Ardennen en Zwartewoud en andere rampen

Hier worden de aan- en afmeld topics geopend, en de vragen over de Tour en meeting agenda beantwoord.
Plaats reactie
marcelcbrxx
Berichten: 847
Lid geworden op: do mei 25, 2006 10:53 pm
Locatie: Overloon
Contacteer:

Ardennen en Zwartewoud en andere rampen

Bericht door marcelcbrxx » wo aug 30, 2006 8:56 pm

BOP Overloon

Henny stond om 08.30 op de oprit om samen naar de Ardennen te rijden. Het was droog en hij kwam uit Brummen. Onderweg nog al zwaaiend van voren geflitst op de Napoleonsbaan en bij de oprit van de Snelweg stond Ratrace te wachten. Voordat we de snelweg opgingen heb ik mijn regenbroek nog aangedaan om hem niet meer uit te doen de volgende 3 dagen tijdens het motorrijden.
Vanuit Luik hadden we stromende regen en ook op de snelweg stond nog een camera auto. Aangekomen in de Ardennen kon het erger met de regen, maar droog werd het nooit.

Afbeelding

Naar Todtnou

Halverwege hadden veel mensen genoeg van de natte omstandigheden en gingen naar huis. Omdat ik op een gunstig punt was om ook af te haken, heb ik ook bedankt voor de rit en heb de Garmin de route binnendoor naar Todtnou laten berekenen.
Het plan was om na de rit via de snelweg naar Baden Baden te rijden en daar te overnachten en dan binnendoor naar Todtnou in het Zwarte woud te rijden.
Nu kon ik volgens de Garmin rond 21.30 in het hotel in Todtnou zijn en dat was goed te doen.

Frankrijk

Eenmaal in Frankrijk (en dat was snel vanaf het rustpunt) werd het droog. Dus vol goede moed het gas erop. Moest ondertussen tanken en volgens de Garmin was er op de route een pomp. Daar aangekomen was deze dicht en had ook geen automaat. De volgende pomp 29 km verder en het laatste blokje knipperder al.
Dus proberen dan maar. Een Esso is meestal een groot station dus zal wel open zijn in een plaats als Verdun. Helaas 1 km voor het station kon de dorst van de bird niet gestild worden en viel de motor stil. Gelukkig ging het wat naar beneden en heb ik nog 300 meter verder gerold. Echter er bleven nog 700 meter over om te lopen met de bird.
Bij het benzine station (was dicht met wel automaat) kon ik met geen van mijn 4 bankpassen betalen. Dus een tankende fransman gevraagd of ik met zijn pas tegen contant 25 euro kon betalen. Ne pas de problem, en ik kon weer verder.
Op een gegeven moment maar wat tolwegen genomen om een beetje sneller te kunnen.

Todtnou

Na ook nog wat Duitse Autobahn kilometers eindelijk de Zwartewoud wegen. Echter rondom Todtnou zijn de wegen zo mooi dat ze in weekeinden en zon en feestdagen verboden zijn voor motoren.. Jammer dan maar ik moet er doorheen volgens de Garmin en zo ’s avonds laat zal er niet veel Polizei zijn. Aangekomen bij het hotel moest de Gastvrouw 4 kamers eens bekijken of er een Dobbelbed was zonder randen waar mijn 2 meter te rusten kon leggen. En ja hoor! Keuken was tot 22.00 uur open wist ik en vervolgens lekker gegeten.
De motor stond in een mooie garage waar ook nog een chopper en een Goldwing uit Nederland stonden en die mannen had ik ’s avonds al zien zitten. Die avond even naar huis gebeld en kreeg te horen dat een gewaardeerd buitenlamds familie lid was overleden waarvan ik wist dat die slecht was. In overleg besloten nog een dag te rijden en dinsdag niet volgens de aangepaste route van Filament en Reefer en concorten terug te rijden maar na de B500 (superbekend onder motorrijders) rechtstreeks terug te rijden.

Dagje 2 dagen touren

De nederlanders zaten al aan het ontbijt toen ik kwam en vroegen in duits of de handschoenen die in de garage lagen van mij waren. Ja dat klopte en we hebben even gekletst. Op de Goldwing zat een 2610 had ik gezien en ook zij hadden wat Zwarte woud routes gedownload van internet bleek. Nou zij weg en ik een poos later ook. Haal ik ze potverdorie na een poosje sturen in. Dat was lachen, hadden we dezelfde route voor die dag voorgenomen. Dag 4 van de 5 gedownloade routes van een andere rijder. Nou even zwaaien en meteen het gas er weer op.

Afbeelding

Afbeelding

Als het niet regende waren de wegen wel nat onder de bomen dus van gummen kwam niet zoveel maar wel stevig doorgereden. Om 15.30 had ik de route van 240 km erop zitten. Maar het werd droger! Dus dag 2 maar tevoorschijn toveren op de Garmin. Een route van 310 km over de vele bochtige en soms ook kleine haarspeld wegen.
Nou dat ging even lekkerder op mijn pretraket! Na vele mooie uitzichten op de foto te hebben gezet en met volle teugen genoten te hebben was ik weer om 21.30 in het hotel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Had nogal honger en de keuken zou dichtgaan, dus ik dacht bel het thuisfront wel nadat ik gegeten had. Foutje bedankt! Gezelligheid kent geen tijd en al gauw zat ik na het eten lekker met de 2 andere te bieren. Die vonden het ongelooflijk zoveel km op een dag en daar moest eens over gesproken worden. Ondertussen 0.00 weer op de kamer.
Shit ik zou nog bellen. Dus bellen. Ja vrouw super ongerust, waarom bel je niet, je kan wel ongezien ergens voor dood liggen.........
Had ze de overbuurman (rechercheur) al gebeld. Die had gezegd als je morgen ochten nog niets weet dan traceren we zijn GSM wel..... Tja.

Two Brothers laten fluisteren

Nou dinsdag naar huis. Stromende regen in het woud. Ga tanken bij een Shell en rij de bekende B500 op. Kijk in de spiegel, politie Mercedes achter mij. Nou shit happens, rustig aan rijden en veel in een te hoge versnelling rijden om de Two Brother pijpen niet te hard laten zingen. Ze blijven echter maar achter mij. Zouden ze mij getraceerd hebben via mijn GSM en blijven achter mij om te vertellen dat er nog vrolijk gereden wordt????
Pas na 10 km slaan ze af!!! De hele tijd achter mij gereden, nog nooit zo lang op mijn snelheids meter gekeken! De overbuurman wist die ochtend wel dat er niets aan de hand was. Zou die voor de lol??? Lijkt mij niet, zal wel puur toeval zijn geweest.
Eenmaal op de snelweg was ik zo terug, 10.00 vertrokken 16.30 terug met bijna 700 km.
19.00 de auto gepakt en naar Tsjechie gereden met vrouw en 1 zoon. 4.30 aankomst Praag.

Reuzengebergte

De dag (donderdag) naar de crematie ga ik alleen naar ons appartement in de bergen. Ons was verteld dat bij de buren een leiding was gesprongen en dat de muren vochtig waren. De beheerder van te voren niet ingelicht om eens te kijken hoe de zaken er nu voorstonden. Dat viel erg tegen. 30 cm hoog vochtplekken op vele muren en het stucadoor werk bladderde er al af. Dat was erger dan voorgeschilderd.

Afbeelding

De volgende dag stond meteen de beheerder op de stoep en heeft alles uitgelegd hoe en wat. Verzekering van de buren dekt de schade alles komt goed.

Vrijdag een telefoontje. Marcel het heeft in Overloon zo hard geregend dat je studio onder water is gelopen met zeker 5 cm riool water..........

In de volgende 3 dagen ruim 9 uur intensief gesport (hardlopen mountainbiken) en op zondag weer terug naar Praag.

Afbeelding

Na 70 km geen verkeerslicht gezien te hebben moest er gestopt worden op een weg vlak voor de snelweg naar Praag komt. Het is nat maar de zon liet zich net flink zien. Dat vondt de man achter mij zo bijzonder dat die daar naar keek ipv van remde. Boem weer iemand die een stilstaand busje compleet over het hoofd ziet.
De 2e na de Quadrijder (stond ook op forum). Moet de volgende auto knal geel worden dan maar?

Afbeelding

Hebben jullie dat nou ook wel eens? Zo ja in een week?

Fotos heb ik ook nog, komen later wel.
Laatst gewijzigd door marcelcbrxx op wo aug 30, 2006 11:49 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

ReeF
Berichten: 5848
Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
Locatie: Schoten - Belgium
Contacteer:

Bericht door ReeF » wo aug 30, 2006 9:04 pm

Teering :shock:

Ik blijf voorlopig maar beter bij je uit de buurt, jij trekt het aan :lol:

Valt de schade aan je zaak (5cm riool water) een beetje mee ?


Ps natuurlijk gecondoleerd met het verlies
Proud member of the Adventure Chaptor

Gregor
Berichten: 1012
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:02 pm
Contacteer:

Bericht door Gregor » wo aug 30, 2006 9:26 pm

Nou Marcel...leuk tourtje :lol: lol

marcelcbrxx
Berichten: 847
Lid geworden op: do mei 25, 2006 10:53 pm
Locatie: Overloon
Contacteer:

Bericht door marcelcbrxx » wo aug 30, 2006 9:30 pm

ReefeR schreef:Teering :shock:

Ik blijf voorlopig maar beter bij je uit de buurt, jij trekt het aan :lol:

Valt de schade aan je zaak (5cm riool water) een beetje mee ?
Hoezo, ik heb zeker 310 km heerlijk gereden en genoten!

In een fotostudio staat bijna alles op statief, dus het valt wel mee.
Vooral tapijt kan ik weggooien en 2 oude laserprinters zijn nu helemaal niets meer waard.

caradoc
Berichten: 733
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 10:54 am
Contacteer:

Bericht door caradoc » wo aug 30, 2006 9:39 pm

De tandjes.... Marcel je hebt je portie wel weer gehad. Gelukkig is het alleen maar materiele schade. Als je besluit om een gele bus te kopen doe er een paar mooie rode strepen op :wink: :wink:

Xieje Wim

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Bericht door Frank Switser » wo aug 30, 2006 10:02 pm

Ze zeggen dat shit happens....., maar in een studio is wel wat overdreven... :lol:
Verder gecondoleerd met de overledene.
Vergeleken met dit alles is een deuk in het busje een kleinigheid.....

Gebeurt dit anderen ook wel eens in 1 week?
Wat dacht je van:
- weer naar het CWI voor een nieuwe inschrijving
- het verplicht moeten opgeven van mijn bedrijf (geen nood, mijn vrouw gaat onder dezelfde naam verder).
- het overlijden van een jeugdvriend, waarbij ik helaas moet zeggen dat het maar goed was ook....
- het bericht dat mijn stiefmoeder zeer ernstig ziek is geworden, en ze er waarschijnlijk te laat bij zijn
- weer een bekeuring
- het even de motor binnen willen zetten tussen de buien door waarbij de hoosbui losbreekt op het moment dat je net de hoes ervanaf hebt, waarbij je de BB nog laat omvallen omdat het glad is op het terras (geschrokken van de hagel en de blikseminslag). Gelukkig op dezelfde kant waar hij al gevallen was, dus geen extra schade....

Je ziet, we hebben ook wel eens een "mindere" week....

Daarnaast ook nog goed nieuws:
- Definitief de toezegging gekregen van Stichting Eigen Werk dat ik meedoe in het opleidingstraject voor "nieuwe" ondernemers.

Peter XX
Berichten: 661
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 4:39 pm
Locatie: Amersfoort NL.
Contacteer:

Bericht door Peter XX » wo aug 30, 2006 10:29 pm

Leuk is anders om deze berichten te lezen,maar beide sterkte met alles weer op de rails te zetten.

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » wo aug 30, 2006 11:06 pm

:^

:shock: :shock: :shock: Suc6 :wink:

:w:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Marty Blackbird
Berichten: 684
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:47 pm
Locatie: Sommelsdijk, The Netherlands
Contacteer:

Bericht door Marty Blackbird » wo aug 30, 2006 11:10 pm

.... je zou dit soort weken over willen slaan.. Sterkte

marcelcbrxx
Berichten: 847
Lid geworden op: do mei 25, 2006 10:53 pm
Locatie: Overloon
Contacteer:

Bericht door marcelcbrxx » wo aug 30, 2006 11:55 pm

Nou Frank alweer eruit....

Nou gedeelde smart is halve.... :cry:

Alles in een week is wel veel ja. Maar hopen dat we het voorlopig weer gehad hebben dan.

newborn
Berichten: 782
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 11:31 am
Locatie: Boskoop NL
Contacteer:

Bericht door newborn » do aug 31, 2006 9:08 am

Tsjonge Marcel en tsjonge Frank, dat zijn wel wat veel tegenvallers in zo'n korte tijd. Sterkte toegewenst van mijn kant.

Van toepassing lijkt mij Na regen komt zonneschijn want erger zal het niet meer worden mag je toch hopen.

RAGS
Berichten: 1007
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:40 pm
Locatie: Arnhem - Nederland
Contacteer:

Bericht door RAGS » do aug 31, 2006 5:25 pm

Nu ik dit alles lees heb ik een geluks week gehad. :lol:

Allen succes met de afhandeling. :wink:

Hertog Jan
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:25 pm

Bericht door Hertog Jan » do aug 31, 2006 6:34 pm

Motorpsycho schreef::^

:shock: :shock: :shock: Suc6 :wink:

:w:
:^ :^


Groeten, Hertog Jan :xx

XX@nder
Berichten: 539
Lid geworden op: do mei 25, 2006 7:49 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door XX@nder » do aug 31, 2006 6:46 pm

Marcel heb je nog geen safetylights op je bus :?: :wink: Is de bestuurder van de auto ook bij jou achterin de bus geklommen of bleef hij deze keer netjes zitten?

marcelcbrxx
Berichten: 847
Lid geworden op: do mei 25, 2006 10:53 pm
Locatie: Overloon
Contacteer:

Bericht door marcelcbrxx » do aug 31, 2006 7:32 pm

Moest blijven zitten om de scheld kannonade van zijn vrouw aan te horen!

Ik stapte uit en zei tegen hem dat die de politie maar moest bellen.
Die waren er na een 10 minuten.

Die vragen eerst of je iets mankeer dan okay, dan nu blazen beide.

Dat was okay, dan mocht de andere meteen 1000 kronen (32 euries)afrekenen voordat ze verder gingen met het opnemen van het ongeluk.

Heb daar ook nog een foto van

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Bericht door Evelakes » do aug 31, 2006 8:02 pm

marcelcbrxx schreef:Moest blijven zitten om de scheld kannonade van zijn vrouw aan te horen!

Ik stapte uit en zei tegen hem dat die de politie maar moest bellen.
Die waren er na een 10 minuten.

Die vragen eerst of je iets mankeer dan okay, dan nu blazen beide.

Dat was okay, dan mocht de andere meteen 1000 kronen (32 euries)afrekenen voordat ze verder gingen met het opnemen van het ongeluk.

Heb daar ook nog een foto van
Zal ik een alamerend object achter op je bus spuiten met de airbrush.
:D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten