Pyreneeën 2008

Hier worden de aan- en afmeld topics geopend, en de vragen over de Tour en meeting agenda beantwoord.
Duke
Berichten: 63
Lid geworden op: zo okt 21, 2007 11:48 pm
Locatie: Baarle-Hertog (B)
Contacteer:

Bericht door Duke » do aug 07, 2008 12:57 pm

Het lijkt me wel een goed idee om reisplan voor de heenreis te maken en een indeling wie met wie gaat reizen. Of wordt daar al aan gewerkt Martin? Ik zou in ieder geval met Arjan en Gerben gaan rijden, maar helaas voor Gerben valt die dus af.

MMZ
Berichten: 1205
Lid geworden op: zo mei 28, 2006 8:52 am
Locatie: Alkmaar (Holland)
Contacteer:

Bericht door MMZ » do aug 07, 2008 2:17 pm

Prijs is misschien wel interessant voor mensen die geintereseerd zijn.

Sorry Gerben als ik je blij heb gemaakt met een dooie mus.

neBBreg
Berichten: 131
Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:38 am
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door neBBreg » do aug 07, 2008 5:56 pm

Je wekte bij mij idd wel even de indruk, maar ja.
No hard feelings :D

RiRoJ
Berichten: 638
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:03 pm
Contacteer:

Re: Pyreneeën 2008

Bericht door RiRoJ » wo aug 13, 2008 5:19 pm

We zitten inmiddels ten zuid-oosten van Parijs. Wat een land dat Frankrijk. Er gaat een gerucht dat God Frankrijk schiep en het zo ontzettend mooi vond dat Hij het t.o.v. andere landen wel moest compenseren. Om die reden heeft hij de Fransen zelf geschapen. Was het weer een beetje in evenwicht dacht Hij (en over het algemeen klopt dat dus wel).

Even terug naar de realiteit; Vanmorgen vroeg weggereden (06:00 uur) en zo snel mogelijk door Nederland en België heen. Om 08:30 uur waren we bij Mons, op de grens van België en Frankrijk. En ja, je merkt direct dat je in één van de mooiste landen van Europa bent. Geweldig wat een uitzichten, wat een wegen, wat een rit. Genoten hebben we! En dat is nog maar het begin van deze heerlijke vakantie. Lekker via Saint Quéntin, Noyon, Compiegne en Meaux ter hoogte van Parijs aangekomen. Dit k&^@e-dorp rechts (we rijden zuidwaarts) laten liggen. De meest prestigieuze voorbeelden van arrogantie van de Fransen bevinden zich immers daar. Los van de vaak chaotische rijstijl die deze dorpelingen er meestal op na houden.

Parijs op 50 km RECHTS. Le Mee-Sur-Seine aangehouden, vervolgens richting Fontainebleu gevolgd door Nemours. Door naar Montargis en Gien. Nog rond de 80 km naar Vierzon, onze eerste overnachtingsplaats.

Vanaf Fontainebleu begint het terrein echt te veranderen. Lommerijke wegen, glooiende heuvels, uitgestrekte velden met aan de randen de meest fantastische rustplekjes. Beekjes die al kabbelend het landschap doorsnijden. Af en toe een klein pittoresk dorpje met vriendelijk zwaaiende mensen. Zij zien dat wij genieten en genieten daarvan. Ze zijn trots op hun land en blij dat wij dat land op dit ogenblik met hun delen. Eigenlijk zijn deze Fransen zo verkeerd nog niet. Er zijn dus meerdere soorten, goed om te onthouden.

Tijdens een rustpauze nog even met de Gendarmerie staan praten over motoren en de voordelen van het reizen met een dergelijk vervoermiddel. Na verteld te hebben dat wij onderweg waren naar Andorra voor een geweldige motorvakantie gaven zij toe graag te willen ruilen met ons. "Daar zijn er in Holland nog een aantal van" reageerde ik. Zij konden zich dat héééél goed voorstellen..........

Aangekomen in de omgeving van Vierzon een knus hotelletje in een landelijke omgeving gezocht (en gevonden). Hier zit ik dit verslag nu te typen.

Met een net zo geweldige dag voor de boeg (morgen gaan we verder naar Lectoure, een dorpje in de Midi-Pyreneeën) gaan we zo uitgebreid in bad, slaapmutsje scoren en dan plat. Nog 11 geweldige dagen voor de boeg, wie wil dat niet...............

O ja, het eten was geweldig. We hebben het op zijn Frans gedaan dus eigenlijk geen idee hoe het heette maar het smaakte voortreffelijk. En op z'n Hollands natuurlijk ook nog iets vertellen over het weer; 't is FANTASTISCH................ 24 graden, mooie wolken luchten en verder opvallend helder. Weer om van te genieten!

MVG RiRoJ & Syllie Thing


































































Zoals jullie wel zullen weten vertrekken we pas volgende week woensdag (20 augustus) maar ik wilde jullie het genot van de eerste dag NIET onthouden. Op het gevaar af dat we geen posting kunnen doen op de 20e schrijf ik bij voorbaat onze belevenissen hier in dit forum. Anders missen jullie zovééééé'l........

debvd
Berichten: 765
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 8:47 pm
Locatie: Hoorn/Enkhuizen e.o.
Contacteer:

Re: Pyreneeën 2008

Bericht door debvd » wo aug 13, 2008 5:37 pm

:D :D :bp :bp :bp :think: :think: :think: :think: :P :P :P :-_ :-_ :-_

Ben wel al zwaar jaloers moet ik zeggen, is dat ik deze rit momenteel niet aandurf :oops: en met momenteel de BB in de ziekenkamer zou het zeker niet lukken..

MAAR AAN IEDEREEN

GENIET ERVAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:cheers: :hug:
Doe wat je nu wilt en kan doen en stel het niet uit........ Lekker motorrijden !!!!!

ReeF
Berichten: 5848
Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
Locatie: Schoten - Belgium
Contacteer:

Re: Pyreneeën 2008

Bericht door ReeF » wo aug 13, 2008 7:40 pm

:+

Ikke ging al snel ff kijken wanneer die reis ook al weer was......d8 al zo die zijn optijd vertrokken :D
Proud member of the Adventure Chaptor

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: Pyreneeën 2008

Bericht door Ankertje » wo aug 13, 2008 7:56 pm

Pas maar op dat jullie niet te laat weg gaan of te vroeg terug komen. Voolopig mag je nog lekker even wachten. :lol:


:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Duke
Berichten: 63
Lid geworden op: zo okt 21, 2007 11:48 pm
Locatie: Baarle-Hertog (B)
Contacteer:

Re: Pyreneeën 2008

Bericht door Duke » wo aug 13, 2008 8:59 pm

Geweldig verhaal!!! Wat een fantasie. Volgende week gaan we checken of jullie fantasie ook werkelijkheid gaat worden!

Trouwens dat stukje van die gendarmes had je wat mij betreft weg mogen laten, volstrekt ONGELOOFWAARDIG omdat ik bij mijn laatste bezoek aan dat land een boete van 750 euro in m'n zak kon steken. Wat een kl..&*(_)*)(&^%$$!!!!!!!!!!! :evil: :evil: :evil: :__

Maarrrr....... we hebben er zin an!!!

8)

martin
Berichten: 2923
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 7:00 pm
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Pyreneeën 2008

Bericht door martin » do aug 14, 2008 9:58 pm

Als ik het zo lees kan ik niet wachten om de sfeer in het echt te proeven, echt typerend zoals we het straks gaan beleven 8)

Maar ik neem voor de zekerheid wel wat contanten mee , want we zullen de gendarmerie af en toe wel moeten sponseren :)

nog 2 x 3 dagen

Turbo-tje
Berichten: 877
Lid geworden op: do mei 25, 2006 10:43 pm
Locatie: Den Haag (LEGAAL!!!)
Contacteer:

Re: Pyreneeën 2008

Bericht door Turbo-tje » vr aug 15, 2008 11:09 am

:roll: ... ik zie eigenlijk nergens een compleet lijstje staan wie er allemaal daar naar toe gaan... :oops:
Oog om oog...TAND door de lip!

Burtonman
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 1:55 pm
Locatie: Nu nog in het bos en tegen het eind van het jaar bij mijn vriendin

Re: Pyreneeën 2008

Bericht door Burtonman » vr aug 15, 2008 12:10 pm

Mag ook niet, is een geheime vakantie, enne je mot ook neet alles weten hé 8) Tong

Nightwish
Berichten: 240
Lid geworden op: za mei 27, 2006 1:47 pm
Locatie: den helder
Contacteer:

Re: Pyreneeën 2008

Bericht door Nightwish » vr aug 15, 2008 2:35 pm

sinds vanmiddag heb ik: VAKANTIEEEE........ ooooow wat heb ik er zin in. nog een paar nachtjes slapen en dan heerlijk bochies maken in andorra en omstreken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 7691
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 8:46 pm
Locatie: Vlijmen - The Netherlands
Contacteer:

Re: Pyreneeën 2008

Bericht door MarcB » vr aug 15, 2008 9:23 pm

Morgen nog ff een paar gratis banden scoren en dan ben ik er klaar voor :D Heb net de laatste bout in m'n Bird geschroefd na het nodige gekloot afgelopen week (verhaal volgt nog.... ) en het toeval wil dat tie het nog doet ook! Uiteraard zat er toch op het laatste moment weer wat tegen, navigatie bleek schijndood te zijn :twisted: Enfin, zal wel een OS zijn van Mickeysoft en gelukkig na de nodige aanpassingen kwam m'n GPS ontvangst toch weet tot leven.

Oh ja, het kan zijn dat ik in Andorra plotseling stil kom te staan want lekker eigenwijs dat ik ben, m'n alarm is weer aangesloten. Mogelijkerwijs dat ik de oorzaak gevonden heb waarom m'n startblokkering plotseling in kwam, maar helemaal zeker ben ik (nog) niet....
MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...

Syllie Thing
Berichten: 746
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:05 pm
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Re: Pyreneeën 2008

Bericht door Syllie Thing » za aug 16, 2008 4:44 am

MarcB schreef: Oh ja, het kan zijn dat ik in Andorra plotseling stil kom te staan want lekker eigenwijs dat ik ben, m'n alarm is weer aangesloten. Mogelijkerwijs dat ik de oorzaak gevonden heb waarom m'n startblokkering plotseling in kwam, maar helemaal zeker ben ik (nog) niet....
Als jij stil komt te staan rijden wij door :wink: , er is veel te veel te zien.

Gebruikersavatar
MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 7691
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 8:46 pm
Locatie: Vlijmen - The Netherlands
Contacteer:

Re: Pyreneeën 2008

Bericht door MarcB » za aug 16, 2008 6:51 am

Syllie Thing schreef:
MarcB schreef: Oh ja, het kan zijn dat ik in Andorra plotseling stil kom te staan want lekker eigenwijs dat ik ben, m'n alarm is weer aangesloten. Mogelijkerwijs dat ik de oorzaak gevonden heb waarom m'n startblokkering plotseling in kwam, maar helemaal zeker ben ik (nog) niet....
Als jij stil komt te staan rijden wij door :wink: , er is veel te veel te zien.
Hahaha, doe je toch nie, ik ken je... :wink:

xxx
MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...

Syllie Thing
Berichten: 746
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:05 pm
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Re: Pyreneeën 2008

Bericht door Syllie Thing » za aug 16, 2008 6:58 am

MarcB schreef:
Hahaha, doe je toch nie, ik ken je... :wink:

xxx
Ech nie :hug:
xxx

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Re: Pyreneeën 2008

Bericht door YO » za aug 16, 2008 7:32 am

even een tip voor Frankrijk:

Mijn maatje met wie ik opreed naar de Pyries had een alarm. Toen we bij een groot benzinestation gingen tanken deed de motor helemaal niets meer.

Bleek dat er bij benzinestations gigantisch hoge zendmasten kunnen staan waardoor het alarm volledig op tilt kan slaan. Dus ff 500 meter verderop gaan staan en de motor startte weer..

RK
Berichten: 3128
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 9:39 pm
Locatie: XX-city
Contacteer:

Re: Pyreneeën 2008

Bericht door RK » za aug 16, 2008 11:17 pm

YO schreef:even een tip voor Frankrijk:

Mijn maatje met wie ik opreed naar de Pyries had een alarm. Toen we bij een groot benzinestation gingen tanken deed de motor helemaal niets meer.

Bleek dat er bij benzinestations gigantisch hoge zendmasten kunnen staan waardoor het alarm volledig op tilt kan slaan. Dus ff 500 meter verderop gaan staan en de motor startte weer..
Die besem heeft zelf zijn eigen zendmast bij zich !!!!! :D

Gebruikersavatar
MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 7691
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 8:46 pm
Locatie: Vlijmen - The Netherlands
Contacteer:

Re: Pyreneeën 2008

Bericht door MarcB » zo aug 17, 2008 10:33 am

Geverde$%^gedver..... Denk dat Frank Switser dan ook een Franse zendmast heeft staan want toen Frank gisteren m'n banden wilde vervangen was m'n Bird wederom dood... Om een lang verhaal kort te maken, m'n alarm zit nu in de kliko 8) Het goede nieuws is dat m'n banden eronder liggen en Frank gelijk m'n voorwiellagers heeft vervangen die rot bleken te zijn.

We hadden bij AFS gelijk al een mini-pre-pyreneeen treffen. Nightwish, Pa, Jeroen en Cor waren ook aanwezig, en de zin zit er imiddels goed in :D
MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...

martin
Berichten: 2923
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 7:00 pm
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Pyreneeën 2008

Bericht door martin » zo aug 17, 2008 11:12 am

Even een herinnering :wink:

over 3 dagen naar Andorra


Meenemen

Paspoort / identiteit kaart .
Groene kaart .
Rijbewijs .
Kenteken .
Zorg verzekering kaart .
Veiligheids hesje

neBBreg
Berichten: 131
Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:38 am
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Pyreneeën 2008

Bericht door neBBreg » ma aug 18, 2008 4:58 pm

Alle Pyreneëngangers een hele goede en veilige rit gewenst!!! Ik heb op het laatste moment nog iemand getroffen die mijn reis wil overnemen :w :w :w :w :w dus dat verzacht voor mij de pijn behoorlijk :D . Heel veel plezier, ik kijk uit naar de foto's.

Greetz Gerben

martin
Berichten: 2923
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 7:00 pm
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Pyreneeën 2008

Bericht door martin » ma aug 18, 2008 5:02 pm

En hij komt uit Zeeland :D

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Re: Pyreneeën 2008

Bericht door YO » ma aug 18, 2008 5:42 pm

neBBreg schreef:Alle Pyreneëngangers een hele goede en veilige rit gewenst!!! Ik heb op het laatste moment nog iemand getroffen die mijn reis wil overnemen :w :w :w :w :w dus dat verzacht voor mij de pijn behoorlijk :D . Heel veel plezier, ik kijk uit naar de foto's.

Greetz Gerben
Fijn om te horen Gerben.

Gebruikersavatar
MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 7691
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 8:46 pm
Locatie: Vlijmen - The Netherlands
Contacteer:

Re: Pyreneeën 2008

Bericht door MarcB » ma aug 18, 2008 5:51 pm

Wellicht handig om mee te nemen en momenteel in de aanbieding bij de Lidl voor 2.49 per 10 stuks:

Afbeelding

Zie: http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c. ... nigingsset
neBBreg schreef:Alle Pyreneëngangers een hele goede en veilige rit gewenst!!! Ik heb op het laatste moment nog iemand getroffen die mijn reis wil overnemen :w :w :w :w :w dus dat verzacht voor mij de pijn behoorlijk :D . Heel veel plezier, ik kijk uit naar de foto's.

Greetz Gerben
Mooi te horen dat het gelukt is Gerben!
Laatst gewijzigd door MarcB op ma aug 18, 2008 6:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...

RRon
Berichten: 1498
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 8:58 am
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Pyreneeën 2008

Bericht door RRon » ma aug 18, 2008 6:14 pm

Bij deze wens ik iedereen een fijne vakantie toe, houd alles heel en geniet! Hopelijk hebben jullie beter weer als dat het hier momenteel is! :D
[http://www.marktplaats.nl/a/motoren/acc ... -huur.html]*****Stabiele motoraanhanger te huur voor 1 of 2 motoren!*****[/url]

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 73 gasten