Aanmeld topic voor de Nachtrit van 21 op 22-06-'08.
-
- Berichten: 9801
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
- Contacteer:
Aanmeld topic voor de Nachtrit van 21 op 22-06-'08.
EDIT
Laatst gewijzigd door Motorpsycho op di jun 02, 2009 8:52 pm, 20 keer totaal gewijzigd.
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
-
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
- Locatie: The Netherlands.
- Contacteer:
-
- Berichten: 9801
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
- Contacteer:
Staat er bij
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
-
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
- Locatie: The Netherlands.
- Contacteer:
-
- Berichten: 1207
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:44 pm
- Locatie: Harderwijk
- Contacteer:
-
- Berichten: 2547
- Lid geworden op: do mei 25, 2006 7:41 pm
- Locatie: Oud-Beijerland
- Contacteer:
-
- Berichten: 752
- Lid geworden op: do mei 25, 2006 7:20 pm
- Locatie: Wieringerwerf
- Contacteer:
-
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
- Locatie: The Netherlands.
- Contacteer:
Je Bird is technisch gewoon op orde.
Natuurlijk geef je extra aandacht aan je verlichting Vooral de afstelling is van belang. Je wilt veel licht op de weg maar rij je achter een ander aan dan kan je hem, zeker als je xenon hebt, verblinden vis zijn spiegels. Let daar even op en zo nodig gelijk bijstellen. kijk dus vooraf hoe dat moet.
Het kan in de nacht friser worden. Neem daarom wat extra onderkleding mee. Vergeet ook je regenkleding niet. Zorg voor een nat handoekje dat je in een plastic zak meeneemt. Zo kan altijd heel makkelijk de insecten van je visier verwijderen. Soms vliegt er zo veel rond dat je dood rijdt dat je de volgende stopplaats niet kan halen.
Bereid je er op voor dat er dieren over kunnen steken. Vooral in de avondschemer en kort daarna en de voor en tijdens de moregen schemer.
Pas je snelheid aan zeker als je al wat langer aan het rijden bent. Neem op tijd een pauze en zorg voor een goiede nachtrust in de gehele week voor de rit. Dan is het een stuk makkelijker een nacht over te slaan. Voorslapen heeft minder zin. Tenzij je dit gewend ben t ivm met onregelmatige diensten. Neem eten en drinken mee. Krijg je slaap dan is even stoppen wat eten en drinken een goede remedie om weer even op krachten te komen.
Weet hoe je navigatie werkt en leer er mee omgaan ook in het donker.
Neem een zaklamp mee met extra batterijen. Zorg voor een bandenreapartieset. Neem extra zekeringen mee.
Blijf bij pech nooit op de weg staan maar zoek een plek waar je niet opeens voor je sokken gereden kan worden.
Tank op tijd en weet waar je volgende tankstop is en houdt er rekening mee dat je een keer fout kan rijden waardoor je lenger met een tank moet doen.
Zo maar even wat zaken uit de losse pols. Maar als je even nadenkt wat er kan gebeuren kom je een heel eind. De rest van Nederland slaapt dus moet je er op bedacht zijn dat je voor jezelf moet zorgen.
Natuurlijk geef je extra aandacht aan je verlichting Vooral de afstelling is van belang. Je wilt veel licht op de weg maar rij je achter een ander aan dan kan je hem, zeker als je xenon hebt, verblinden vis zijn spiegels. Let daar even op en zo nodig gelijk bijstellen. kijk dus vooraf hoe dat moet.
Het kan in de nacht friser worden. Neem daarom wat extra onderkleding mee. Vergeet ook je regenkleding niet. Zorg voor een nat handoekje dat je in een plastic zak meeneemt. Zo kan altijd heel makkelijk de insecten van je visier verwijderen. Soms vliegt er zo veel rond dat je dood rijdt dat je de volgende stopplaats niet kan halen.
Bereid je er op voor dat er dieren over kunnen steken. Vooral in de avondschemer en kort daarna en de voor en tijdens de moregen schemer.
Pas je snelheid aan zeker als je al wat langer aan het rijden bent. Neem op tijd een pauze en zorg voor een goiede nachtrust in de gehele week voor de rit. Dan is het een stuk makkelijker een nacht over te slaan. Voorslapen heeft minder zin. Tenzij je dit gewend ben t ivm met onregelmatige diensten. Neem eten en drinken mee. Krijg je slaap dan is even stoppen wat eten en drinken een goede remedie om weer even op krachten te komen.
Weet hoe je navigatie werkt en leer er mee omgaan ook in het donker.
Neem een zaklamp mee met extra batterijen. Zorg voor een bandenreapartieset. Neem extra zekeringen mee.
Blijf bij pech nooit op de weg staan maar zoek een plek waar je niet opeens voor je sokken gereden kan worden.
Tank op tijd en weet waar je volgende tankstop is en houdt er rekening mee dat je een keer fout kan rijden waardoor je lenger met een tank moet doen.
Zo maar even wat zaken uit de losse pols. Maar als je even nadenkt wat er kan gebeuren kom je een heel eind. De rest van Nederland slaapt dus moet je er op bedacht zijn dat je voor jezelf moet zorgen.
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....
Kayak.
Kayak.
-
- Berichten: 2547
- Lid geworden op: do mei 25, 2006 7:41 pm
- Locatie: Oud-Beijerland
- Contacteer:
Thanks Mark!!FilaMenT schreef:Je Bird is technisch gewoon op orde.
Natuurlijk geef je extra aandacht aan je verlichting Vooral de afstelling is van belang. Je wilt veel licht op de weg maar rij je achter een ander aan dan kan je hem, zeker als je xenon hebt, verblinden vis zijn spiegels. Let daar even op en zo nodig gelijk bijstellen. kijk dus vooraf hoe dat moet.
Het kan in de nacht friser worden. Neem daarom wat extra onderkleding mee. Vergeet ook je regenkleding niet. Zorg voor een nat handoekje dat je in een plastic zak meeneemt. Zo kan altijd heel makkelijk de insecten van je visier verwijderen. Soms vliegt er zo veel rond dat je dood rijdt dat je de volgende stopplaats niet kan halen.
Bereid je er op voor dat er dieren over kunnen steken. Vooral in de avondschemer en kort daarna en de voor en tijdens de moregen schemer.
Pas je snelheid aan zeker als je al wat langer aan het rijden bent. Neem op tijd een pauze en zorg voor een goiede nachtrust in de gehele week voor de rit. Dan is het een stuk makkelijker een nacht over te slaan. Voorslapen heeft minder zin. Tenzij je dit gewend ben t ivm met onregelmatige diensten. Neem eten en drinken mee. Krijg je slaap dan is even stoppen wat eten en drinken een goede remedie om weer even op krachten te komen.
Weet hoe je navigatie werkt en leer er mee omgaan ook in het donker.
Neem een zaklamp mee met extra batterijen. Zorg voor een bandenreapartieset. Neem extra zekeringen mee.
Blijf bij pech nooit op de weg staan maar zoek een plek waar je niet opeens voor je sokken gereden kan worden.
Tank op tijd en weet waar je volgende tankstop is en houdt er rekening mee dat je een keer fout kan rijden waardoor je lenger met een tank moet doen.
Zo maar even wat zaken uit de losse pols. Maar als je even nadenkt wat er kan gebeuren kom je een heel eind. De rest van Nederland slaapt dus moet je er op bedacht zijn dat je voor jezelf moet zorgen.
BBMW / BOC Ondersteuning
The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem.
The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem.
-
- Berichten: 3794
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:40 pm
- Locatie: thuis
- Contacteer:
-
- Berichten: 9161
- Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
- Locatie: The Netherlands.
- Contacteer:
-
- Berichten: 3794
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:40 pm
- Locatie: thuis
- Contacteer:
-
- Berichten: 9801
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
- Contacteer:
MXXL, Burtonman en BB Peet jullie staan er bij
Ik doe niet aan goede voorbereiding 20 blikjes Redbull mee voor onderweg en 't komt vanzelf goed
[serieus modus]
Vrijdag avond ga ik extra laat naar bed, zodat ik zaterdag later dan gewoonlijk op sta. Dan kan ik makkelijker door. Ik moet wel toegeven dat ik vroeger minder moeite had een nachtje door te halen. Dat gebeurde eigenlijk elk weekend
Na mijn avond maal ga ik dan ook nog even 1 uurtje slapen en dan komt het met mij wel goed
Wat neem ik mee:
Druivensuiker, eten (makkelijk verteerbaar maar voedzaam) drinken (sport drankje) Zaklamp, Banden rep. setje, vol geladen GSM. Extra kleding (mocht ik 't koud krijgen)
Paar tips:
Altijd voor je zelf weten waar je bent. Niet blind op die Zumo of voor rijder vertrouwen
Zeker niet op het achterlicht van je voorganger gaan rijden. Gaat hij/zij de sloot in ga jij er onheroepelijk achteraan
Ik heb al erg veel in de nachtelijke uren motor gereden. Je kan het totaal niet vergelijken met overdag. Zelfs het rijden doe je anders. Nog defensiefer dus: Meer afstand houden. Rustiger rijden. Met behulp van de Zumo kan je goed een zijstraat aan zien komen. Maar vertrouw niet blind op de Zumo wat betreft de bochten. Een bocht door kijken wat je overdag kan doen is er ook niet bij. Dus zal je merken dat het knap lastig is om bochten goed te rijden snachts. Soms moet je in de bocht wel 4x corrigeren omdat je gewoon niet kan zien hoe de bocht loopt. Dat kan voor spannende situaties zorgen. Als je van plan bent de hele rit te rijden. Dus 450 a 500 km hou er dan rekening mee dat dit net zo vermoeiend kan zijn als 1000km overdag. Daarom die meerdere opstap punten zodat je ook de halve route kan rijden, maar toch je maatjes gezien hebt. Met het maken van de route zullen we er wel voor zorgen dat we over zo veel mogelijk doorgaande wegen rijden. Zeker geen achteraf weggetjes of onverlichte dijken. Dit is gewoon te gevaarlijk voor de meeste onder ons. De wereld is niet groter dan dat stukje waar jou koplamp op schijnt. Dat is ondanks de xenon verlichting nog erg klein kan ik je melden
Het belangrijkste is en blijft dat iedereen weer heelhuids thuis komt
Ik heb er nu al veel zin in
Ik doe niet aan goede voorbereiding 20 blikjes Redbull mee voor onderweg en 't komt vanzelf goed
[serieus modus]
Vrijdag avond ga ik extra laat naar bed, zodat ik zaterdag later dan gewoonlijk op sta. Dan kan ik makkelijker door. Ik moet wel toegeven dat ik vroeger minder moeite had een nachtje door te halen. Dat gebeurde eigenlijk elk weekend
Na mijn avond maal ga ik dan ook nog even 1 uurtje slapen en dan komt het met mij wel goed
Wat neem ik mee:
Druivensuiker, eten (makkelijk verteerbaar maar voedzaam) drinken (sport drankje) Zaklamp, Banden rep. setje, vol geladen GSM. Extra kleding (mocht ik 't koud krijgen)
Paar tips:
Altijd voor je zelf weten waar je bent. Niet blind op die Zumo of voor rijder vertrouwen
Zeker niet op het achterlicht van je voorganger gaan rijden. Gaat hij/zij de sloot in ga jij er onheroepelijk achteraan
Ik heb al erg veel in de nachtelijke uren motor gereden. Je kan het totaal niet vergelijken met overdag. Zelfs het rijden doe je anders. Nog defensiefer dus: Meer afstand houden. Rustiger rijden. Met behulp van de Zumo kan je goed een zijstraat aan zien komen. Maar vertrouw niet blind op de Zumo wat betreft de bochten. Een bocht door kijken wat je overdag kan doen is er ook niet bij. Dus zal je merken dat het knap lastig is om bochten goed te rijden snachts. Soms moet je in de bocht wel 4x corrigeren omdat je gewoon niet kan zien hoe de bocht loopt. Dat kan voor spannende situaties zorgen. Als je van plan bent de hele rit te rijden. Dus 450 a 500 km hou er dan rekening mee dat dit net zo vermoeiend kan zijn als 1000km overdag. Daarom die meerdere opstap punten zodat je ook de halve route kan rijden, maar toch je maatjes gezien hebt. Met het maken van de route zullen we er wel voor zorgen dat we over zo veel mogelijk doorgaande wegen rijden. Zeker geen achteraf weggetjes of onverlichte dijken. Dit is gewoon te gevaarlijk voor de meeste onder ons. De wereld is niet groter dan dat stukje waar jou koplamp op schijnt. Dat is ondanks de xenon verlichting nog erg klein kan ik je melden
Het belangrijkste is en blijft dat iedereen weer heelhuids thuis komt
Ik heb er nu al veel zin in
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
-
- Berichten: 765
- Lid geworden op: zo dec 03, 2006 8:47 pm
- Locatie: Hoorn/Enkhuizen e.o.
- Contacteer:
-
- Berichten: 9801
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
- Contacteer:
Centraaldebvd schreef:
Waar is het centrale punt eigenlijk???
Volgt zo spoedig mogelijk
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
-
- Berichten: 765
- Lid geworden op: zo dec 03, 2006 8:47 pm
- Locatie: Hoorn/Enkhuizen e.o.
- Contacteer:
-
- Berichten: 0
- Lid geworden op: ma mei 07, 2007 1:55 pm
- Locatie: Nu nog in het bos en tegen het eind van het jaar bij mijn vriendin
Ik wil de hele rit rijden dus zeg maar waar ik moet zijn, trouwens iemand heeft mij aangeboden om in juli (ik geloof de 6 de) een speciale rit te rijden van tegen de 600 km, en ja hoor tuurlijk gaan wij dat doen heb al ééns de 1000 mijlen rit in '93 gedaan met vertrek en aank in A-pen, heerlijk, en nu een grootmoeders middeltje tegen de slaap, neet lachen want dit helpt beter als dat juppy drankje, chokolade en liefs zwart, vraag maar eens na, en anders probeer het maar eens een uurtje voor je gaat slapen, madam zal blij zijn
En ja hoor ik kijk er dubbel naar uit
En ja hoor ik kijk er dubbel naar uit
-
- Berichten: 1389
- Lid geworden op: di aug 01, 2006 10:23 pm
- Locatie: betuwe
-
- Berichten: 1946
- Lid geworden op: zo mei 28, 2006 8:44 pm
- Locatie: Stadskanaal
- Contacteer:
-
- Berichten: 9801
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
- Contacteer:
Jullie staan er bij
Hoop dat Rinus zich snel zelf kan aanmelden
Hoop dat Rinus zich snel zelf kan aanmelden
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
-
- Berichten: 222
- Lid geworden op: wo jul 19, 2006 12:18 pm
- Contacteer:
-
- Berichten: 9801
- Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
- Contacteer:
Ik help je hopen. En hoop dat je partner zich weer gerust gaat voelen zo dat je weer met ons mee kan rijden
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer
Blackbird onderdelen KLIK hier
Blackbird onderdelen KLIK hier
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: vr mei 26, 2006 3:31 pm
- Locatie: Almere, NL
- Contacteer:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten