van zzr1100 naar blackbird, even voorstellen

De locatie voor Off-topic, slapgelul, moppen en filmpjes.
gerkenator
Berichten: 372
Lid geworden op: za dec 11, 2010 9:38 pm
Contacteer:

van zzr1100 naar blackbird, even voorstellen

Bericht door gerkenator » di dec 14, 2010 11:15 pm

hallo ik ben nieuw hier op forum.

ik ben gerke en kom uit friesland, ik rij momenteel een zzr 1100 uit 1990, en daarvoor had ik een gsx1100f

maar zit te twijfelen om een bb te kopen.

viel mij op na wat rond te kijken hier op forum dat er best wel een aantal leden een zzr1100 gehad hebben die nu dus een bb hebben.
zijn ook wel beetje de zelfde motoren denk ik, hoewel de bb wel moderner is en ook mooier qua looks.

nu vind ik de zzr1100 wel fantastisch rijden echt een monster op wielen maar wel heel beheerst.

mijn vraag aan vroegere zzr rijders ( en de andere leden ) wat hun besloten heeft om toch een bb te rijden en of er wezenlijke verschillen zitten en ik bedoel niet de looks, maar gewoon als je er op rijd wat dan de verschillen zijn of overeenkomsten, wat is er beter of slechter dan bij de zzr1100.

dit omdat ik nog erg twijfel of ik ga mijn zzr oprijden en grote onderhouds beurt geven ( kleppen stellen e.d. ) of een bb aanschaffen wat wel weer iets duurder is.

ik heb nog nooit op een bb gereden, maar wel eens opgezeten in showroom, viel me toen op dat de bb wel kleiner en slanker aanvoelt en ik minder goed de tellers kon zien.

ook wil ik graag weten wat het verschil is in rijden en onderhoud en sterke en zwakke plekken van een carburateur of injectie
merk je verschil tussen de 2.

ik ben trouwens 195cm en 96kg
Laatst gewijzigd door gerkenator op di jan 18, 2011 7:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gerrit XX-L
Berichten: 1358
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 6:59 pm
Locatie: Zelhem

Re: nog zzr1100 rijder

Bericht door Gerrit XX-L » wo dec 15, 2010 1:38 am

Als je een kawazaki ZZR 1100 uit 1990 gewend bent :!: .

Is en Honda Blackbird injectie een best verschil uit 1999 waar ik over beschik.
Ik heb er wel wat aan gedaan, andere uitlaten en een K&E lucht filter er in gezet,( geen dyonkid of power commander)
Maar het past zonder aanpassingen perfect op elkaar aan,151 pk op het achterwiel en een prachtige flouw kwa koppel. :D
Ik ben alleen iets zwaarder dan jou. :oops:

Denk kwa kosten onderhoud, dat een honda of een kawazaki niet zo veel verschillen van elkaar.

Groeten Gerrit xx-l
Iedereen hoort wat hij begrijpt.

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: nog zzr1100 rijder

Bericht door Ankertje » wo dec 15, 2010 10:38 am

Welkom Gerke,

Veel plezier hier en met ons.

Ga maar snel een proefritje maken op een BB, dat scheelt heel veel vragen stellen. :wink:


:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Gebruikersavatar
HHBBXX
Berichten: 654
Lid geworden op: do aug 13, 2009 12:05 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: nog zzr1100 rijder

Bericht door HHBBXX » wo dec 15, 2010 10:51 am

Hoi Gerke,

Welkom hier.
Persoonlijk vind ik de bb een erg gebruiksvriendelijke, makkelijk te rijden motor en als je rustig wilt rijden kan dit probleemloos. Als je snel wilt kan dit nog veel beter :twisted:
Het was voor mij wat jaren geleden dat ik een motor had voor ik mijn bird kocht, maar het was alsof ik een oude pantoffel aantrok. Ik kwam weer thuis. Veel vertrouwen dus. Niet dat het een suffe motor is natuurlijk! Hij gaat als een speer als je dat wilt, maar gewoon niet zenuwachtig en je houdt het gevoel controle te hebben. Op een paar ongeplande wheelies na natuurlijk... Of rij ik gewoon niet lomp genoeg? :lol:

Maar zoals Mark hierboven al zegt, gewoon uitproberen. Dan ben je er al snel uit lijkt mij en ga je heel snel een bird aanschaffen.

Groeten,
Harry.
Laatst gewijzigd door HHBBXX op wo dec 15, 2010 1:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Youth is not a time of life... It's a state of mind

Mr. Blue
Berichten: 4286
Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:39 am
Locatie: Valkenswaard, The Netherlands
Contacteer:

Re: nog zzr1100 rijder

Bericht door Mr. Blue » wo dec 15, 2010 1:19 pm

Welkom Gerke
Op dit forum van Blackbird fanaten.

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: nog zzr1100 rijder

Bericht door Motorpsycho » wo dec 15, 2010 3:29 pm

FilaMenT schreef:Welkom Gerke,

Veel plezier hier en met ons.

Ga maar snel een proefritje maken op een BB, dat scheelt heel veel vragen stellen. :wink:


:idea:

:^

Welkom op ons forum :typing:

Zie een BB als een zzr1100 maar dan alles beter, mooier, sneller, fijner en meer (behalve gewicht)
Ik weet zeker dat als je een proefritje gemaakt hebt dat je verkocht bent :wink:

Suc6 met je zoektocht en tot ziens op een treffen of rit :]
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Gebruikersavatar
YO
Berichten: 6931
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:04 pm
Locatie: Doetinchem.
Contacteer:

Re: nog zzr1100 rijder

Bericht door YO » wo dec 15, 2010 3:53 pm

:^

verkoop de ZZR en investeer het gespaarde "grote beurt geld" in de aanschaf van een BB.

Daar ga je geen spijt van krijgen.

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: nog zzr1100 rijder

Bericht door Evelakes » wo dec 15, 2010 4:53 pm

zorg wel als je een proefrit maakt dat die goed onderhouden is, want het komt nog wel eens voor dat als die lang heeft stilgestaan en je geen
eerlijk beeld krijgt van de geweldige prestaties.
Had ik ook bij de aankoop van de CBF 600 de dealer had er geen aandacht aan besteed en liep derhalve maar op beroerde pitten en het balhoofdlager was versleten.
dan krijg je al geen goed beeld bij je keuze. Als alles klopt zul je weer met een beroerd gevoel op de kawa stappen.

gerkenator
Berichten: 372
Lid geworden op: za dec 11, 2010 9:38 pm
Contacteer:

Re: nog zzr1100 rijder

Bericht door gerkenator » wo dec 15, 2010 11:22 pm

YO schreef::^

verkoop de ZZR en investeer het gespaarde "grote beurt geld" in de aanschaf van een BB.

Daar ga je geen spijt van krijgen.
vandaar ook mijn reactie nu op dit forum, ik wil weten wat beter is voor mijn beurs en voor mijn gevoel.
of onderhoud en zzr houden of beetje meer uitgeven en een bb word dan waarschijnlijk wel een oudere bb.

Motorpsycho schreef:
FilaMenT schreef:Welkom Gerke,

Veel plezier hier en met ons.

Ga maar snel een proefritje maken op een BB, dat scheelt heel veel vragen stellen. :wink:


:idea:

met dit weer maak ik liever geen proefritje op een onbekende motor. ( zou wel graag willen )


:^

Welkom op ons forum :typing:

Zie een BB als een zzr1100 maar dan alles beter, mooier, sneller, fijner en meer (behalve gewicht)
Ik weet zeker dat als je een proefritje gemaakt hebt dat je verkocht bent :wink:

Suc6 met je zoektocht en tot ziens op een treffen of rit :]
mooier, beter, fijner dat geloof ik zeker, maar sneller dat weet ik nog zo net niet.
ik heb laatst eens een bb achter me gehad en die had wel moeite om bij te blijven, zowel in top als in inhalen. :D en dat voor een oude 1990er
Gerrit XX-L schreef:Als je een kawazaki ZZR 1100 uit 1990 gewend bent :!: .

Is en Honda Blackbird injectie een best verschil uit 1999 waar ik over beschik.
Ik heb er wel wat aan gedaan, andere uitlaten en een K&E lucht filter er in gezet,( geen dyonkid of power commander)
Maar het past zonder aanpassingen perfect op elkaar aan,151 pk op het achterwiel en een prachtige flouw kwa koppel. :D
Ik ben alleen iets zwaarder dan jou. :oops:

Denk kwa kosten onderhoud, dat een honda of een kawazaki niet zo veel verschillen van elkaar.

Groeten Gerrit xx-l

ik heb ook een k&n filter en ik heb uitlaten van een nieuwer type zzr eronder, en ik heb 3 tanden groter achtertandwiel, en nog haalt ie 286 op gps.
ik vind een zzr1100 lekker sportief en ook zeer makkelijk rijden.
ik kan rustig toeren, ook met iemand achterop, maar ik kan er ook mee scheuren, hij is alleen wel wat topzwaar en een beetje lomp in de bochten denk ik.
voordeel van de zzr is dat ik er met mijn lengte en mijn lange benen wel perfect op pas.



bedankt voor het welkom en de nuttige reacties, ik vind een bb gewoon een hele mooie motor en honda is natuurlijk een super betrouwbaar merk.

denk dat een bb ook wel een logische opvolger is hoewel een zzr1200 dat ook wel is, ik vind de bb toch net iets mooier.

ik hoor van velen dat ze de bb saai vinden en de zzr avontuurlijker qua rijden.

is er nog verschil tussen carbs en injectie?? qua rijden.

ik wil me eerst oriënteren op internet, want ik wil misschien deze winter wel de knoop doorhakken en dan is een lange uitgebreide proefrit niet echt makkelijk met regen sneeuw en andere weersomstandigheden.

BBen
Berichten: 523
Lid geworden op: zo sep 05, 2010 3:29 pm
Contacteer:

Re: nog zzr1100 rijder

Bericht door BBen » do dec 16, 2010 7:45 am

Hoi Gerkenator,

Ik heb dit jaar een overstap gemaakt van een RF900RS2 (+/- 135 pk) naar een BB 2001.
Toen ik onderweg was naar een proefrit op een bird (welke het gelukkig niet is geworden) reed ik met mijn zwager (heeft een standaard 2001 zwarte BB) over de A5 waar we een Rode bird tegenkwamen. Daar kon ik gewoon bijblijven met mijn RF, en volgens mijn zwager had de rode RF aardig gas erop. Maar het kan ook zijn dat hij al in zijn 6 zat en ik in zijn 4 met optrekken (van 120 tot ongeveer 260/270 op de teller)

Het heeft allemaal te maken met de berijder i.c.m. de motor.

Ik heb nu een Bird met Powercommander (en nog veel meer opties o.a. Hyperpro) en het verschil met de standaard Bird van mijn zwager is echt behoorlijk.
Mijn zwager dacht eerst dat het niet zoveel zou uitmaken maar na een motorwissel was hij om.

Nu rij ik pas net op de Bird en ben zeker nog niet tot de uiterste gegaan maar er kunnen zoveel verschillen zijn ook in hetzelfde type, als je twijfels hebt probeer echt een goede proefrit te maken en bij twijfel hier je vragen stellen. Ik kan je uit ervaring vertellen dat hier extreem veel BB kennis is.

lees dit maar eens http://www.blackbirdownersclub.eu/phpBB ... f=5&t=7098 over mijn aankoop
:black

Blacky
Berichten: 189
Lid geworden op: do sep 06, 2007 10:59 am
Locatie: Stein
Contacteer:

Re: nog zzr1100 rijder

Bericht door Blacky » do dec 16, 2010 11:14 am

Inderdaad, zoals Gerrit zegt, een wereld van verschil. Mijn ZZR 1100 was uit 1995. Dacht dat het verschil zou meevallen. Bij de eerste bocht weet je al wat je jaren gemist hebt. Misschien dat je het rauwe lopen van de ZZR zal missen, maar het verschil echt zo. Anders leen je toch ergens eentje om te proberen?
Blacky

Marty Blackbird
Berichten: 684
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:47 pm
Locatie: Sommelsdijk, The Netherlands
Contacteer:

Re: nog zzr1100 rijder

Bericht door Marty Blackbird » do dec 16, 2010 4:17 pm

Ik heb destijds de overstap gemaakt van een GSX1100F, naar een BB van 1997 (carb versie) ipv de ZZR1100. Nooit spijt van gehad en rijd sinds 2004 op een injectie BB uit 2001.
Ik zou zeggen, zoek een mooie BB en maak een proefrit.. Weet haast zeker dat het je gaat bevallen.

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Re: nog zzr1100 rijder

Bericht door Motorpsycho » do dec 16, 2010 7:27 pm

gerkenator schreef:
Motorpsycho schreef:
Welkom op ons forum :typing:

Zie een BB als een zzr1100 maar dan alles beter, mooier, sneller, fijner en meer (behalve gewicht)
Ik weet zeker dat als je een proefritje gemaakt hebt dat je verkocht bent :wink:

Suc6 met je zoektocht en tot ziens op een treffen of rit :]
mooier, beter, fijner dat geloof ik zeker, maar sneller dat weet ik nog zo net niet.
ik heb laatst eens een bb achter me gehad en die had wel moeite om bij te blijven, zowel in top als in inhalen. :D en dat voor een oude 1990er
Ik weet wel zeker dat een BB zelfs veel sneller is. Stuurt sneller, remt sneller, trekt sneller op en de topsnelheid ligt zeker weten hoger.

Die BB rijder achter je heeft dan op zeker geen gas gegeven.
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

gerkenator
Berichten: 372
Lid geworden op: za dec 11, 2010 9:38 pm
Contacteer:

Re: nog zzr1100 rijder

Bericht door gerkenator » vr dec 17, 2010 6:00 pm

Motorpsycho schreef:
mooier, beter, fijner dat geloof ik zeker, maar sneller dat weet ik nog zo net niet.
ik heb laatst eens een bb achter me gehad en die had wel moeite om bij te blijven, zowel in top als in inhalen. :D en dat voor een oude 1990er
Ik weet wel zeker dat een BB zelfs veel sneller is. Stuurt sneller, remt sneller, trekt sneller op en de topsnelheid ligt zeker weten hoger.

Die BB rijder achter je heeft dan op zeker geen gas gegeven.[/quote]

nou als ik de specs bekijk op deze site dan hebben de latere modellen een top van 283km/uur en laat ik dat nou eens minimaal op gps gereden hebben met mijn ouwe zzr.
ik denk eerder dat ze evensnel zijn ongeveer.
dat ze sneller remmen en sturen dat geloof ik meteen.

gerkenator
Berichten: 372
Lid geworden op: za dec 11, 2010 9:38 pm
Contacteer:

Re: nog zzr1100 rijder

Bericht door gerkenator » vr dec 17, 2010 6:04 pm

zit misschien ook wel te denken om een hele late cbr1000f te kopen. die zijn wat goedkoper, heb namelijk 1 gezien met absurd lage km's.
maar is ook nog geen zomer, ik wacht even af wat de prijzen doen en wat dan mijn budget is. en of ik een bb lekker vind rijden, is natuurlijk ook maar de vraag, het moet wel een beetje passen.


mijn kamaraad waar ik vaak mee ga rijden heeft een 1992 cbr1000f en die wil geen blackbird want hj denkt dat hij er dan vrij weinig op vooruit gaat is dat zo???
hij zegt dat het gewoon een modernere cbr1000 is, hij is aan het sparen voor een cbr1000rr 2010model

Evelakes
Berichten: 5886
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 2:20 pm
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: nog zzr1100 rijder

Bericht door Evelakes » vr dec 17, 2010 7:36 pm

gerkenator schreef:zit misschien ook wel te denken om een hele late cbr1000f te kopen. die zijn wat goedkoper, heb namelijk 1 gezien met absurd lage km's.
maar is ook nog geen zomer, ik wacht even af wat de prijzen doen en wat dan mijn budget is. en of ik een bb lekker vind rijden, is natuurlijk ook maar de vraag, het moet wel een beetje passen.


mijn kamaraad waar ik vaak mee ga rijden heeft een 1992 cbr1000f en die wil geen blackbird want hj denkt dat hij er dan vrij weinig op vooruit gaat is dat zo???
hij zegt dat het gewoon een modernere cbr1000 is, hij is aan het sparen voor een cbr1000rr 2010model

goedkoop kan duurkoop zijn.
bv.Nokkenaskettingspanner vernieuwen. CBR 1000 F paar 100 euro (blok moet open)
Blackbird 60 euro en makkelijk zelf te doen zonder blok te openen.

maar ga eerst maar eens proefrijden en je kameraad ook het is voor iedereen anders, maar de BB is makkelijke motor om te rijden.
de fireblade is een echte stuurfiets en eigenlijk is de BB de middenmoot tussen CBR 1000 F en de CBR 1000 RR, maar met wel een hele hoge funfactor en km vreter bij uitstek.

gerkenator
Berichten: 372
Lid geworden op: za dec 11, 2010 9:38 pm
Contacteer:

Re: nog zzr1100 rijder

Bericht door gerkenator » wo dec 29, 2010 7:04 pm

...
Laatst gewijzigd door gerkenator op di jan 18, 2011 7:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: nog zzr1100 rijder

Bericht door Ankertje » wo dec 29, 2010 7:23 pm

Dat is niet duur. Maar er zit schade aan. Kan je die voor 500 repareren dan kan je een mooie motor hebben als hij voor de rest in orde is.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

gerkenator
Berichten: 372
Lid geworden op: za dec 11, 2010 9:38 pm
Contacteer:

Re: nog zzr1100 rijder

Bericht door gerkenator » wo dec 29, 2010 7:34 pm

...
Laatst gewijzigd door gerkenator op di jan 18, 2011 7:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: nog zzr1100 rijder

Bericht door Ankertje » wo dec 29, 2010 7:55 pm

Als het om die rode gaat? Daar zit behoorlijk schade aan hoor ik denk zo'n 1500 euro.

Je andere vragen kan ik niet beantwoorden. Daar moet ik de motor voor zien en de geschiedenis van het ding kennen.

Kleppen stellen is doorgaans niet nodig bij een BB. Uitzonderingen en dat zijn echt uitzonderingen daar gelaten.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

gerkenator
Berichten: 372
Lid geworden op: za dec 11, 2010 9:38 pm
Contacteer:

Re: nog zzr1100 rijder

Bericht door gerkenator » wo dec 29, 2010 8:10 pm

heb je die rode bekeken dan? of ken je die motor?

heb zonet nog 2 andere bb's gezien uit '99 en '00 voor 3000 en 2950 waren wel allebeide blauw en zo op het oog geen beschadigingen, wel allemaal weer natuurlijk heel ver weg :(

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Re: nog zzr1100 rijder

Bericht door Ankertje » wo dec 29, 2010 8:11 pm

Wat je ver haalt is meestal beter............ :wink:


:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Mr. Blue
Berichten: 4286
Lid geworden op: do mei 25, 2006 8:39 am
Locatie: Valkenswaard, The Netherlands
Contacteer:

Re: nog zzr1100 rijder

Bericht door Mr. Blue » wo dec 29, 2010 8:47 pm

Alleen al voor de kleur zou het mij een ritje waard zijn om te mogen kijken. :lol: :wink:

gerkenator
Berichten: 372
Lid geworden op: za dec 11, 2010 9:38 pm
Contacteer:

Re: nog zzr1100 rijder

Bericht door gerkenator » wo dec 29, 2010 9:13 pm

moet ik mijn rood/zwarte jas maar verkopen en een blauw/zwarte aanschaffen hehehe. of een compleet zwarte.

ik moet nog effe wennen aan de kleur, maar begin hem wel steeds meer te waarderen.

gerkenator
Berichten: 372
Lid geworden op: za dec 11, 2010 9:38 pm
Contacteer:

Re: nog zzr1100 rijder

Bericht door gerkenator » wo dec 29, 2010 9:17 pm

...
Laatst gewijzigd door gerkenator op di jan 18, 2011 7:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten