Noorse route

Spreek hier je spontane & niet BOC meetings & ritten af.
RiRoJ
Berichten: 638
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:03 pm
Contacteer:

En...........................? Wederom geslaagd!!!!!!!!!!!

Bericht door RiRoJ » vr okt 13, 2006 4:00 pm

Wat een dag weer,

Een aantal mensen hebben het al gepost, alles weer naar tevredenheid.

's Morgens om 11.00 uur afgesproken met Harmen in Reeuwijk bij de afrit van de A12. Het Reeuwijks kwartiertje in aanmerking genomen keurig op tijd een telefoontje van hem dat hij vlakbij Reeuwijk was. Rijkhalzend uitkijkend naar een BB om de bocht kwamen er ineens 2 aan. MiBB en Caradoc. Harmen en Helén lieten nog 5 minuten op zich wachten. Vervolgens richting huize RiRoJ gereden. MxxL was net aangekomen.

Koffie, praatje hier, praatje daar, mooi weer, gezellig nog een keer koffie, Garmin voorzien van de route, Syllie Thing die van haar rijles direct naar ons toegekomen was, nog een keer koffie, W.C. (wat wil je met al die koffie), aankleden, route doorgesproken, afscheid nemen van mijn vrouw en dochter, motoren starten, welke richting op, draaien etc. Tsjonge tjonge voor dat zo'n klein groepje op weg is. Rond half één waren we op weg.

De route had ik een beetje afgestemd op de hoofdgasten. Helén vondt dorpjes mooi, Harmen was nauwelijks op de ZH-eilanden geweest dus via Waddinxveen naar de IJsseldijk die vanaf Gouda tot in Rotterdam loopt. Moordrecht (ff tanken), Nieuwerkerk a/d IJssel (wat een verschrikkelijk mooi dijkkie zei Caradoc nog en weg was tie), Cappelle a/d IJssel, Rotterdam. De Brienenoord over en richting Barendrecht (ff verkeerd gereden maar dat hoort er ook bij).

Tussen de Oude Maas en de A15 liggen geweldig mooie dorpjes vorbonden door inmiddels overbodige, maar nog steeds hele mooie smalle dijkjes. In Rhoon de inwendige mens versterkt en ff iets te lang blijven zitten. Dat en het late vertrek waren de reden om de route toch iets anders te maken. Caradoc kreeg een telefoontje en is vanaf dit punt richting huis gegaan.

De rest via Hoogvliet (stukje bebouwde kom ja maar je moet die Oude Maas over), over smalle boeren weggetjes naar Hellevoetsluis (klopt weer stukje nieuwbouwwijk, maar Helén moet denken dat alles zo landelijk is). De Harinvlietsluizen genomen en bij de visafslag even lekker uitgewaaid. Zoals het een goed Noorse betaamd (volgens Harmen doet alleen Helén zoiets) glibberde onze dame op de blokken onderuit. Beetje zere enkel maar ze bleef lachen.

De route maar ingekort en vanaf de visafslag via Goedereede (sorry John, als ik het geweten had) naar Stellendam, Melissant (en daar wilde ik de dijkjes langs de Grevelingen weer gaan volgen maar door tijdgebrek ook dat niet gedaan) Sommelsdijk (ff naar Marty zwaaien) het eiland af en op weg naar Strijen. Die omgeving kent weer een heel ander landschap. MotorPsycho aan de lijn want die wilde 's avonds graag nog langskomen. Afgesproken te bellen als we thuis waren.

Even getankt en door naar Dordrecht. De Kiltunnel (enige TOL tunnel in Nederland) genomen en via de N3 naar de Alblasserwaard. Weer een ander landschap van polder doorsneden met kleine stroompjes en riviertjes en rechte wegen. Richting de pont naar Schoonhoven.

Lekker relaxen op de boot. Vervolgens weer ander polderlandschap van oud land met kronkelige weggetjes langs sloten en riviertjes. In Oudewater (fraai dorpsgezicht) over één van de oudere dijken in Nederland naar Hekendorp en vervolgens via de Reeuwijkse plassen (het mooiste bewaar je voor het laatst) naar huis. na 240 km om 18.45 aankomst. Hele mooie rit.

De tafel(s) stonden gedekt, Turbo en Rappie ook aangekomen. Even wat drinken en Diner was ready. Margreet had op verzoek van Harmen rauw gestampte andijvie met een balgehakt klaargemaakt en dat kan ze echt lekker........ (ze bléééeven eten, allemaal).

Nog ff uitbuiken, filmpje kijken (ja Syl was weer bezig geweest), koffie, nog een keer koffie, aankleden..... afijn jullie kennen het verhaal. Samen met Jochem Harmen en Helén via de polder (koud, mistig) een stuk richting Amsterdam gebracht.

Dichtbij Breukelen afgehaakt en tevreden naar huis toe gereden. Even douchen en heerlijk geslapen. Ik vond het een geslaagde dag.

Caradoc, leuk dat je er was en dat dijkkie doen we nog een keer.
Paul, volgende keer rij jij achter Wim en laat hem niet meer gaan.
Mark, gezellig dat je er weer bij was, dat heb je met dat zondag gewerk.
Jochem, top dat je toch je neus nog ff heb laten zien. D'as het clubgevoel hè.
Rappie, lekker gegeten toch en veel plezier in Groningen
Turbootje, je was weer goed te horen en bijna niet te zien tussen die twee in.
Syl bedankt voor de fraaie foto's en de vidéo. Weer gezellig ondanks je handicap.
Margreet, bedankt voor de goede zorgen, het lekkere eten, de gastvrijheid en de rest.

Harmen en Helén, leuk dat jullie er waren. Bijzonder fijn gezelschap en we komen het absoluut terughalen in Noorwegen. Een hele prettige en voorspoedige reis en tot ziens. Ja vie.............

Raptor
Berichten: 1658
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 6:52 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Raptor » vr okt 13, 2006 4:59 pm

Prachtige foto's Syl, je bent een natuurtalentje vanaf de motor...RESPECT :hail:
Een turbo is onmisbaar... AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

ReeF
Berichten: 5848
Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
Locatie: Schoten - Belgium
Contacteer:

Bericht door ReeF » vr okt 13, 2006 7:25 pm

Raptor schreef:Prachtige foto's Syl, je bent een natuurtalentje vanaf de motor...RESPECT :hail:
:^
Proud member of the Adventure Chaptor

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » vr okt 13, 2006 7:26 pm

:^ :hail: :hail: :hail:
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Dirko
Berichten: 1946
Lid geworden op: zo mei 28, 2006 8:44 pm
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Dirko » vr okt 13, 2006 8:08 pm

ziet er weer leuk gezellig en winderig uit, moi hoor leuke ploatie´s ook .

Soms is het wel es jammer dat ik in het hoge Noorden woon, en dat je dus zo een pleuris eind overal vanaf zit :cry: :cry: Maar ja in het westen wonen is ook niet alles ha ha .

ook maar es nadenken en overleggen of ik meekan naar Noorwegen lijkt me leuk !!!!!
Een Wheely overkomt je!!!!!............ Toch

Het kan altijd harder!!

RiRoJ
Berichten: 638
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:03 pm
Contacteer:

Bericht door RiRoJ » vr okt 13, 2006 8:18 pm

Dirko schreef:ziet er weer leuk gezellig en winderig uit, moi hoor leuke ploatie´s ook .

Soms is het wel es jammer dat ik in het hoge Noorden woon, en dat je dus zo een pleuris eind overal vanaf zit :cry: :cry: Maar ja in het westen wonen is ook niet alles ha ha .

ook maar es nadenken en overleggen of ik meekan naar Noorwegen lijkt me leuk !!!!!
MEt zo'n kleine is het inderdaad overleggen maar is dan al bijna een jaar. Meenemen een optie? Rijdt ook een bus mee.......

Weet het niet maar laat je niet tegenhouden door simpele problemen. Die lossen we op. Grotere problemen, ik ken ze niet......................

Gebruikersavatar
Ti-BB
Berichten: 1771
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 9:59 pm
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door Ti-BB » vr okt 13, 2006 8:20 pm

Ach het voordeel van het hoge noorden is wel dat je nog maar zo'n twee keer gas hoeft te geven tot Noorwegen :wink:

black piet
Berichten: 272
Lid geworden op: do mei 25, 2006 9:52 pm
Locatie: Hollandscheveld

Bericht door black piet » vr okt 13, 2006 9:01 pm

Wat een mooie dag, en door de mooie :klap: foto's kan je het toch een beetje meebeleven.
Jammer dat ik niet mee kon, ben alvast aan het sparen voor Noorwegen volgend jaar, dus is het of of en niet en en.
En met dit groepje kan het niet anders dan gezellig zijn, goed gedaan, en deze gastvrijheid krijg je volgend jaar dubbel en dwars terug in Noorwegen.(sprak hij uit ervaring) :coffee:
Misschien wat ingevroren stampot andijvie mee volgend jaar, moeten we alleen in een ruk door, anders is het er eerder dan wij.

groeten :bbb Piet.
Here I am Will you send me an angel

Johnv@nVliet
Berichten: 339
Lid geworden op: di jun 06, 2006 1:46 am
Contacteer:

Bericht door Johnv@nVliet » vr okt 13, 2006 9:45 pm

Wat een mooi eiland hebben we toch he Marty :D

Greetz,

John
Afbeelding


Be Your Self, There Are So Many Others.

XXviking
Berichten: 725
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 10:31 pm
Locatie: Noorwegen
Contacteer:

Bericht door XXviking » di okt 17, 2006 8:30 pm

Prachtig!!!!!
Eindelijk mijn fietsje testen regt uit de dynobank met nieuw gestelde kleppen, nieuwe Hyperbro, en NIEUWE vrienden!!!!! Wat hebben wij genoten zeg!
By the way, volgende keer als ik Helén me heb, en iemand ziet dat zij naar het water gaat, stop haar dan even zo dat wij dit kunnen ontgaan ;)
Afbeelding
Zij misbruikt namelijk deze dingen weken lang daar na (zo als hier: )
Afbeelding

Hier nog een fototje van een gelukkige familie op de dijk!
Afbeelding
En een heel erg belangstellende fotograaf:
Afbeelding
(ieder zijn smaak)

- RiRoj, een hele mooie roete die perfekt was voor Noorse toeristen! Het eten dat je vrouwtje had gemaakt was ook eerste klasse en ik zal vaak van haar gehakt ballen dromen!
- MP bedankt voor de begeleiding terug naar de A1, had jij ons niet daar naar toe gereden dan zaten wij nu nog te dollen rondt Roterdam.

Fijne dag met fijne mensen, lekker eten, leuke filmpjes en lekker toeren, kan niet beter he!
Ik hoop jullie allemaal terug te zien in Noorwegen deze zomer, en ik hoop dat het mij zal lukken om jullie even goed te ontfangen als jullie ons ontfangen hebben.
CU in Noorwegen!

Gregor
Berichten: 1012
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:02 pm
Contacteer:

Bericht door Gregor » di okt 17, 2006 8:48 pm

Harmen , fijn dat jullie genoten hebben. :cry: Jammer dat ik je niet heb kunnen ontmoeten maar ben er zeker van dat het zeker in de nabije toekomst zal gebeuren :wink:

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » di okt 17, 2006 8:52 pm

@ Harmen geen dank BBmaat ik vond het een EER :wink: Maar eh 't was de A2 :+
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Raptor
Berichten: 1658
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 6:52 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Raptor » wo okt 18, 2006 6:58 am

Motorpsycho schreef:@ Harmen geen dank BBmaat ik vond het een EER :wink: Maar eh 't was de A2 :+
:-_ :-_
Een turbo is onmisbaar... AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

XXviking
Berichten: 725
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 10:31 pm
Locatie: Noorwegen
Contacteer:

Bericht door XXviking » wo okt 18, 2006 5:52 pm

Motorpsycho schreef:@ Harmen geen dank BBmaat ik vond het een EER :wink: Maar eh 't was de A2 :+
OOOOOOOOOOOOOOH :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten