?: Want dat werkt perfect.

Helaas kan er geen autocom meer in Engeland besteld worden bij Chainspeed, ze leveren niet meer buiten Engeland. Dus Autocom is in Nederland alleen te krijgen tegen achterlijk hoge bedragen. Of via een lastige omweg via kenissen in Engeland. Die we er eigenlijk niet mee lastig willen vallen.

We horen het graag van jullie :D
Hallo!
Ik heb Scala Rider Q2 all een Jaar, en ben heel tevreden met! Geluids technis is Scala zeer goed! Ik heb hem getested met snelheinen over 200km/h( had mijn wrouw horen protestieren ha ha) nee Scala Q2 is ok! Mijn vrouw rijd ook Motor(Yamaha-Fazer) en we kunnen op afstanden van 500-600m normal praten( tussen komunitieren).Max 3Xpers tegelijk! Tel-oproep en geluid is op snelheiden over 160km/h mogelijk. Radio! Had Scala nog niet met Navi gekoppeld maar, dat is wel mogelijk (Info Boek)!"

Groet!

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Re: Een paar vraagjes over comunicatie

Bericht door YO » ma feb 02, 2009 10:52 pm

Ti-BB schreef:Ik moet van mijn baas een weekje op lokatie werken. (in Athene 8))
ff off topic. :wink:

:p tsajtsiki :p

veel plezier in Griekenland Arthur!

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: Een paar vraagjes over comunicatie

Bericht door Motorpsycho » ma feb 02, 2009 10:53 pm

Max bedankt voor je antwoord :wink:

We hebben zojuist een autocom super pro avi besteld :D
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten