dunlop sport smart

Laat hier je modificatie's zien en/of beschrijf ze.
Plaats reactie
XX RIDER
Berichten: 221
Lid geworden op: ma aug 06, 2007 8:32 pm
Locatie: torhout Belgie
Contacteer:

dunlop sport smart

Bericht door XX RIDER » wo aug 25, 2010 2:44 pm

hallo
al iemand ervaring met de dunlop sport smaart voor onze bb
kan hij vergeleken worden met qualifer II van dunlop
daar rij ik nu mee en ben daar super teveden over :lol:
ik ben niet echt een sportieve rijder maar rij toch graag met
de iets sportievere banden
kwestie van een goed gevoel zeker
ik heb nu 8000 km met qualifer II en denk er toch nog 2000 te kunnen bijdoen
zou dat ook kunnen met de sportsmart :?:

Medic-XX
Berichten: 2455
Lid geworden op: za jun 30, 2007 8:56 am
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Re: dunlop sport smart

Bericht door Medic-XX » wo aug 25, 2010 2:54 pm

Ik kan uit twee ervaringen spreken. De BB op sportsmart is ondanks dat de Q2 een goede band is een nog betere motorfiets.
de Sportsmart is generaties beter geworden tegenover de Q2. De testen van de Sportsmart vallen dan ook goed uit.

Ik rij zelf nu met de Sportsmart onder mijn CB1300 en zelfs voor deze motorfiets is het een superband. top wegligging zowel in droog als nat.

Kan je deze band echt aanraden.

XX RIDER
Berichten: 221
Lid geworden op: ma aug 06, 2007 8:32 pm
Locatie: torhout Belgie
Contacteer:

Re: dunlop sport smart

Bericht door XX RIDER » wo aug 25, 2010 3:10 pm

hoeveel kilometers heb je er al op zitten met de sport smart
en hoe zit het met de slijtage
kan ook niet alle 5000 km nieuwe zolen leggen
kwestie van de euries
groetjes

mr.blackbird
Berichten: 155
Lid geworden op: zo mei 28, 2006 12:28 pm
Contacteer:

Re: dunlop sport smart

Bericht door mr.blackbird » wo aug 25, 2010 5:36 pm

Hoi xx-rider

Sinds een week of 5 rij ik nu ook met deze dunlop banden en vind ze geweldig.

Heb er gelijk een grote toer naar oostenrijk/italie mee gemaakt en inderdaad is de wegligging top.
Zowel mooi weer als bij veel regen.
Ook stuurgedrag tov michelin pilot road ct2 is vele male neutraler.
Ik ben er zeer tevreden mee na ongeveer 4000km mee gereden te hebben. :D

Grtz.

cock
Berichten: 146
Lid geworden op: vr apr 03, 2009 8:50 am
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: dunlop sport smart

Bericht door cock » wo aug 25, 2010 7:45 pm

Q2 is een k band ,deze was bij 2500 al versleten ,de sportsmart schijnt het zeer goed te doen ,ik heb zelf voor roadatack 2 gekozen en ben daar ook zeer tevreden mee deze gaan nu ruim 5000 mee en kunnen nog wel 5 mee

sportmotorbanden.nl
Berichten: 24
Lid geworden op: do jul 23, 2009 10:35 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: dunlop sport smart

Bericht door sportmotorbanden.nl » do aug 26, 2010 8:15 am

De Q2 is zeer zeker GEEN K band :evil: maar een top band alleen is deze niet geschikt voor een zware fiets zoals de BB.
Heb deze band getest op het circuit in Lelystad en heeft zich voorbeeldig gedragen, band op de rand en kuip aan de grond.
Levens duur is kort na extreme gebruik bijna 8000 km en dat is nog niet eens zo slecht, de Roadsmart is daar in tegen wel een geschikte band voor de BB en gaat zeker 12000 km mee en bij normaal gebruik nog wel langer.
Nu kan je een Dunlop niet vergelijken met een Michelin 2CT onder een BB, je praat hier over een redelijk gemoedelijke band voor niet al te wilde rijders en de michelin heeft een heel ander karakter, elke rijder heeft zo zijn eigen stijl en daar past een bepaalde band bij,
Wil je echt fun hebben met veel grip ga dan voor de Metzeler M5 de test van deze band zal ik binnen kort op het forum zetten.
Afbeelding

cock
Berichten: 146
Lid geworden op: vr apr 03, 2009 8:50 am
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: dunlop sport smart

Bericht door cock » do aug 26, 2010 4:52 pm

sportmotorbanden.nl schreef:De Q2 is zeer zeker GEEN K band :evil: maar een top band alleen is deze niet geschikt voor een zware fiets zoals de BB.
Heb deze band getest op het circuit in Lelystad en heeft zich voorbeeldig gedragen, band op de rand en kuip aan de grond.
Levens duur is kort na extreme gebruik bijna 8000 km en dat is nog niet eens zo slecht, de Roadsmart is daar in tegen wel een geschikte band voor de BB en gaat zeker 12000 km mee en bij normaal gebruik nog wel langer.
Nu kan je een Dunlop niet vergelijken met een Michelin 2CT onder een BB, je praat hier over een redelijk gemoedelijke band voor niet al te wilde rijders en de michelin heeft een heel ander karakter, elke rijder heeft zo zijn eigen stijl en daar past een bepaalde band bij,
Wil je echt fun hebben met veel grip ga dan voor de Metzeler M5 de test van deze band zal ik binnen kort op het forum zetten.
ik bedoel het in de zin van slijtage ,de grip op droog en nat is dik in orde

KleinDuimpje
Berichten: 254
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 9:21 pm
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: dunlop sport smart

Bericht door KleinDuimpje » do aug 26, 2010 6:19 pm

Ik heb een set ROAD smart eronder liggen, en ben er erg tevreden over. Al moet ik er bij zeggen dat het de eerste goeie set is die op de BlackBird ligt, want de "set" die er onder lag was geen set maar een bij elkaar geraapt zooitje :roll: .

Levensduur: kan ik niks over zeggen.
Carpe Diem......

erik_moes
Berichten: 22
Lid geworden op: vr okt 31, 2008 8:41 pm
Locatie: bovensmilde
Contacteer:

Re: dunlop sport smart

Bericht door erik_moes » do aug 26, 2010 6:42 pm

hoi

ik heb voor de vakantie een nieuw setje roadsmart eronder gezet en ze bevallen prima

maar heb nu 5500km gereden en als er nog eens 2000km bij komt dan is de achter band rondom glad vindt het een beetje kort voor een band die wordt geadviseerd dat ie minstens 10000km mee moet gaan

mvrgr.erik

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten