Ik sluit me hier volledig bij aan. Wat ik wel vreemd vind, is dat hij deze bird al ruim een half jaar heeft. Inmiddels wel 1000 euro in prijs gezakt. Toen waren de remblokken en ketting + tandwielen ook al nieuw. De voorband moest toen vervangen worden en wij hebben af kunnen spreken dat er 2 nieuwe banden onder zouden komen. Helaas werden wij het niet eens over de inruil.Dik schreef:Hey Arno,
Ik ben zaterdag wezen kjken naar de BB, hij stond er mooi bij.
Nieuwe bandjes, remblokken, tandwielen/ketting, alleen er zit inderdaad een diepe kras aan de rechterzijde van de tank van 6 a 7 cm. Voor de rest zag tie der goed uit. Ik had nog gevraagd voor een eventuele inruil van mijn motor, maar dat viel tegen (als altijd).
Succes woensdag, en ik lees het wel wat het geworden is.
Greetings Dik
Verkocht!!!
-
Barry
- Contacteer:
-
Frank Switser
Een BB kan makkelijk 4 ton rijden zonder revisie, mits hij goed onderhouden en bereden is. Een slechte eigenaar kan deze tijd drastisch verkosten. Mijn BB (1999) heeft 90.000 gedraaid, en is motorisch prima (nog nooit kleppen hoeven stellen). De enige problemen waren electrisch en machanisch alleen de beruchte maar gelukkig goedkope en simpele nokkenaskettingspanners.Dik schreef:Die zwarte met 51dkm, wat kan je dan verwachte met die km stand?Ace schreef:Scuba schreef:Als je een blackbird zoekt voor een redelijke prijs, bij Goedhart motoren in Bodegraven staan 3 mooie Birds te koop. 2 blauwe en 1 zwarte.
Mischien heb je er wat aan.
Als dat een zwarte uit 2000 is laat maar staan.
Die ken ik heeft hetzelfde probleem.
Ze kunnen het maar niet oplossen.
Ik heb even gekeken naar die zwarte maar dat is hem niet. dus dat is ok.
Koppeling/koppakking of is het blok van BB zo degelijk dat als hij normaal zijn onderhoud heeft gehad er zonder problemen nog 50dkm mee kan gereden worden? Waar moet ik dan rekening mee houden?
-
Mr. Blue
- Contacteer:
-
DiXX
- Contacteer:
Dus kan ik met een gerust hart kijken naar een BB met 40 a 50dkm.Frank Switser schreef:Een BB kan makkelijk 4 ton rijden zonder revisie, mits hij goed onderhouden en bereden is. Een slechte eigenaar kan deze tijd drastisch verkosten. Mijn BB (1999) heeft 90.000 gedraaid, en is motorisch prima (nog nooit kleppen hoeven stellen). De enige problemen waren electrisch en machanisch alleen de beruchte maar gelukkig goedkope en simpele nokkenaskettingspanners.Dik schreef:Die zwarte met 51dkm, wat kan je dan verwachte met die km stand?Ace schreef:
Als dat een zwarte uit 2000 is laat maar staan.
Die ken ik heeft hetzelfde probleem.
Ze kunnen het maar niet oplossen.
Ik heb even gekeken naar die zwarte maar dat is hem niet. dus dat is ok.
Koppeling/koppakking of is het blok van BB zo degelijk dat als hij normaal zijn onderhoud heeft gehad er zonder problemen nog 50dkm mee kan gereden worden? Waar moet ik dan rekening mee houden?
Ik vind het wel opvallen dat er een aantal aanbieders zijn met BB van 5 tot 6 jaar met nog geen 24dkm waarvoor koop je dan zo'n km vreter.
Het zou best kunnen dat je er weinig mee rijdt, maar die Birds staan allemaal bij "bepaalde" handelaren/motorzaken waar ik soms mijn vraagtekens bij zet.
Afijn, weer wat opgestoken mijn zoektocht gaat verder!
Bedankt voor de reacties
Groeten Dik
-
BlauweEngel
- Contacteer:
-
Mr. Blue
- Contacteer: