Aanmeld topic voor de Nachtrit van 21 op 22-06-'08.

Hier worden de aan- en afmeld topics geopend, en de vragen over de Tour en meeting agenda beantwoord.
Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Aanmeld topic voor de Nachtrit van 21 op 22-06-'08.

Bericht door Motorpsycho » di mei 13, 2008 12:43 am

EDIT
Laatst gewijzigd door Motorpsycho op di jun 02, 2009 8:52 pm, 20 keer totaal gewijzigd.
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Bericht door Ankertje » di mei 13, 2008 5:21 am

Ik ben er ook.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » di mei 13, 2008 5:52 am

Staat er bij *-*
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Bericht door Ankertje » di mei 13, 2008 6:10 am

Motorpsycho schreef:Staat er bij *-*
Dank je.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

MXXL
Berichten: 1207
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:44 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door MXXL » di mei 13, 2008 7:19 am

Ik ben er zeker!!!!
Mijn grote trots: Anne Janine Lit
Mijn kleine trots: Inge Erika Lit

MXXL

Burtonman
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 1:55 pm
Locatie: Nu nog in het bos en tegen het eind van het jaar bij mijn vriendin

Bericht door Burtonman » di mei 13, 2008 8:20 am

Ik ook, Jakelien niet die trut kan dan weer niet uit het nest :lol:

BBMW
Berichten: 2547
Lid geworden op: do mei 25, 2006 7:41 pm
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Bericht door BBMW » di mei 13, 2008 9:15 am

Ik ook :]

Ben alleen benieuwd hoe je je het beste kan voorbereiden. Hoe doen jullie dit.. :?:
BBMW / BOC Ondersteuning


The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem.

rich
Berichten: 752
Lid geworden op: do mei 25, 2006 7:20 pm
Locatie: Wieringerwerf
Contacteer:

Bericht door rich » di mei 13, 2008 9:58 am

Ik rij het hele weekeinde nachtritten :?
Heb nachtdienst dus helaas.
Voor de genen die wel gaan veel plezier.

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Bericht door Ankertje » di mei 13, 2008 9:59 am

Je Bird is technisch gewoon op orde.
Natuurlijk geef je extra aandacht aan je verlichting Vooral de afstelling is van belang. Je wilt veel licht op de weg maar rij je achter een ander aan dan kan je hem, zeker als je xenon hebt, verblinden vis zijn spiegels. Let daar even op en zo nodig gelijk bijstellen. kijk dus vooraf hoe dat moet.
Het kan in de nacht friser worden. Neem daarom wat extra onderkleding mee. Vergeet ook je regenkleding niet. Zorg voor een nat handoekje dat je in een plastic zak meeneemt. Zo kan altijd heel makkelijk de insecten van je visier verwijderen. Soms vliegt er zo veel rond dat je dood rijdt dat je de volgende stopplaats niet kan halen.
Bereid je er op voor dat er dieren over kunnen steken. Vooral in de avondschemer en kort daarna en de voor en tijdens de moregen schemer.
Pas je snelheid aan zeker als je al wat langer aan het rijden bent. Neem op tijd een pauze en zorg voor een goiede nachtrust in de gehele week voor de rit. Dan is het een stuk makkelijker een nacht over te slaan. Voorslapen heeft minder zin. Tenzij je dit gewend ben t ivm met onregelmatige diensten. Neem eten en drinken mee. Krijg je slaap dan is even stoppen wat eten en drinken een goede remedie om weer even op krachten te komen.
Weet hoe je navigatie werkt en leer er mee omgaan ook in het donker.
Neem een zaklamp mee met extra batterijen. Zorg voor een bandenreapartieset. Neem extra zekeringen mee.
Blijf bij pech nooit op de weg staan maar zoek een plek waar je niet opeens voor je sokken gereden kan worden.
Tank op tijd en weet waar je volgende tankstop is en houdt er rekening mee dat je een keer fout kan rijden waardoor je lenger met een tank moet doen.

Zo maar even wat zaken uit de losse pols. Maar als je even nadenkt wat er kan gebeuren kom je een heel eind. De rest van Nederland slaapt dus moet je er op bedacht zijn dat je voor jezelf moet zorgen.

:D :wink:

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

BBMW
Berichten: 2547
Lid geworden op: do mei 25, 2006 7:41 pm
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Bericht door BBMW » di mei 13, 2008 11:58 am

FilaMenT schreef:Je Bird is technisch gewoon op orde.
Natuurlijk geef je extra aandacht aan je verlichting Vooral de afstelling is van belang. Je wilt veel licht op de weg maar rij je achter een ander aan dan kan je hem, zeker als je xenon hebt, verblinden vis zijn spiegels. Let daar even op en zo nodig gelijk bijstellen. kijk dus vooraf hoe dat moet.
Het kan in de nacht friser worden. Neem daarom wat extra onderkleding mee. Vergeet ook je regenkleding niet. Zorg voor een nat handoekje dat je in een plastic zak meeneemt. Zo kan altijd heel makkelijk de insecten van je visier verwijderen. Soms vliegt er zo veel rond dat je dood rijdt dat je de volgende stopplaats niet kan halen.
Bereid je er op voor dat er dieren over kunnen steken. Vooral in de avondschemer en kort daarna en de voor en tijdens de moregen schemer.
Pas je snelheid aan zeker als je al wat langer aan het rijden bent. Neem op tijd een pauze en zorg voor een goiede nachtrust in de gehele week voor de rit. Dan is het een stuk makkelijker een nacht over te slaan. Voorslapen heeft minder zin. Tenzij je dit gewend ben t ivm met onregelmatige diensten. Neem eten en drinken mee. Krijg je slaap dan is even stoppen wat eten en drinken een goede remedie om weer even op krachten te komen.
Weet hoe je navigatie werkt en leer er mee omgaan ook in het donker.
Neem een zaklamp mee met extra batterijen. Zorg voor een bandenreapartieset. Neem extra zekeringen mee.
Blijf bij pech nooit op de weg staan maar zoek een plek waar je niet opeens voor je sokken gereden kan worden.
Tank op tijd en weet waar je volgende tankstop is en houdt er rekening mee dat je een keer fout kan rijden waardoor je lenger met een tank moet doen.

Zo maar even wat zaken uit de losse pols. Maar als je even nadenkt wat er kan gebeuren kom je een heel eind. De rest van Nederland slaapt dus moet je er op bedacht zijn dat je voor jezelf moet zorgen.

:D :wink:

:idea:
Thanks Mark!!
BBMW / BOC Ondersteuning


The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem.

Burtonman
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 1:55 pm
Locatie: Nu nog in het bos en tegen het eind van het jaar bij mijn vriendin

Bericht door Burtonman » di mei 13, 2008 12:09 pm

Als jullie met jullie piepkes langs komen is heel Nederland wakker :shock:

:+ *-* :-_ :] :hail:

The Doctor
Berichten: 3794
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:40 pm
Locatie: thuis
Contacteer:

Bericht door The Doctor » di mei 13, 2008 3:55 pm

Er zijn verschillende startpunten, dus kan het zijn dat je van de hele nacht niemand van de club tegenkomt?

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Bericht door Ankertje » di mei 13, 2008 3:58 pm

The Doctor schreef:Er zijn verschillende startpunten, dus kan het zijn dat je van de hele nacht niemand van de club tegenkomt?
Er komt een centraal punt waar we allen samen komen en verder rijden.

:D

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

The Doctor
Berichten: 3794
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:40 pm
Locatie: thuis
Contacteer:

Bericht door The Doctor » di mei 13, 2008 4:01 pm

Effe kijken wat het vrouwtje ervan vind, ze is nogal ongerust als ik s`nachts met de motor onderweg ben

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » di mei 13, 2008 7:08 pm

MXXL, Burtonman en BB Peet jullie staan er bij *-*

Ik doe niet aan goede voorbereiding :D 20 blikjes Redbull mee voor onderweg en 't komt vanzelf goed :+

[serieus modus]

Vrijdag avond ga ik extra laat naar bed, zodat ik zaterdag later dan gewoonlijk op sta. Dan kan ik makkelijker door. Ik moet wel toegeven dat ik vroeger minder moeite had een nachtje door te halen. Dat gebeurde eigenlijk elk weekend :D

Na mijn avond maal ga ik dan ook nog even 1 uurtje slapen en dan komt het met mij wel goed :wink:

Wat neem ik mee:
Druivensuiker, eten (makkelijk verteerbaar maar voedzaam) drinken (sport drankje) Zaklamp, Banden rep. setje, vol geladen GSM. Extra kleding (mocht ik 't koud krijgen)

Paar tips:
Altijd voor je zelf weten waar je bent. Niet blind op die Zumo of voor rijder vertrouwen :!:
Zeker niet op het achterlicht van je voorganger gaan rijden. Gaat hij/zij de sloot in ga jij er onheroepelijk achteraan :!:
Ik heb al erg veel in de nachtelijke uren motor gereden. Je kan het totaal niet vergelijken met overdag. Zelfs het rijden doe je anders. Nog defensiefer dus: Meer afstand houden. Rustiger rijden. Met behulp van de Zumo kan je goed een zijstraat aan zien komen. Maar vertrouw niet blind op de Zumo wat betreft de bochten. Een bocht door kijken wat je overdag kan doen is er ook niet bij. Dus zal je merken dat het knap lastig is om bochten goed te rijden snachts. Soms moet je in de bocht wel 4x corrigeren omdat je gewoon niet kan zien hoe de bocht loopt. Dat kan voor spannende situaties zorgen. Als je van plan bent de hele rit te rijden. Dus 450 a 500 km hou er dan rekening mee dat dit net zo vermoeiend kan zijn als 1000km overdag. Daarom die meerdere opstap punten zodat je ook de halve route kan rijden, maar toch je maatjes gezien hebt. Met het maken van de route zullen we er wel voor zorgen dat we over zo veel mogelijk doorgaande wegen rijden. Zeker geen achteraf weggetjes of onverlichte dijken. Dit is gewoon te gevaarlijk voor de meeste onder ons. De wereld is niet groter dan dat stukje waar jou koplamp op schijnt. Dat is ondanks de xenon verlichting nog erg klein kan ik je melden :shock:

Het belangrijkste is en blijft dat iedereen weer heelhuids thuis komt :!:

Ik heb er nu al veel zin in :] :] :] *-*
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

debvd
Berichten: 765
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 8:47 pm
Locatie: Hoorn/Enkhuizen e.o.
Contacteer:

Bericht door debvd » di mei 13, 2008 7:57 pm

Fantastisch Idee,

Het kriebelt, :wink:

Maar ik denk dat ik alleen naar het centrale punt ff kom. ff over nadenken. :think:

Waar is het centrale punt eigenlijk??? :?:
Doe wat je nu wilt en kan doen en stel het niet uit........ Lekker motorrijden !!!!!

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » di mei 13, 2008 8:02 pm

debvd schreef:
Waar is het centrale punt eigenlijk??? :?:
Centraal :wink:

Volgt zo spoedig mogelijk :D
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

debvd
Berichten: 765
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 8:47 pm
Locatie: Hoorn/Enkhuizen e.o.
Contacteer:

Bericht door debvd » di mei 13, 2008 9:22 pm

Motorpsycho schreef:
debvd schreef:
Waar is het centrale punt eigenlijk??? :?:
Centraal :wink:

Volgt zo spoedig mogelijk :D
:-_
Doe wat je nu wilt en kan doen en stel het niet uit........ Lekker motorrijden !!!!!

Burtonman
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 1:55 pm
Locatie: Nu nog in het bos en tegen het eind van het jaar bij mijn vriendin

Bericht door Burtonman » di mei 13, 2008 10:01 pm

Ik wil de hele rit rijden dus zeg maar waar ik moet zijn, trouwens iemand heeft mij aangeboden om in juli (ik geloof de 6 de) een speciale rit te rijden van tegen de 600 km, en ja hoor tuurlijk gaan wij dat doen 8) heb al ééns de 1000 mijlen rit in '93 gedaan met vertrek en aank in A-pen, heerlijk, en nu een grootmoeders middeltje tegen de slaap, neet lachen want dit helpt beter als dat juppy drankje, chokolade en liefs zwart, vraag maar eens na, en anders probeer het maar eens een uurtje voor je gaat slapen, madam zal blij zijn 8) 8) :lol:

En ja hoor ik kijk er dubbel naar uit :] *-* :w:

Blackmetal
Berichten: 1389
Lid geworden op: di aug 01, 2006 10:23 pm
Locatie: betuwe

Bericht door Blackmetal » di mei 13, 2008 11:03 pm

Die dag is de officiële zonsondergang om 22:04 en de zonsopkomst 05:19.
Dat word een vermoeiend nachie van 7 uurtjes.

Ik rij regelmatig 's nachts ivm nachtdiensten, maar doe dat dan altijd alleen.
Wil nu wel eens weten hoe het in een groepje gaat :idea:
Afbeelding .

Dirko
Berichten: 1946
Lid geworden op: zo mei 28, 2006 8:44 pm
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Dirko » di mei 13, 2008 11:03 pm

Zet u mij er ook maar bij en ik denk Rinus ook maar die moet dan maar zorgen dat hij weer een Bird heeft :lol: :lol:
Een Wheely overkomt je!!!!!............ Toch

Het kan altijd harder!!

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » di mei 13, 2008 11:20 pm

Jullie staan er bij *-*

Hoop dat Rinus zich snel zelf kan aanmelden :wink:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Rhino
Berichten: 222
Lid geworden op: wo jul 19, 2006 12:18 pm
Contacteer:

Bericht door Rhino » wo mei 14, 2008 10:01 pm

Ik weet het ik weet het....niet onder voorbehoud.....aan mij ligt het niet. Ik heb wel wat leuks op het oog (en houd mij aanbevolen voor lager km's <30000) Maar mijn steun en toeverlaat moet er aan toe zijn.....

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » wo mei 14, 2008 10:28 pm

Ik help je hopen. En hoop dat je partner zich weer gerust gaat voelen zo dat je weer met ons mee kan rijden :wink:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Burrito
Berichten: 563
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 3:31 pm
Locatie: Almere, NL
Contacteer:

Bericht door Burrito » vr mei 16, 2008 12:43 pm

ik ga mn best doen er te zijn... ff kijken met werk nog... zit misschien in de VS dan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten