nogmaals "kabelboom"

Laat hier je modificatie's zien en/of beschrijf ze.
Plaats reactie
Rob
Berichten: 49
Lid geworden op: za apr 05, 2008 8:46 am
Locatie: Den Haag
Contacteer:

nogmaals "kabelboom"

Bericht door Rob » ma feb 09, 2009 9:46 pm

beste,
In mijn vorige topic over het kabelboom probleem is duidelijk geworden hoe men dit
preventief kan verhelpen door de stekker aan te pakken.
Echter, op de Engelse site staat ook iets over "the hardwire method ".
Is iemand hier bekend mee en wat houd dit eigenlijk in?
draadjes doorverbinden of zo?? :(
Ik hoor graag advies in deze......
alvast mijn dank..
Het leven snelt aan me voorbij.....toen haalde een Bird me in.

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Re: nogmaals "kabelboom"

Bericht door Frank Switser » di feb 10, 2009 10:58 am

Dat is inderdaad het geheel verwijderen van de stekker en contrastekker, en de draden aan elkaar solderen. De stekkers hebben geen functie en worden alleen gebruikt voor het testen van het motorblok door Honda voordat deze in het frame gehangen wordt.

martin
Berichten: 2923
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 7:00 pm
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: nogmaals "kabelboom"

Bericht door martin » di feb 10, 2009 11:23 am

De stekkers hebben wel degelijk functie, als er wat gedemonteerd moet worden is het altijd makkelijk als er een stekker zit, dan hoef je niet alles door te knippen.
Je kan beter zorgen dat de stekkers goed schoon en geïsoleerd zijn.

petje02
Berichten: 222
Lid geworden op: vr jan 25, 2008 10:27 pm
Locatie: heerlen, limboland
Contacteer:

Re: nogmaals "kabelboom"

Bericht door petje02 » di feb 10, 2009 11:38 am

martin schreef:De stekkers hebben wel degelijk functie, als er wat gedemonteerd moet worden is het altijd makkelijk als er een stekker zit, dan hoef je niet alles door te knippen.
Je kan beter zorgen dat de stekkers goed schoon en geïsoleerd zijn.
die stekkers zijn inderdaad makkelijk als je het blok moet verwijderen....maar laten we eerlijk zijn hoevaak moet dat gebeuren?
als er inderdaad zoveel storingen in zijn verbindingen zijn zou ik ze er ook gewoon tussen uit halen

Burtonman
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 1:55 pm
Locatie: Nu nog in het bos en tegen het eind van het jaar bij mijn vriendin

Re: nogmaals "kabelboom"

Bericht door Burtonman » di feb 10, 2009 11:41 am

petje02 schreef:
martin schreef:De stekkers hebben wel degelijk functie, als er wat gedemonteerd moet worden is het altijd makkelijk als er een stekker zit, dan hoef je niet alles door te knippen.
Je kan beter zorgen dat de stekkers goed schoon en geïsoleerd zijn.
die stekkers zijn inderdaad makkelijk als je het blok moet verwijderen....maar laten we eerlijk zijn hoevaak moet dat gebeuren?
als er inderdaad zoveel storingen in zijn verbindingen zijn zou ik ze er ook gewoon tussen uit halen
Juist en als het blok er toch uit moet, gewoon knippen markeren en erna weer solderen, voor die ééne keer.

martin
Berichten: 2923
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 7:00 pm
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: nogmaals "kabelboom"

Bericht door martin » di feb 10, 2009 1:20 pm

Juist, zo kan je het ook oplossen, maar ik ben daar geen voorstander van.
Er zijn meerdere redenen mogelijk dat de stekkerverbinding los moet, en vaker knippen en plakken is dan geen optie.

Stekker schoon, een klodder vet er in, krimpkous er omheen, gegarandeerd waterdicht.

rich
Berichten: 752
Lid geworden op: do mei 25, 2006 7:20 pm
Locatie: Wieringerwerf
Contacteer:

Re: nogmaals "kabelboom"

Bericht door rich » di feb 10, 2009 5:02 pm

martin schreef:Juist, zo kan je het ook oplossen, maar ik ben daar geen voorstander van.
Er zijn meerdere redenen mogelijk dat de stekkerverbinding los moet, en vaker knippen en plakken is dan geen optie.

Stekker schoon, een klodder vet er in, krimpkous er omheen, gegarandeerd waterdicht.

Is wel het beste maar als je die van mij zag daar was geen schoonmaken meer aan ik stond er versteld van de hij nog liep stekker was totaal verrot.
Gelukkig wel op tijd heb van honda een mooie nieuwe kabelboom gekregen vond ik wel aardig van ze,

martin
Berichten: 2923
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 7:00 pm
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: nogmaals "kabelboom"

Bericht door martin » di feb 10, 2009 7:59 pm

Ja dat was zeker aardig van ze :) maar de stekkers op de BB's van 99 zitten er nu toch al zo'n 10 jaar in :wink:

Rob
Berichten: 49
Lid geworden op: za apr 05, 2008 8:46 am
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: nogmaals "kabelboom"

Bericht door Rob » di feb 10, 2009 8:37 pm

Bedankt mannen!!!
Het is me duidelijk. Wat jammer is, is dat in mijn vorige kabelboomtopic ik de foto niet heb van waar de stekker is te vinden. Wel een foto van de stekker na de behandeling en met een tye-rap aan het subframe vastgemaakt.
Ik heb vandaag even vluchtig gezocht waar die stekker origineel zou kunnen zitten maar tot mijn verbazing zag ik een stekker geheel ingetapped aan het subframe zitten schuin onder de accubak zo'n beetje ter hoogte van het linker passagiersteppie. Daar mijn fiets een tweedehands is begin ik me nu dus af te vragen of de vorige eigenaar deze rep al uitgevoerd heeft. Hoe dan ook, volgende week woensdag gaat mijn fiets helemaal uit elkaar bij een bedrijf in Poeldijk en ik mag van de eigenaar erbij blijven in de werkplaats tijdens de operatie. Ik zal van de gelegenheid gebruik maken om die stekker eens na te kijken. Mocht iemand nog een foto hebben waar die stekker door Honda geplaatst is dan is die van harte welkom.
Verder bedankt voor de gegeven info.
mzl ennuh, ik heb deze winter de fiets gewoon dagelijks gebruikt en gereden met een stuk schuimrubber van 2 cm dik onder mijn motorjas en ik ben de winter nu ECHT ZAT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Om de 2 dagen effe pekel afspuiten en dagen gehad dat je echt alleen maar compleet verticaal een bocht kon maken, alsof je met een zijspan aan het rijden was.........IK WIL ZON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het leven snelt aan me voorbij.....toen haalde een Bird me in.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 38 gasten