Navigatiesoftware

Stel je je vragen over GPS techniek Garmin / TomTom of andere merken en systemen !
Plaats reactie
pat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 2:57 pm
Locatie: Aartselaar
Contacteer:

Navigatiesoftware

Bericht door pat » vr dec 29, 2006 6:33 pm

Hi BB ers

Heb een tomtom rider gekocht. Weet iemand van jullie welke software ik nodig heb om zelf routes aan te maken en waar kan ik deze software downloaden-kopen?

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Bericht door Ankertje » vr dec 29, 2006 6:51 pm

Totom zelf heeft dat niet. Je kan wel routes maken in Onroute die dan naar de Tomtom gebracht kunnen worden. Ik weet alleen niet of dat makkelijk is.
Onroute! Vraag het Caradoc die weet daar alles van. Pb-tje en je weet het.

Succes.

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

Gregor
Berichten: 1012
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:02 pm
Contacteer:

Bericht door Gregor » vr dec 29, 2006 6:52 pm

Ga eens kijken in dit forum: Hier vindt je zekere wat je zoekt

klikje suc6 :lol:

meer details: gevonden in gps.nl:
Kijk eens naar het programma NH-Top50Trans. Dat programma kan, als het allemaal klopt wat ze zeggen, heel veel formaten inlezen en omzetten in andere formaten.

Link: http://www.norberthein.de/navigation/naviidx.htm

Hertog Jan
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:25 pm

Bericht door Hertog Jan » vr dec 29, 2006 7:18 pm

Vraag anders eens aan Marcel... www.cbshop.com
Dat is toch zo'n beetje onze BOC Vaginator :lol:

Groeten, Hertog Jan :xx

Hans
Berichten: 98
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 11:03 pm
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door Hans » vr dec 29, 2006 8:07 pm

Aan een "omzetprogramma" heb je niet veel als je geen routeprogramma hebt.

Gebruikers van mapsource (garmin) kunnen met NH-toptrance wel mapsource routes geschikt maken voor de Tom Tom. Het is even friemelen, maar dan werkt het wel.

Beter is op dit moment on route.
Kan je routes mee maken en direct naar tom tom exporteren.
Er is inmiddels ook een truc om een route vanuit mapsource naar on route te zetten, waarna je weer naar andere formaten kan. Dat werkt wel, maar na even "spelen" blijkt dat er toch wel verschillen in de routes zitten die je niet "simpel" aanpast. Ik heb e.e.a. met de ardennenroute geprobeerd, dat viel wat tegen.

Bedenk wel, Tom Tom gaat wat anders om met routes als de garmin apparaten. Bij Garmin kan je een exacte route overzetten, bij Tom Tom zet je een aantal punten in een lijst waar je GPS vervolgens een route tussen uitstippelt. Dat kan dus verschillen van wat je had bedacht.

Een PB'tje naar Caradoc enh je wordt wellicht nog wat wijzer.

Wellicht (tip??) kan in het vervolg de route die voor de garmin gebruikers wordt verspreid ook in TT worden neergezet.
(wil ik wel regelen als daar behoefte aan is)

Hans

maddog
Berichten: 159
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 7:57 pm
Locatie: bedum
Contacteer:

Bericht door maddog » za dec 30, 2006 12:44 am

heb er zelf ook een besteld en kwam dit tegen toen ik aan het neuzen was mischien levert dit wat op


http://www.pdashop.nl/accessoire/15937/ ... ld[/quote]

caradoc
Berichten: 733
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 10:54 am
Contacteer:

Bericht door caradoc » za dec 30, 2006 1:29 am

Hai Birdies:

Maak nu niet de denkfout dat je met een TomTom het zelfde kunt als met een Garmin. Een TomTom is explesiet bedoeld om van A naar B te kunnen navigeren, ze worden trouwens met de dag goedkoper. Een Garmin is doorontwikkeld met de gedachte om een route te maken. Natuurlijk kun je met een TomTom wel een leuke route maken, maar het is vele malen omslachtiger, bij een mini lepel je ook niet ff een v8 erin en dan ook nog 19 inch wielen, het rijd maar vraag niet hoe........

Met het progamma onroute (ANWB en Notter) kun je route's maken, maar zoals ook door anderen is gezegd het blijft behelpen.......


Xieje Wim

pat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 2:57 pm
Locatie: Aartselaar
Contacteer:

Bericht door pat » do jan 04, 2007 7:03 pm

Na wat surfen heb ik ondertussen begrepen dat er fervente Garmin aanhangers zijn maar net zo zijn er fervente TomTommers...
Nou, tot nog toe bevalt de Tom Tom.
Ik lees echter nogal wat negatieve kritiek op de software van onroute. Verder bestaat er een gelijkaardige variante (Duits) en die zou blijkbaar wel veel beter zijn en kost bovendien maar een fractie (40 €) van de onroute (rond de 140 € :shock: ).

Heeft iemand van jullie ervaring met deze software (onroute of die andere). Graag jullie ervaringen. Kan ik in de komende wintermaanden nog wat leuke routes voorbereiden :D

martin
Berichten: 2923
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 7:00 pm
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door martin » do jan 04, 2007 7:29 pm

Ik denk dat je hier antwoord op al je vragen krijgt.
http://forum.gps.nl/

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten