Welk Navigatie systeem gebruik jij ?

Stel je je vragen over GPS techniek Garmin / TomTom of andere merken en systemen !

Welk "Motor" navigatie systeem gebruik jij ?

Geen, ik rij "wild" of achter iemand anders aan
32
23%
PDA met TomTom of ander systeem
13
9%
TomTom 300/500/700/Rider
12
9%
Garmin 26../27../28.. serie
21
15%
Garmin GPS Map serie
3
2%
Garmin Quest I of II
6
4%
Garmin Streetpilot
6
4%
Garmin Zumo 500/550
35
25%
Routerol / Kaart in tanktas
6
4%
Andere - aub beschrijven
6
4%
 
Totaal aantal stemmen: 140

ReeF
Berichten: 5848
Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
Locatie: Schoten - Belgium
Contacteer:

Welk Navigatie systeem gebruik jij ?

Bericht door ReeF » wo mar 28, 2007 10:34 am

Zoals bekend zal zijn is er momenteel een grote hype in (mobiele) navigatie systemen, zowel voor motor, fiets, wandel als auto gebruik.
Ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat ik een roadbook houder installeerde op mijn motor welke inmiddels na een tussenstap naar een PDA met TomTom is vervangen voor een 2610 die inmiddels al bijna weer achterhaald lijkt door de Zumo types :roll:


Nu ben ik wel is benieuwd wat de Birdies momenteel als navigatie systeem op de motor gebruiken.

Ikke dus:

Route rol
PDA + TomTom
Garmin 2610
Laatst gewijzigd door ReeF op wo mar 28, 2007 12:56 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Proud member of the Adventure Chaptor

debvd
Berichten: 765
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 8:47 pm
Locatie: Hoorn/Enkhuizen e.o.
Contacteer:

Bericht door debvd » wo mar 28, 2007 10:55 am

Ik rij voorlopig nog ff wild of in een groep mee.. :roll: :wink: :oops:

Moet nog ff sparen voor een zumo, maar mijn wannahave lijst is ook te lang. Ga dus eerst motor updaten(hyper pro, dyno, xenon) en dan pas aan navigatie denken denk ik. :roll: :wink:

Dus lead the way Reefer :wink: I will follow 8)
Doe wat je nu wilt en kan doen en stel het niet uit........ Lekker motorrijden !!!!!

ranjoles
Berichten: 1119
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:20 am
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door ranjoles » wo mar 28, 2007 11:24 am

debvd schreef:Ik rij voorlopig nog ff wild of in een groep mee.. :roll: :wink: :oops:

Moet nog ff sparen voor een zumo, maar mijn wannahave lijst is ook te lang. Ga dus eerst motor updaten(hyper pro, dyno, xenon) en dan pas aan navigatie denken denk ik. :roll: :wink:

Dus lead the way Reefer :wink: I will follow 8)
Beter kon ik het niet zeggen...... dus zelfde gestemd

Ankertje
Berichten: 9161
Lid geworden op: vr mei 19, 2006 8:03 pm
Locatie: The Netherlands.
Contacteer:

Bericht door Ankertje » wo mar 28, 2007 11:48 am

Routerol

Garmin 2610

Zumo 550

.............


Waar die puntjes staan zal vast weer wat nieuws komen te staan. Ik denk dat we nog heel veel moois kunnen verwachten.

:D

:idea:
De onzin en de noodzaak, ze naderen de grens.....

Kayak.

newborn
Berichten: 782
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 11:31 am
Locatie: Boskoop NL
Contacteer:

Bericht door newborn » wo mar 28, 2007 12:35 pm

Kaart in de tanktas

Garmin 2720

FilaMenT schreef:Ik denk dat we nog heel veel moois kunnen verwachten.
Na onze ervaring in de Eifel van vorig jaar, verwacht ik binnenkort van marcelcbrxx de eerste demo-modellen van de bliksemdetector en de buienradar, speciaal voor op de motor :+

folkersj
Berichten: 79
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 5:19 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht door folkersj » wo mar 28, 2007 12:46 pm

Zumo 550
M'n motor moet gewassen worden. Reacties graag via pm.

ReeF
Berichten: 5848
Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
Locatie: Schoten - Belgium
Contacteer:

Bericht door ReeF » wo mar 28, 2007 12:48 pm

Tjemig, die Zumo's gaan rap :shock:
Proud member of the Adventure Chaptor

ReeF
Berichten: 5848
Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
Locatie: Schoten - Belgium
Contacteer:

Bericht door ReeF » wo mar 28, 2007 12:49 pm

newborn schreef:Kaart in de tanktas

Garmin 2720
Je hebt vergeten te stemmen, maar de routerol / kaart tanktas moet ik er nog bijzetten, bedankt voor de tip :wink:
Proud member of the Adventure Chaptor

marcelcbrxx
Berichten: 847
Lid geworden op: do mei 25, 2006 10:53 pm
Locatie: Overloon
Contacteer:

Bericht door marcelcbrxx » wo mar 28, 2007 12:56 pm

Nou webbie, tis weer mooi hoor.

Ga je ongevraagd markt onderzoek voor mij doen. :D

Kijk daar hou ik nou van, mensen die meedenken!

Een tip aan alle mensen die geld over hebben voor extra's op de motor.

Onderschat het plezier van een Garmin motor navigatie niet!
Het geeft je echt meer plezier dan een andere demper of andere dingen.

Kijk ook maar om je heen, en ik neem mijzelf, voordat ik Garmin ging verkopen ook maar als voorbeeld:

Ooit begonnen met een Garmin 5, en daarna pas alle andere dingen op mijn bird gedaan. Juist om dat je meer en leuker gaat rijden krijg je meer plezier in het motorrijden.

En het verschil tussen een super blackbird en een super super blackbird ervaar je ook vooral als je er al navigatie op heb zitten! :wink: :wink: 8)

Ook onze voorzittert had eerst nav, voor motor mods, ik bedoel maar. :D

Verder is het advies wel serieus bedoeld. En natuurlijk voor de mensen die rondjes rond de kerk rijden is een sat Nav niet zo van belang.

Johnv@nVliet
Berichten: 339
Lid geworden op: di jun 06, 2006 1:46 am
Contacteer:

Bericht door Johnv@nVliet » wo mar 28, 2007 1:08 pm

Ik heb eigenlijk nooit in clubverband toer tochten gereden, wel vaak op de bonnefooi en maar kijken waar het schip strand, vond ik eigenlijk wel prettig en er zijn vele wegen die na Rome leiden.

Ook bij vakanties werd de rit maar globaal bepaald en verder zouden we wel zien, daardoor kom je wel op de meest gekke plaatsen :lol:

In de auto zat wel zo'n ding maar ik rij elke dag al 20 jaar het zelfde stuk, dat lukt redelijk zonder navigatiesysteem hoor... :D

Wie weet wanneer het wat betaalbaarder wordt en ik wat vergeetachtiger dat ik zo'n ding nog eens aanschaf.

John
Afbeelding


Be Your Self, There Are So Many Others.

ReeF
Berichten: 5848
Lid geworden op: do mei 11, 2006 9:02 pm
Locatie: Schoten - Belgium
Contacteer:

Bericht door ReeF » wo mar 28, 2007 1:23 pm

John, ik heb dat zelf de eerste jaren ook gedaan en ergens heb je wel een punt met de meest leuke en rare plekken als je niets planned.

Maar het grappige is dat je juist met een Garmin systeem de echt mooie motorwegen kunt uitzoeken, dat is wellicht een andere sensatie maar geeft - mij in ieder geval - heel veel voorpret. Daar waar ik vroeger met een stapel detail kaarten zal te plannen zit ik nu in (nog meer) detail in Mapsource te spelen, vooral bij de meerdaagse ritten die ik met de motor doe. En dan blijft het ter plekke altijd nog spannend of het allemaal ook zo uitpakt als geplanned.

Je kunt zeker zijn dat nu bijvoorbeeld de 26 serie een stuk aantrekkelijker zal worden en ruim beschikbaar op 2ehands markt, nog ff wachten en voor de Zumo geldt het zelfde. Deze is nieuw al een stuk goedkoper dan de 2610 oorspronkelijk was dus wie weet kun je snel vergeetachtig worden :wink:

Ps ik heb geen aandelen CBshop of Garmin :lol:
Proud member of the Adventure Chaptor

Johnv@nVliet
Berichten: 339
Lid geworden op: di jun 06, 2006 1:46 am
Contacteer:

Bericht door Johnv@nVliet » wo mar 28, 2007 1:48 pm

Haha Reef,

Ik begrijp wel wat jij bedoeld hoor, mijn pa (rijdt durf het bijna niet te vertellen BMW 1150 vraag niet welk model maar iig zo'n toer ding) en die heeft de 2610. En al een jaar of 3 plan ik zijn ritjes en vakanties.

Ben nog nooit in Finland of Zweden of Noorwegen geweest, maar via mapsourse ben ik er overal geweest. Tot aan de tankstations toe zette ik in zijn routes (anders vergeet hij weer te tanken :lol: )

Ik gebruik de mapsourse ook voor mezelf en kijk ik hoe ik moet rijden.

Ik ben niet tegen verandering, dus wie weet.

In mijn auto zit zo'n navigatie die er niet uit kan, kost een godsvermogen en wanneer ik nou kijk wanneer ik het gebruik, 1 x naar Preston Palace in Almelo en 1 x naar Belgie, voor de meerprijs had ik een taxi voor me uit kunnen laten rijden :lol:

Voor mij is de hoge prijs nog het grootse probleem, wanneer je een goed systeem koppt, waar je ook nog wat in kan zetten ben je al gauw € 1000 -€ 1200 kwijt.

John
Afbeelding


Be Your Self, There Are So Many Others.

debvd
Berichten: 765
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 8:47 pm
Locatie: Hoorn/Enkhuizen e.o.
Contacteer:

Bericht door debvd » wo mar 28, 2007 2:01 pm

Ik ben ook inderdaad een type dat wat heen rijdt en ziet wel waar je uitkomt. :P

Misschien dat ik in de toekomst wel over schakel om meer plezier uit de ritten te halen. :W De ritten die we gaan rijden met BOC zal daar wel uitkomst in bieden. Maar net als John vindt ik ook dat de Zumo aardig aan de prijs is en voordat geld aardig mijn BB kan opknappen. :roll: :wink:

Maar Reef je hebt wel gelijk, dat ze snel op de 2de hands markt komen. :wink: :wink: en wie weet dan :?:
Doe wat je nu wilt en kan doen en stel het niet uit........ Lekker motorrijden !!!!!

langen
Berichten: 895
Lid geworden op: do aug 03, 2006 2:23 pm
Locatie: Oostakker

Bericht door langen » wo mar 28, 2007 3:00 pm

Zumo 500.
If you got nothing decent to say!!!

SHUT THE F*** UP WILL YA!!!

Gregor
Berichten: 1012
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 8:02 pm
Contacteer:

Bericht door Gregor » wo mar 28, 2007 4:34 pm

Garmin 2720. :lol: :lol:

newborn
Berichten: 782
Lid geworden op: vr mei 26, 2006 11:31 am
Locatie: Boskoop NL
Contacteer:

Bericht door newborn » wo mar 28, 2007 4:34 pm

ReefeR schreef: Je hebt vergeten te stemmen, maar de routerol / kaart tanktas moet ik er nog bijzetten, bedankt voor de tip :wink:
Het vergt enige vindingrijkheid van me maar ik vind toch steeds manieren om onze webbie scherp te houden :wistle: :wink: :wink: :wink:

Hilko
Berichten: 120
Lid geworden op: vr jun 23, 2006 8:07 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Hilko » wo mar 28, 2007 4:38 pm

garmin quest met touratech op ram mount.
200 euro quest en 150 voor de montage op motor.
daarnaast meestal wel een kaart, want dan heb je meer en beter overzicht. (vind ik)

Hertog Jan
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:25 pm

Bericht door Hertog Jan » wo mar 28, 2007 4:45 pm

Garmin Quest
Weet alleen niet of het een I of II is. (Marcel weet dat wel) :lol:

Maar het is erg fijn, ook zo voor de zondag ff een route maken. 5 minuten lijntjes trekken op Mapsource en we kunnen er weer 200 km tegenaan 8)
Het was (te) duur eigenlijk, maar ik heb er absoluut geen spijt van !!!


Groeten, Hertog Jan :xx

The Doctor
Berichten: 3794
Lid geworden op: di mei 23, 2006 9:40 pm
Locatie: thuis
Contacteer:

Bericht door The Doctor » wo mar 28, 2007 5:09 pm

Zumo 550

martin
Berichten: 2923
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 7:00 pm
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door martin » wo mar 28, 2007 5:33 pm

Ik zou niet meer zonder mijn 2720 kunnen en willen.
Dus een 2720 :D en een routerol onder het stof :)

Frank Switser
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 23, 2006 3:45 pm
Locatie: Landsmeer

Bericht door Frank Switser » wo mar 28, 2007 5:40 pm

Eerst de kaart met plakband op de tank.
Toen een tanktas met kaartvak.
Daarna een fietsrouterol (waarbij met 100km/u de inhoud van de rol om je oren vloog).
Toen een A-four routerol (topding, met verlichting). Deze is nog te koop.... :lol:
Tot slot een Garmin 2720. Deze brengt mij op plekken en routes waar ik nooit eerder geweest ben, ook niet met blind rijden....

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » wo mar 28, 2007 5:51 pm

Eerst kaart in de tanktas of onder me jas en af en toe kijken :D

Toen fietsroute rol :D

En nu Garmin 2610 met perfect cradle *-* *-* *-* :D
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Peter XX
Berichten: 661
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 4:39 pm
Locatie: Amersfoort NL.
Contacteer:

Bericht door Peter XX » wo mar 28, 2007 6:00 pm

Ik rij wel achter iemand aan tijdens de tochten,alleen of met mijn vaste motormaatje is het we zien wel waar we uitkomen,ik heb een TomTom voor in de auto maar ook die ligt meer in de doos dan dat hij werkelijk in de auto zit,daarbij zie ik de lol van een navigatie op de motor niet,ik heb meer dan 20 jaar op de weg gezeten in Nederland dus hier ken ik de weg zo langzamerhand wel(en niet alleen de grote wegen)ook vind ik het uitzicht op mijn cockpit zonder mooier dan met een navigatie en ook het gepraat in mijn oor vind ik tijdens het motorrijden niets,ook in de Eiffel al vaak gereden(in juli weer een weekend) en ook daar zoeken we de weggetjes wel zo op,en als laatste ook niet onbelangrijk zo'n navigatie intresseert me helemaal niets en heb ook niet het geduld om het uit te gaan pluizen.( zeikert ben ik hé ) :wink:

neBBreg
Berichten: 131
Lid geworden op: di jan 02, 2007 12:38 am
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door neBBreg » wo mar 28, 2007 6:12 pm

Hello,

Ik gebruik de TomTom Go 300 op de motor
Is best tricky omdat ik hem eigenlijk niet afdoende kan bevestigen
Hij zit met de zuignap op de kuipruit of op de km teller :P
Is beide niet ideaal en heb hem voor de zekerheid ook altijd geborgd met een touwtje :lol:
Hij is al een paar keer losgekomen maar bleef gelukkig altijd hangen tussen tanktas en stuur :oops:
Ben van plan om nog een keer een steuntje te maken

Greetz Gerben

Motorpsycho
Berichten: 9801
Lid geworden op: di mei 23, 2006 10:35 pm
Contacteer:

Bericht door Motorpsycho » wo mar 28, 2007 6:40 pm

Reef je bent nog 'n optie vergeten :D

:arrow: Broodkruimels om de weg terug te vinden :+
Nobody likes sitecars, until you show up in camp whit dinner for twelve and a keg of beer :+:
Blackbird onderdelen KLIK hier :!:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten