Herstel van de bird

Laat hier je modificatie's zien en/of beschrijf ze.
Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Herstel van de bird

Bericht door Barry » ma mei 05, 2008 8:08 pm

Even een nieuw topic aan maken. Helaas ben ik van het weekend dus met de bird omgevallen, nadat ik wilde straatje keren tegen een steile helling omhoog vanuit stilstand. |B |B |B |B |B

Het gevolg van lomp gedrag: |(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Burtonman
Berichten: 0
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 1:55 pm
Locatie: Nu nog in het bos en tegen het eind van het jaar bij mijn vriendin

Bericht door Burtonman » ma mei 05, 2008 8:13 pm

Waar kom jij aan die mooie blauwe zumo-kapjes :shock: 8) :lol:

Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Bericht door Barry » ma mei 05, 2008 8:16 pm

Aangezien de koppelingshendel lichtelijk verbogen is, begon de zoekttocht naar een nieuwe hendel. Ik heb eigenlijk altijd al Pazzo's gewild (nu nog steeds stiekem), maar ik heb de prijs ook altijd al (te) hoog gevonden. Zeker met oog op de komende kosten, toch maar geen Pazzo's. :? Nu kon ik gaan kiezen uit een originele alu koppelingshendel, of een setje carbonhendels. Dat laatste leek me niet zo'n mooie optie, aangezien ik weinig carbon heb op de bird. Toen liep ik op e-bay tegen een setje matzwarte hendels aan. Dat is weer eens wat anders, de bestelling naar Duitsland is vandaag gedaan. Nu wachten tot ze binnenkomen. 8) 8) 8)

Afbeelding

Vanavond toen ik thuis kwam van het werk, ben ik meteen maar aan de slag gegaan. De spiegel heb ik uit elkaar gehaald en het kapje meteen maar aan mn broertje gegeven. Ditzelfde geldt voor de zijkuip. Handig een broertje die bij een schadeherstelbedrijf werkt. :D Hij heeft de kleurcode opgenomen en als het mee zit, zijn deze delen deze week nog klaar. :D :D :D :D

Door een tip van Frank (waarvoor mijn dank) heb ik nog even nagedacht om de demper te laten repareren. Laser heeft me aangegeven dat dit ongeveer 200 euro kost in het geval dat de dempervulling niet vervangen hoeft te worden. Dit moest alleen via de plaatselijke dealer geregeld worden, dus ik denk dat ik morgen maar even de demper bij Motoport laat afgeven. Nieuwe demper kost 410 euro (adviesprijs Laser). Die 200 euro meerprijs zijn die paar minikrasjes op het alu mij niet waard. :roll: Laser heeft gezegd dat ze het alu nog wel polijsten voor mij. (y)

Nu nog op zoek naar een spiegelglas, de 3D alu stickers + bijbehorende XX stickers en een nieuwe HONDA sticker voor onder op de zijkuip.

Als het mee zit binnen 2 weken weer rijden. :lol:

Foto's volgen nog, zodra er nieuws te melden is. :wink:

Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Bericht door Barry » ma mei 05, 2008 8:17 pm

Burtonman schreef:Waar kom jij aan die mooie blauwe zumo-kapjes :shock: 8) :lol:
Stuur ze maar op, dan maak ik ze ook voor jou. :lol: :lol:

The Doctor
Berichten: 3794
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:40 pm
Locatie: thuis
Contacteer:

Bericht door The Doctor » ma mei 05, 2008 8:31 pm

Heb jij een linkie naar die hendels. Die lijken me ook wel mooi.

Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Bericht door Barry » ma mei 05, 2008 8:36 pm

The Doctor schreef:Heb jij een linkie naar die hendels. Die lijken me ook wel mooi.
Linkje naar Ebay

Let even op het bouwjaar. Ik zie dat 99-00 nu van ebay af is, dus hopelijk al richting Nederland. :lol:

The Doctor
Berichten: 3794
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:40 pm
Locatie: thuis
Contacteer:

Bericht door The Doctor » ma mei 05, 2008 8:46 pm

Thanks (y)

Medic-XX
Berichten: 2455
Lid geworden op: za jun 30, 2007 8:56 am
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Bericht door Medic-XX » ma mei 05, 2008 8:46 pm

Barry schreef:
The Doctor schreef:Heb jij een linkie naar die hendels. Die lijken me ook wel mooi.
Linkje naar Ebay

Let even op het bouwjaar. Ik zie dat 99-00 nu van ebay af is, dus hopelijk al richting Nederland. :lol:
He he niet iedereen die heb ik ook :lol:

Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Bericht door Barry » ma mei 05, 2008 8:51 pm

MartinBiertje schreef:He he niet iedereen die heb ik ook :lol:
Plaats eens even een mooie foto van de hendeltjes gemonteerd op jouw bird. :)

Medic-XX
Berichten: 2455
Lid geworden op: za jun 30, 2007 8:56 am
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Bericht door Medic-XX » di mei 06, 2008 1:09 am

Foto's staan in verschilllende posts. Ik zal ff linkie bijplaatsen.

Afbeelding

xxaid
Berichten: 278
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 12:26 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door xxaid » di mei 06, 2008 7:28 am

Damn, toch wel erg mooi. Ik heb zojuist ook een setje besteld :twisted:
Never let a motorcycle take you somewhere your brain didn't get to three seconds earlier


Afbeelding

Rhino
Berichten: 222
Lid geworden op: wo jul 19, 2006 12:18 pm
Contacteer:

Bericht door Rhino » di mei 06, 2008 2:10 pm

Damn da's balen. Ik had vergelijkbare krassen op de kuip maar dat is nu niet meer belangrijk.. :?

Hopelijk heb je 'm snel weer klaar. De komende weken worden de mooiste rijweken van het jaar en daar moet je niet teveel van missen....

succes en foto's als ie weer klaar is!
greetz Rhino

Gerrit XX-L
Berichten: 1358
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 6:59 pm
Locatie: Zelhem

Bericht door Gerrit XX-L » di mei 06, 2008 8:15 pm

Ik zou wel eens willen weten hoe jij betaalt bij dit adres ?
Ingo Seifert
Fünfminutenweg Nord 10
04603 Windischleuba
Tel. 03447-836894
Fax 03447-836895
e-mail ingo-seifert@web.de
Umsatzsteuer-Ident.Nr.: DE 150793130
Steuer-Nr.: 16615314602
Ik heb er ook men koppeling hendels gekocht

Ik heb een Ibahn nr. gekregen, dit is voor een internationaal overboeking.
Dan komt er nog 10 euro verzend kosten bij inclusief verzekering was dat geloof ik.

Correcte afhandeling hoor.
Iedereen hoort wat hij begrijpt.

Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Bericht door Barry » di mei 06, 2008 8:36 pm

Ik moest 17 euro verzendkosten betalen geloof ik :shock:

Ik heb gewoon via telebankieren betaald naar het IBAN nummer. Je kunt de naam opgeven van de begunstigde incl woonplaats. Als kenmerk vermeld je het ebayobject nummer.

Succes :wink:

Of ik heb je vraag niet goed begrepen :lol: :lol:

Gerrit XX-L
Berichten: 1358
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 6:59 pm
Locatie: Zelhem

Bericht door Gerrit XX-L » di mei 06, 2008 8:54 pm

Oké Barry hellemaal goed begrepen !

Ik had nog nooit via een IBAN nummer gekocht/overgemaakt in het buitenland.
Dat gaf een paar kleine drempels even, bij deze afzender.

Zo iets doe ik normaal met een credit kaart vandaar.

Groeten Gerrit
Iedereen hoort wat hij begrijpt.

Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Bericht door Barry » di mei 06, 2008 9:11 pm

Gerrit Lankhof schreef:Oké Barry hellemaal goed begrepen !

Ik had nog nooit via een IBAN nummer gekocht/overgemaakt in het buitenland.
Dat gaf een paar kleine drempels even, bij deze afzender.

Zo iets doe ik normaal met een credit kaart vandaar.

Groeten Gerrit
Ik ook, lange leve PayPal. :roll:

Ik vergat overigens nog iets; laat de kosten op 'shared' staan, of zet deze erop. Mijn ervaring is dat je dan niet aanvullend belast wordt door je bank vanwege een buitenlandse transactie. Een andere keuze dan 'shared' resulteert in transactiekosten voor jou of voor de begunstigde.

XX@nder
Berichten: 539
Lid geworden op: do mei 25, 2006 7:49 pm
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door XX@nder » wo mei 07, 2008 9:35 pm

Dat shared klopt niet helemaal. Ik kreeg van mijn schuivertje in het Sauerland nog een ziekenhuis rekening voor behandeling door arts, hechtingen en rontgenfoto's. €89 :P Lang leve Duitsland. Ik zette de kosten ook op gedeeld en kreeg later een aanmaning om de resterende €4 te voldoen, plus administratiekosten van €7,50. Bleek er dus geld in gehouden te worden vanwege transactiekosten. U bent gewaarschuwd.

Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Bericht door Barry » wo mei 07, 2008 9:59 pm

XX@nder schreef:Dat shared klopt niet helemaal. Ik kreeg van mijn schuivertje in het Sauerland nog een ziekenhuis rekening voor behandeling door arts, hechtingen en rontgenfoto's. €89 :P Lang leve Duitsland. Ik zette de kosten ook op gedeeld en kreeg later een aanmaning om de resterende €4 te voldoen, plus administratiekosten van €7,50. Bleek er dus geld in gehouden te worden vanwege transactiekosten. U bent gewaarschuwd.
Mijn (Rabobank)ervaring is toch echt anders hoor. Ik kan niet over andere banken spreken, want ik bankier en werk bij Rabo. :wink:

xxaid
Berichten: 278
Lid geworden op: zo feb 04, 2007 12:26 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door xxaid » wo mei 07, 2008 10:16 pm

Barry schreef:
Mijn (Rabobank)ervaring is toch echt anders hoor. Ik kan niet over andere banken spreken, want ik bankier en werk bij Rabo. :wink:
En dit zegt ook de Postbank : Voor kosteloos geld overmaken naar een land binnen de Europese Economische Ruimte moet de betaling aan de volgende voorwaarden voldoen: bedrag in euro's (maximaal 50.000,=), correcte IBAN en BIC, kostenverrekening optie 'Kosten delen (SHA)'.
Never let a motorcycle take you somewhere your brain didn't get to three seconds earlier


Afbeelding

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Bericht door Frank Switser » do mei 08, 2008 4:02 pm

ABN AMRO idem.........

Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Bericht door Barry » do mei 08, 2008 8:20 pm

Ik heb bericht uit Duitsland gekregen dat de hendels onderweg zijn. Benieuwd wanneer ik die ga krijgen. 8)

Ben ook benieuwd hoe ver de spuiter al is? :roll:

Gerrit XX-L
Berichten: 1358
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 6:59 pm
Locatie: Zelhem

Bericht door Gerrit XX-L » do mei 08, 2008 9:33 pm

Barry schreef:Ik heb bericht uit Duitsland gekregen dat de hendels onderweg zijn. Benieuwd wanneer ik die ga krijgen. 8)

Ben ook benieuwd hoe ver de spuiter al is? :roll:
Als je geluk heb brengen ze via DPD vrijdag je spullen, anders maandag denk ik, want ik weet niet of DPD op zaterdag doen bezorgen.

Ken dat gevoel van IK HEB HEM HAAST WEER KLAAR :)

Gr Gerrit.
Iedereen hoort wat hij begrijpt.

Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Bericht door Barry » vr mei 09, 2008 5:36 am

Gerrit Lankhof schreef:
Barry schreef:Ik heb bericht uit Duitsland gekregen dat de hendels onderweg zijn. Benieuwd wanneer ik die ga krijgen. 8)

Ben ook benieuwd hoe ver de spuiter al is? :roll:
Als je geluk heb brengen ze via DPD vrijdag je spullen, anders maandag denk ik, want ik weet niet of DPD op zaterdag doen bezorgen.
Gr Gerrit.
Maandag sowieso niet denk ik :wink:

Barry
Berichten: 761
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 2:54 pm
Contacteer:

Bericht door Barry » za mei 10, 2008 2:28 pm

Het begin is al weer gemaakt. Helaas staat er nog 1 XX sticker in backorder, maar ik begin te twijfelen of ik die er wel op wil hebben. :roll:

Hier ga ik vandaag maar mee aan de slag:
Afbeelding

Voor en na:
Afbeelding

Ik twijfel nog over de XX sticker. Zonder die is het ook wel mooi strak en de CBR sticker zorgt er weer voor dat het niet té strak wordt. Maar ik heb nog even, eentje staat in backorder (23 mei verwacht) en de andere heb ik er weer afgehaald omdat ik die er niet mooi genoeg op had geplakt. :u

De spiegel zit er inmiddels ook weer op...

Ik ben alleen nog niet tevreden met het resultaat van de spuiter. :? :? :? Er is wat kleurverschil te zien, maar goed, ik denk dat je dat ook niet helemaal kunt voorkomen als je alleen enkele delen laat spuiten. Maar de lak is zacht!!!!! Bij het loshalen van de XX sticker, heb ik met mn nagel de lak kunnen beschadigen. Zonder moeite druk ik een randje met mn nagel in de lak. :evil: Dat moet toch niet kunnen? :? :? Tevens hebben ze het zwart kunststof 'dingetje' die tussen de kuip en het frame zit niet afgeplakt, dus die is nu mooi blauw. Op zich niet zo heel erg, wel dat ik nu 1 blauwe heb en 1 zwarte. Lijkt mij dat als je iets afgeeft bij een spuitbedrijf dat ze zoiets wel afplakken, aangezien dit duidelijk zwart was en niet blauw :roll: :roll: :roll: :roll:

ranjoles
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:20 am
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door ranjoles » za mei 10, 2008 2:33 pm

Mijn ervaringen met spuiters in het algemeen is dat je er bijna bij moet staan in de cabine, want al zeg je iets 4 keer... of ze vergeten het of ze denken..."ik doe het op mijn manier".

Die vorige BB van mij heb ik het spuitwerk ook 1 keer terug gegeven want ze hadden het gewoon niet goed genoeg gedaan.
Ze hebben het toen overnieuw gespoten en toen zag het er wel mooi uit. Nadat ik op papier had gezet hoe het moest :cry:

Ook heeft de spuiter misschien te weinig ervaring met motoronderdelen??

De lak is de eerste 2 tot 3 weken altijd zacht. Hij moet echt uitharden voordat je er iets mee doet.
Mijn spuiter had mij verteld 1 maand te wachten alvorens met stickers te beginnen.... Heb ik ook echt gedaan want ik wilde het risico niet nemen dat ik het zou verprutsen.

gr Robin

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten