3500 toeren

Laat hier je modificatie's zien en/of beschrijf ze.
Plaats reactie
Rob
Berichten: 49
Lid geworden op: za apr 05, 2008 8:46 am
Locatie: Den Haag
Contacteer:

3500 toeren

Bericht door Rob » wo feb 18, 2009 6:54 pm

Nou, vandaag is mijn fiets flink uit elkaar geweest. Doel: het terugdringen van de toeren die de machine maakt bij een koude start. Mijn 99 inj. heeft dus geen handchoke en iets van een koudestart-hulp. Vergeef me, ik ken alle namen en termen niet van de techniek maar wanneer je mijn motor start (koud) knalt de naald direct naar 3500 toeren en blijft daar staan tot de koelvloeistof iets op temp komt. Ik erger me dood hieraan en het is geen rijden. De fiets in de eerste versnelling zetten bij 3500 is ook niet echt een goed idee. Een specialist in Poeldijk dacht hier wat aan te kunnen doen. We hebben het vandaag geprobeerd. Er is inderdaad een soort stelboutje te vinden maar hiermag je volgens Honda niet aankomen. Lekker toch gedaan en al was me fiets niet ijskoud toch kwam ze niet boven de 2000 toeren. Het lijkt gelukt te zijn. Morgenochtend weten we het 100% zeker.
Nu ze toch uit elkaar lag ben ik tijdens Marco z'n geschoroef en gestel op zoek gegaan naar de STEKKER. Nou, geen stekker te vinden waar eventueel water in kan blijven staan. De draadboom loopt aan de linkerkant en direct AAN de kabelboom zit wel een stekker meegetaped aan de draadboom. Deze zit vrij hoog aan het subframe en is DIK ingetaped en zeker niet vochtig. Verder kan ik niets vinden. Marco ook niet. We snappen het niet. Die ene stekker die ook direct aan de kabelboom zit getaped is de enige die we kunnen vinden. Zou het kunnen dat er modellen zijn uit 99 die toch nog afwijken en er geen last van hebben??

Verder, veel tupperware was er af dus ik heb gelijk lekker schoon kunnen maken. Achter nieuwe remblokjes geplaatst. Mijn God wat is de pekel troep voor je fiets zeg........Die klauw zag er verschrikkellijk uit en de remzuigertjes waren ook verroest. Heb de klauw uit elkaar gehaald en helemaal gereinigd en de zuigertjes stuk voor stuk zachtjes opgeschuurd.
Achterwiel eruit gehaald en de brug lekker een beurtje gegeven.

DUS.........ben ernstig benieuwd naar morgenochtend, eens kijken of ze niet meer zo gat staan loeien als een wezeloze.....
Het leven snelt aan me voorbij.....toen haalde een Bird me in.

Rob
Berichten: 49
Lid geworden op: za apr 05, 2008 8:46 am
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 3500 toeren

Bericht door Rob » do feb 19, 2009 7:49 pm

nou mensen, vanmorgen was het zover en ja hoor, netjes 2200 toeren koude start. Ik ben ERG blij :D :D en dat maakt het in de ochtend wegrijden een heel stuk relaxer. Hoef niet meer met 3500 toeren de bocht door hier 20 meter verderop. Hoef niet meer zo te doseren met me koppeling en het klinkt een stuk rustiger met het oog op de buren. (om 05:30 uur)
Hoeraatje voor KMS motoren!!!!! lekker gewerkt Marco!!!!
Het leven snelt aan me voorbij.....toen haalde een Bird me in.

BlauweEngel
Berichten: 957
Lid geworden op: ma sep 25, 2006 9:20 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: 3500 toeren

Bericht door BlauweEngel » do feb 19, 2009 8:07 pm

:w toppertje rob!! goed werk! ben blij voor je (buren..)
New Zealand and Australia..awesome nature

Gerrit XX-L
Berichten: 1358
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 6:59 pm
Locatie: Zelhem

Re: 3500 toeren

Bericht door Gerrit XX-L » do feb 19, 2009 10:54 pm

Rob schreef:STEKKER. Nou, geen stekker te vinden waar eventueel water in kan blijven staan. De draadboom loopt aan de linkerkant en direct AAN de kabelboom zit wel een stekker meegetaped aan de draadboom. Deze zit vrij hoog aan het subframe en is DIK ingetaped en zeker niet vochtig.
-een stekker meegetaped aan de draadboom-Dat is die, maak hem maar eens open :!:
Check deze maar eens van de binnen kant :!: :!:
Ik dacht ook van dat ziet er goed uit :cry: Jammer dan :!:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gr Gerrit. ook een BB van Bj 99
Iedereen hoort wat hij begrijpt.

Rob
Berichten: 49
Lid geworden op: za apr 05, 2008 8:46 am
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 3500 toeren

Bericht door Rob » do feb 19, 2009 11:10 pm

JOH!!!!! dus toch!!!!!! Bedankt Gerrit!!!! Nou, ik heb net voor 35 euro een 99 draadboom gekocht (zie topic rijtechniek) dus als ik die zaterdag binnen heb ga ik die eerst eens openmaken. Volgens de verkoper is deze in topconditie dus kon ik em niet laten liggen voor dat geld.
Hoe dan ook, goed te weten dat het dus WEL die ingepakte stekker aan de draadboom is.
Het leven snelt aan me voorbij.....toen haalde een Bird me in.

Peter
Berichten: 57
Lid geworden op: za okt 27, 2007 10:28 pm
Locatie: Oude Tonge
Contacteer:

Re: 3500 toeren

Bericht door Peter » vr feb 20, 2009 3:57 pm

Rob,

Ik ben errug benieuwd(en m`n buren ook) welk schroefje dit is om het toerental te verlagen bij een koude start. Is dit voor een leek ook te doen :?: Ik heb nl. dezelfde ergernis bij de koude start.
Mooi zwart is niet lelijk!

Rob
Berichten: 49
Lid geworden op: za apr 05, 2008 8:46 am
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 3500 toeren

Bericht door Rob » vr feb 20, 2009 10:06 pm

Hoi Peter,

Ja, het is voor een leek ook te doen. Jammer dat ik geen foto's heb gemaakt. Ik zal het proberen uit te leggen.
Verwijder tank, verwijder luchtfilterbehuizing. Van bovenaf gezien kijk je nu op de 4 in lijn inlaten. Aan de linkerkant zie je een zilverkleurig metaal apparaatje van een cm of 7 lang en 3 breed welke aangesloten zit op je koelvloeistof middels een zwarte slang. Dit apparaatje zit dus van bovenaf gezien voor de meest linker inlaat. Uit dit apparaatje steekt een heel klein stifje van metaal. Het is een pennetje van ongeveer een centimeter. Deze drukt tegen een soort hefboompje welke in verbinding staat met alle 4 de inlaten. Deze hefboom bepaald hoe veel benzine naar binnen komt. Dat staafje drukt als het ware die hefboom open waardoor je toeren bij koude start oploopt. Komt er nu wat warme koelwater in dat metalen apparaatje dan gaat dat staafje weer iets naar binnen en sluit de hefboom de benzinetoevoer iets af. Zo werkt het maar nu komt het. Ter hogte van dat staafje en weer ACHTER de hefboom (tussen hefboom en linkerinlaat) zit een heel klein stelboutje waar 2x steeksleuteltje 5,5 op past. 5 en een half dus dan weet je hoe klein deze is. Dit stelboutje bepaald de stand van de hefboom. Omdat het boutje uit 2 delen bestaat moet je het eerst losdraaien van elkaar, dan de maat bepalen waarin je de hefboom wilt hebben en dan weer het boutje fixeren. Nu heb je de hefboom dus minder open gezet waardoor het staafje de hefboom wel opendrukt maar niet meer zover. Dat is alles. Nadat Marco het boutje had gefixeerd deed hij er een druppeltje lak of iets op zodat het niet lostrilt van elkaar.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb gemaakt voor je. Het is een verschil van dag en nacht en het is heerlijk mijn motor te starten en netjes 2200 toeren te horen lopen bij een koude start. DE MOEITE WAARD.
Het leven snelt aan me voorbij.....toen haalde een Bird me in.

Rob
Berichten: 49
Lid geworden op: za apr 05, 2008 8:46 am
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 3500 toeren

Bericht door Rob » vr feb 20, 2009 10:49 pm

OF, je maakt een afspraak bij KMS motoren in Poeldijk. 3 kwartiertjes rijden voor je en je kunt er bij blijven staan in de werkplaats en toekijken onder het genot van een bakkie. Marco snapt het en heeft er een uurtje voor nodig. Je betaald dus alleen uurloon en dat valt dus wel mee. Voor een tientje of 7 heb je het voor elkaar. Kan ik je echt aanraden.
Het leven snelt aan me voorbij.....toen haalde een Bird me in.

Peter
Berichten: 57
Lid geworden op: za okt 27, 2007 10:28 pm
Locatie: Oude Tonge
Contacteer:

Re: 3500 toeren

Bericht door Peter » za feb 21, 2009 9:26 am

Rob,

Bedankt voor je uitleg. Het lijkt eenvoudig, maar je moet het durven om het zelf te doen. Steeksleuteltjes 5,5 heb ik zo ie zo al niet. Ik zal de tank eens verwijderen om te kijken hoe het er uit ziet. Anders maak ik wel een afspraak bij KMS. Nogmaals bedankt!
Mooi zwart is niet lelijk!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten