Mijn droomfiets! (even voorstellen)

Nieuwe gebruikers: stel je hier voor, oefen het plaatsen van berichten en lees belangrijke informatie over het forum.
Plaats reactie
Mereltje
Berichten: 4
Lid geworden op: vr aug 09, 2013 10:35 am
Contacteer:

Mijn droomfiets! (even voorstellen)

Bericht door Mereltje » za aug 10, 2013 10:19 am

Hi all,

Ik ben Herman, 43 jaar, gelukkig getrouwd, gelukkig twee kids, Audi-liefhebber, al heel lang werkzaam in de ICT, woonachtig in Flevoland en nu gelukkig ook BB-owner. Ik heb al vanaf mijn 18e mijn motorrijbewijs en heb mijn hele leven wel diverse motoren gehad (incl. cross). Toen jaren geleden de laatste wat ouder begon te worden (Honda Magna 1100) en ik 'm goed kon verkopen is er niets voor in de plek gekomen, mede omdat mijn vrouw motoren mooi vindt, maar niet voor mij. Uiteindelijk kruipt het bloed waar het niet gaan kan en keek ik af en toe al eens met een scheef oog naar de Blackbird. De lijnen van de BB vind ik nog altijd het mooist. Lekker vol, niet dat het voorwiel er, van de zijkant gezien, aan een draadje aanhangt enz. Tja... en als er dan een hele originele bij de dealer staat...

Normaliter ben ik gek op mooie, nieuwe, goede (lees: te dure) spullen, maar dat kan (bijna) niemand onbeperkt doen, dus soms doe je concessies en koop je bijv. een 'ouwe' motor. Als je dat met een beetje beleid doet, heb je de beste prijs-kwaliteit verhouding denkbaar; zo hebben de meesten niet door dat mijn BB al 12 jaar oud is. Hij glimt dan ook als een nieuwe. Sinds ik onlangs met een collega een prachtige rit heb gedaan en heb ervaren dat je zonder navi toch echt 10x minder leuke wegen/locaties op een dag ziet, moest ik ook navi hebben. Maar ook daarvoor geldt dat dat nieuw een flinke investering is, die je relatief weinig gebruikt. Op aanraden van een collega heb ik dus een Garmin Quest gezocht en gekocht (€ 40,00) incl. houder etc. Bleek 1x gebruikt voor een autorit naar Italië en zat inderdaad nog 'nieuw' in de verpakking. Iets ouder en niet meer de allernieuwste kaarten, maar ik dat is voor mijn gebruik no problem. Scherm super helder en zelfs de accu is nog perfect en gaat een dag mee. Toch wel sport en veel voldoening om voor weinig geld (ongeveer) hetzelfde doel te bereiken (letterlijk in dit geval). Ik heb nu al het plastic van de BB liggen om de voedingsspanning voor de navi te regelen + xenon dimlicht in te bouwen, de cockpit iets vaster in de rubbers te zetten (rammelt me teveel) etc. Xenon 5000k om de originele look niet te verprutsen (is een mening natuurlijk). De meningen zijn er wat over verdeeld, maar om geen risico te lopen, hang ik even een heel simpel transisor-schakelingetje onder de buddy dat ervoor zorgt dat de xenon pas inschakelt enkele seconden nadat de motor loopt (op de oliedruksensor). Uiteraard zelfbekrachtigd, zodat de verlichting niet uitvalt als ooit het oliedruklampje in zou komen onder het rijden (ik hoop en verwacht het niet, maar ik houd niet zo van potentieel grote risico's). Maar dat is misschien nog wel een keer een leuk plaatje voor een ander topic.

Ik heb nog twee maanden garantie (van de zes), maar ik heb wel een probleempje, waarbij de luchtigheid van de dealer daaromtrent mij nog niet helemaal gerustgesteld heeft. Zo kwam ik ook eigenlijk op diverse fora terecht, maar ben ik hier daadwerkelijk blijven hangen (leek mij hèt forum voor de BB-lover). Ik zal hiervoor het forum nog eens even goed afstruinen en evt. een topic openen. Met zoveel expertise als hier samenkomt zal ik daar vast gerustgesteld worden, of juist aangemaand om actie te ondernemen. Wordt vervolgd...

Dan nog even terug naar de kern: mijn originele Mereltje is van 2001, rood, ca. 54k op de teller. Bewust gekozen voor de injectie en digitale cockpit (vind ik mooi). Mankeert eigenlijk niets aan, op één scheurtje in de achterhand na (bij de opening naar de beugel om 'm op de bok te trekken). Dat is van binnen wel gelijmd/gevulkaniseerd, maar van buiten niet 100% strak en ook wel netjes bijgetipt, maar niet met blanke lak afgewerkt, waardoor kleurverschil. Ik denk dat ik het 'uitstulpingkje' (niet heel spannend) wegsnijd/schuur en dan netjes lakken. Spuiten is een te zware ingreep voor nu en ook zonder is er nog voldoende eer aan te behalen. Verder uiteraard wel wat kleine gebruiksspoortjes, zoals een krasje op de spiegelkappen. Aan één kant al netjes bijgewerkt, andere moet nog. Eigenlijk moet je die natuurlijk ook spuiten, maar nu even niet. Ook daarvoor geldt dat ik het voor voorlopig voldoende netjes kan wegwerken en als ik me dan later verveel, zie ik wel weer.

Nou, dat was het wel voor nu. Ik hoop leuke BB-contacten op te doen hier en informatie en ervaringen te mogen delen. Allemaal veel leuke en vooral veilige kilometers gewenst!

Gebruikersavatar
motorrijder_2000
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 2232
Lid geworden op: zo mei 31, 2009 5:52 pm
Locatie: Bosch en Duin
Contacteer:

Re: Mijn droomfiets! (even voorstellen)

Bericht door motorrijder_2000 » za aug 10, 2013 10:39 am

Welkom, Herman, veel plezier op ons Forum en bij de treffens.
Als Marc B ook nog even je sterren bij je nickname zet, kan je bij alle 'techniek' komen.
motorrijder_2000 / BOC Bestuur / Secretaris
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

stay on Two Wheels.

Gebruikersavatar
MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 7691
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 8:46 pm
Locatie: Vlijmen - The Netherlands
Contacteer:

Re: Mijn droomfiets! (even voorstellen)

Bericht door MarcB » za aug 10, 2013 9:56 pm

Hi Herman, mooie intro, enthousiasme spat er af:-) veel plezier hier en een dezer dagen staan de sterren er bij!
MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...

Mereltje
Berichten: 4
Lid geworden op: vr aug 09, 2013 10:35 am
Contacteer:

Re: Mijn droomfiets! (even voorstellen)

Bericht door Mereltje » zo aug 11, 2013 11:40 am

Thx gents!

Gebruikersavatar
HHBBXX
Berichten: 654
Lid geworden op: do aug 13, 2009 12:05 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Mijn droomfiets! (even voorstellen)

Bericht door HHBBXX » ma aug 12, 2013 8:26 am

Hoi Herman,

Welkom hier!
Een prima keuze heb je gemaakt met de BB, daar ga je veel plezier mee hebben. :]]
Misschien tot ziens bij een rit of treffen.

Groeten,
Harry.
Youth is not a time of life... It's a state of mind

Mereltje
Berichten: 4
Lid geworden op: vr aug 09, 2013 10:35 am
Contacteer:

Re: Mijn droomfiets! (even voorstellen)

Bericht door Mereltje » ma aug 12, 2013 12:38 pm

Hoi Harry, dank je. Wie weet tot ziens inderdaad; sinds ik de BB heb, heb ik al meer ritten gereden dan alle jaren ervoor, vooral omdat het nu ook echt een plezier is om te rijden, ook als dat de hele dag is of op de snelweg. En ik ga zeker ook kijken naar de activiteiten van de BBOC. Als er eens een rit in jouw omgeving is, heeft die zeker mijn interesse; ik heb er vanaf mijn pubertijd veel tijd doorgebracht, mijn rijbewijzen gehaald, vrienden en vriendinnen etc. Goede herinneringen en ik kom er nog altijd graag.

Mijn punt van zorg waarmee ik eigenlijk ook op de BBOC terecht kwam is het geluid dat ik soms hoor. Zojuist wat door het forum gezocht en ik denk dat het het koppelingshuis is, zoals bijv. hier ook het probleem (b)lijkt: http://www.blackbirdownersclub.eu/phpBB ... id#p156517. Bij de dealer doen ze er nogal laconiek over, maar ik heb dan ook nog garantie... Ik ben nu 'technisch gezien' wel enigszins gerustgesteld, want ik begrijp dat 'ie er waarschijnlijk oud mee kan worden, maar ik moet er nog eens goed over nadenken, want ik vind het een vreselijk geluid. Ik houd sowieso al niet van geluidjes, rammeltjes enz. en heb m'n Jap ook vanwege het 'naaimachientjesgeluid'. Anders had ik wel zo'n ploffer gekocht of zo... Wordt vervolgd!

Groet, Herman

Man in Black-Bird
Berichten: 3171
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 11:40 pm
Contacteer:

Re: Mijn droomfiets! (even voorstellen)

Bericht door Man in Black-Bird » ma aug 12, 2013 2:27 pm

Het is BOC .. en dat koppelingshuis geluid dat is inderdaad geen probleem en inherent aan de leeftijd en km stand van je BB

Mereltje
Berichten: 4
Lid geworden op: vr aug 09, 2013 10:35 am
Contacteer:

Re: Mijn droomfiets! (even voorstellen)

Bericht door Mereltje » ma aug 12, 2013 2:52 pm

Ah, 2x thx Harry! De wetenschap dat het technisch geen probleem is maakt het al draaglijker. Zelf koppelingshuis laten vervangen zal wel dure operatie zijn. Ik begin maar met eraan te wennen dan, misschien ga ik er nog wel van houden...

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: Mijn droomfiets! (even voorstellen)

Bericht door Evelakes » di aug 13, 2013 9:18 am

Welkom Herman veel leesplezier en misschien tot op een treffen..

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Re: Mijn droomfiets! (even voorstellen)

Bericht door YO » do okt 31, 2013 5:37 pm

Welkom.

Veel plezier met ons en op het forum.

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten