Ik heb mijn motorrijbewijs nu drie jaar en rij dagelijks met plezier op mijn Kawasaki ZZR600. Maar de laatste tijd voelt het allemaal zo pittig niet meer en ben ik op zoek naar een nieuwe motor. In die zoektocht ben ik onvermijdelijk gestuit op de Honda CBR1100 blackbird. En aangezien de experts hier zitten zou ik jullie het volgende willen vragen:
Allereerst een vraag over veiligheid. Ik rij nu 3 jaar motor en heb er ongeveer 50.000km op zitten. Ik rij zomer en winter en ik denk zelf dat ik een aardig beginnetje heb gemaakt om het motor rijden onder de knie te krijgen. Dat gezegd hebbende, een blackbird is een serieuze machine! En ik twijfel enigszinds of hij niet te krachtig is voor mij. Natuurlijk is het beste om een proefrit te gaan maken, maar ik wil niet onvoorbereid op iemand zijn motor kruipen. Daarom zou ik graag jullie inschatting willen. Is een blackbird verstandig voor iemand met 3 jaar rijervaring? Ik ben zelf absoluut geen daredevil, ik heb mijn rechterhand goed onder controle. ik maak me geen zorgen dat ik heel snel boetes begin te verzamelen op een blackbird. Waar ik me zorgen om maak is dat ik het me moeilijk maak om het motorrijden verder te leren op een machine met zo veel kracht.
Mijn tweede vraag is een vraag om koopadvies. Ik zie dat de '97 en '98 versies (carb versies) rond de 3500-4000 van eigenaar verwisselen. voor de '99 en '00 machines (injectie versies) liggen de prijzen rond de 4500-5000. Wat is nu wijsheid? zeker ook in het licht van doorverkoop. Als ik mijn motor over een paar jaar wil verkopen, is dat dan veel moeilijker met een carb versie?
Verder maakt de kleur van een motor mij eigenlijk niet zo veel uit. Ik redeneer: als je er op zit dan zie je het toch nauwelijks. Maar in het licht van doorverkoop over een paar jaar heb ik al wel begrepen dat een zwarte makkelijker verkoopt. Heb ik daar gelijk in? of maakt het niet zo gek veel uit?
Alvast hartelijk dank voor de feedback!