Esposizione Internazionale Ciclo e Motociclo e Accessori of gewoonweg de EICMA Motorbeurs die van 4 t/m 7 november wordt gehouden in Milaan .Een paar jaar geleden ben ik er geweest en deze beurs is GIGANTISCH. Niet alleen qua omvang en motoren maar vooral wat er op zit
Enfin, volgende week ga ik er heen met m'n neef. We waren helaas net een dag te laat met het boeken van de vlucht want ze hebben de prijs van de vlucht met maar liefst 40% opgedreven, de rotzakken. We zijn nu uit en thuis €70,- i.p.v. €50,- kwijt per persoon
Donderdagochtend heen, zatermiddag weer thuis. Waarschijnlijk dat we een Fordje Ka huren zodat we Milaan nog even onveilig kunnen maken.
Gisterenavond teruggekomen uit Milaan, het was in één woord GEWELDIG. Wat is die beurs toch gigantisch groot Moet het fotomateriaal nog uitzoeken en zal het een dezer dagen posten
MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Onze Site op je SmartPhone? Installeer Tapatalk
Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...
Het blijft apart, even voor een beursbezoek naar Milaan. Donderdag om 08:30 zaten we in het vliegtuig op Eindhoven Airport, nog geen 1.5 uur later landen we op Aeroporto Di Orio Al Serio bij Bergamo. Dit ligt op nog geen 40km van de Fiera Milano waar de EICMA werd gehouden.
Het ophalen van de huurauto gaf wat problemen. Onze Fiat 500 bleek namelijk al verhuurd te zijn waarop mijn neef wat herrie begon te produceren. Gevolg, snelle Cabrio voor dezelfde prijs
Het weer bij Milaan was voor ons Hollanders perfect dus de kap ging open! Onderweg naar de Fiera een hoop lol gehad, vooral bij het tolpoortje waar een schone Italiaanse zei “non al freddo??” waarop wij uiteraard NO zeiden…..
De Fiera Milano is een gigantisch complex met tig hallen.
Naast het terrein staan een paar schitterende hotels. Wij hebben daar geen gebruik van gemaakt aangezien we bij Italiaanse vrienden van mijn neef konden logeren.
De toegang tot de beurs was €18,- per dag en als goed motorrijder ga je dan toch proberen korting te krijgen! Mijn BOC visitekaartje deed wonderen, na enig aandringen toch een korting gekregen van 33%, waar het clublidmaatschap al niet goed voor is
Aangekomen op de beurs zijn we eerst naar het terrein gegaan waar motor demonstraties werden gegeven.
En nog een kort filmfragment.
[youtube][/youtube]
De beurs zelf was zoals aangegeven, GIGANTISCH! De volgende filmpjes geven een korte impressie van de beurs.
[youtube][/youtube]
De stand van Honda was schitterend gemaakt. Er werden verschillende demonstraties gegeven van de Honda Genuine Parts....
[youtube][/youtube]
Daarnaast had Honda een aantal prachtige stands gebouwd wat een schitterend effect gaf!
[youtube][/youtube]
Zelfs de Honda VFR zag er geweldig uit!
[youtube][/youtube]
Niet alleen schitterende motoren en accessoires, maar ook de Italiaanse schonen waren goed vertegenwoordigd , de volgende serie foto’s geeft een korte impressie. Ik heb getracht het aantal foto's te beperken, of me dit helemaal gelukt is weet ik niet......
uh... eng mens....
Hier kan Bagster nog een puntje aan zuigen.....
De nieuwe 6-cilinder van BMW....
Let vooral op de mooie afwerking van het zadel….
En ook maar een paar plaatjes geschoten van de HD's om BB Peet te vriend te houden....
Wat de Chinezen nu op deze beurs kwamen doen was me totaal onduidelijk, allerlei gekleurde brilletjes werden hier getoond......
Detail van de vervangings achterbrug......
Aan deze dame zit nog een verhaal. We waren haar eerder tegengekomen en de volgende dag toen we op de beurs rondliepen, stonden we even stil bij iemand die voor de televisie werd geinterviewd. Op dat moment zien we vanuit een zijgang deze dame aankomen. Op het moment dat ze de camera man van achteren passeert, draait de camera man meteen 90 graden om, om vervolgens op ongeveer 1 meter hoogte in te zoomen waarna hij vervolgens weer gewoon verder ging met het interview.....
Zelfs de meest bijzondere gepimpte auto's werden tentoongesteld!
Neef in aktie.....
Deze motor was toch echt de moeite waard om een korte serie foto's van te maken....
Uh... eng mens weer.....
Wat helemaal geweldig was, was dat de Blackbird ook vertegenwoordigd was op de beurs!
Niet alleen het logo zag er goed uit, ook het personeel mocht er zijn! Wat hebben wij toch een mooie club....
Verbindingsgedeelte tussen een van de zoveel hallen.....
Helemaal enthousiast
Zoals ik al aangaf konden we logeren bij Italiaanse vrienden (Roberto en Sabrina) van mijn neef. Zeer gastvrije mensen die spontaan aanboden om bij ze te overnachten. We mochten op een gigantisch hoekbank slapen wat na de nodige Italiaanse Grappa geen enkel probleem was.
Evenals mijn neef zijn zij zeer aktief bezig in Paragliding en verder alles wat met vliegen te maken heeft. Uiteraard hebben we van de gelegenheid gebruik gemaakt om de Italiaanse zweefvlieglclub te bezoeken.
Via allerlei binnenwegen kwamen we aan bij de Italiaanse zweefvliegclub.
Hierna zijn we doorgereden naar de Paragliders club waar ook de Landing Zone is voor de Paragliders.
Het clubgebouw, zou iets voor de BOC zijn…..
Op ongeveer 1 uur rijden van het clubgebouw ligt een plek op 1200 meter hoogte waar ze van de berg afspringen. Dit is gemarkeerd met een kruis. Waarom dit een kruis is ontgaat me een beetje…..
Om een Paraglider te zien landen is een bijzondere ervaring, het lijkt zo makkelijk…..
Zaterdagmiddag zijn we weer teruggevlogen met Ryanair, de heen- en terugvlucht voor nog geen €70,-.
Al met al een schitterende ervaring en voor herhaling vatbaar, het enige minpuntje was de prent die onder m’n voorruit zat. Blijkt dat je niet meer mag parkeren bij Eindhoven Airport in de parkeervakken. En denk je dat dit ergens duidelijk aangegeven staat, dit wordt een bezwaarprocedure, wat een eikels....
MarcB / BOC Bestuur / Webmaster
Met een slechte lens maak je betere foto's dan met een goede die je niet hebt...
Ziet er goed uit Marc, de motoren krijgen steeds meer 'rondingen'.
Ik denk, dat je nu wel weet waar de 'ontwerplijnen' het volgende jaar naar toe gaan.
Inderdaad de moeite waard om deze beurs te bezoeken.
motorrijder_2000 / BOC Bestuur / Secretaris