voorrem modificatie blackbird

Laat hier je modificatie's zien en/of beschrijf ze.
Plaats reactie
Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

voorrem modificatie blackbird

Bericht door Evelakes » zo mei 02, 2010 7:10 pm

Graham een Engelse BB rijder is altijd bezig om zijn BB te modificeren.
http://www.gmaxxraceperformance.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier een project die hij als complete kit wil gaan verkopen (prijs is nog niet bekend)
onderdelen
996 Duc Brembo 4 pots fitted to the standard Blackbird front.
Kit includes:
Left and right fork brackets.
HEL brake lines for the front.
HEL brake lines to de-link the rear standard caliper ( Rear Brembo kit coming soon)
Pair of second hand or new Brembo calipers ( Or you can get your own)
Pair of new HH rated EBC pads
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Raptor
Berichten: 1658
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 6:52 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: voorrem modificatie blackbird

Bericht door Raptor » ma mei 03, 2010 11:41 am

Dit lijkt me een nuttige upgrade. Ben erg benieuwd naar de prijs en of de vering vervolgens niet het probleem is om deze krachten op te vangen.

Nu we het toch over remmen hebben, is het zeer onwaarschijnlijk dat de achterremschijf krom kan zijn?
Voor alle duidelijkheid, ik gebruik mijn achterrem nooit, alleen door DCBS wordt dit geactiveerd.
Als ik met de motor loop dan blijf ik een slepend geluid horen van de remmen dat steeds weggaat en weer terug komt als ik een paar stappen verder heb gelopen. Ik kan niet horen of dat voor of achter is. Maar aangezien ik nieuwe voorschijven en blokken heb en dit is gebleven, vraag ik me af of achter krom kan zijn...
Een turbo is onmisbaar... AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: voorrem modificatie blackbird

Bericht door Evelakes » ma mei 03, 2010 11:52 am

Controleer eens of je remblokken gelijkmatig zijn versleten. Effe het pinnetje eruit draaien. en remblokken eruit trekken. en kijken of je gelijkmatige
slijtage ziet. Kijk gelijk je zuigers/pakking op vervuiling/scheuren na.
Kan ook zijn dat je achterwiel niet goed uitgelijnd staat.

Helix
Berichten: 63
Lid geworden op: za dec 23, 2006 10:08 pm
Locatie: Nykerk
Contacteer:

Re: voorrem modificatie blackbird

Bericht door Helix » ma mei 17, 2010 7:51 pm

Een kromme schijf (= schijf met een axiale slag) komt wel eens voor; zelden echter door normaal gebruik. Je kunt er een keer tegen stoten of tijdens wielmontage teveel geweld uitoefenen. Over het algemeen kan de achterschijf wel wat hebben.
De slag kun je meestal goed waarnemen door het wiel met een constante snelheid te laten draaien, met de hand aandrijven of met de motor (laatste alleen voor technische mensen). Bij aandrijven met de hand helpt het om de remschoenen extra te lossen - met grote waterpomptang de de buitenste schoen naar de klauw toe knijpen en daarna de hele klauw (zwevend opgehangen) iets naar binnen duwen.
Als het wiel eenmaal regelmatig draait, dan kun je slingering goed zien tov een referentiepunt, bijvoorbeeld waar de schijf uit de klauw komt.

Een kromme schijf zal doorgaans niet veroorzaakt worden door een slingerend wiel, want dat komt al haast nooit voor. Uitlijning van het wiel heeft geen enkele invloed op slingeren.

Als het remmen geen trillingen in je motor veroorzaakt dan zou ik er verder niks aan doen, anders dan nagaan of alle bouten en moeren in die buurt goed vast zitten.
Helix / BOC Ondersteuning
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten