volledige aandacht voor blackbird

Nieuwe gebruikers: stel je hier voor, oefen het plaatsen van berichten en lees belangrijke informatie over het forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hondahgr
Berichten: 17
Lid geworden op: za apr 10, 2010 10:06 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

volledige aandacht voor blackbird

Bericht door hondahgr » do mar 22, 2012 12:01 am

Even voorstellen, ik ben Helmut woon in Eindhoven en ben al enige tijd aangemeld voor de BBO site. De aanleiding was de aanschaf in 2008 van een BB bjr 2001. Ik had tot vorige week een 27 jaar oude Honda Sabre 1100 al 21 jaar in bezit. Die motor heb ik altijd met veel plezier gereden, had met 121 pk voldoende power, was onderhoudsvriendelijk (cardan) en liet me nooit in de steek. In 2008 eens een hapering van de snelheidsmeter. Toen besefte ik dat bij defect raken het de vraag is of ik aan vervangend onderdeel kian komen. Ben toen eens gaan kijken naar een andere motor en, merkgetrouw dat ik ben, voor de Sabre een Honda cb650, moest dat een Honda worden. Het oog viel toen op de blackbird. Flink zitten googlen en toen 2 BB's bekeken. Bij nummer 2, een rode schadevrije goed onderhouden, 1e eigenaar motor was ik om. Toen zat ik met 2 bikes. Inmiddels dus toch gewoon een andere sensor-kabel via internet gevonden en gemonteerd, toen was snelheidsmeter probleem weer opgelost. Doordat ik nu een reserve had durfde ik mijn defecte open te breken. Helmaal vol met witte corrossie. Weggekrabt, met wat schuurpapier schoongemaakt en weer gemonteerd. Ook toen werkte weer alles ;-). Twee motors nemen toch ruimte in, en als je dan maar af en toe rijdt is rechtvaardiging lastig. Maar ik kon moeilijk keuze maken tussen de good old sabre, met een prinsheerlijke zithouding, danwel de snelle modernere bb weer wegdoen, maar die rijdt zo lekker en soepel.

Afgelopen week was het zover, eerste zonnestralen en dus motorweer. De BB gepakt en paar uurtjes rijden, dat gaat allemaal zo soepel dus na thuiskomst had ik iets van, dat is de motor waar ik toch verder mee wil. 's Avonds de Sabre foto's geplaatst en gelijk een uur later al eerste bod, volgende dag beller die kwam kijken of motor in werkelijkheid zo goed uitzag als de foto's. Afgelopen zaterdag is hij komen proefrijden en was zoals ik verwachtte om en kocht de motor. Was wel even slikken toen ik daar de motor met zijn nieuwe eigenaar zag wegsnorren. :?

Vanaf nu dus mijn volledige aandacht voor de Bird. Ik wil eigenlijk starten met wat optische zaken zoals de oranje knipperlichtkapjes door witte vervangen. Heeft iemand tips waar dat het beste kan ? Evt achter kleinere led exemplaren. Eerder heb ik al van Mr. Blue (die ik persoonlijk tegenkwam met zijn blauwe BB bij tankstation Veldhoven) allerlei mods gelezen. Wat zijn echte "noodzakelijke" zaken die moeten worden aangepakt ? Tips welkom. Ik weet dat er waarschijnlijk betere veren/dempers/remmen zijn, maar op dit moment is voor mij het originele materiaal voldoende goed, ik zoek nog niet de limieten op van wat een BB kan. Maar een hugger of powercommander, zijn die essentieel ? Andere sportuitlaten, nodig of puur voor sportieve geluid? sportluchtfilter ? Zijn er bepaalde aandachtspunten waarop ik moet letten.

Ik ga dus nu van mijn XX genieten en beter leren kennen. Ongelofelijk hoe snel hij doorschiet als je snel de gashendel opent. :] Een poos gelden ook een werkplaatsboek vd BB gekocht en ik heb via marktplaats ook de reclamefolder van de BlackBird, waarbij de motor naast zijn bekende straaljager naamgenoot geportretteerd staat en je goed wat overeenkomstige stijlelementen kunt zien.

Een vraag die al langer speelt: heeft de 2001 versie (of beter gezegd de modelserie met injectie) nog steeds 164pk. Ik was in veronderstelling dat de injectieversiequa pk/vermogen/koppel hd ingeleverd tov de eerste versies?
Zo dat was het even voor nu, wellicht tot een aanstaande clubmeeting. Lijkt me leuk een hele groep BB's samen te zien. Ben benieuwd of ik enkele antwoorden op mijn vragen krijg. Take care.

Helmut

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Re: volledige aandacht voor blackbird

Bericht door YO » do mar 22, 2012 10:24 am

Welkom.

Veel plezier met ons en op het forum.

Neem eens voor je vragen contact op met: http://www.sportmotorbanden.nl/c-227207/contact/

Afbeelding

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: volledige aandacht voor blackbird

Bericht door Ankertje » do mar 22, 2012 10:27 am

Welkom en heel plezier hier en met ons.

:]]]
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: volledige aandacht voor blackbird

Bericht door Motorpsycho » do mar 22, 2012 2:00 pm

Welkom op ons forum :typing:

Das nog eens een mooie introductie (y)

Veel plezier hier en tot ziens op een treffen of rit :]
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Albert
Berichten: 663
Lid geworden op: za jun 24, 2006 11:04 am
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: volledige aandacht voor blackbird

Bericht door Albert » do mar 22, 2012 8:51 pm

Dag Helmut. Leuke introductie.

Zaken die aangepakt MOETEN worden zijn er eigenlijk niet voor jou BB. Echter zijn er wel punten van aandacht die eens sneuvelen zoals een kapotte spanningsregelaar, balhoofdlager of een CCT die begint te rammelen. Er is genoeg te lezen voor je op deze site.
Tzt misschien toch eens Hyperpro oid overwegen. Het is echt 1 van de beste mods die je kan uitvoeren. althans dat is mijn ervaring.

Veel plezier hier !

Mr. Blue
Berichten: 4286
Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:39 am
Locatie: Valkenswaard, The Netherlands
Contacteer:

Re: volledige aandacht voor blackbird

Bericht door Mr. Blue » vr mar 23, 2012 12:32 pm

Welkom Helmut
Op dit forum van Blackbird fanaten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten