Hoe vond je de BOC Hyperprodag op 30 mei 2009?

Hier worden de aan- en afmeld topics geopend, en de vragen over de Tour en meeting agenda beantwoord.
Plaats reactie
Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Hoe vond je de BOC Hyperprodag op 30 mei 2009?

Bericht door Motorpsycho » za mei 30, 2009 7:38 am

Hallo Super Blackbird vrienden :] *-*

Hoe vond je de BOC Hyperprodag op 30 mei 2009 :?:

Deze dag is/was speciaal georganiseerd voor BOC clubleden. Vandaar dat forum leden hier geen weet van hadden.
Iedereen kan zo wel zien dat je kan profiteren van vele voordelen als je BOC clublid wordt voor maar €15,- contributie per jaar :wink:
BOC clublid worden kan je door deze link te volgen :arrow: BOC lid worden

Post je foto's, video's en verhalen in deze topic dan is het voor iedereen een duidelijk en overzichtelijk geheel dit ging de voor gaande keren ook geweldig goed :!:
Bedankt BB vrienden -:^


Tip van de dag:

Voor het uploaden van foto's om ze daarna in deze topic te plaatsen kan je http://imageshack.us/ gebruiken. Je kan je foto online zetten door op bladeren te klikken en dan de foto die je wilt te selecteren. Als je dan even het vakje :arrow: resize image aan vinkt en dan in stellen op :arrow: 640X480 (for message boards) Als je webbrowser cookies accepteert blijft de formaat instelling daarna ongewijzigd :wink: Daarna druk je pas op de knop UPLOAD. Als je dit gedaan heb krijg je een aantal links (url's) te zien. Met de bovenste link kan je de foto in deze topic plaatsen. Je doet dat door de Direct link to image te knippen en in je posting te plaatsen. Je moet de link dan hier tussen plaatsen :arrow: [ img ]Direct link to image[/ img ] Zonder spaties :D Je foto zal dan zichtbaar zijn voor iedereen :wink:

Maar het kan ook anders dat wil zeggen met Google Picasa dit is veel minder zwaar voor het forum en je kan hele albums tegelijk uploaden en hier aan je maten laten zien. Werkt erg goed :!: Op de site van google vind je een duidelijke omschrijving van het gratis programma
Vergeet niet de kentekens onleesbaar te maken
:!: zo dat het dieven gilde niet kan achterhalen waar wij onze zo geliefde BB's stallen. Als je nog met vragen zit omtrent imageshack of je foto bewerken zo dat het kenteken niet meer leesbaar is mag je me altijd een PB of e-mail sturen.

Veel plezier met foto's, video's en verhalen posten :wink: :lol:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Gebruikersavatar
MarcB
BOC Bestuur
BOC Bestuur
Berichten: 7691
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 8:46 pm
Locatie: Vlijmen - The Netherlands
Contacteer:

Re: Hoe vond je de BOC Hyperprodag op 30 mei 2009?

Bericht door MarcB » za mei 30, 2009 5:46 pm

Was weer helemaal geweldig. Eerst een lekkere bak koffie gehaald bij Motorpsycho en mogen genieten van Jochem's super-gemotoriseerde-afstandbestuurbare-electronisch-afsluitbare poort :lol: Vervolgens lekker wezen sturen, tenminste nadat we het spoor over waren gekomen. Aan zo'n beetje elke spoorovergang in de buurt van Rijsbergen was wel onderhoud. Maar, dit mocht de pret niet drukken. Nog nagenietend tijdens de lunch werd er al gebeld waar we bleven, schijnbaar was men zich zorgen over ons aan het maken bij Hyperpro :lol:

Hyperpro was erg interessant en daarnaast hebben we weer eens lekker bij kunnen kletsen :)
MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk

Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...

BlauweEngel
Berichten: 957
Lid geworden op: ma sep 25, 2006 9:20 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Hoe vond je de BOC Hyperprodag op 30 mei 2009?

Bericht door BlauweEngel » za mei 30, 2009 6:43 pm

TOP dag gehad!! Helemaal goed geregeld. Eerst 's morgens ff een bakkie met stan in de tuin, daarna naar werkendam vertrokken. Nog ff gestopt bij de Q8 aan de A9 maar zoals verwacht weinig animo voor deze BOP. Reepje choco in de topkoffert en weer op weg. Daar aangekomen erg intressant allemaal, De eerste BB was al bijna klaar toen we aankwamen. Na de jodekoeken met koffie een rondgang door magazijn en assemblage afdeling, skippy is jaroers op al die spring veren. In de middag de BB van Stan onder handen genomen, laten reshimen, bleek dat er een veer verkeerdom zat! Anyway, alles is weer top gemonteerd en Stan merkte wel degelijk verschil!! Maar dat mag hij zelf melden natuurlijk.

@YO: toppie geregeld, thnx!!
New Zealand and Australia..awesome nature

Medic-XX
Berichten: 2455
Lid geworden op: za jun 30, 2007 8:56 am
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Re: Hoe vond je de BOC Hyperprodag op 30 mei 2009?

Bericht door Medic-XX » za mei 30, 2009 7:46 pm

Yo bedankt voor de super gezellige dag. Helemaal top geregeld. Weer een hoop geleerd over de vering van onze trots. Gezellig om weer met iedereen te kletsen.
Heren BB broeders & Hyperpro thnxs voor alles.

Gebruikersavatar
Dopey
Berichten: 1519
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:52 pm
Locatie: Duiven
Contacteer:

Re: Hoe vond je de BOC Hyperprodag op 30 mei 2009?

Bericht door Dopey » za mei 30, 2009 9:00 pm

Zo ook weer thuis.

vanmorgen eerst samen met Richard, een mooie tocht naar Werkendam gereden.
Daarna de zeer leerzame en leuke rondleiding door de fabriek van Hyperpro.
Vervolgens de uitleg en het kunnen zien van het reshimmen van de veren van Stanley.
Al met al een leerzame en gezellige dag.

@Yo, geweldig georganiseerd.
@ heren van Hyperpro, bedankt voor de leerzame dag.

vervolgens nog met een paar BB rijders wezen dineren. heerlijke Schnitzels gegeten :liar:

Hierna terug met Richard via de binnen landen naar huis.

Allen, dank voor de gezellige dag
Lukt het vandaag niet, dan komt het morgen, of overmorgen

Gebruikersavatar
stanley
Berichten: 2356
Lid geworden op: za sep 09, 2006 9:02 am
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Re: Hoe vond je de BOC Hyperprodag op 30 mei 2009?

Bericht door stanley » za mei 30, 2009 9:59 pm

Geweldige leerzame dag vandaag, ben blij dat ik het heb laten doen en voor de prijs hoefde ik het echt niet te laten.
Keek er wel van op dat er 1 veer verkeerd om in zat en wat een vuile olie kwam er uit zeg. Zo zie je maar dat een bekende motorzaak ook wel eens een steekje kan laten vallen.
Al met al ben ik heel erg blij :roll: als is de motor een behoorlijk stuk om hoog gekomen.
stanley / BOC Bestuur / Technische zaken

Scuba
Berichten: 577
Lid geworden op: di aug 01, 2006 7:14 pm
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Hoe vond je de BOC Hyperprodag op 30 mei 2009?

Bericht door Scuba » za mei 30, 2009 10:00 pm

Nou mensen dit was weer een ouderwets gezellige middag. De mensen van Hyperpro bedankt voor de moeite inzet en de mooie pet . Ik ben trouwens nog op zoek naar een BRACE wie O wie mischien jij Stanley !!!!!! :D
Nou tot de volgende meeting manne Was de moeite waard.

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: Hoe vond je de BOC Hyperprodag op 30 mei 2009?

Bericht door Motorpsycho » za mei 30, 2009 10:57 pm

Zo ook weer thuis en inmiddels lekker gedoucht :D

V_Jell@ had in de zon gelegen dat was goed te zien, ze heeft zich prima vermaakt met haar boekjes en nog wat van dat geneuzel. Ze vertelde me dat ze zich in een luxe vakantie resort gewaand had :think: Lekker tomatensoepie, druivensappie en een romannetje, dat alles op een ligbedje in de achtertuin. Ik meteen opzoek naar die butler maar heb hem niet gevonden :twisted: Denk dat ie gevlucht was op het moment dat ik thuis aan kwam scheuren. Jullie krijgen van V_Jell@ allemaal de groetjes terug :wink:

Vanmorgen was ik vereerd met het bezoek van d'n Bessem aan ons pittoreske stulpje.
Na een bak :coffee: zijn we om 10:00 vertrokken :]

Afbeelding

Eerst nog ff wat naft in de naftbak gedonderd ander haalde ik Werkendam niet :? Afijn we hebben een heerlijk stukkie van 125km gereden :] Over leuke wegen en minder leuke wegen. Railpro was erg druk we konden echt nergens het spoor over |B Aardig stukkie om moeten rijden om toch op dat leuke weggetje uit te komen.
Het was al lekker warm en ik begon dorst te krijgen na dat net, via de PMR de ether ingeslingerd te hebben, kwamen we een SRV wagen tegen. Marc B. zei hey melkwagen maar ik verstond ik lust wel melk, dus ff gestopt. De SRV man had niet echt iets wat onze dorst zou kunnen lessen. We een leuk plaatje kunnen schieten.

Afbeelding

Ik had een pauze geplant met lunch in Sleeuwijk op 5 minuten rijden van Hyperpro, we hadden daar +/- 30 minuten de tijd voor, maar al snel zaten we lekker te kletsen over van alles en nog niks. Toen ging de telefoon en werd er gevraagd of we nog kwamen. :y we waren even de tijd vergeten :oops:

Bij Hyperpro aangekomen werden Marc en ik meteen naar de productie hal gedirigeerd waar we aansloten bij de rest voor een bijzonder goede rondleiding waar ons een hoop technische knowhow werd voor geschoteld, Goed verhaal en een erg mooi bedrijf. Ik heb me goed vermaakt en je krijgt echt een goed en eerlijk advies bij die gasten. Mijn vering viel nog wel iets te verbeteren maar was zeker niet slecht *-* Een broodje aap verhaal krijg je niet te horen bij Hyperpro en als er iets gevraagd werd door een van ons, werd het goed en duidelijk uit gelegd. Heeft iemand eigenlijk nog gehoord welke sims er gebruikt zijn en wat voor viscositeit die GP5 olie nou eigenlijk heeft :W Ja ze hebben ook geheimen bij Hyperpro, wat geheel begrijpelijk is. Als je zelf een goed product hebt ga je ook niet alle details wereldkundig maken.

Na de rondleiding, nodige uitleg en slap maar erg gezellig gezwets onderling gingen we achter Yo aan, om te dineren met een stel :p Heb goed gegeten en wederom was het een gezellige boel.

Vervolgens lekker binnendoor naar huis toe geknald :] :] :]

Heb het zo druk gehad met kletsen en info ontvangen dat ik maar 2 foto's heb gemaakt :think:

@Yo: PRmaster klasse geregeld en een geweldige dag gehad. Bedankt kerel :hug:
@Hyperpro: Bedankt voor de informatieve dag en de rondleiding door jullie bedrijf. Ik heb genoten (y)
@Marc B. bedankt voor je gezelschap en het ritje samen :] Was zeker leuk en voor herhaling vatbaar :wink:
@Alle aanwezige tot de volgende keer :]
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Re: Hoe vond je de BOC Hyperprodag op 30 mei 2009?

Bericht door YO » zo mei 31, 2009 6:39 am

Het was een zonnige, leerzame en gezellige dag by Hyperpro.

Een jong bloeiend bedrijf met een enorme technische know-how op veringgebied.

Jan Belder heeft ons de hele fabriek laten zien. Zeer indrukwekkend allemaal.

Iedereen heeft wel zijn Bird laten beoordelen qua vering door de experts. :P

@: Mannen van Hyperpro: Hartelijk dank voor de gastvrijheid en jullie expertise en de mooie caps.
@: Birdies, bedankt voor de gezelligheid. Het was een superdag.

Hier wat pixies.

http://picasaweb.google.com/blackbirdyo/BOCHyperprodag#
Laatst gewijzigd door YO op zo mei 31, 2009 2:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Pajaro
Berichten: 682
Lid geworden op: vr okt 12, 2007 2:53 pm
Contacteer:

Re: Hoe vond je de BOC Hyperprodag op 30 mei 2009?

Bericht door Pajaro » zo mei 31, 2009 7:53 am

Bij aankomst 12.35 uur was Kurt zijn BB al voor de helft klaar.
We komden direct deelnemen aan de koffie en de gezelligheid.
Het weer zat helemaal mee.
Na een leerzame en leuke rondleiding door de fabriek van Hyperpro kregen we een goede en positiefe indruk van Hyperpro.

Heren van Hyperpro, bedankt voor de leerzame en goed verzorgde dag.
Yo, helemaal top georganiseerd.

Alle aanwezigen bedankt hiervoor. :D
AfbeeldingWAAR EEN WIL IS, IS EEN WHEELIE!!!Afbeelding

Kurt
Berichten: 109
Lid geworden op: za jul 14, 2007 7:25 am
Contacteer:

Re: Hoe vond je de BOC Hyperprodag op 30 mei 2009?

Bericht door Kurt » zo mei 31, 2009 8:01 am

prima dag, leuk om te zien wat er allemaal bij komt kijken.

maar euhhh, bij deze wil ik me verontschuldigen want blijkbaar ben ik in de haast op de verkeerde bird gestapt. Als de rechtmatige eigenaar me weet wonen mag hij terug komen wisselen zoniet, dan pech, dan houd ik deze wel.

bedankt Yo
bedankt Hyperpro

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: Hoe vond je de BOC Hyperprodag op 30 mei 2009?

Bericht door Evelakes » zo mei 31, 2009 10:41 pm

leerzame dag gehad waar i en ander duidelijk werd uitgelegd.
Bedankt Yo en Hyperpro.
Hier nog een korte impressie.

rest volgt nog :wink:

PikiPikiKubwa
Berichten: 493
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 9:54 am
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Hoe vond je de BOC Hyperprodag op 30 mei 2009?

Bericht door PikiPikiKubwa » zo mei 31, 2009 11:51 pm

Mooi glimmende dingetjes maken ze hier toch bij Hyper-Pro !

Afbeelding

Super daggie gehad, op de heenweg wat oponthoud door een medebroeder waarvoor wat hulpdiensten moesten worden ingeschakeld. Het bleek een éénzijdig ongeval nu achteraf oorzaak nog onbekend. http://www.nufoto.nl/fotos/98424/motorr ... e-a27.html

Een voordeel alle rood-witte auto's stonden opgesteld waardoor we vrij baan hadden zodat ik weer even wat tijd kon goed maken, maar door het oponthoud net te laat kwam. Iemand had wat opgegeven :roll: waardoor ik aan de achterkant van het pand uit kwam maar gelukkig kwam Stanley door de deur zetten om mij welkom te heten. Rondleiding binnen Hyper-pro gehad indrukwekkend wat die gasten daar fabriceren en hierdoor weer eens wat bijgeleerd, wat natuurlijk weer hoog tijd werd. Weer eens even bij kunnen kletsen met mede lotgenoten en werd ook bij aankomst warm onthaald want we hadden elkaar al tijden niet meer gezien. Lekker bakkie en joods koekie en nog wat frisdranken konden we het nog wel even wat uithouden daar. Aan het einde van de middag met 4-man weer richting Utrecht bij Vianen de anderen uitgezwaaid en huiswaarts gereden.

Scuba binnenkort kom ik die gouden spetter van je even bewonderen.
Yo helemaal toppie
Hyper-Pro bedankt voor de rondleiding en goede uitleg

Foto indrukken van de dag http://picasaweb.google.com/OnsKenia.Ro ... directlink
Laatst gewijzigd door PikiPikiKubwa op di jun 02, 2009 11:59 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: Hoe vond je de BOC Hyperprodag op 30 mei 2009?

Bericht door Ankertje » ma jun 01, 2009 2:35 pm

Gastvrij en zeer leerzaam. Dat is de korte samenvatting van de dag.
Ik mocht al eerder getuige zijn van zo'n Hyperpor dag. Maar nu is er toch weer meer kennis blijven hangen.
Hyperpro maakte er een ware BV dag van. BrommerVoel dag. Elke voorvering moest even gecontroleerd worden. Gelijk werd advies gegeven. Wat opviel was dat geen enkele vering gelijk aanvoelde. Niet zo gek want slechts zeer geringe verschilletjes zijn al genoeg voor een anders aanvoelen en reageren van de vering en demping. De adviezen waren dan ook veelal persoonlijk. Nou ja per Blackbird eigenlijk.
Ik kreeg het advies de luchtkamer enkele milimeters kleiner te maken. 138 in plaats van 140. Daar ik nogal van krachtig remmen hou kwam het regelmatig voor dat de vering geheel onderin werd geremd. Iets minder luchtkamer maakt de vering nog wat progressiever waardoor het langer duurt voordat de vering onderin zit. Comfoor wordt wel iets minder.
Daarnaast werd uigebreid stil gestaan bij stickslip. Stickslip is de weerstand tegen het glijden van de voorvork binnen en buiten buis ten op zichte van elkaar. Deze moet voor een goede vering zo gering mogelijk zijn. Een Superbrace versterkt de stickslip meestal zeer sterk omdat deze niet altijd precies pas is voor de betreffende voorvork. Hyperpro raad deze dingen dan ook zeer af. Bij mocht hij blijven zitten daar hij netjes gemonteerd was. Toch was er stickslip waar te nemen. Na vanmiddag is dat laatste beetje er ook uit. Lekker beetje sleutelen in een koele garage.

Peter, Jan, Paul en Marcel. Hartelijk dank voor deze dag bij jullie bedrijf.

Yo, ook jij bedankt voor de goede organisatie.

Ik heb een leuke en leerzamen dag gehad. :D

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Faster
Berichten: 1863
Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:04 pm
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Hoe vond je de BOC Hyperprodag op 30 mei 2009?

Bericht door Faster » di jun 02, 2009 9:04 pm

Was weer een tijdje geleden dat ik er bij was, is fijn om jullie weer een keer gezien te hebben.
Heel veel dingetjes weer geleerd bij Hyperpro, daarna nog wat gegeten met een stel die ook honger hadden en verder heb ik een hele mooie dag gehad.
8) :D

BlauweEngel
Berichten: 957
Lid geworden op: ma sep 25, 2006 9:20 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Hoe vond je de BOC Hyperprodag op 30 mei 2009?

Bericht door BlauweEngel » di jun 02, 2009 9:12 pm

Geregeld!! woensdag de 10e ga ik terug naar deze meesters om mijn vogeltje om te laten bouwen!!! picies en ervaringen volgen!
New Zealand and Australia..awesome nature

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: Hoe vond je de BOC Hyperprodag op 30 mei 2009?

Bericht door Ankertje » zo jun 07, 2009 10:43 am

FilaMenT schreef:Daarnaast werd uigebreid stil gestaan bij stickslip. Stickslip is de weerstand tegen het glijden van de voorvork binnen en buiten buis ten op zichte van elkaar. Deze moet voor een goede vering zo gering mogelijk zijn. Een Superbrace versterkt de stickslip meestal zeer sterk omdat deze niet altijd precies pas is voor de betreffende voorvork. Hyperpro raad deze dingen dan ook zeer af. Bij mocht hij blijven zitten daar hij netjes gemonteerd was. Toch was er stickslip waar te nemen. Na vanmiddag is dat laatste beetje er ook uit.
Gisteren een uitgebreide testrit gemaakt met alle types wegdek. De voorvrok werkt nu toch beter. Veel veel beter. Dat kleine beetje stickslip wat ik nog had maakte dat de voorvork lang niet optimaal was. Het verschil is werkelijk heel erg groot.
Hyperpro heeft gelijk dat een superbrace de werking van je voorvork compleet kan verkrachten.
Van die kleine riggels in het wegdek waren tikjes op de voorvork. Op klinkers gaf dat een stuiterend gevoel. Nu voel ik daar niets meer van. Het comfoor is enorm toegenomen. De voorkant is rustiger en voelt veel beter aan.

Maak werk van de montage van je superbrace of gooi hem er af. Hyperpro heeft hier echt een heel groot punt.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten